Az orgona nagyon nem meggyőzőre sikerült, de azért jó komplex hanxernek néz ki. Reklámra, filmzenékre, korcsolyakűrhöz és hasonlókhoz igazi házimindenes. Még sampler is van neki. Előny hogy nem kell mindenáron PC-vel összedugdosni. Mondjuk én azthiszem kihagyom :-)
mokusmisi javaslatára (köszi! :) ) egy 10K ohmos ellenállást is bele kellett tenni... (Nálam is ez volt a helyzet: a KORGnál a teljes pedál 'működött', a HAMMONDnál a pedál útjának 1/4-e alatt felment a CC#11 0-127-re.) De ez lehet, hogy nem lenne megoldás a 'kétfarkusított' pedálnál, mert akkor a ... másiknál működne jól és az egyiknél nem. ?!? nem tudom...
Nekem is meg kellett bütykölnöm. Poticsere. Log 50K amiből igazából csak a felét használja föl.
Meg a végén a sztereó jacket párhuzamosítottam hogy továbbküldjem a másik billentyűnek is a vezérlést.
Sajnos míg az EV5 pedálom a "kétfarkúsítással" hibátlanul működött, mindkét billentyűzetemet egyenletesen szabályozta, addig ennél ha egy van bedugva, finom, de ha kettő, akkor az egyik teljes úton, finoman szabályoz, míg a másiknál elég kis tartományra leszűkül a min-max közti út.
Mi lehet a különbség az EV5 és e közt?
Tényleg jó különben, ez már szinte egyenértékű egy B3 pedál mozgásával, méretével, útjával.
Köszi! Megnézem, aztán ha nincs vele gond, el is hozom szerintem, és akkor csak Leslie-t kell szerezni, egyelőre a Boss effekt és a Hohner között vacilálok.
Hibrid hangszer, a hangkeltés tranzisztoros, az erõsítõje csöves. Minden benne van, ami kellhet, de jó tudni, hogy a pedálon mindig csak a legmagasabb hang szól. Ha mechanikusan rendbe van, akkor nagy baj nem lehet vele, rendesen javítható. Mindkét manuálon minden regiszterrel külön-külön kell játszani a kromatikus menetet, és ha minden hang megszólal, akkor a billentyûzet rendben van (ha hamis, az nem baj, javítható). Ha valamelyik regiuszterben eg yhang nem szól és az alatta lévõ oktáv(ok)ban is ugyanaz nem szól, akkor az nem billentyûzet-hiba hanem frekvenciaosztó, javítható.
Sajnos nagyon kevés infót tudott róla mondani, aki árulta, csak annyi bizonyos, hogy egy lapátos. Jövő héten lesz időm, megnézem, aztán kiderül. Tesztelni hogy tudnék ilyet, ha orgona nem lesz a közelben? Gitárral és gitárerősítővel lehet? Milyen bemenete van egy ilyen Hohner Leslie-nek vajon?
Még hadd kérdezzek valamit: amit elmondtatok meg amit a neten láttam/hallgattam, a PhiliCorda jó és jelenleg is elérhető választásnak tűnik (a Hammond L-122-t, ami a következő "érdemes meglépni" lépcsőnek tűnik, azt is szívesen megvenném, de arra sok hónapig nem lesz pénzem, csak nyáron tudok legközelebb dolgozni egy pár hónapot...). A Vaterán találtam is egy PhiliCorda-t, ez megfelelő típus? Ha igen, mire érdemes figyelni? Ha minden gomb megszólal, nagyjából rendben lehet, vagy ennél azért bonyolultabb a dolog? :) Izgatott vagyok, alig várom, hogy újra billentyűkön játszhassak...
Lecseréltem a Roland EV-5 exp. pedált egy YAMAHA FC-7 pedálra. Kisebb bütykölés után nagyon jól funkcionál a HAMMOND XB-1-gyel, hmm vagyis a B4-gyel mert igazából annak lett a swell pedálja. :) Sokkal nagyobb a pedál 'útja', mint az EV-5-nél. Jobban teccik'...
Matyó említette, hogy a C3-as szekrény felújítása megkezdődött hétfőn. Mivel én vagyok az egyik szenvedő alanya a projektnek, ezért egy pár sorban összefoglalnám a viszontagságos órákat, és annak eredményeit:-)
Valahonnan Németországból került ide ez a C3-as szekrény eléggé lelakott állapotban. A lakkozása tele mély karcokkal, helyenként tekintélyes beütésekkel, szét repedt fa alkatrészekkel volt tarkítva. Elsőként a leszerelhető alkatrészektől szabadítottam meg a nagyobb darabokat, hogy minél kevesebb dolog akadályozzon a munkába. Első, második nap a fenn marad lakktól próbáltuk megszabadítani a padot, és az orgona szekrényét. Ez a két nap megérne egy misét, mert a lakkot, -amit nem sikerült az előző tulajnak levernie- azt nekünk eszméletlen munkával sikerült eltávolítani:-( Sajnos géppel kevés helyen tudtunk operálni, ezért maradt a kétkezi munka.....
Ma elkészült a billentyű takaró rekonstrukciója. Elégedett vagyok:-)
Az eredeti zsanér tartót le kellett gyalulni, mert másképp nem akarózott megválni a helyétől. Helyette parketta szegőléc került fel keményfából.
Debütált az új Korg csodaszinti. 9 hangszer 1 kaszniban. Többekközt a CX3 virtuális orgona motort is megkapta. Én per pillanat nem dobtam le tőle a gatyeszt!
Tömítési gondok. Hogyha a főtengelyszimmeringet cserélni kell, az bizony költséges. Még jó hogyvanbenneegykeverő. Van benne külön mikrofoncsatorna fantopmtáppal?
A viccet félretéve, lehetőleg egy kétrotorost javaslok, ahol van külön felső tölcsér a magasnak, dobrotor a mélynek.
Hohner esetében csakis az ORT100. Dennerlein ilyet használ pl. De ennek túl kicsi a basszusürege és emiatt eléggé orrhangú. Az írás közben szivat a fórum felülete, folytatom új lapon.
Sziasztok! Hohner Leslie-ről (egy keverős, nincs magas nyomó és keverő, csak egy középső, ami 60W Electrovoice hangszórón szól) tudtok valami jót/rosszat mondani? Tetszene, hogy analóg keverést használnék és nem effektet, de ha sokkal rosszabb, akkor nem éri meg. Olcsón árulják, bár valami tömítési gondja állítólag van, lehet, hogy sok munkám lenne még vele...
Úgy tudom, ezen kívül bármelyik Tritonhoz jó, csak a drawbar beállítása lesz körülményesebb, valamint Yamaha Motifhoz is, mindösszesen 50$-ért. Nemigen tudok ettől olcsóbb megoldást, ha már úgy is megvan valamelyik vas.
Te a Kéknyúlban billentyűzöl, ugye? Elmegyek a következő koncertetekre, ha tudok, hátha akad pár perced dumálni... nagyon érdekel ez a téma most engem! :) Soundwave-en már 2 órája a Kéknyúl live Gödör felvételeket hallgatom, nagyon bejön a hangzás... Csomó filmzeném van, ami echte ugyanezt a laza hangulatot hozza... lélekben a 60-as, 70-es években élek! :)
Ha találnék L 100-at 150e környékén, arra még esetleg össze tudnám spórolni a pénzt...
Nekem van philicordám, és játszottam már vagy 10-15 féle orgonán. A csöves philicordák nagyon olcsón beszerezhetőek, van belőlük egy- és kétmanuális is, és a hangjuk naggyon jó. A Qualitons lemezen ami nem hammond, de orgona, az Philicorda.
A tranyós hammondok szintén olcsók, itt egy szabály van, ne vegyél olyat, amin színes (piros, kék, zöld, stb.) gombok vannak, meg kísérő mechanika, stb. Plusz egy nem is szabály, inkább tapasztalati tény: Bármilyen szar orgonából is vadállat lesz egy jó Leslie-n vagy megfelelően nagy gitár erősítőn. Ilyeneket meg egy csomó olasz cég gyártott, Dynacord, ELKA, Solton, stb. Ezek közül is próbáltam párat, nem tudnám mindet szívből javasolni, de a Dynacordokat szeretem...
Ha már egy kicsit feljebb tudod tornázni a lehetőségeidet, akkor egy L-100 alatt nem állnék meg, az az ideális rock Hammond, kb 100-150.000-ért ki lehet fogni, főleg ha nem eBayen keresed.
Matyooo
ui. ma elkezdtük a heroikus c3 doboz felújítást. Remélem megéri majd a mefektetett munkát, mert nem leányálom...