Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sarkany Creative Commons License 2005.09.21 0 0 813
A nagy bizonytalanságban időközben számomra is alkalmatlanná vált a szept. 25-i időpont. :((
rockdobos Creative Commons License 2005.09.21 0 0 812

Télleg, a 25-ei esztergomi talival mi legyen? Én még nem tudom garantálni, hogy nekem sikerül, bár aznap Pestről jövök haza Sopronba és valszeg meg tudnám oldani, hogy pár órával előbb indulok vissza.

Nagy a csönd a téma körül, egyesek nem is fordultak már meg régóta itt, pl. sz_peter

szal nyilatkozzatok, lécci

üdv

rockdobos Creative Commons License 2005.09.21 0 0 811

Én tisztában voltam a két dolog differenciájával. Én gyerekzárnak hívtam azt, ami a hátsó ajtókat teszi "csakkívülrőlnyitható"-vá és gyerektiltónak a villanyablakok letiltását, ami, mint a problémafelvetésemből kiderült, asszonytiltó is... :-)

Nos, üdv.

[Akkor az én elektronikám remélem tisztában van már vele, hogy nem egy kalapos vasárnapi söfőr alatt dolgozik... :-) ... bár, kétlem]

Bejfez Creative Commons License 2005.09.20 0 0 810

A gyerektiltó és az ablaktiltó két egymástól teljesen független rendszer. Volt egy kis félreértés köztünk, rockdobos. Most jöttem rá. Mert a gyerektiltó az csak a két hátsó ajtó nyitását blokkoló két fizikai retesz, amely az ajtók belső oldalán található, és hozzáférhetetlenné válik, amint becsukod az ajtót. Csak kívülről nyithatóak ezután. A kis krampuszok beszorulnak és nem okoznak fejfájást az ajtónyitogatással.

 

A másik rendszer pedig elektomos, s annak a főkapcsolója nálam van testközelben. Azzal tudom kiiktatni az út során az egész család szellőztetési ambícióit.

 

Bejfez

 

[Más: Egy tavalyi levélben olvastam ezt A szólás szabadságába illő verdiktet: "Az elektronika kb 1500-2000 km ig tanulja a vezetési stílust, akkor lehet majd vele gyorsulni járni."]

Előzmény: rockdobos (797)
feketebálna Creative Commons License 2005.09.20 0 0 809

Püff neki, rögtön az elején lebuktam!

 

Szia Rokdobos!

 

Engedelmeddel megosztom a sztorit a többiekkel:

 

Mint azt lentebb már írtam, egy ideje olvasom a listát. Múltkorjában kedves barátomnál kicsit segédkeztem. A ház előtt ált egy csili-vili vadonatúj lacsedli, a barátom pedig bemutatott egy szimpatikus fiatalembert - kinek neve történetesen egyezett a Rockdobos által korábban felfedett valódi nevével. A kép összeállt, én pedig izibe nicknevén szólítottam a jó Rockdobost. (láttátok volna az első öt másodpercet, ahogy a kerekek üresjáratban csattogtak neki a fejibe' :-) hogy tudhatja egy vadidegen az ő nickjét...)

Naszóval én is átvettem, így már minimum két fős márkatalálkozót tarthatunk a múltkori helyszínen!

Na, még egy kört autózok, és megyek aludni,

 

üdv: feketebálna

rockdobos Creative Commons License 2005.09.20 0 0 808

Szia, Bálna!

Csak nem a zsilip utcai taliról ismerjük egymást?

Hát, légy üdvöz!

Előzmény: feketebálna (807)
feketebálna Creative Commons License 2005.09.20 0 0 807

Van szerencsém üdvözölni a T. márkatársakat, és egyben felvételemet kérni a listára.

 

Múlt héten vettük át a lacsedlit, 1.6 SW Platinum kivitelben.

Rögtön az elején engedjen meg a T. Taksák egy kis reklámot a soproni Chevrolet Horvath autóháznak: rendkívül korrekt kiszolgálást kaptunk, az autót átvehettük az ígért határidőben, az átadás-átvétel, hitelügyintézkedés pikk-pakk volt, autó rendben, szóval a dolognak e részével elégedettek lehetünk.

Opel Astránkat (F sedan) cseréltük le, a gyerekek (3 db.) kinőtték a hátsó traktust.

 

A listát már régebben olvasgatom, több hasznos infót kaptam, remélem, később én is segíthetek másoknak.

 

Az autó még friss, mindössze még 350 km-t futott, sok tapasztalatunk nincs vele, de az F Astrából kellemes volt átülni. Összbenyomásom, hogy - miként korábban egyik kolléga írta - gondosan megtervezett, megszerethető autónak tűnik, elviselhető kompromisszumokkal pl.: váltó (khm-khm...). Persze ha valaki a BMW 5-ös tulajdonságait várja el tőle, várhatóan csalódni fog... Mi elsődlegesen ár/érték aránya miatt választottuk, megfizethető, viszonylag olcsón fenntartható családi kombit akartunk.

 

A tapasztalatokról majd később, addig is mindenkinek balesetmentes autózást kívánok!

 

üdvözlettel: feketebálna

korfolyoso Creative Commons License 2005.09.20 0 0 806

Korábban valaki már említette, és bizony ma reggel ebben a szutykos, esős, csöpörgős csúcsban én is megtapasztaltam, hogy a bal oldali oszlop  mintha túl széles volna és a szokottnál talán nagyobb holttreret csinál. Biztosan az új autó-feeling is teszi, hogy a szokottnál még óvatosabb voltam.

 

Viszont páramentesítő rulez! 10-ig számoltam és szuper párátlan volt minden ablak!!! A hátsó ablakfűtés valóban kikapcsolt, de pár perccel az után, hogy "szárazra" fűtötte az ablakot.

 

A mosást pedig most végeztetem, természetes módon:-)))))

subvoice Creative Commons License 2005.09.19 0 0 805

"nem plüss-, hanem szövetkárpit van benne"

 

Ezt miért kellett? :-( Tudom, a plüsst szarabb tisztítani, de sokkal jobb érzés beleülni, mint a szövetbe és egyébként is valahogy jobb érzés ilyen környezetben utazni, jó hozzáérni. Akinek szövet kell, vegyen Opelt.

 

Emlékszem apám első nyugati autójára (1986 Mitsubishi Lancer, a szögletes), na abban minden full plüss kárpit volt, a teljes ajtó, az egész autó egy otthonos melegséget árasztott magából.

Bejfez Creative Commons License 2005.09.19 0 0 804

1. Nálam a Sedanban a 'drága mama'-helyzet a következő. Ha bekapcsolom a gyerektiltót, attól az összes ablak még minden helyről működtethető. Ha nem akarom, hogy a srácok menet közben kiugráljanak rajta, letiltom a hozzáférést egy gombbal. Ekkor rajtam kívül senki nem tud ablakot mozgatni. Ha anyósnál kevés a levegő, megkér, és én beállítom neki, ahogy akarja. Vagy röpke pillanatra kioldom a letiltás, ő beállítja magának, majd visszazárom. Ez egy általam vezérelt team-kocsikázás.

 

2. Az én kocsimban indításnál sosem indul el a szellőzés automatikusan.

 

3. A 2006-os modellekben más a kárpitozás is: nem plüss-, hanem szövetkárpit van benne, és a belső dísz-fabetét utánzat is inkább alucsík lett... Nekem így még jobban is tetszik.

 

4. A rádió tényleg nem sebességérzékeny, de nekem emiatt nincs hiányérzetem.

 

5. Hmmm... Teljesítménynövekedés. (Allanon1983) Szignifikáns? És milyen áron?

 

Üdv,

Bejfez

Novi1 Creative Commons License 2005.09.19 0 0 803

"mi a csudának tilcsa le az anyós oldali villanyablakot is a gyerektiltó, ha bekapcsulom"

 

Üdv!

Mocc vmit, mert igy nehezebben tucc szabadúni a 'drága mamátó' :))))))))

Maradok eccerű baráti üdvözletnél  ;))

Novi  >;-))

Előzmény: rockdobos (797)
Novi1 Creative Commons License 2005.09.19 0 0 802

"Kérdésem még, hogy tud-e valaki olyan szalont, ahol van 1,6-os ötajtós tesztautó. Ahol voltam, ott csak egy SW-t tudtam vezetni, érdekelne, hogy az ötajtós mennyiben más mint az SW."

 

Üdv!

Vác elött a Sewy-Szuzi szalonnál.

Keresd Gyulát a Szuzi vezetőjét :-)), s hivatkozz rám /1,8 ezüst Platinum, kombi/.

Ha lesz még, segíteni fog...

Novi  >;-))

Előzmény: Laikus Testvér (794)
Allanon1983 Creative Commons License 2005.09.19 0 0 801
A Pantech Airt én is drágának találom. Nekem is olyan 5 év alatt térülne meg az ára. A többire viszont kíváncsi lennék...
Egyébként, ha azt vesszük, hogy a Pantech Air nem csak üzemanyagmegtakarítással jár, hanem 10-15% teljesítménynövekedéssel, akkor azért már elgondolkoznék rajta...
Minőségben persze nekem is ez tűnik a legjobbnak, de ki tudja???
Várom a további észrevételeket, tapasztalatokat!
Előzmény: Bejfez (798)
Bejfez Creative Commons License 2005.09.19 0 0 800
No igen. Egyszer végre végig kellene olvasnom a gépkönyvet lelkiismeretesen, mint a Bibliát... Bejfez
Előzmény: korfolyoso (799)
korfolyoso Creative Commons License 2005.09.19 0 0 799
A hangerő 1-41-ig állítható, de a bekapcsolási hangerő "'biztonsági okokból" "csak" 30-ig. Be lehet programozni, talán "startl(e)v(e)l van kiírva. Nekem 8-ason is bőségesen elég. Ezen kívül lehet még a Némaüzemet is állítani, hogy ha "mute"-ra kapcsolod, ne teljesen menjen el a hang.
Előzmény: Bejfez (791)
Bejfez Creative Commons License 2005.09.19 0 0 798
Megnéztem ezeket a címeket, nekem a Pantech Air lehetne elfogadható és színvonalas. Tekintettel azonban az árára és arra, hogy 5 év múlva valószínűleg lecserélném a kocsimat megint egy újra, nincs értelme foglalkoznom ilyesmivel. Mert az én évi km teljesítményem alapján jó, ha a 6. évben megtérül a befektetés és elkezd takarékoskodni... Vagyis számomra érdektelen ez a téma. Én a vezetési stílusommal takarítok meg benzint. Amúgy a forgalmazó honlapjáról az is kiderül, hogy nagy menetteljesítményű vállalkozásoknak ajánlják elsősorban. Te hogyan kalkuláltál? Hány év alatt térül meg és kezd végre megtakarítani neked? Bejfez
Előzmény: Allanon1983 (796)
rockdobos Creative Commons License 2005.09.19 0 0 797

üdv!

régen írtam, hát most újra itt vagyok

kicsit több, mint 3 hetes az autóm, 1800 kilcsit mentem vele és nagyon-nagyon tetszik

én is dicsérni tudom csak, a szóban forgó vezetésszerető tervezőt

két dolgot azonban eléggé elcseszett szeginyem, biztos sokáig nyomta aznap az ipart... :-)

mégpedig:

mi a csudának tilcsa le az anyós oldali villanyablakot is a gyerektiltó, ha bekapcsulom

jómagam 3 gyereket szálítok nap mint nap, gyerekzár és ablak hátul letiltás így be kell, hogy legyen kapcsolva olvéjz. De így szegény feleségem sem tudja használni az övét. Mármint nem az övét, a biztonságit, hanem az ő ablakát. Szerintem az igen gagyiság

a másik: kizárólag folyamatosan tud üzemelni az a szerencsétlen hátsó ablaktörlő. Ugyan hangja nincs, hiszen zsír, de engem kifejezetten idegesít. Oké, 60 fölött haladva nem is kell, mert valami brutál jó erodinamikai tervezés következtében nem lesz vizes a hátsó ablak. Nade városban? Én csak pöcöktetni szoktam...

Úgyhogy el is határoztam, hogy nemsokára egy ügyes autóvill. szerelővel az anyósablakot kiköttetem a tiltó áramkörből (remélem lehet) és a hátsó ajtóba valami relé szerűséget rakatok (remélem, az is kivitelezhető).

Hát ennyi, de nagyon szeretm a jószágot, főleg, hogy pikk pakk 140-en van, egynégyes létére. Ahhoz persze nyomni kell, hogy ne fulladjon le kanyarból kijövet, de azt nem volt nehéz megszoknom, a többiek kapaszkodjanak, és kész.

Nam sziasztok, mindenkit meleg szeretettel üdvözlök...

rockdobos

Allanon1983 Creative Commons License 2005.09.19 0 0 796
Sziasztok!

Valakinek volt már dolga fogyasztáscsökkentő készülékkel? Én személy szerint 3-al találkoztam. Az egyik a Supertech (supertech.co.hu), a másik a Pantech Air (www.fogyasztascsokkento.hu) és a 3. a BURN-R (www.burn-r.vic.hu).
Állítólag 5-25% lehet velük csökkenteni a fogyasztást. Szerintetek ebből mi igaz? Érdemes-e valamelyiket kipróbálni?
Ormió Creative Commons License 2005.09.18 0 0 795

Nekem az tetszik talán a legjobban  a Lacettiben, hogy nagyon aprólékosan megtervezettek a szolgáltatásai, valóban praktikusak és az ésszerűséget szolgálják. Mindig az az érzésem, ez egy olyan ember műve, aki szeret autózni és tudja, mi teszi kényelmessé és biztonságossá.

Még messze vagyok attól, hogy minden funkciót kitanulmányozzak, de a rádió tényleg úgy működik, hogy megjegyzi az előző kikapcsolás állapotát és onnan kezd, ha jár a motor. Kulcs nélkül is használható (ez pl. a Fordban nem így volt és sokszor bosszantott), de egy óra elteltével kikapcsol, védve az akkut.

Ami viszont zavar engem: minden indításnál elindul a szellőzés is (azzal a beállítással, amivel kikacpcsoltam). Ezt nem lehet kikapcsolni valahogy?

Laikus Testvér Creative Commons License 2005.09.18 0 0 794

Hali mindenkinek! Új vagyok itt, nem is vagyok klubtag, csak szemezek a márkával :-) Mást is nézek persze, de szimpi a Lacetti.

 

Egy-két kérdésem, észrevételem van. Nekem a szalonban azt mondták, hogy szeptember végéig tudják a régi áron adni a kocsit (tehát nem feláras a légkondi), de persze fizetés még nincs, szóval addig mondhatnak újat. Azt mondták, hogy a 2006-as modell csak annyiban tér el a 2005-östől, hogy nem teljes pótkerék lesz benne, hanem csak szükségpótkerék.

 

Kérdésem az, hogy van-e olyan valaki, akit tudja (tapasztalta), hogy a gyári rádiót ki lehet-e cserélni MP3-at tudóra úgy, hogy kormánytávirányító működőképes maradjon.

 

Kérdésem még, hogy tud-e valaki olyan szalont, ahol van 1,6-os ötajtós tesztautó. Ahol voltam, ott csak egy SW-t tudtam vezetni, érdekelne, hogy az ötajtós mennyiben más mint az SW.

 

A rádiókérdéshez csak annyit fűznék hozzá, hogy a mostani kocsimban nekem akkor kapcsolt ki a rádió indítózás közben, amikor az akku kezdett kipurcanni. Egy megfelelő akku mellett nem kapcsolhat ki a rádió, nem dízel ez...

Sarkany Creative Commons License 2005.09.18 0 0 793
Valószínű, a bekapcsolási hangerő 11-re van állítva. Amikor önindítózol a rádió kikapcsol az indítás idejére. Az indítás után ismét bekapcsol és a bekapcsolás hangereje független attól, hogy a kikapcsoláskor mekkora hangerőn állt...
Előzmény: Bejfez (791)
subvoice Creative Commons License 2005.09.18 0 0 792
A tetőnél nincs gyűrődő zóna, ezért van vékony lemezből (minden autónál). Nem csak spórolásról van szó, ha vastagabb anyagból lenne, magasabban lenne az autó súlypontja.
Bejfez Creative Commons License 2005.09.18 0 0 791

A rádiót 7-es hangerővel hallgattam a 0--41-es skálán, s amikor beindítottam a motort és hangosabb lett automatikusan, megnéztem a hangerő szintjét: 11-es volt. Vagyis 4 fokozatot hangosított magán...

Bejfez

nagyharcos Creative Commons License 2005.09.18 0 0 790
Bocs: Renault Thaliám-at akartam írni!
nagyharcos Creative Commons License 2005.09.18 0 0 789
Hi!
Köszönöm az észrevételeket, az atutó tetejére pedig majd figyelek. Egyébként a Renault Thalián is ilyen "puhatesű" a tetején és a sárvédő ívek felett is. Ezzel spórol a gyártó. Csak fejre ne álljon az ember, mert akkor csak az oszlopok vastagságában és a merevítésben bízhat. Az izgalmak megfelelő arányára szintén figyelek (ez a merev szóról jutott eszembe). Mindkét esetben a minőségen van a lényeg!
Várom a további észrevételeket, had okosodjam.
Előzmény: Bejfez (788)
Bejfez Creative Commons License 2005.09.18 0 0 788

Két újabb tapasztalásomról tudósítok.


1. Azt kérdezed, nagyharcos: "- A gyári rádióban van autómatikus hangerőszabályozás (sebességfüggő)?" Sebességfüggőséget nem tapasztaltam (meglehet, majd nagyobb sebességtartományban). Ellenben ma délelőtt én már benn ültem a kocsiban, s míg vártam a három lányra (feleség, leány és unoka), hogy induljunk a kirándulásra, hallgattam a rádiót. És amikor ők elhelyezkedtek és beindítottam a motort, határozottan hangosabb lett a rádió. Teszteltem -- és valóban. (Mivel 100 k/h fölött még nem jártam, nem tudom, hogy viszi-e még följebb a hangerőt automatikusan, mondjuk 5500-as fordulat körül...)


2. Most mostam le először a kocsit otthon, szivaccsal(még csak egy hetes, és nem is volt igazán koszos, mert közben esőbe is beleszaladtam vele). Ami elgondolkodtató meglepetés volt a számomra, az az, hogy a tetejének mosásakor az behorpadt. Vékony ott a lemez és az ujjam hegyével is be tudom mélyen nyomni. Ilyet életemben még sosem tapasztaltam semmilyen kocsinál, a Nexiánál sem, pedig tudjuk, hogy annak a töréstesztje csapnivalóan **-os. Mondhatnám erre, hogy tökéletesen rugalmas az új Chevim... Amikor majd átveszed a Lacettidet, nagyharcos, a szalon embere előtt nyomd be a tetejét bátran és kérj ezért árangedményt! Még szerencséd is lehet... :-))


Más: "Alig bírom kivárni a hátralévő napokat az autóm átvételéig." (nagyharcos, 784). "Akkor most másfajta izgalom is van éjszakánként :-)))" (Novi1, 745)


Bejfez

Ormió Creative Commons License 2005.09.18 0 0 787

Sziasztok,

örömmel csatlakozom egy bézs színű SW-vel, platinium felszereltség. Egy hónapja járatgatom be, és nagyon elégedett vagyok vele. Első alkalommal Balatonra mentünk, fogyasztás - mérsékelt terhelés, szigorúan betartott sebességhatárok (azaz max 130 és 90), + Kapolcson egy óra araszolás - 7.8 volt! Azóta nemigen méregetem, extrém sok biztosan nem lesz.

Egy 12 éves Ford Orionból ültem át, amivel nagyon elégedettek voltunk (feleségemmel). Ha minden jól megy, bár 12 évig nem is, de sokáig kitartok majd a Lecetti mellett, mert az első pillanattól fogva megszerettem.

Az autó kiválasztásánál sokat segített, hogy átnézegethettem ezt a fórumot is, ezért cserébe szívesen megosztom tapasztalataimat Veletek. Utőlag is köszönet.

Biztonságos és élvezetes vezetést mindenkinek: Ormió

Bejfez Creative Commons License 2005.09.17 0 0 786

Sárkány!

 

A 30 sec-et illetően csak annyit, hogy ráadásul nem is a bejáratás fejezetben olvastam, mert ott csak ez áll: 'Elindulás előtt rövid ideig melegítse a motort.' (3 - A gépkocsi vezetése, 3-2 - Bejáratás).

Viszont mindenkori érvénnyel ezt írja a 3-12 A motor beindítása fejezetben mind a Kézi sebességváltó, mind az Automata sebességváltó alfejezet 6. pontja: 'Járassa a motort alapjáraton legalább 30 másodpercig.' Nem akarok gagyiba lemenni, de a fentiek szerint előbb kellene járatnod a motort, s csak azután kiállni és becsukni a garázsajtót. :-)

 

nagyharcos kérdésére: a belső világítás, vagyis a műszerfal világítás nálam nem fényérzékeny, hanem én magam állíthatom be a fényerejét. És nekem is kocsizárás után 7-8 másodperc múlva alszik ki az utastér világítás.

 

nagyharcos kérdezte ezt is: 'Igaz, hogy a Platinum felszereltségű lacetti sem jelzi az égvefelejtett fényszórókat (visszajelző, hang)?'. Leírom, nálam hogyan működik. Országúti világítás mellett megállok, leállítom a motort. Ekkor az országúti kialszik és marad a helyzetjelző (elől és hátul). Amikor lock-ba kapcsolok és kihúzom a kulcsot, továbbra is marad a fény. Amint kinyitom azonban az ajtót, kialszanak a fények. Úgy van programozva, hogy ilyenkor bizonyára kiszáll a gazdi, s nehogy rajta maradjon fölöslegesen a szufla. Vagyis nem villog és nem csipog, egyszerűen csak biztosítja a feledékenység elleni vádelmet. (Szerintem ez, legalább is ez, nem lebutítás az Opellal szemben.) Pláne, ha folytatom: mi van, ha én mégis úgy akarok kiszállni belőle és bemenni a madaras teszkóba csavizni egy jót, vagy az éjszaka közepén megállnék a nagy vidéken egy búzatábla mellett, hogy búzaköröket tapossak, és azt szeretném, hogy közben a kocsiba ne szaladjon bele egy kombájn vagy más ufó, és ezért azt szeretném, ha a helyzetjelzés rajta maradna -- a kocsi lezárt állapota mellett? Ekkor az van, hogy a fényszóró kapcsolóhoz nyúlok, kikapcsolom azt, hiszen eddig az a helyzetjelző állásban állt, és újra bekapcsolom, helyzetjelző állásba kattintom. Ekkor szabályosan kigyulladnak a fények. És ekkor már becsukhatom és lecsukhatom a kocsit és ott hagyhatom...

 

Üdv,

Bejfez

Előzmény: Sarkany (777)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.16 0 0 785

A nyári klíma akció, az konkrétum, de az aug 31-i véghatáridőben nem vagyok biztos.

 

Amikor a kocsim kiválasztottam a neten, még megrendelés előtt, az 1,6-os ötajtós Platinum ára 3,5 millió volt.

Ha jól emlékszem, azt írtad, hogy Te 3,7 miiliót fizettél érte. A különbség pontosan egyezik a klíma árával...

Előzmény: nagyharcos (784)
nagyharcos Creative Commons License 2005.09.16 0 0 784
Köszönöm!
Ha valaki esetleg tud konkrétumot is, írja le bátran. Alig bírom kivárni a hátralévő napokat az autóm átvételéig. Addig is itt kotnyeleskedem.
Előzmény: Sarkany (783)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!