ma reggel megint telefüstölte a fél várost. elindult, szépen duruzsolt, egyszer csak kék füst. rá egy percre tudtam leállítani a motort, akkor már nem pörgött a motorja. 31-es hibakódok szép sorban. kitöröltem, bekapcsoltam, de nem indult el. 31-es 69-es és 72-es hibák.
A következőkben kérném a segítségeteket. Van egy Mercedes W124 300-24 CE autóm, benzines. Szeretnék bele álló fűtést szereltetni, de egyrészt nagyon sok megválaszolatlan kérdés merült fel, másrészt annyira eltérő árakat találtam, hogy nem igazán tudom, hogy hogyan is kéne neki állnom a dolognak. Az biztos, hogy olyat szeretnék, ami benzinről megy, tehát ha miden igaz "vizes". Ami még biztos, hogy ha már rakatok bele ilyen kütyüt, jó lenne, ha távirányítóról indítható lenne,és ha nem túl nagy extra, időzítő is lehetne benne (mivel ha már manuálisan nekem kell elindítanom az állófűtést a kocsiban, azzal az erővel az autót is beindíthatom, ami ugyan nem annyira gazdaságos, de nem kell százezrekért kütyüt rakatnom a kocsiba).
A másik "gond", hogy szeretnék BioEtanolt rakni a kocsiba. Már ki is néztem egy korrekt rendszert, amiben hőmérséglet figyelő-érzékelő elektronika is van (tehát ha hideg van, másképp állítja az adagolást és a gyújtást a rendszer, ergo elvileg télen is használható lenne) És bárhol kérdeztem, bárhol próbáltam utána olvasni, nem találtam egyértelmü választ, hogy Etanollal megy-e az állófűtés, ill. milyen esetleges átalakítás kell hozzá (mert ha nem megy, igazából az egyik rendszer üti a másikat).
A másik gondom az ár. Láttam már 60.000.-ért és 320.000.-ért is rendszert. Mivel nem értek hozzá, nem tudom megállapítani, hogy melyik is kellene nekem, melyik a jó, ergo nem tudom eldönteni, hogy betudok-e ruházni rá, vagy sem. És itt ugye meg is állt a "projekt".
És amiben segítség kellene: Ismertek-e olyan szerelőt, Budapest és környékén, aki a.) Ért a szereléshez, nem kókler, hobbi, ill. "kétheteskúrzusonképzett" szerelő? b.) Értelmesen és érdemlegesen lehet beszélni vele, hogy "mi hány méter" értsd mit,hogyan,mennyiért?
Persze akksi gond is elképzelhető de,szerintem ha letilt az akku gyengesége miatt akkor hogy inditod be a járgányt? Akkor minimum a tekerés intenzitásán hallanod kéne. Amugy szerintem végig kéne hallgatni egy ciklust hogy mitől áll le.Nekem egy Ducatóban van ott min 8-9l vizet melegit, ilyenkor nekem is több mint fél óra kell.Egyébként ahogy látom a többi hozzászólót nem nagyon vágyom egy újabb fejlesztésű kályhára.
kösz a tippet! ez a testláb forrasztás gyengülés tipikusnak mondható hiba? azt lehet látni? esetleg újraforrasztani, vagy az az ominózus láb is gyanta alatt van?
mindenesetre asszem az új évben szétszedem és megnézem.
egyébként mos délután - járó motornál - elindult, de aztán egy óra múlva álló motornál megint nem. leszedtem a tetejéről a burkolatot, kézzel kicsit megpörgettem a motort és utána elindult. most két csavart hajtottam csak vissza a burkolatba és ha legközelebb nem indul el, akkor megint megpörgetem. így talán ki lehet szűrni, hogy a motor mondta-e be az unalmast...
nekem csak annyi a problémám vele hogy nem fűt. a kazán része levegös vagyis nem csatlakozik bele vizcsö. mikor bekepcsolom akkor a szürke dobozbol kattogás hallatszik. közben elindul a kazán csak meleg nem jön. eltelik 1kis idö, a kattogás megszünik a kazán megy tovább. a kapcsolooránál log egy 2eres vezeték (piros/fekete). ki tudja hogy mire van? ja és mikor inditgatom a fütést akkor a legelsö bekapcsolásnál észlelni némi füstöt. ha az üzemanyagszivattyut direktbe kötöm akkor kattan. ha valaki esetleg td a problémára megoldást kérem jelezzen! elörre is köszi!!!
Szoval akkor hasonlo a dolog - fusteregetes- . Ha szerencsed van akkor csak a vezerlobol a test lab forasztotta ki magat es azert dobja el a motort es azt konnyu orvosolni ugy hogy atdugod a motor test labat egy masik szabad test helyre (egyik oldala a 12polusu dugasznak mind test es a nem SC vegzodesu a kelyhad akkor a vizkeringeto nincs oda bekotve szoval lesz egy szabad test lab). Amit pontosan nem tudok hogy ha menet kozben szakad meg a venti fele a csatlakozas akkor leall-e a kalyha vagy nyomja a fustot mint allat a megszunt vagy gyengult legaram miatt.
Ha a vezerlo doglodik azt sajnos cserelni kell mert eleg keteselyes azt szetszedni a mugyanta miatt.
kipufogón gázolajat csöpögni nem láttam, de nem is figyeltem. elég elduott helyen van a kipufogó vége. (nagyjából a pedáltér környékének megfelelő síkban a jobb oldalon)
maga a motor tavaly (akkor kezdte a 31-es hibakódokat dobálni) szét lett szedve, megpucolgatva/csiszolgatva. akkor sajna nem voltam itthon és a haverom csinálta. én nem láttam milyen állapotban volt, azt mondta nem volt vészes, de azért ráfért egy kis takarítás igazítás.
olyan viszont már néhányszer (5-6 alkalommal) előfordult, hogy normális futás mellett egyszer csak megszünt az égés és örültmód eregette a kék füsöt.
most meg a szokásos 31-es mellé írt egy 69-est (nem tudom mit jelent) és egy 72-est (Überhitzungsfühler Kurzschluß - Túlmelegedésérzékelőrövidzárlat) hibát is.
egyébként tegnap még törölgettem a hibakód listát és próbálgattam indítgatni, de csak egyet kattan a relé, kicsit felpörög a vízszivattyú és ennyi.
Bontottal nem biztos hogy elobre vagy mert az akarmikor megadhatja magat. Javasolnak egy szetszedest - kezugyeseget igenyel- es nezd meg a szenkefeket lehet csak felrekopktak,elfogytak,stb viszont ha jo allapotuak akkor lehet a vezerlo zakkant meg...
Olyant csinalt hogy menet kozben egyszercsak dol belole a fust vagy epp indulas utan csepeg a gazolaj a kipuffon ?
Viszont észrevettem, hogy nem fut végig a fél óra,
az akku problémáitokból elgondolkodtam,
az érthetőség kedvéért:
Adott egy öreg dbw46, egy szintén öreg bmw.
Ennek a specialitása, hogy csak állófűtésként üzemel viszont van külön akkumlátor, aminek az állapotát nem igazán ismerem, de elképzelhető, hogy ezért nem fut végig az amúgy is nehezen beinduló kályha.
Ha jól sejtem nem diagolható ez a tipus még, illetve kiszerelve lehet tesztelni egységenként.
Hozzá adásként egy apróság, hogy a keringtető motor enyhén szólva "csapágyas" hangot ad ebben a hidegben az indulás 5 percében, fokozatosan elcsendesülve. Olyan mint amikor műanyag kupalot csavargatsz és "nyenyereg" :) (szedtem szét tudom milyen belűről ez a keringtető)
Induláskor a vizhőfok a kékben marad, ezért a hatásfokára gyanakodtam, de így hogy végig sem fűti...
Lehet behozom az akksit, ezen a szilfásodámentesítésen elgondolkodtam.
Esetleg nem tudja valaki mi lehet a 1530-as programórámmal ( a szögletes), mert ha indítanám vele a kályhát a láng ikon kigyullad de a kályha nem indul el. Ha viszont még párszor megnyomom a láng gombot elindítja, adott esetben pont akkor, mikor a láng ikon kialszik!
A láng gomb és az ikon összehangoltan működik.
A T91 távvezérlő viszont hibátlanul működik, pedig Y-kábel köti ehhez az órához is!
Thermo Top Z/C kályhán próbáltam ki a 2.11 (!!!) Thermo Test programmal (az eladó adja hozzá a linket, ahonnan letölthető) és szerintem fantasztikus. Nem tudom mit kell tudnia egy ilyen kütyünek, de ez olvassa/törli a hibákat, élő üzemadatokat mutat, tesztelhetőek a komponensek, kalibrálható a CO2, stb...
RS 232 (soros) port kell hozzá, nem tudom az USB-soros átalakítóval megy-e.
Szállítással kevesebb, mint 30 Euro volt!!!
Lehet csak nekem új, de nagyon örülök neki :)!
Grandegabo: Nekem egy éve van CTEK 7000-esem + most Banner 100Ah-s akku van a 2.5-ös dízel Land Roveremben! Én nem vagyok elájulva ettől az akkumulátortól, -7 fokban összesen kb 100 perc kályházás után (egy délelőtt alatt, többszöri indítást jelent) már leáll a kályha alacsony feszültség miatt! Az akku pedig nincs egy hónapos! Viszont a töltő szuper, csak ajánlani tudom!
az én akksim szintén banner. 74-es, 2000 ccm D4D. már az akksi vásárlása után került bele az állófűtés a kocsiba és akkor mondta az akksinagykeres haver, hogy állófűtésel szerelt autóhoz nem a legjobb választás a banner. de akkor már fél éve megvolt. két éves korában kapott egy ilyen szulfátoldó töltést meg most kb 3 hete. ez lesz az ötödik téli szezonja. úgy néz ki ezt a telet még kibírja, de a következő szezonra már kap egy újat.
..és azért annyit még Én is hozzátennék hogy elég erősen megszipkázza az akkut akár egy 30-40 perc fűtés is, nekem a 100Ah-s Banner (gyári 74-es helyett) a 2 év gari időn belül beadta a kulcsot -nembiztos hogy a fűtés miatt- de erre gyanakszom..
A sok erőteljes merítés-feltöltés ciklustól állítólag hamar megfekszik a gépjárműindító akku..
sziasztok segitséget szeretnék kérni van egy webasto termo top z/c-d uj kájhám kaptam hozzá 2 zsák csovet vezetéket de sehogysem tudom összerakni a csatlakozókat szerintem nem ehhez való de szeretném berakni egy öreg G mercibe mivel inditáskor nemártana ha meleg lenne amotor meg vadászom és jólenne meleg autóba ülni 3 óra leskelödés után ha valaki beszerelné van egy uj benzineswebastó szárazlevegösöm meg egy uj barkasz kájhám ha valaki segitene tudánk üzletelni somogyban lakom előre is köszönöm 30/3851353
nyomva tartod a jobbra mutató nyilat,ekkor eltünik az óra,és megjelenik egy villogó antenna,ekkor a távvezérlön megnyomod a bekapcsoló gombot,kikapcsoló gombot,és ha jól csináltad akkor nem villog tovább az antenna a kijelzön.párositva van.
Szeretnék érdeklődni, hogy valakinek esetleg elfekvőbe volna-e egy olyan bakelit "valamije", amivel az állófűtés által befújt levegő irányát tudom változtatni.Kamionba kellene.Sajna képem nincs, de a DAF kamionban mindkét ülés alatt, és a volvóban is ilyen van.