Azért én óvatosan bánnék ezzel mert ha bárhol nyoma van annak, hogy tekergettek az autón akkor az akksi garanciája amit lentebb tárgyaltunk ki, ugrik. Az meg gyakori töltésnél még lehet jól jöhet. A múltkor számoltam ha minden munkanap kétszer töltöd akkor az évi 500 töltés és 6 év alatt 3e. Nem tudom egy Li-ion akksi kibír-e annyit a kapacitás nagyobb romlása nélkül.
Maszi jól értem te is ilyen szervizes dolgokban otthon vagy. Nem tudod a hibrid akkumulátorra mennyi pontosan a garancia? A UK oldalon azt olvastam, hogy 100e km vagy 6 év a 70%-ra. Itthon nekem az értékesítő 8 évet mondott. Esetleg utána néztél, hogy mennyibe kerül egy hibrid akkumulátor?
Nálam 20 fokon áll a klíma, indulást követően gyakorlatilag azonnal, ahogy kitolatok a garázsból, már jön alul a meleg.
Lehet kellene egy diag. Tiszta elektromos módban egy nagyfeszültségű átfolyós vízmelegítő szolgálja a fűtést, egy leválasztó szelep segítségével. Ha bármi rendellenesség van, az megjelenik a hibatárban.
köszi Maszi a részletes leírást, így érthető akkor az ~5 óra töltés. 530e tulajok! Nektek nem volt fűtés problémátok? Én ma 15-20 percig nem tudtam meleget csiholni a kocsiban, hiába állítottam 28 fokra a klímát, csak a kellemes 12 fok jött be..
A 330e töltője attól függ milyen évjáratú a kocsi. 2018-ban jött be a 10A-es új formájú DELPHI töltő. ( feltételezhetően a rossz infrastruktúra miatt elégett Schuko csatlakozók miatt )
Ha korábbi, akkor 12A-es KOPP, vagy régi formájú 12A-es DELPHI töltőt kapsz.
A töltőnek nincsenek fokozatai. A maximális töltőáramot közli a kocsival, ebből generálódik a 3 fokozat:
Szuper, köszi. Akkor gondolom a 330e töltője is 10A-es lesz. Lehet ez szándékos mert Európában sok helyen 16A a default és nem akarták kitenni maxra azt az egy fázist.
"A menüben lévő áramerősség beállítás nem fixen meghatározott ampereket jelöl, a 3 aktuális érték a töltő által küldött pwm jeltől függ a CP kapcson." - ez nem teljesen tiszta. A töltő mondja meg milyen fokozatai vannak.
Az 530e gyárilag egy 10A-es töltővel érkezik. A kocsi KLE modulja maximum 3,7 kW-os töltésre képes.
Az éjszakai töltésnél lényegtelen, hogy 4-5 óra a töltési idő, vagy 2,5 óra. ( sőt a lassabb töltés mind az élettartamra nézve, mind a töltési hatásfokot nézve kedvezőbb ). Viszont egy napközbeni, pl munkahelyi töltésnél előny, ha kihasználjuk a KLE teljesítményét. Erre két opció létezik: Wallbox vagy a CEE csatlakozós gyári töltő. Én vettem egy ilyet, lényegesen olcsóbb, mint egy Wallbox. Ha valakit érdekel, itt a cikkszáma: 61 90 2 287 824
Van valahol az iDriveban egy beállítás, hogy mennyivel töltsön az autó. Bár én még nem kaptam meg a 330e-m de ezt valahol láttam a neten csak most nem találom. A lényeg, hogy három áramerősség beállítás van 16A, 10A és 6A csak az elnevezéseket nem tudom. Lehet érdemes lenne megnézni melyikre van állítva. Lehet a középső az a 10A. Az itteni 530e tulajok lehet meg tudják mondani pontosan hol keresd.
Arra figyelj, hogy az átlag házakban 3x16A szokott lenni így egy fázist teljesen el fog "használni". Ha véletlenül pont azon van mondjuk a hűtő és éjjel autó töltés közben bekapcsol, le fogja verni a biztosítékot. Ha mindenképp 16A-al akarsz tölteni és nincs szabad kapacitás (nálunk mondjuk az indukciós lap eleve két fázist kér így főzés közben lehet, hogy lesz "összeakadás" :) ) akkor érdemes elgondolkodni a hálózat fejlesztésen és mondjuk egy fázist 32A-re bővíteni. Ennek 16x3600+áfa költsége van + a villanyszerelő díj meg egy-két fi relé csere.
értem, akkor ezt kihagyom, jó lesz a sima konnektoros töltés, eddig az a tapasztalat, hogy 4-5 óra alatt feltölti a kocsit "nulláról". Gondolom akkor a városban a gyors töltőtől se várjak csodát, nem sokkal lesz az gyorsabb..
A sima 220-as csatlakozós töltő is pár óra alatt feltölti az autót. A Wallboxnak egy előnye lenne azon kívül, hogy picit gyorsabb, hogy arra lehet kérni éjszakai áramot. De ez az a befektetés ami csak sok-sok év után térülne meg. Ez inkább azoknak éri meg akinek i3-a van, mert azt lehet 7.2 KW-al tölteni és a sima konnektoros töltő csak 3.6-ot tud. Viszont sem a 330e sem az 530e nem tud 3.6 KW-nál többet felvenni.
Szerintem jobb. Bár az autó nem tud csak egy fázison tölteni de később ha esetleg nagyobb akksival szerelt plugin hibridek lesznek vagy teljesen elektromos autók akkor nem kell új kábelt venni.
Ez passzív kábel - azaz nincs benne semmilyen elektronika. Két műanyag csatlakozó meg villany kábel. Nem hiszem, hogy lenne különbség. Ha esetleg nem BMW-t veszel akkor lehetőleg 5 vagy 8 méterest vegyél mert sokszor ráállnak a töltőhelyre a nem villany autók és így mellé állva is tudsz tölteni.
Nekem a 330e-hez 51500-ért adták fél áron (alku része volt). Ezek szerint 103e egy ilyen kábel a BMW-nél itthon. Szerintem nem a BMW-nél vásárolva valószínűleg olcsóbban meg lehet kapni. Ilyen 60-70e körül. Az mondjuk elég nagy idiótaság itthon, hogy nem raknak egy kábelt a töltőre. Kb. mintha a benzinkúton tankoláshoz töltőpisztolyt kéne magaddal vinni.
530e tulajok: nektek van otthon Mode 3-as töltő (BMW i WallBox, vagy egyéb)? Illetve gondolom gyári mode 3-as töltőkábel javasolt, hogy a belvárosban is tudjam tölteni, ez mennyibe kerül?