Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1314

kicsit azért tanulmányozd a zsidó hagyományokat (enélkül nem lehet megérteni a Bibliát). a bor mindig is az öröm, az ünneplés egyik jelképe volt, ókortól máig, aki ezt tagadja, az nem veszi figyelembe a tényeket. szinte minden ünnepüket áthatja a bor, mint rituális jelkép. az egész zsidó hagyományt elutasítani egy bibliai zsidó mennyegző leírásánál szűklátókörűségre és fanatizmusra vall. ha hajlandó vagy erről beszélgetni, benézek, ha csak a szokásos dolgaidat ismételgeted, elköszönésem érvényes. Jézus elsősoban zsidó volt és nem adventista, ezt kell figyelembe venni, nem pedig a saját elképzeléseidet.

 

Seudat Pidyon HaBen (elsőszülött gyermek beavatás): ... a kohen szóban elmondja a beavatást, megáldja a gyereket, elmondja a hagyományos áldást egy pohár bor felett, amit aztán megiszik...

 

Seudat Shabbat: ... az áldás, mely elismeri a nap szentségét, bor felett történik....

 

Seudat Purim: a fesztiválon bort szolgálnak fel. míg a zsidók híresek arról, hogy ellenállnak a túlott alkoholfogyasztásnak, ezen az ünnepen nem ritka a részegség... Talmud/Megilla7 arról ír, ezen az ünnepen annyit lehet inni, hogy ne tudjon megkülönböztetni két kifejezést (ne tudja összeszámolni azok héber szerinti numerikus értékét)

 

... a zsidók által felszolgált bor 3 víz és 2 egység bor arányú... történetírók jellegzetes mondása: egész Palesztínában nem találsz embert, aki berúg ettől a gyenge bortól, melynek csekély az alkoholtartalma...

 

mennyegző (Seudat Mitzvah): ... az első hat áldás elmondása egy pohár bor felett történik, a hetedik áldás a második pohár bor felett, majd a kettőt összeöntik és a fiatal pár megissza. azonban a legszorosabb hozzátartozók (szülők, testvérek) nem ihatnak bort és nem ehetnek húst.

 

Sheva Berachot: ... az első áldást a második kupa bor felett mondják el...

 

... az ünnepeken csak bor ivása engedélyezett, likőrt nem ihatnak a vendégek.

 

 

 

Előzmény: Tafkó Birgut (1310)
Nemo Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1313
Az bizony, magyarul meg madárijesztő, püfölőbábu, bokszzsák, vudubaba, a haragosom autógumija.
Előzmény: Kilkenny (1312)
Kilkenny Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1312
(= straw man argument, straw man fallacy)
Előzmény: Nemo (1311)
Nemo Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1311

 

No megint kedvem támadt ideírni. Ezúttal egy vitamó(d)szertani esettanulményt közlök arról a gyalázatos eljárásról, melynek során egy, a vitapartner feltételezett álláspontjához odagondolt következmény átvedlik a vitapartner szájába adott nyilatkozattá. Alább nem közlöm újra a hozzászólások teljes szövegét, sem minden előzményét, de az eljárás leírása már ezen részletek visszaidézése alapján is hiteles.

 

1. Vasvesszõ (770):

"Ahogy nincs igaza abban sem, mikor olyan ostobaságot ír, ha Jézus borrá változtatta a vizet, kb. 600l bor lett ott. Pedig szó sincs errõl. Pár korsó bor lett, Jézus ugyanis a korsókban levõ vízbõl csinált bort. Ha az egész medence lett volna bor, annak illata messze terjedt volna, valóban nagy csoda lett volna. Így azonban a násznagy csak a korsókról (a bennük levõ borról) tudott, arról is szólt."

 

2. Tafkó Birgut (776):

"Alkoholtól megittasodott embereknek ad még Jézus "pár korsó" alkoholt? Ez a mértékletesség...? ;))"

 

3. Tafkó Birgut (811):

A "legyetek józanok" azt jelenti, hogy ittasodjatok meg alkoholtól, s utána húzzatok rá még "pár korsóval"? Ez a mértékletesség....? ;)

 

4. Tafkó Birgut (819):

"A "legyetek józanok" azt jelenti, hogy ittasodjatok meg alkoholtól, s utána húzzatok rá még "pár korsóval"? Ez a mértékletesség? De hányszor egy évben; egyszer, tizenkétszer, ötvenkétszer, háromszázhatvanötször? Mi a (keresztényi) mérték...? ;)"

 

5. Nemo (1048):

"Látom, figyelmeztetésem ellenére máris nekemszegezed a nagyágyút, azaz érvem helyébe egy másikat tojsz oda, és az kezded csépelni: "És Jézus szerint az a mértékletes borivás, ha alkoholtól megittasodott embereknek ad még "pár korsóval"...?" - Amazoknak éppen elfogyott a boruk, tehát nemigen lehettek még részegek.

 

6. Tafkó Birgut (1053):

"Jézus nem ad színjózan embernek egy csepp alkoholt sem, nemhogy alkoholtól megittasodott, megkábult, megmámorosodott, lerészegedett (copyright by Varga Zsigmond;)) embernek még "pár korsóval". Vagy minek adta, nézegetni...? ;)"

 

7. Tafkó Birgut (1176):

""Egyrészt azokat a zembereket nem Jézus részegítette le, hanem már meg voltak ittasodva" - Nagyszerû, és még ad nekik pár korsóval, hogy gurítsák le. Zavarodott szemek, homályos tekintet, akadozó nyelvek, gügyögõ beszéd, imbolygó járás, ez tetszik Jézusnak, ez az emberhez méltó állapot...?"

 

8. Nemo (1189):

"Van a borivásnak egy tisztességes mértéke is, még ha némelyeknek nehezükre esik is, hogy ezt elfogadják és megállapítsák, netán elismerjék, hogy ha õk szektás elvakultságukban nem képesek erre, másvalaki talán még keresztyén szabadságával okosan és jámborul élve meg tudja állapítani e mértéket;"

 

9. Tafkó Birgut (1193):

"Az alkoholfogyasztásnak az a "tisztességes mértéke", hogy megittasodsz, s legurítasz még "pár korsóval"? És hányszor egy évben: egyszer, tizenkétszer, ötvenkétszer, háromszázhatvanötször? MI a keresztény "tisztességes mérték"...?"

 

10. Tafkó Birgut (1197):

""mértékletes élvezetét egyenesen ajánlotta is" - Igen. S azt már megtudhattuk, hogy mi Neked a "tisztességes mérték": ittasodj meg alkoholtól, s utána guríts le még "pár korsóval". Csak azt mondanád meg végre, hányszor egy évben: egyszer, tizenkétszer, ötvenkétszer, háromszázhatvanötször...?

 

11. Tafkó Birgut (1271):

""de ha valaki krisztusi lesz, abbahagyja az ivást. érted?" - "Itt magukat krisztusinak valló emberek mégis azt állítják, hogy krisztusi alkoholtól megittasodni, majd ráhúzni még "pár korsóval". Érted...?"

 

12. Tafkó Birgut (1277):

""a Biblia a mértéktelen italozást, részegeskedést ítéli el" - És mi a mérték? Ezek szerint az, hogy ittasodj meg, s utána húzz rá még "pár korsóval"? S hányszor egy évben: egyszer, tizenkétszer, ötvenkétszer, háromszázhatvanötször...?"

 

13. Biga Cubensis (1295):

"...igazából az sem világos, milyen az alábbvaló must. mivel az alábbvaló mustot minek meginni? ennek csak alkoholtartalmú italnál van értelme, mert azt nem a jóllakásért, és gyakran nem az ízéért isszák, hanem a hatásáért. a rossz bort gyakran megisszák az emberek, merthogy üt."

 

14. Tafkó Birgut (1306):

"Elképesztõ. Vagyis a tudatmódosító hatásáért isszák az alkoholt az emberek, s azzal vádolod Jézus Urunkat, hogy tudatmódosult embereknek ad még "pár korsó" tudatmódosító szert... :("

 

-------

 

Elemzés:

 

1. Vasvesszõ vetette fel a "pár korsó bort." Figyeljük meg: nem egy ember, hanem az egész vendégsereg számára, és nem pár pohár, hanem hatszáz liter helyett. Hová fog még fejlõdni ez a pár korsó a vita folyamán, leszakítva kiinduló helyzetébõl...

 

2. Belép a "mértékletesség" mint Tafkó által nem definiált, mégis széltében használt fogalom. Egyelõre nem tulajdonítja másnak, és csak kérdõjellel, de megpendíti a pár korsót mint a már részeg embereknek állítólag adott rettenetes mennyiségû alkoholt, és nagyokat szörnyülködik saját felvetésén. Egyelõre csak a sajátján.

 

3. Itt Tafkó már nem "emberek"-rõl, hanem "rólatok" beszél. A bor megivói számban és személyben elszakadnak a kánai vendégseregtõl, és kezdenek általános alannyá fejlõdni.

 

4. Ugyanez, felturbózva egy gyerekes "hányszor egy évben" kérdéssel. Ez még sokszor elõjön, majd mikor Biga válaszol, Tafkó meg sem hallja. Vagyis nem azért tette föl a kérdést, mert választ akart kapni, hanem mert az olyan jól pufog.

 

5. Rámutattam Tafkó etikátlanságára és önkényes feltételezésére.

 

6. Tafkó nem erre válaszolt, de tovább tódította korsós felvetését. Ezúttal már kijelentõ módban.

 

7. Ödönkének felelve Tafkó mesemondó stílusban ecsetelte a részeg ember képét. Persze csak a maga szakállára, mert ilyen szintû részegséget senki nem képzelt Kánába. Sõt ellenkezõleg: én kifejezetten tagadtam (1048).

 

8. Megpendítettem a "tisztességes mérték" létezését. Ez Tafkó számára szemlátomást nem létezik, és ha a borivás szóba jön, õ csakis a részeg tengerész ittassági szintjére tud gondolni. Vitaképességét behatárolja, hogy a valódi ellenvélemények helyett csak egy eltúlzott, karikírozott ellen-álláspontot tud csépelni.

 

9. Tafkó visszatorolta a "tisztességes mérték" szavakat azáltal, hogy önkényesen hozzájuk kapcsolta a megittasodást, a pár korsót, és most elõször egyes számban beszélt. Vagyis kifejezett állításomat hallatlanra véve egy emberre vonatkoztatta, amit más nem. Lassan körvonalazódik az állítás végsõ formája. Egyelõre még kérdõjelet használ.

 

10. Tafkó a számba adta, hogy szerintem a tisztességes mérték azonos a megittasodással és az utána legurított pár korsóval. Egyes számban, kijelentõ módban, illetve a pár korsót tartalmazó tagmondat felszólító módban.

 

11. Tafkó Biga számára is elmondta ugyanezt, megerõsítve, hogy szerinte ez az én állításom.

 

12. Tafkó itt már Biga álláspontjába is készül belemagyarázni ugyanezt. Felszólító módban, egyes számban.

 

13. Biga kifejtette, hogy a rossz bort is megisszák némelyek, mert legalább részegít. (Ehhez kapcsolódóan mást is kérdezett.)

 

14. Tafkó ezúttal Biga szájába is belegyömöszölte kedvenc eretnekítõ szövegét. S nem válaszolt.

 

-----

 

Mit mondjunk erre? Szerte jár köztünk egy susárló száj, egy csapdosó nyelv, melynek nincs füle. Jól mondta egy régi fórumtárs: ez nem valódi emberre, hanem számítógépes programra valló beszédmód. A régrõl ismert bumfordi, de még udvarias Eliza társalgóprogram (pl. http://index.hu/tech/szoftver/elizaz) agresszív, céltudatosan romboló válfaja áll elõttünk: belecsimpaszkodik mások szavaiba, odacsap hozzájuk mindenféle mondattöredékeket, nyelvtani mód, szám és személy szerint átgyúrja a mondatot, és a keletkezett szörnyszülöttet a mások szájába adja. Nohát, sose képzeltem volna, hogy egyszer két szájam lesz: az egyik, amellyel saját véleményemet mondom, és egy másik, amellyel valaki más mond valami mást, mégis rajtam csattan.

 

Én azt mondom erre, hogy meg kell felelni Tafkónak az õ bolondsága szerint, de nem sokszor. Párszor már feleltem komolyan, de azokra választ nem kaptam, csupán belemardosó kötekedéseket, az érvemet érdemben sorra nem kerítõ alibifeleleteket, és különféle kibúvókat, mint az, hogy "lehet így is fordítani, cáfold meg, ha tudod, különbeni is el- és beismerted..." Az, hogy õrajta a bizonyítás sora, a füléig nem jut el. Hogy egy sovány "lehetségesség" semmit nem ér, ha a forgalomban lévõ fordítások mégis a másik módon értelmezik. Arisztotelész elbújhat, bizonyára mert csak "emberi tekintély." De Tafkónak eszébe sem jut, hogy végiggondolja, mivel jár ez az õ fordítási ámokfutása.

 

----

 

Itt következik a paródia.

 

A: Szabad-e kovászos kenyeret enni?

B: Már miért ne volna szabad?

A: Mert a Bibliában "artosz" szerepel, és ez jelenthet kovászost és kovásztalant is.

B: Mire akarsz kilyukadni?

A: Jézus sosem evett kovászos kenyeret.

B: Bizonyítsd be!

A: Bizonyítsd be te, hogy evett!

B: A zsidóknak egész évben szabad volt, kivéve a kivonulás ünnepén. Azonkívül az apostolok nem kötötték a kovásztalanság igáját a tanítványok nyakába.

A: De hát az Újszövetségben is meg van írva: "Kicsiny kovász az egész tésztát megposhasztja."

B: Ez egy hasonlat, és a paráznaságról szól.

A: Bizonyítsd be!

B: A szöveg természetes értelme ez, az 1Kor 5,8 is emellett tesz tanúságot.

A: De azt sem mondták, hogy cigarettázni tilos.

B: Mert cigaretta akkor még nem volt, de kovászos kenyér igen.

A: El tudod képzelni, hogy Jézus, aki az élet kenyere, kovászos volna?

B: Az õ testét nem testi szájjal esszük, így a kérdésed vaskos csúsztatás a témánkhoz képest.

A: 2Móz 23,18: "Ne ontsd ki az én áldozatom vérét kovászos kenyér mellett..."

B: Ez már rég nem az úrvacsoráról szól, semmi köze a témánkhoz.

A: Nem bizonyítottad be, hogy Jézus valaha is evett kovászos kenyeret.

B: De Pál evett, pl. a hajón, római rabtartói között, ahol nemigen lehetett kovásztalan kenyér (Apcsel 27,35).

A: Nem lehetett az kovászos kenyér, mert Pál hálákat adott érte.

B: Nem adhatott hálát kovászosért? Azt nem Isten teremtette?

A: "Tisztítsátok ki a kovászt a házaitokból."

B: Arra a hét napra. De az apostolok nem tették ezt kötelezõvé a tanítványoknak arra a hét napra sem, hát még egész évre.

A: El tudod képzelni, amint Jézus hálát ad az Atyának, és utána puffadt kenyeret majszol?

B: El, de tisztességesebb szavakkal. De tudjuk, hogy õ megszaporította a hétköznapi, tehát bizonyára kovászos kenyeret is.

A: Nem kenyér volt az, hanem "artosz." Bizonyítsd be, hogy kovászos volt.

B: Árpakenyérnek mondatik, s ha kovásztalan lett volna, odaírták volna azt is.

A: "Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre."

B: Aha, tehát a kovásztalan megmarad örökké.

A: Azt állítod, hogy Jézus a tisztátalanság kovászát propagálta?

B: Nem, ezt csak te adod a számba. De a tisztának minden tiszta.

A: Aki kovászost eszik, az nem tiszta.

B: Bizonyítsd be! Ez még az Ószövetségben sem volt így.

A: "Bizony, bizony mondom néktek: nem azért kerestek engem, hogy jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek ama kenyerekbõl, és jóllaktatok."

B: Miért, tán nem szabad jóllakni? Pár száz cipótól talán kirepedt a hasuk azoknak az éhes embereknek?

A: Szerinted a kovászos kenyértõl fölpuffadt, hasukra tett kézzel vécére támolygó emberek Isten dicsõségét munkálják?

B: Mint mindenben, itt is mértéket kell tartani.

A: És mi a mérték? Ezek szerint az, hogy lakjál jól, s utána falj be még "pár száz cipóval"? S hányszor egy évben: egyszer, tizenkétszer, ötvenkétszer, háromszázhatvanötször...?

B: Te vitaképtelen vagy, mert csak ránkfogott álláspontokat tudsz ostromolni.

A: Várom a választ: Mi a te "keresztényi mértéked?"

B: Nem szoktam három karéjnál többet enni egy ültõ helyemben.

A: De szerinted Jézus "több száz cipót" is odavarázsolt a népnek, s azok ott nyámmogtak :8 rajta, Isten dicsõségére.

B: Nem nyámmogtak: a kenyér sokkal könnyebben lenyelhetõ és megemészthetõ, ha meg van kelesztve.

A: Azaz beismered: Jézus a tisztátalanság kovászát hintette több ezer embernek.

B: Csak te mondod tisztátalannak. Még egyetlen érdemi érvemre sem válaszoltál.

A: Azaz szerinted Jézus a bûnökben való fetrengés prófétája :( Ezt megjegyeztem...

 

...és így tovább, mintegy végtelenített szalagon.

Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1310

Értem, tehát azt mondod, hogy Jézus már amúgyis kábítószer hatása alatt levő embereknek adott még pár korsó elmehomályosítót...

:(

Előzmény: Biga Cubensis (1309)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1309
aviszontlátásra.
Előzmény: Tafkó Birgut (1308)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1308
Jézus színjózan embernek sem adna egy csepp tudatmódosító szert, nemhogy már tudatmódosító szer hatása alatt álló embereknek adna még pár korsó mámorítót. Jézus az elme megtisztításáért, s nem elbódításáért jött. Ez önmagáért beszél, akinek ezt magyarázni kell, annak nincs köze Jézushoz...
Előzmény: Biga Cubensis (1307)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1307

Jó reggelt! :)

Ennél azért többet vártam.. már régóta nem elég az ellentámadásod, szedd össze magad és védd meg az álláspontod! Én nem vádolok senkit, én a jelenleg elfogadott értelmezés mellett vagyok, de érdekelnek más magyarázatok, így a tiéd is. Azt kéne észrevenned, hogy nem csak te vagy az okos és mindenki más hülye, és nem mindenki más jön szembe az autópályán. Tehát a durcás visszavágások helyett szeretnénk látni egy kicsit hosszabb, indulatoktól mentes, összeszedett védelmet. Reméltem, hogy hétfőre produkálsz egy hasonlót.. Mert ez így se nem vita, se nem beszélgetés. De ha neked elég a "Neeeeem", "Deeee" akkor egyedül kell folytatnod..

 

Nem fogadom el a 1295-ösre adott válaszodat, nem jelenítesz meg semmiféle érvet, bizonyítékot, csak ismételsz és egy-két kiragadott mondatra válaszolsz. Kérlek válaszolj kimerítően és bizonyítsd be, hogy a Jn. versben a must a helyes. Bibliai összehasonlítással (Sola Scriptura), tudománnyal, amivel jólesik. Ugyanez vonatkozik Nemo hosszászólására, akivel akármennyire is nem értesz egyet, vette a fáradságot, és időt szánt rá, nem csak 1 percet, amennyi neked kell egy "alapos" válaszhoz.. Mutasd meg, hogy képes vagy egy higgadt, alapos érvelésre.

Előzmény: Tafkó Birgut (1306)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1306

Már megbeszéltük, hogy nem attól rossz, hogy ihatatlan, hanem egymáshoz viszonyítva jó, vagy rossz...

 

"azt nem a jóllakásért, és gyakran nem az ízéért isszák, hanem a hatásáért. a rossz bort gyakran megisszák az emberek, merthogy üt. "

 

Elképesztő. Vagyis a tudatmódosító hatásáért isszák az alkoholt az emberek, s azzal vádolod Jézus Urunkat, hogy tudatmódosult embereknek ad még "pár korsó" tudatmódosító szert...

:(

Előzmény: Biga Cubensis (1295)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1305
Szia KGJ!

Nem értem a kérdésedet. Mihez elég a Jézust elfogadó zsidók nézeteivel való azonosulás? Miből gondolod, hogy költött a történet? Mi a cseber, és mi a veder ez esetben?

Az oinos sűrű lett, mint a szirup. 1.5 literből lett alig két deci. Ekkor megijedtem, hogy teljesen elfőzöm, és akkor mit fogok elrakni? Tehát elraktam tavaszra két deci mustszirupot, és majd tavasszal megkeresztelem (értsd: hozzáöntök vizet), és meglássuk.
A must egyébként mechanikai és kémiai tisztítás után valóban eléggé szép lett. Átlátszó bronzbarna folyadék. Sajnos a szomjamat abban az állapotában egyáltalán nem oltotta, mert édes volt de nagyon.

b
Előzmény: Kováts Gábor János (1304)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1304
Biztos finom lesz.

 

Neked mi a véleményed? Elég az újszövetséget elfogadó zsidók nézeteivel azonosulni, akik még azt sem tudják, hogy a házasságtörő asszony története költött? Cseberből vederbe?

Előzmény: Báthory Ödönke (1303)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1303
Már két és fél órája főzőm az oinost.

b
Előzmény: Báthory Ödönke (1302)
Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1302
Kaptam a szüreten 1,5 liter mustot. Most szűröm egy mechanikai szűrőn, utána egy aktív szenes szűrőn, és utána főzni fogom. Ez a maximum, amit a cél érdekében el tudok képzelni. Kimostam egy duncosüveget, és ha elfő a fele lé, akkor beleteszem, és lezsírozom tavaszig. Aztán meglássuk.

b
Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1301
Az nincs.

Mert volt Jézusnak, mikor elmondta mi volt szándéka Istennek? :-)

Előzmény: Biga Cubensis (1299)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1300
A szó elszáll, a kőedény megmarad, miként a romok is ;)

Előzmény: napfelkelte (1298)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1299

Netán van egy időgéped? :)

Előzmény: Kováts Gábor János (1297)
napfelkelte Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1298

Nem mindegy, hogy romokon, kőedényeken folyik vita,

vagy szavakon? :))

Mi a különbség közte?  És mi dől el, ha kiderül, kinek van (látszólag!) igaza? :)

Kováts Gábor János Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1297
 

Ti, akik itt vitatkoztok, beszélgettek, nem éritek fel ésszel, hogy nem volt kánai csoda?

Se must, se bor…

Meddő sötétség mindenhol.

Báthory Ödönke Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1296
Bort!!! Igazi, finom, Kármel-hegyi 15°-os bort. Én ittam ilyet, rajta volt a rabbik pecsétje, hogy kosher (fogyasztásra alkalmas). Egyébként ez a hosszú élet titka. Minden nap meg kell inni egy pohárka ilyet 120 éven át, és akkor biztosan hosszú életű leszel.

b
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1295

Kérdeznék valamit:

 

És monda néki: Minden ember a jó mustot adja fel először, és mikor beteltek, akkor az alábbvalót: te a jó mustot ekkorra tartottad.

 

szerinted ennek mi értelme van? ha nem alkoholtartalmú italról van szó, minek többet inni belőle, ha már megteltek/elteltek vele? ha én teleiszom magam musttal, nem kívánok már se jót, se rosszat, de igazából az sem világos, milyen az alábbvaló must. mivel az alábbvaló mustot minek meginni? ennek csak alkoholtartalmú italnál van értelme, mert azt nem a jóllakásért, és gyakran nem az ízéért isszák, hanem a hatásáért. a rossz bort gyakran megisszák az emberek, merthogy üt.

Előzmény: Tafkó Birgut (1294)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1294
Tehát nem adott alkoholtól megittasodott embereknek még alkoholt, mert tudta, micsoda kísértés rejlik benne. Az alkohol minden időben pusztított...
Előzmény: Biga Cubensis (1293)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1293
hát ez sem igaz, az alkoholizmus inkább a modern társadalmak tünete. nem mondom, hogy akkor sem voltak alkoholisták, de akkoriban nem volt ilyen stresszes az élet. szerintem erre az esetre éppúgy igaz az, hogy Jézus nem halad adott az embereknek, hanem halászni tanította őket. azaz nem arra ügyelt-lépten nyomon, hogy a borospoharat kiüsse az emberek kezéből (mert ezt is megtehette volna az asztalborítás analógiájára), hanem elérte, hogy egyesek elgondolkozzanak ezen is és szabad akaratukból mondjanak le róla, nem pedig kényszerítve, erővel. "az én igám könnyű..." 
Előzmény: Tafkó Birgut (1290)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1292
jav.: most akkor várjuk meg, míg több, mint ötmillió lesz...?
Előzmény: Tafkó Birgut (1290)
avi01 Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1291

 

Na látod Birgut, cigizni ritkán szoktam, évente egyszer-kétszer ha cigizésre indít a Szentlélek, mert vigyáz a tüdőmre, a betegségem miatt nem sokat szellőzik, és amikor cigizek, utána pár napig minden reggel tüsszögtet a Szentlélek, hogy kitisztuljon. Mindenre van gondja, szavam sem lehet.

Előzmény: Tafkó Birgut (1283)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1290

"egymillió az nem többség"

 

Te matematikailag nézed az egészet, most akkor várjuk meg, míg egymillió lesz...?

 

Jézus tudta, hogy az alkohol milyen pusztítást végzett az emberiség történelmében, nem erősíti meg az embereket ebben a szokásukban. Nem mondta az alkoholtól megittasodott embereknek, hogy igyanak még "pár korsóval", nem is segítette hozzá őket, nem kísértgetni jött az amúgy is gyenge, elveszett embereket. Jobb orvos (volt) Ő ennél...

Előzmény: Biga Cubensis (1289)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1289

egymillió az nem többség, bár szomorú szám. de amint mondtam, ez csak tünet.

 

tudtommal a kánai mennyegző elbeszélésében nem szerepel az, hogy Jézus felhívta az ünneplők figyelmét, hogy igya mindenki magát halálra. mint ahogy azt sem mondta a megéhezett sokaságnak, hogy a kenyérből tömjön magába mindenki pár kilót, van elég.. aztán pedig azt hiába hozod fel, hogy a kenyér nem bor, bizony abban a korban a bor olyan volt, mint a víz, és egészen a középkorig a víz sokszor fertőző volta miatt szomjoltásra is használták..

 

Előzmény: Tafkó Birgut (1288)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1288

"szerintem meg az a gyenge"

 

Szerintem meg mindenki gyenge - márha igaz a Biblia...

;)

 

"a többség mindenféle szentírás nélkül tudja, hol a határ"

 

Egymillió alkoholista van Mo-on...

:(

 

"Jézus különb orvos volt"

 

Aha, és azt próbálod bemagyarázni, hogy praktikájába a lerészegítés is beletarozott...

Előzmény: Biga Cubensis (1287)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1287

szerintem meg az a gyenge, aki csak külső kényszernek, egy vallás kényszerének engedve tudja csak betartani. a többség mindenféle szentírás nélkül tudja, hol a határ. ha meg annyira érdekel a téma, tudhatnád, hogy az alkoholizmus nem maga a probléma, az csak a tünet. az emberek nem véletlenül lesznek alkoholisták és ezt kell gyógyítani, nem törvénykezni. te olyan vagy, mint a mai orvosok, a tüneteket próbálod meg megszüntetni. szerencsére Jézus különb orvos volt, és a probléma gyökere érdekelte.

 

ha velem beszélsz, nem szükséges rám nagybetűvel hivatkoznod. (Te, Rád, stb) a nagybetűvel kezdés a tisztelet jele, és én nálad semmiféle ilyesmit nem látok.

Előzmény: Tafkó Birgut (1286)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1286

"az egy pohár bornak nincsenek negatív mellékhatásai"

 

Ez nem igaz, de mégha önmagában igaz is lenne, már az a káros mellékhatása, hogy a keresztény élete példamutatás, s lehet, hogy ő meg tud állni eg pohárnál és bornál, de az őt szemlélő már nem biztos. Az emberek nagyon gyengék (egymillió alkoholista van MO-on), s ezt egy felelősségteljes kereszténynek (nem Rólad beszélek) figyelembe kell venni...

Előzmény: Biga Cubensis (1285)
Biga Cubensis Creative Commons License 2007.09.14 0 0 1285
nézzél meg tudományos kísérleteket. az egy pohár bornak nincsenek negatív mellékhatásai, a ciginek vannak. nyilván nem fogok valamit elszívni, hiába leszek közvetlen (főleg ha alapból is az vagyok), ha közben elrohad a tüdőm... de annak a kevés bornak nincsen ilyen káros mellékhatása, ami egy-két deciliterbe belefér.
Előzmény: Tafkó Birgut (1283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!