Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.02 0 0 4606

mi a beépítés után mindjárt megmértük és mikor fullon ment a kályha, 6-7 ampert mértünk. nálam a befúvó ventillátor kb a kettes fokozatnak megfelelő fordulaton megy.

grandegabo Creative Commons License 2011.01.02 0 0 4605

Begyújtás után csak lejjebb kellene annak mennie..

Előzmény: Varshi (4603)
kocsisjan Creative Commons License 2011.01.02 0 0 4604

Üdv!

 

Elnézést, nem jól fogalmaztam, a lemerítést úgy értettem, hogy nem indítja be az autómat. Az akkucsere előtt bemérte a szakember a töltést és az önindító áramfelvételét (kb. 250 amper) és szerinte jók az értékek! Tudomásom szerint a kályhámmal sincsen probléma, úgyhogy szívesen venném, ha segítene valaki hol a hiba az átlagon felüli merítés kapcsán! Csak azért írtam le mindezt, mert a kályházást meg kell szokni és az elején okozhat meglepetést, másrészt ha csak az utastér fűtése a cél célszerűbb a levegős kályhák közt keresgélni! A fentiek szigorúan az én rendszeremre vonatkoztak és csak a saját tapasztalataim, gondoltam hátha segít!

Előzmény: GalloG (4600)
Varshi Creative Commons License 2011.01.02 0 0 4603

Az áramfelvételt meg tudom erősíteni, mi is 14-15 A-t mértünk működő kályha+szellőztetés mellett.

Előzmény: nyeglemuki (4602)
nyeglemuki Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4602

Elnézést, hogy én is csatlakozok az istentiszteletbe való beleszóláshoz, de megosztanék néhány tapasztalatot, illetve alapigazságot hátha segít:

 

-az akkumulátorok töltsfelvételi és töltésleadási képessége élettartmuk során fokozatosan csökken, ergo egy új 50Ah-s akksi simán aláz egy erősen használt 100Ah-sat. Ezen lehet javítani regeneráló akkutöltővel, ami képes a felrakódott szulfátréteget elbontani.

-az indító autóakkumulátorok arra vannak tervezve, hogy rövid idejű nagy árammal indítani legyenek képesek, viszont igénylik a melőbbi teljes visszatöltést. Eltérő üzemben hamar vesztenek fent említett töltsfelvételi és töltésleadási képességükből. Ennek okán javasolt a kettős üzemű akku, vagy külön meghajtó akku beszerelése a fűtés számára, illetve az akku kiegézítő töltése, ha indulás után nem mész vele annyit, hogy 100%-ig vissza tudjon töltődni.

 

-ha a 100Ah-s akksi 2 óra állófűtés után lemerül, akkor az a végét járja.

 

Saját mérés alapján webasto TT C áramfelvételek:

izzítási ciklus:kb.10A

full gázon fűtés szivattyúval 2-3A

ehhez jön még a fűtőrendszer áramfelvétele, ami nálam 2-8A fokozattól függően.

 

Előzmény: GalloG (4600)
nyeglemuki Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4601

Nem szeretném ha én lennék az oka egy esetleges későbbi elégedetlenségednek, ezért inkább csak azt montom, hogy az alábbi kategóriábol keresgess az autódnak megfelelőt:

http://forex.hu/akkumulatorok/lakoauto-hifi.html

 

A lényeg a ketős igénybevételre való alkalmasság.

Mindenlépp azt javaslom, hogy akku szakkereskedésben vásárolj (de semmiképp ne multinál), ott tudnak segíteni a kiválasztásban is ha elmeséled mihez kell, mennyi ideig fogod meríteni az akkut általában, és aztán mennyi időre lesz szükség a visszatöltéshez stb.. nem beszélve a választékról.

 

Előzmény: Varshi (4590)
GalloG Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4600

Elnézést, hogy beleszólok az istentiszteletbe, de ha a 100Ah akksi 2 óra alatt lemerülne, akkor 50A lenne folyamatos terhelése (elméletileg)l. Úgy gondolom, hogy a kb. 30W-ot fogyasztó kályha és még 50W-ot fogyasztó belső ventilátor úgy 7A-rel terheli az akksit. Ennyit azért el kellene zúgatnia több mint fél napig (persze fél nap után már nem indulna a kocsi így). Ha mégis lemerül 1-2 óra alatt, akkor ott valami műszaki probléma van szerintem... Ezen felül a legtöbb (Webasto) kályha max. 60 percet fűt egyhuzamban, így egyébként is kukásnak kell lennie az akkunak, hogy lemerüljön egy ciklus alatt.

 

Csak azért írtam, hogy az átlag user tisztában legyen vele. Az 50Ah-s akksival is nyugodtan lehet járatni a kályhát akár a max. fűtési időig is, nem szabad akku-gondnak lennie (a kályha és a belső venti terhelése miatt legalábbis).

 

Meg az is fontos, hogy a gyárilag előírt kapacitású akkunál ne legyen sokkal nagyobb betéve, mert nem biztos, hogy rendesen tudja tölteni a kocsi rendszere a sokkal nagyobb kapacitású akkukat (ez főleg igaz a régebbi, általában kis motoros kocsikra, amin a kevés fedélzeti elektronika miatt kis teljesítményű generátor van). A sokkal nagyobb akku idővel több gondot okoz, mint amennyit használ. Ha nehezen indul a kocsi, meg kell keresni az okát, mert jó állapotú, gyári paraméterű akkuval is jól kell indulnia - nem kell idővel nagyobbra cserélni az akksit, hibát kell keresni.

Előzmény: kocsisjan (4594)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4599

nem újabb az enyém sem. csak a távirányító (és annak a vevője) egy újabb típus.

Előzmény: Csabys (4598)
Csabys Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4598

De a tiéd már az újabb típusú Eberspacher kályha? Az enyém az még az I. széria, azt is lehet tanítani, hogy mekkora cm3-s motorhoz kerül beépítésre?

Előzmény: Csabys (4597)
Csabys Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4597

Köszi a választ...Tehát akkor mindez elektronikai beállítás kérdése lenne a kályha elektronikájában? Ennek módja...? Bocsi, laikus vagyok a kérdéshez....

Hát ezzel az eredménnyel én is elégedett lennék...azért mondom, hogy egy 1.3-as kis dízel motort 25 perc alatt hasonló szintre simán fel kellene melegítenie.

Előzmény: Törölt nick (4595)
Csabys Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4596

Szia.

Mivel az autómban csupán 50Ah-ás akksi van, ezért úgy lett kötve az állófűtés, hogy egy kapcsolóval ki lehet iktatni a belső ventit, és akkor csak a vizet meegíti. Amíg ez az akksi lesz benne, addig csak így fogom használni, mert a venti tutira lemerítené. Én azt tudom mondani, hogy 25 perc üzemelést követően a hőfokmutató épphogycsak egy millimétert mozdul el, s miután beindítom, úgy fogalmaznék, hogy nem jéghideg levegő jön a ventitől, de langyosnak még nem mondanám. Állítólagosan ez az 5 kW-os kályhának ezt a kis motort jóval nagyobb intenzitással kellene fűtenie. Nem várok üzemmeleg szintet, de... Egyszer már utánaállítóttunk az üzemanyagpumpán, amiről korábban beszámoltam, úgy tűnik, hogy még mindig kell állítanunk rajta, hogy több üzemanyagot juttasson a kályhához, és égessen el. Csak gondoltam, hogy legyen viszonyítási alapom, rákérdezek itt... ezek szerint azért a Te esetedben is nagyobb a hatásfok...Egyébként kiegészítő fűtés funkció jól működik, de amikor teljesen hidegről kell felfűtenie a motort erősebb hidegben, az nagyon lassan történik...a szinten tartás az már megy, ugyanis nekem az volt a legnagyobb baj, hogy menet közben visszahűlt a motor.

Egyébként épp most van folyamatban az általad megnevezett töltő beszerzése...ezzel kapcsolatban viszont majd kérnék tanácsot, hogy azt pl hetente egy egész hétvégét kellene rátenni, vagy milyen rendszerességgel, s melyik üzemmódban....?

 

Igen, én vettem meg a vevőegységet, s amint azt jeleztem is még, a kinézett távirányító nem lett jó hozzá, nem tudtuk szinkronizálni. Úgyhogy ugyanaz a személy ajánlott T90 szettet újonnan, és az lett a megoldás, a T70-et pedig sikerült egy nap alatt eladnom, remélem, hogy sikerült távirányítót találni hozzá, az illető nem jelzett vissza, úgyhogy gobdolom, igen... Tehát nálam a t90 végzi a dolgát...minden jól működik, csak még a fenti dolgot kell finomítani, már ha lehet...

Előzmény: kocsisjan (4594)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4595

nekem is 5 kw-os eberspacher van. 2000-es D4D kombi avensis, 6 és fél liter fagyállóval. beépítéskor az lett "mondva" a kályhának, hogy ez egy 2500 ccm-es motor és 23 fok a kívánt utastéri hőmérséklet. ezek a képek kb -8 fokban készültek (az autó -10-et mutatott, az otthoni kinti -6-ot) és 20 perce ment a kályha és kb 1 perce a motor. (a külső kép még a motor indítás előtt készült)

a szomszéd autó szélvédőjén jól látni a "vakargatnivalót" :-)

 

 

 

Előzmény: Csabys (4592)
kocsisjan Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4594

Üdv!

 

Az én autómban 5kW-os Webasto TT Z/C diesel van és kb. 8-9 liter hűtőfolyadékot melegít. A mostani -5/6 fokos körülmények között 30-35 perc üzem alatt van kellemes meleg az utastérben (Land Rover D2, úgyhogy van mit melegítenie) és (diag alapján) ennyi idő alatt 55-60 fokosra melegíti a hűtőfolyadékot. Egyébként kb. 78 fokig melegít, aztán engedi visszahűlni 70 fokig és megint kezdi melegíteni. Ha elzárod a légbeömlő zsalut (így csak a benti levegőt keringteti) az érezhető javulást jelent! Véleményem szerint nem szabad azt várni ezektől a készülékektől, hogy üzemmelegre fűtsék a motort egyébként!

A kezelési utasítás azt javasolja, hogy annyi ideig üzemeltessük az állófűtést, amennyi ideig utazunk az autóval indítás után!

Nekem az egy hónapos Banner 100 Ah-ás akksit képes lenne lemeríteni 2 óra alatt!

Állófűtés mellé szerintem ajánlott egy CTEK töltő is {persze nem ez az egyetlen típus, de nekem ilyen van :)}, ami kondícionálja is az akksit!

 

U.i.: Nem Te vetted meg tőlem a T70 vevőegységet? Ha igen, mi lett a project eredménye?

Előzmény: Csabys (4592)
Varshi Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4593

Nekem 2.0 dízel van ugye, és az elektromos fűtés is bekapcsol a szellőzőrendszerben (és 3-as fokozaton hagyom HI állásban, a szélvédőre irányítva).

Ekkor minusz 1-4 fokban 5 perc kell, hogy a Webasto távirányítón az első (!) jelét lássam a belsőtér-hőmérséklet emelkedésének, és jó 15-20 perc kell ahhoz, hogy be tudjunk szállni kabát nélkül a gyerekekkel (két pulcsi van rajtuk, a sapkát meg akkor veszik le, amikor akarják), ekkor van bent ~ 15 °C. A víz max. 60 °C-os ekkor, de néha annyi sincs.

 

5 percel később beszállva már jobb állapotban van a hűtővíz is.

Azaz elmondható, hogy 30 perc előfűtés kell a "rendes" meleghez.

 

(indítás után azonal esik 10-20 °C-ot a hűtővíz, tehát menjen csak tovább a kályha -- mostanában fix 40 perces fűtéseket csinálok, átlag 10-15 percet még menet közbe is megy, de még a végére se éri el a 90 °C-ot a víz!)

Előzmény: Csabys (4592)
Csabys Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4592

Lenne egy kérdésem: Utólagosan került beépítésre egy Eberspacher kályha (5kW) 1.3 MJet motor melegítésére. Kíváncsi lennék, hogy akinek hasonló teljesítményű kályhája van, állófűtés funkcióban kb. -5--6 C fokos hidegben, aznapi első indítás előtt, és kint szabad ég alatti éjszakázást követően, hány perc előmelegítés (állófűtés-üzemelés) kell ahhoz, hogy a víz üzemmeleg körüli állapotba kerüljön. Jómagam gyengének tartom az enyém hatásfokát, kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra, hogy legyen viszonyítási alapom. Köszi előre is!

Varshi Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4591

mármint (al)típus.

mer gondolom attól még, hogy 74 Ah és 680A indítóáramú az Auchanból, attól még ez semmi spéci

Előzmény: Varshi (4590)
Varshi Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4590

>Ami fontos még, ha sokat fogod használni, akkor egy jobb fajta minél nagyobb teljesítményű

> akkumulátort is be kell szerezned a régi helyére, ami bírja a kis áramú hosszabb kisütést is,

 

Van konkrét javaslatod?

Előzmény: nyeglemuki (4584)
tom2002 Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4589

Köszönöm. hétfőn felhivom a szerelődet,kiváncsi vagyok az ő véleményére.

Előzmény: El Bangyi (4586)
grandegabo Creative Commons License 2011.01.01 0 0 4588
BÚÉK minden kedves kályhatársnak!
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4587

küldtem mélben tp5-höz magyar használatit neked.

Előzmény: El Bangyi (4586)
El Bangyi Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4586

Szia! Ha még érdekel , a XVII. kerületben van egy szerelő aki ezzel foglalkozik. Nekem is volt ilyen bajom és csak fel kellett ismertetni egymással őket mert időnként kitőrlődhet a kapcsolat. ( esetleg ha volna tp 5-ös távirányitóhoz magyar használati, azt megköszönném) A szerelő telefonszáma :06 30 996 54 71

Előzmény: csaby74 (4532)
tom2002 Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4585

Magyarul, vigyem vissza az autot oda ahonnan vettem a motor vezérlőt, és ott elvileg meg tudják csinálni? Én hivtam őket ez ügyben még ősszel, de azt mondták a motorvezérlönek semmi köze a webaszto-hoz.

Előzmény: grandegabo (4581)
nyeglemuki Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4584

Szia Gábor!

 

Lehet, hogy csak néhány kérdésedre tudok válaszolni saját tapasztalataim alapján, de hátha ez is segít.

Webasto-ról tudok nyilatkozni, nekem az van.

Ha nem akarsz túl sokat költeni rá, akkor vaterán vagy ebay-en érdemes vadászni egy újszerű, keveset használt komplett szettet (kályha, vízkeringető, üzemanyagpumpa, szívócső, kipufogócső, kipufogódob, komplett kábelköteg, üzemanyagcső, bilincsek). Azt nem úszod meg, hogy néhány apróságot ne kelljen még venni hozzá (vízcső, toldó, szűkítő, tágító...). Ezt 100-120ezer körül megúszod. Gyanítom 2000cm3 felett van az autód, ezért a Thermo top C típus ajánlott. A használt készülékben ott a rizikó, hogy valami meghibásodik benne, de szerintem még mindíg olcsóbb esetleges javíással együtt mit az új.

Olyan kályhát nézzél, amit egy relékontaktussal lehet indítani. Léteznek ugyanis adatbuszon keresztül indíthatóak is, ezek általában gyári beépítésű kályhák, felső kategóriás kocsikból szerelik ki.

 

Ethanol:

Én is azzal járok igaz tiszán csak nyáron mindenféle átalakítás nélkül, télen felesben tankolok benzint és e85-öt. Nemrég romlott el az állófűtésem vízpumpája, de ameddig az jó volt, nekem működött majdnem tiszta e85-ről is, igaz nem volt túl hideg kint. Elvileg az üzemanyagpumpákon van némi állítási lehetőség, valószínű, hogy hozzá lehet állítani az ethanolhoz a rendszert, hogy biztosan ne aludjon ki a láng.

 

Távvezérlés:

programóát kapsz 15ezerért, távirányítós szettet 40-50ezerért, a többi csak drótozás kérdése.

 

Szerelés:

Én magamnak szereltem, 2 hétvégém ment rá mire mindennel kész lettem. Ki kell találni hol legyen a kályha, tartókonzolt gyártani, bekötni a hűtőkörbe, üzemanyagvételezés, bekábelezés stb, nem túl egyszerű feladat úgy megcsinálni, hogy ne barmolás legyen belőle. Így utólag nem is sok az a 40-60ezer amit elkérnek egy hivatalos beszerelőhelyen szerintem.

 

Megéri-e?

A motorélettartam növekedés duma szerintem kicsit PR fogás, ez inkább a kényelemről, és a fogyasztáscsökkentésről szól. Ugyanis hamarabb adod el az autót, mint hogy a sok hidegindítástól elkopjon a motor. Főleg akkor éri meg, ha sokat ülsz álló autóban, ugyanis nem mindegy, hogy óránként 1,5-2 litert kajál be alapjárton, vagy csak 2-5 decit.

 

Ami fontos még, ha sokat fogod használni, akkor egy jobb fajta minél nagyobb teljesítményű akkumulátort is be kell szerezned a régi helyére, ami bírja a kis áramú hosszabb kisütést is, ugyanis a normál indítóakku az nem ilyen, az hamar leszulfátosodik. Ha nem túl új az akksid, esélyes hogy hamar kifingatja az állófűtés.

 

Üdv.

Előzmény: TpK001 (4572)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4583

kábelben nem tudok segíteni, rajzom webasto-hoz nincs (eberspacherem van), de lehet hogy itt találsz:

 

http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4

 

 

 

Előzmény: mozil (4578)
kocsisjan Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4582

Üdv!

 

Nem tud valaki eladó Webasto 1533-as programórát (az "ovális alakú")?

 

BÚÉK mindenkinek!

grandegabo Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4581

Lehet hogy elmulasztották illeszteni a motorvezérlő csere után..

Előzmény: tom2002 (4580)
tom2002 Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4580

Sziasztok. Valamelyik mágustol szeretnék kérdezni, igy az év utolsó napján. Tehát van egy vw-tourán-om, amibe tönkre ment a motorvezérő kompjuter még nyáron. Ki lett cserélve,  de őssz ota nem megy a gyárilag beépitett webasto. Az lenne a kérdésem, hogy ez csak egy véletlen egybeesés, vagy van valamilyen köze a motor vezérlőnek a webastohoz? Válaszotokat előre is köszönöm.

Kefe07 Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4579

na ez igaz. remélem jol látod, én nem igazán értek hozzá. a kocsiba már be volt építve (utolag) mikor megvettem. megkeresem a linket aztán meglátom mit tehetek.

Előzmény: Törölt nick (4576)
mozil Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4578

kőszi a segitséget ehez a kájhához nemtudsz véletlenül egy vezetékköteget vagy egy kapcsolási rajzot

Előzmény: Törölt nick (4577)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.31 0 0 4577

hétfőre vagy keddre tudok telszámot adni akit felhívhatsz.

Előzmény: mozil (4574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!