Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cube70 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1439

Sziasztok!

 

Nem tud véletlenül valaki egy normális szerelőt Miskolc környékén ?

sbojan Creative Commons License 2018.02.19 0 0 1438

Tudod mit?

Bár még életemben nem ültem még DS5-ben, de a válaszom: igen.

 

(És részemről ez a parttalan "beszélgetés" innentől lezárva, mert fingom nincs, miről is van szó...)

Előzmény: R!ck4 (1437)
R!ck4 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 1437

#1431 snow.dog:

A DS5 nem szerintem, hanem a gyár szerint a prémium kategória, az ezzel kapcsolatos tapasztalat pedig egy tapasztalaton alapuló vélemény, amit vagy elfogadtok, vagy nem, de egyrészt lehetőség van becsmérlés- megítélés helyett revideáltatni, csak ahhoz némi érvelés is kellene, másrészt ott a lehetőség a meg nem értett kérdésre, pl  visszakérdezni,  a pontos szituáció megérteni mindenkinek van lehetősége. Visszaolvasva még annyira se tartom sértőnek, mint eddig, sőt pont hogy azt írtam, a DS5-ben keressem a hibát a 30 ezer km-e ellenére, vagy erre számíthatok? Aki ezen besértődik, és nem érveket hoz fel,  hát.....

 

 

És akkor a következő:

 

#1433 sbojan:

Nem azt írtam, hogy te mondtad, hanem azt, hogy ti írtátok. Ha tudod, hogy nem te voltál, akkor a sok közül miért te veszed magadra? :-))) Írhatok így is, mindenkinek külön címezve, de nem gondoltam, hogy a minden szempontból ártatlan, és csak a tényekre szorítkozó  kérdésem után még egy ilyet is félreértetek...

 

 

És ismétlem maga, szerintem ezt a DS5-ös történetet félreértitek, azt a gyártó szánta a prémium kategóriába, ráadásul ez valami  60 éves jubileumi kiadás,  de ami miatt a kérdésnek itt helye van, az a C4 Picassoéval azonos padlólemez, és részben azonos futóműalkatrészek miatt van. Emiatt úgy gondolom, joggal merült fel bennem, hogy az úton való viselkedése is hasonló lehet, és csak erre kérdeztem rá, eszembe sem jutott becsmérelni a technikát, az autót, eleve nem életszerű, hogy lenézek valamit, amit magam is birtokolni szeretnék. Szerintem a felnőtt emberektől egy ilyen kérdésre  tényleg az a szintű válasz várható el, hogy igen- nem, talán, esetleg bármelyik indokolva, de hogy ezt nekem elhallgatni kellett volna, azt még mindig nem értem. Elfogadom, ha kifejted, de most még nem értem :-))) Kitől kérdezzem meg ugyanezt? Csak attól tudom, akinek van ilyen autója, és nem eladó. Az eladótól, az autó mellett állva nem fogok ilyen őszinte választ kapni. (bár most már ebben sem vagyok biztos)

 

Megnéztem időközben egy 2015 év végi modellt, a külalak- esztétikán túl  megméricskéltem a nekem fontos méreteit (csomagtartó szélesség, középső üléssor váll- szélesség, hátsó ajtótól az első ülések hátuljáig a hely) aztán majd összemérem valamelyik itthonival, amiben tudom, hogy elférek. Egyelőre ennyi, köszönöm a figyelmet, igyekszem a kérdéseimmel nem megzavarni, és   a jó/rossz  döntés miatti önigazolás-keresés posványos  mocsarába kergetni a társaságot. :-))

 

 

Tada73 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 1436

Hállelúja,a lényeg kimondattatott..........ámen😁😂😋

snow.dog Creative Commons License 2018.02.13 0 0 1435

És kifelejtettem a lényeget. Nekem már volt Trabant, Lada 1300, Lada 1500, Ford Escort, és három Citroen Picasso kocsim.

Vezettem már Volgát, Moszkvicsot, mindenféle Ladát, Opelt, VW-t, Skodát, Renault-ot, Peugeot, és még sorolhatnám a típusokat, azokról már nem is beszélve, amikben csak ültem. De a következő kocsim is nagy valószínűséggel egy Citroen Picasso lesz. :)

Előzmény: snow.dog (1434)
snow.dog Creative Commons License 2018.02.13 0 0 1434

Én írtam, hogy ha ilyen fenntartásaid vannak a típussal szemben, akkor inkább ne vegyél francia gyártmányú autót.

Tehát abból, hogy ültél egy Citroen-ben, a szerinted prémium kategóriásban, és ebből azt az általános következtetést vontad le, hogy akkor nyilván a többi ettől már csak rosszabb lehet, akkor tényleg nem neked való ez a típus. Én erre gondoltam.

Előzmény: R!ck4 (1431)
sbojan Creative Commons License 2018.02.12 0 0 1433

"én jellemzően nem szoktam a döntéseimet megbánni, cserébe előtte kicsit alaposabban alátámasztom magamnak a döntést."

 

Biztosíthatlak, hogy én pont ugyanígy csinálom. Sőt, szerintem simán vetekszem veled. De komolyan... :-)

 

 - - -

 

Ja, én nem írtam olyat, hogy "ne vegyél francia autót". Légyszi, mások kijelentéseit ne tulajdonítsd nekem! A mi véleményünk sem egyezik mindenben. És ez is komoly! :-)

Előzmény: R!ck4 (1431)
snow.dog Creative Commons License 2018.02.12 0 0 1432

Kérdezzél nyugodtan, amire tudunk válaszolunk.

 

Szerintem a probléma az volt, hogy talán elhamarkodott véleményeket fogalmaztál meg, és tettél közzé. Ezt a részét megtarthatnád magadban, és akkor senki érzékenységét nem sértenéd. Természetesen bármilyen véleményed lehet bármelyik típusról, de cikizni egy típust a saját topikjában nem túl bölcs dolog.

 

Persze ez csak a saját magánvéleményem. Ha akarsz hallgatsz rám, ha nem, hát nem. :)

Előzmény: R!ck4 (1431)
R!ck4 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 1431

Leírtátok, ha ilyen "igényeim vannak, ne vegyek francia kocsit.. Ebből én sokmindent le tudok vonni, de legfőképp azt, hogy akinek már volt több, az ezen szempontok mentén nem ajánlja.

 

 

Szóval tényleg az azonos padlólemezből következik, hogy a Picassoban is sorjásak a műanyagok, stb.?

 

Erre én azt írtam, a futómű zörgése lehet azonos mértékű, ha már a padlólemez, és a futómű egyes alkatrészei azonosak. A sorjás kapaszkodó a prémium autó sajátja volt, ott arra kérdeztem rá, hogy ha ott olyan, itt milyen lehet? Ugyanaz a sztori, de már egy másik mondat volt... :-))

 

 

 

Nem vitázok én senkivel, csak tisztázzuk, engem mi érdekel, és sajnos tetszik, vagy sem, nekem se jó, hogy ennyi mindennel kell foglalkoznom. Nem tudom, hogy mások 3-4-5M-ért hogy választanak autót, én jellemzően nem szoktam a döntéseimet megbánni, cserébe előtte kicsit alaposabban alátámasztom magamnak a döntést. Ha ti nem, ezáltal ilyen mélységben nem tudtok a használt autóról nyilatkozni, az nem baj, hálás vagyok az eddigiekért is.

Előzmény: sbojan (1421)
Gabriell1974 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 1430

Milyen izzo található a ködlámpába és a távolsági fényszóróban? 2014. 2.0  C4 GP. Kicserélném cob ledesekre.

Gabriell1974 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 1429

210E km nél mi a kötelező csere?  Olaj + szűrő, pollen, levegő, gázolaj szűrő, blue HDI folyadék, fék folyadék ellenőrzése, ?  Több nem jut eszembe.

2016 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 1428

Hú, bocs benéztem, neked nem 1.6 dízel. Ne hallgass rám.

Előzmény: Gabriell1974 (1424)
2016 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 1427

5l Total Ineo ECS 8.000; 4l 6.500  4.25 liter kell bele, elvileg ( 3.75l a feltöltés+ az olajszűrő 0.5l )

Purflux olajszűrő ~1.900; Mann ~2.300

Levegőszűrő Filtron ~2.800; Mann, Hengst ~4.800

Pollen Filtron aktívszenes ~3.500

Én zsu.hu-n szoktam venni, de ekörül mozognak a webshopokban.

 

Szerintem sok helyen 4-5 ezer a munkadíj Ha ott állsz mellette, nem tud becsapni. De nem is mind olyan.

Előzmény: Gabriell1974 (1424)
sbojan Creative Commons License 2018.02.07 0 0 1426

Nehezen esett le, hogy min vigyorogsz... :-)

Előzmény: snow.dog (1423)
Tada73 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 1425

Én sajnos csak Érden tudok megbízható szervízt......

Előzmény: Gabriell1974 (1424)
Gabriell1974 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 1424

Mennyi most egy oldaj csere 2014. 2.0 C4GP be?  Tud valaki egy jó helyet, hogy ne csesszenek át?  Pesten. Köszönöm.

snow.dog Creative Commons License 2018.02.06 0 0 1423

Én már voltam tesztvezetésen. :))

Előzmény: sbojan (1422)
sbojan Creative Commons License 2018.02.06 0 0 1422

Hogy a szakmai oldalra visszavezessem a beszélgetés fonalát, ismét idézlek:

 

- "...A tetőkonzolon a két első tetőablak között volt szemüvegtartó, annak a széle sorjás, éles  volt, az első ajtók kapaszkodója kézzel összenyomható volt, mint egy gagyi műanyag fröccsöntött pohár, és persze az is hideg volt végig,  miután utánanéztem, hogy a futómű nagy része, sőt- állítólag a padlólemez is azonos a 2013 utáni grand picassoéval, kissé megijedtem, hogy ez is ilyen autó lenne?..."

 

Szóval tényleg az azonos padlólemezből következik, hogy a Picassoban is sorjásak a műanyagok, stb.?

 

Szerintem nincs egyszerűbb módja annál, hogy eldöntsd, mi is a helyzet, mint hogy bemész egy szalonba és kérsz egy Picassot tesztvezetésre. Ott kedvedre körbejárhatod, megtapogathatod, megszorongathatod, kipróbálhatod.

 

- "...de nem sportautó kell, hanem puhát, kényelmesen, hang nélkül  rugózó nagyobb utazóautó..."

 

A legtöbb ember itt, a fórumon nincs abban a helyzetben, hogy mindenféle autót kipróbálhasson, hogy legyen összehasonlítási alapja. Hogy puhább-e más kocsiknál? Gőzöm sincs. Hogy azoknál csendesebben, netalántán hangosabban rugózik? Fogalmam sincs. Hogy kényelmes-e? Izlés dolga. Ahogy mindannyian más nőre esküszünk, így itt sem várhatod el, hogy mi mondjuk meg, neked milyen lenne egy ilyen autó (egy ilyen "nő" :-).

 

Mondom - irány a szalon!

Előzmény: snow.dog (1420)
sbojan Creative Commons License 2018.02.06 0 0 1421

"...de ha ti is a kérdés megszületésének jogosságát forszírozzátok..."

 

Tényleg ezt tettük? Én semmi ilyet nem látok egyikünk "tollából" sem. Te szerintem nem velünk beszélgetsz s vitatkozol, hanem saját magaddal. Mindezt úgy, hogy az egyik "önmagadat" ránk húzod, mintha azok mi lennénk.

 

 

Előzmény: R!ck4 (1419)
snow.dog Creative Commons License 2018.02.05 0 0 1420

Mint korábban is írtam, szerintem ezek a kocsik zajosak, ha ez nálad fő szempont, akkor talán valóban jobb lenne másik márkát keresned.

Előzmény: R!ck4 (1419)
R!ck4 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 1419

Szerintem félreértitek, tehát a szitu az, hogy az autó külalak szempontjából megfelel, a technika ami a műanyagok alatt van, az érdekel. Tök véletlen ültem a DS5-ben, és még az is lehet, hogy tök véletlen 30 ezer km-nél cserés benne valami, de meglepett, hogy újszerű autóra számítottam, és nem az lett. Én nem prejudikáltam, csak leírtam ezt a sztorit, mellétéve azt, hogy lehet-e ilyen a ti autóitokkal, mert nem ezt várnám tőle. 

Igaz ami igaz, nézegettem már Smaxot, galaxyt, új alhambrát, valami lesz, de ha ti is a kérdés megszületésének jogosságát forszírozzátok, ahelyett, hogy tényleg érdemi válaszok jönnének (vagy ha jönnek, azok ilyenkor elsikkadnak) akkor nehéz lesz kihámozni az igazságot. Nem új autót veszek, futóművet cserélni alatta nem nagy kaland, de nem sportautó kell, hanem puhát, kényelmesen, hang nélkül  rugózó nagyobb utazóautó.  Amennyiben ezt nem tudja a kiválasztott, sajnos nálam kiesik.

Tada73 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 1418

Én kérek elnézést,ha félreérthető voltam,sem minősíteni,sem megbántani nem állt szándékomban.De ahogy te is írtad,én spec. úgy vettem meg a citroenemet,hogy nem kérdeztem egy fórumon sem utána,ilyet akartam venni,és kész.Itt németbe,a citroen nagyon olcsó autónak számít,itt csak a német autó az űberfa..a.Van itt egy biztosító a neve A.D.A.C,gondolom nektek sem kell bemutatni.Minden évbe kiad egy felmérést,miszerint melyik márkához hívják őket(autómentés)legtöbbször.Hát sajnos messze viszik a prímet a német márkák,és itt nem a darabszám a mérvadó.A felmérés végére azért oda biggyesztették,hogy a francia márkák sokkal üzem biztosabbak............

sbojan Creative Commons License 2018.02.02 0 0 1417

R!ch4 "bácsi"! :-)

 

Nincs semmi gond azzal, hogy kérdeztél, azzal sem, hogy mik a szakmai ártalmaid - én csak arra reflektáltam, hogy előre prejudikáltál, s csak utána kérdeztél.

 

De tényleg, mit vársz tőlünk, ha valamiről kvázi úgy kérdezel, hogy "Nektek mi a véleményetek erről a sz*rról?".

Előzmény: R!ck4 (1414)
snow.dog Creative Commons License 2018.02.02 0 0 1416

Szerintem ne vegyél francia autót. Sajnos minden típusban található valami, amiről azt gondolhatjuk, ez nem az igazi.

Vegyél német gyártmányú autót, Fordot, VW, Mercit, BMW-t, stb. Bár szerintem ott is fogsz találni olyant, ami nem tetszik, de ez van.

 

Egy munkatársam el volt ájulva a BMW X5-östől, amíg meg nem vette, ki ne m próbálta. Egy hónap múlva meg eladta, és vett egy Merci hasonló kategóriát. Típust fejből nem tudok. Ez meg tetszik neki.

 

Ezért jó, hogy nem csak egyféle kocsit lehet kapni. :)

Előzmény: R!ck4 (1415)
R!ck4 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 1415

Én nem a hibát keresem, hanem elkerülöm, ezért akarok olyat venni, ami megfelel ebben a tekintetben is. Nem gondolom, hogy másképp kellene hozzáállnom, nem vagyunk egyformák, én a konstrukciós sajátosságok, a technikai megoldások és a tartóssági kérdések felé fordulok, másokat a csomagtartó mérete, a kárpit színe érdekel. Ahogy én elfogadom, hogy mást bizonyos dolgok nem zavarnak, csak annyit kérek, más fogadja el, hogy nekem ezek a fontos szempontok.

Az jelent bármit is a személyem megítélése szempontjából, hogy ezek a dolgok érdekelnek, és ráadásul  nekem még nem volt citroenem? Ha jelent, akkor nagy a baj...  Nem, nem volt, de írtam már,  a barátom huszonévek óta ezekkel jár, még sok sok sok éve a 2.1TD XM-et is újonnan vette, a picassot is, tehát mégiscsak van némi közvetlen tapasztalatom, ültem bennük épp eleget, mivel nekem másmilyen volt, mindig volt összehasonlítási alapom is, sőt, pont a vele folytatott beszélgetés hatására figyeltem fel az autóra.

Előzmény: Tada73 (1413)
R!ck4 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 1414

Szerintem leírtam, a DS5 egy prémiumkategóriába szánt autó, ami az általam használt autókhoz képest mégiscsak csalódás volt, egy autógyártó prémium modellje meg a közepes fölé kellene nőjön minden tekintetben, de ha már felfedezhetőek azonos alkatrészek, akkor felettébb érdekes a tapasztalat, én ebből indultam ki, meg persze abból, hogy a márka másik modellje, ami elvileg "szolgáltatásokban"  alatta van, az már a tervezőasztalon is kaphatott gyengébb minőségű szigetelést, kevésbé zajszűrő gumicsíkozást, más jellegű kárpitozást. Mivel amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, és az amerikai mellett  elég sok a japán autó ami egyébként usa modell is, sőt, egy csomó audi, bmw, mercedes is usa modell, tehát sz6ükség van hozzájuk alkatrészre,  így találkozom épp elég összehasonlítási alappal, egy egy autómárka típusait látom sokszor 20-30 évekre visszamenőleg szétszedve, hasonló alkatrészeit újonnan, bedobozolva, de a robbantott ábrákon is sok infó visszaköszön, illetve egy egy típushiba könnyen kibukik, ha az embernek nem csak annyi kapcsolata van az autóval,  hogy beleül, és elmegy a tescoig. Nevezhetjük ezt szakmai ártalomnak is, de szerintem van mögötte ráció, csak  érteni kell, mire kérdeztem rá, a kérdés jogossága teljesen helyénvaló.

A 2013-as C4 Picasso az általam eddig elolvasott cikkek szerint pont arról szólt volna, hogy egy kicsit vissza akarták hozni a renomét, amit az előzővel elszúrtak, és igyekeztek jobb autót gyártani. Vannak benne szimpatikus részletek, nem keresünk nagy autót, de néha pakolni is kellene. Rossz autót bármikor tudok venni, nem az a cél, 3-4M-t szánok rá, egy átlagos havi 3000 km-es 2 személyes közlekedéshez keresek valamit, ami automata, normálisan eszik (tegnap mentem az 1.9 pd Alhambrámmal 600 km-t, a nap végén 6.5 volt a fogyasztás,  Szeged- Budapest (ott 130 km  a városban) majd Kecskemét, Kunszentmárton- Szeged körön, emellett kényelmes, 1100-1200 km-es napjaim is vannak néha, akkor sincs derékfájás, de ebben is van 380 ezer km, és egyszerűen csak fiatalítani szeretnék, az Ulysse nem automata, és abból olyan jóféle automata nincs, mint a C4 picassoban, tehát   keresem a megfelelő alanyt.

Mégis kitől kérdezhetném, milyen az autó, ha nem attól, aki használja. 2 napja újítottam fel az egyik Lacettim komplett futóművét, a 4 db teleszkóp, a kormányösszekötők, meg a gömbfejek megálltak 57 ezresből, és nem az olcsót vettem, hanem a jó alkatrészeket, ott is látom, milyen technika van alatta, bolondbiztos, de hosszabb távon nem annyira kényelmes..

 

Gondolom te is nézelődtél, kérdeztél, mielőtt elmentél egyet megvenni, én se teszek mást. Nem lenézem, csak összehasonlítottam mással, persze értem én, hogy az ember minden választásában önigazolást keres, de azért egy egészséges kritika mindenkiben lecsapódik 3-4 hónap használat után.

 

Mindenesetre köszönöm mindenkinek a válaszokat. 

Előzmény: sbojan (1412)
Tada73 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 1413

Ha mindíg,csak a hibát keresed egy autóban,akkor ne vegyél semmijet sem,ezen a forumon "szinte" mindenkinek legalább két citroenje volt már,és abbol is a picasso.Én csak azért vettem citroent,mert az elözővel is megvoltam elégedve.(Kényelem,megbízhatóság)És most sem csalódtam,és ez nem csak gumi,felni,vagy futómű kérdése.Mi szeretjük...........na igaz-e?Elötte volt opelem,szocikból szinte mind,kivéve a ladát.Mindbe volt jó,és rossz is.Nem lehet hasonlítgatni őket.....

Előzmény: R!ck4 (1409)
sbojan Creative Commons License 2018.02.01 0 0 1412

Szerintem egy járműből általánosan azt levonni, hogy akkor ugyanabból a márkából (ráadásul egy másik típus) minden példánya is hasonló lenne, messzemenően téves/elhamarkodott ítélkezés.

 

Nálam konkrétan egyik - általad tapasztalt - probléma sem jelent meg. Igaz, a gumik nincsennek a javasoltnál jobban felfújva (a grandnál ez 2,5 alapesetben, de két főig tuti), szemüvegtartóm meg nincs is. :-)

 

Előzmény: R!ck4 (1409)
sbojan Creative Commons License 2018.02.01 0 0 1411

"...miután utánanéztem, hogy a futómű nagy része, sőt- állítólag a padlólemez is azonos a 2013 utáni grand picassoéval, kissé megijedtem, hogy ez is ilyen autó lenne?"

 

Nemrég a bíróságon elment mellettem egy láncon vezett ember, aki amúgy fehér bőrű volt, és gyilkolt.

Kissé megijjedtem: most akkor minden fehér ember gyilkos???

Előzmény: R!ck4 (1409)
snow.dog Creative Commons License 2018.02.01 0 0 1410

Nekem korábban egy Lada 1500-as, majd két Ford Escort kombim volt, amit két Xsara Picasso követett.

A Lada-ról nem írok semmit, mindenki tudja milyen volt. A Ford-okat nagyon szerettem, jól mentek, jó volt őket vezetni. A két Xsara Picasso bár nem ment olyan jól mint a Ford-ok, de kényelemben messze felülmúlta őket. És akkor én is meglepődtem a C4 Picasso első vezetésénél, mert sem erőben (Xsara 105 LE, C4 120 LE), sem komfortban (itt elsősorban a zajokra gondolok) nem éri el a Xsara szinvonalát. Az első ami feltűnt, hogy nagyobb lóerő mellett gyengébbnek érzem a motort. Erre rá is kérdeztem, és azt mondták a környezetvédelmi előírások miatt van a gyengülés. A zaj meg mindenhonnan erősebb, mint a Xsara-nal volt. A motor, a váltó és a futómű felül is nagyobb zaj hallatszik. Ennek alu motorházteteje van, és szerintem nem szigetelték le rendesen. Meg gondolom máshol sem.

 

Most már (négy év után) megszoktam, de azért néha még most is feltűnik a különbség. Ezzel együtt nagyon megvagyok vele elégedve, mert eddig mindenhova probléma mentesen, kényelmesen elvitt.

Előzmény: R!ck4 (1409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!