Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2849

nincs csicsa csavar :))

 

 

IGENIS!!!  :-DDD

Előzmény: conan77 (2846)
petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2848

Nekem gyári könnyűkerekeim vannak, huh de nagy kő esett le a kis fekete szívemről! :-)

 

Köszi, köszi, köszi!!!

Előzmény: DSz (2847)
DSz Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2847

M12*1,25

 

A gyári alu és lemezfelni ugyanazzal a csavarral felrakható.

A nem gyári aluhoz kell másik csavar.

 

A lemezfelnihez lencse, az alufelnihez kúpos csavarfejkiképzés való.

 

De több gumistól származó infó, és én is tapasztaltam, hogy a FIAT csavarokjók a lemezfelnihez és a GYÁRI alufelnihez. De csak a gyárihoz!!!!

Előzmény: petrvs (2837)
conan77 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2846

Hali!

 

Sztem a boltban ahol felnit árulnak, ott többféle csavart is árulnak hozzá.

A csavar legyen szép ( síma felületű alumínium ) nincs csicsa csavar :)) a lényeg hogy nem rozsdásodik ezért szép marad lehet tisztítani.

A sima csavar csúnya feketés és valamilyen vasötvözet tehát rozsdára hajlamos aszem :)

Szelepet gumisnál lehet venni teljesen fém és minőségi cucc nem gagyi. darabja vagy 2500,- ba fájt, de szuperül nézett ki és megbízhatóbb mint a sima.

 

remélem jól írtam mindent nem vagyok fémszaki (vasötvözet)  :)))))) 

Előzmény: petrvs (2844)
berigazek2 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2845

,,Milyenek a szép csavarok?"

 

 

...ott kezdődik,hogy rozsdamentesek,csillognak-villognak,saját kialakitásúak és teszik a dolgukat,amiért kitalálták őket,azaz tartják a kereket...:))))

 

 

Én nem cseréltem le az eredeti csavarokat,sőt érdekes módon a kerékőr,amit feltettek az üzembehelyezés napján a szalonban szebb,mint az eredeti,de alig lehet észrevenni köztük a különbséget...:(

Előzmény: petrvs (2844)
petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2844

hát, ha valami, akkor az alufelni kérdése igazán ismeretlen nekem... :-(((

 

Milyenek a szép csavarok? Miben különböznek a simától? És a fémszelepnél a szelep is fém, vagy csak a zárósapi? Nem t'om...

 

Előzmény: conan77 (2842)
Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2843
Egyetértek, az Albin nekem is olyanok voltak!
Előzmény: conan77 (2842)
conan77 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2842

Én mikor vettem az Alufelnit még a Tipómhoz 2003ban vettem hozzá alucsavarokat is egyből.

Kerékőrt itthon vettem hozzá, de a dobféknél beleért valamibe mert hosszabb volt pár menettel. Levágattam belőle utána jó lett. :))

Sztem érdemes az alufelnit szép csavarokkal és +ba szép szeleppel ( fémszelep ) ellátni :)

 

Előzmény: petrvs (2837)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2841
Szerintem az alufelnihez más csavarok kellenek, mivel maga az alufelni anyaga is vastagabb, mint a lemezfelnié, a felcsavarozási helyeken. Legalábbis nekem a Seicentomon és a Punto II-esemen más csavarok kellettek, mint a lemezére valók.
Előzmény: petrvs (2837)
gambl-R Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2840
Ez már nekem is eszembe jutott ! :)
Előzmény: Mauzliman (2831)
Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2839
Nézted a linkemet?
Előzmény: meszizs (2834)
Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2838
Basszus Mau, lebuktattál!:-DDDDDD

Széles utat!

Daty
Előzmény: Mauzliman (2831)
petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2837

"Nem tudjátok véletlenül, hogy a kerékcsavarnak mi a mérete?"

kidobtam a papírját:-(  Egyszerűen megálltam a bolt előtt (történetesen: Homasita), és egy eredeti csavart mintának kivettem a kocsiból, majd helyére próbáltam a kerékőröset. "Nem ismerték" még a Lineát a katalógusukból, úgyhogy inkább próbálgattam. Egyébként valami 3 ropi körüli összegbe fájt csak a 4 csavar+ két fej. A kereskedő nem mondta, hogy más kellene a könnyűfém kerékhez, de nekem most a téli lemezfelnik vannak rajta, tapasztalatom nincs, de gondolom azonos a csavarméret.

Előzmény: meszizs (2834)
berigazek2 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2836
....itthon vagyok megint...
berigazek2 Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2835

        AVE,

 

 ...mindenkinek,ha már olasz autónk van...:)))))))))))

meszizs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2834
Lineások! Főleg akinek már van!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a kerékcsavarnak mi a mérete?
Az alu és a lemezfelnihez használt kerékcsavar hossza megegyezik?

A biztonsági kerékcsavar beszerzése miatt kérdezem, ha tudtok segítséget nyújtani, akkor a méret ismeretében el tudok indulni az autós boltokba, illetve a vaterán és egyébb helyeken is utánna tudok nézni.

Köszi Mészi
petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2833

"de nekem soha nem sikerült ilyen jól megfogalmaznom!"

zavarba hozol, köszönöm...de azért tessék máskor is, bátran! :-DDD

 

"hogy miért is "jobb az ember" mint egy ABS"

persze meg lehet érteni a mérnököket is, akinek egy minden elképzelhető és elképzelhetetlen helyzetben jól működő, biztonságos rendszert kell alkotnia. Nagyjából meg is tudná csinálni, de nem úgy, hogy közben a nyakát szorongatják a pénzügyesek- márpedig a rendszernek relatíve olcsónak kell lennie!!! :-(

 Lássuk be, ehhez képest jól oldották meg a feladványt!

 

Másfelől viszont...tudjátok miért nem automatizálták még az utasszállító repülőgépeket (noha a technika-technológia évtizedek óta megvan a hadseregnél)? Mert lehetetlen minden előre nem látható eseménnyel számolni, és 1 mindenre jól reagáló rendszert előre elkészíteni! Bizonyos vészhelyzetekben ugyanis egyedül a pilóta/pilóták tapasztalata és az az 1- 2x 1,2...1,5 kg agyvelőnek nevezett szuperszámítógép képes elég találékonynak mutatkozni vészhelyzetben. Akkor is, ha egy embernek lehetnek egyéb problémái is, ami megosztja a figyelmét, akkor is, ha lassabban végez el logikai műveleteket, mint egy szám.gép...

 

 Szóval mindez az ABS-t időlegesen kiiktató nyomógomb mellett szól.

Ellenben tartósan kikötni tényleg butaság lenne, mert magasabb sebességtartományban a történések már nem egy átlagember reakcióidejével összemérhető idők alatt esnek meg (a Ladával én is pördültem meg 60-70 körüli sebességről, ott nincs mit tenni- akkor szerencsém volt).

 

"valóban hibaüzenetet küld majd a kocsi kompjúterének"

-no ettől tartok én is; bár nálam ez a nyomógomb-ötlet nem új, még nem álltam neki +valósítani. A nagy számok törvénye alapján összességében jobban járok, ha van blokkolásgátlóm, de két dolgot így is tehetek:

-minél jobb abroncsokat használok, a mindenkori legnagyobb tapadás elérése érdekében+ megfelelő műszaki állapotban tartom a Gépet (lengéscsillapítók, fékek)

-a saját 1,2-1,5 kg-os szuperszámítógépemet a preventív vezetés jegyében használom.

Szóval bízok Istenben, és szárazon tartom a puskaport  :-)

 

...jaj ez a petrvs, már megint szájmenése van!...    :-)

 


 

 

Előzmény: Daty (2827)
petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2832
:-DDDD
Előzmény: Mauzliman (2831)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2831
Szerintem Daty nem is vett még autót...:-DDDDD csak puhatolózik itten, meg kamu adatokat nyom:-DDDDDD
Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2830
DSZ!

Lehet, hogy világos van, de nekem már járdányi erőm sincs fotót csinálni, egész idáig dolgoztam, most jöttem haza!

Holnap, és kedden reggel fél7-től este fél 8-ig dolgozok, tehát valószínűleg csak szerdán vagy csütörtökön lesz kép!:-(

És nem rejtegetem!:-))

Széles utat!

Daty
Előzmény: DSz (2828)
Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2829
Köszi, én is valahogy így értelmeztem a nagy megterhelés utáni leállást!

Széles utat!

Daty
Előzmény: KAti (2825)
DSz Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2828

Daty!

 

Még világos van!

Jöhet kép a koszos autóról is! :)

 

ui.:holnap már 2 hetes és még mindíg rejtegeted!

Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2827
Szia Petrvs!

Szívemből szóltál, valami ilyesmire gondoltam, amikor próbáltam megérttetni a nagyérdeművel, hogy miért is "jobb az ember" mint egy ABS, de nekem soha nem sikerült ilyen jól megfogalmaznom!

Köszönöm!

A sok gubancnál arra gondoltam, hogy igen, valóban hibaüzenetet küld majd a kocsi kompjúterének, amit ha kiolvasnak, akkor kezdődehet a paláver, és ezt azért mindenképpen szeretném elkerülni!

Lényegében ennyi!

Széles utat!

Daty
Előzmény: petrvs (2813)
Daty Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2826
Aha, most már vágom, és vigyázok is rá!!!

Széles utat!

Daty
Előzmény: CsacsaS (2811)
KAti Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2825

"Ha tehát a keményen meghajtott turbós autót hirtelen leállítjákakkor a vörösen izzó feltöltőt többé nem hűti semmi"

 

A szavakra figyelni kell és értelmük szerint kell kezelni. A kemény hajtás az tényleg a maximálishoz közeli teljesítményt jelent, hosszabb időn át, és a hirtelen leállítás pedig tényleg hirtelen, 1 percen belül az előző hajtáshoz képest. Ilyen lehet pl. egy nagy terheléssel végzett autópálya futás nyáron, ami közben egyszercsak a homlokunkra csapunk és a 150-es tempóról hirtelen fékezéssel beállunk a benzinkúthoz, motor leáll.

Normál körülmények között nem kell arra koncentrálni, hogy feltöltő van az autóban. Ritkán izzik vörösre a turbo és a normál közlekedés leállási szokásai bőven megfelelnek. Ha tehát hazavágtat az emberfia, akár gyors tempóban, az már visszahűti a turbot, ha a város/falu szélétől pár km-t 50-es tempóban teszünk meg, nem kell a ház előtt még 2 percig járatni.

Vagy az előző példában, az autópályán amikor már tudjuk, hogy 3 kilométerre van a benzinkút, akkor  szépen visszalassítnunk 100-120-ra.

 

Szerintem.

 

Ennél nagyobb károkat okozhatunk a feltöltött dízel motoroknál a hidegen kierőltetett nagy teljesítménnyel. Ez inkább érint minket, LINEA-sokat,  különösen, hogy lökettérfogatához képest komoly teljesítményt sajtolnak ki egy igen kicsi geometriai méretekkel bíró motorblokkból, és ez egy lassan melegedő motor. Ezen  nem segít a fél perces melegítés a ház előtt... Bár az sem tipikus, hogy az ember hideg motorral, 1-2 km futás után már 150-nel akarna repeszteni az autópályán.

 

Ahogy tudom, a gondot nem főképpen az égés gáznyomása okozza, hiszen az ugyanolyan hideg motor esetén is, és azt bírnia kell a blokknak, hanem a hirtelen, különböző hőtágulások okozta feszültségek. A hengerfej gyorsabban melegszik, mint a blokk, izeg-mozog, aztán átég a tömítés a gátnál.

 

Előző, hasonló teljesítményű TD autómban (becslem) 2x ilyen nehéz volt a blokk, sokkal masszívabb felépítéssel.

 

petrvs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2824
előre is köszönöm! :-)
Előzmény: CsacsaS (2823)
CsacsaS Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2823

bocsánat, hogy még ABS-elek, ez volt az utolsó, megígérem, csak erre a kérdésre szeretnék még választ kapni...

 

 

Én szivesen fogok neked válaszolni....sőt szerintem még kérdezni is, de sajna nem most mert most marhára késésben vagyok..

De vélhetőleg még ma este megteszem ;))

Előzmény: petrvs (2816)
meszizs Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2822
Köszönöm értékes tanácsodat!
Mészi
Előzmény: Mauzliman (2821)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2821
Mivel a turbót a motorból éppcsak kilépő, borzasztóan forró kipufogógáz működteti, és mivel a szerkezet igen magas fordulaton üzemel (100-150000 1/min), érthető módon nagyon átizzik. Hűtéséről az olaj és a hűtővíz gondoskodik, melyeket pedig a járó motor tart áramlásban. Ha tehát a keményen meghajtott turbós autót hirtelen leállítjákakkor a vörösen izzó feltöltőt többé nem hűti semmi, . Ilyenkor a benne lévő olaj szabályosan odaég, és eltömi az olajjáratokat, ami a berendezés idő előtti kimúlásához vezet...

Ja és az a középtengely, az a legkényesebb darabja a cuccnak:-)))Turbó felépítése
Előzmény: meszizs (2818)
DSz Creative Commons License 2009.02.22 0 0 2820

Köszi!

 

Majd felderítem ezt a kábelköteget!

 

A fúrást nem eröltetném. Az már csak a legvégső lehetőség után jöhetne szóba! :)

Előzmény: CsacsaS (2819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!