Igen, én is úgy gondolom, hogy mindketten jót akartak!
Ez olyan, mint, hogy a Banditon 24.000 km-nél szelephézagot kell ellenőriztetni, és az egyik srác 100.000 !!! km-nél nézette meg csak - addig egész egyszerűen elfelejtette - és ellenőrzéskor kiderült, hogy még akkor sem kellett hozzányúlni!:-)
Lásd: mindenféle gumiholmi cseréje 6 év punnyadás után. :-)
Amit a Triumphban neked mondtak, az a hivatalos álláspontja valamennyi márkának, nem mondhattak mást, a szerelő srác meg praktikusabb szempontból közelített.
Beszéltem a Budapesti Triumph-fal. Nagyon segítőkész volt a srác. Még azt is felajánlotta, ha megadom az alvázszámot, mindent megmond róla! El volt ámulva, hogy van még ilyen beragadt null kilométeres Sprint ST Magyarországon. Azt mondta, így igaz, 2008-2009-ben volt az emissziós váltás, emiatt kellett levizsgáztatni, mert később vagy nem, vagy csak nagyon nehezen és ügyesen lehetett volna eladni. Azt is mondta, hogy természetesen már valóban nincs rá garancia, de azonnal mondta, hogy lehet rá utólagosan vásárolni!
A többiben már úgy éreztem, kis önös érdek is van. Ugyanis, mikor mondtam, hogy a szerelő azt mondta, hogy a 6 éves motoron semmit sem kell cserélni, kikacagott, és azt mondta, hogy azonnal, és minden folyadékot, gumikat, teló szimeringeket stb... Azt mondta, el sem szabd indulni ilyen idős olajjal, mert már nincs kenése, és komoly kopásnak tenném ki a vasat!
Azért mondom, hogy úgy érzem, hogy önös érdek is volt benne, mert utána egyik fórumtársam által ajánlott profi Triumph szerelővel is beszéltem. Ő viszont azt mondta, hogy ha ez az övé lenne, kicserélné az olajszűrőt, meg az olajat Motulra, és ezt a szezont így motorozná végig, közben sasolva a vasat, hogy melyik teló szimering, gumicső stb. kezd el engedni. A szezon végén meg minden folyadékot, meg engedő gumikat, szimeringeket kicserélne, és ennyi.
Kérdésemre azt mondta, ha gondolom, el is vállalja.
Mondtam neki, hogy magas a gép, erre azonnal mondta, hogy van gyári ültetőszett is hozzá, de csináltathatok is rövidebb kutyacsontot rá.
Elköszönéskor a Budapesti Triumph vezetője is, és aZsolt is azt mondta, szuper gép, az 1050-es nagyon ott van, kiforrott, és nagyon fogom szeretni.
Sajnos elfoglaltság miatt nem tudtam korábban válaszolni (most is csak éjszaka). No para. Annyira ráillett a leírás, 99% biztos voltam benne. Tavaly voltam benn egy csizmáért és kiszúrtam. Ha nem első motor, az a piros már nem lenne ott :) 600-ért vettem egy 9 éves Speed Fourt, ez meg két misi újonnan. Nyálcsurgatás meg minden. Meg kell venni!
Akku témában sok elnevezés van a köztudatban. Vszleg AGM akkuról van szó. Szárazon szállítják, sokáig eláll. Flakonban mellékelik hozzá a savat. Üzembe helyezéskor beleöntik, kicsit pihentetik, ledugózzák. Onnantól nem lehet szétszedni és kezd ketyegni az élettartama.
User manual meg szokott lenni a neten, gúgli most ezt dobta:
Üdv mindenkinek, aki unalmában el szokta olvasni, amiket írok.:-)
Megvolt az üléspróba.
Határeset.
Leérek teletalppal, de csak a motor mellett.
A Banditról jobban leér e lábam.
Végül is 6 hónap szavatosság járna a motorhoz, szóval ezzel nincs gond.
Viszont a szerelő srác azt mondta, az akku nem rég lett feltöltve a savval (amit nem értek, mert azt mondta, zselés akku van benne, amit elméletileg nem lehet szétszedni, vagy igen?) így azzal sincs gond, meg semmi szükség a folyadékok lecserélésére sem.
Se olaj, se fékolaj, se fagyálló.
Azt mondta a gumi cuccok is tökéletes állapotban vannak, így azokhoz sem kell nyúlni.
Mindezen kívül nincs hozzá semmiféle "használati utasítás" még idegen nyelvű sem.
Ez elég gáz, mert ugye sem teleszkóp állítást, sem égőcserét, biztosíték cserét stb...nem tudok megejteni rajta ha kellene.
Szóval most jutottam el oda, hogy ha benéz valaki, akinek van egy Triumph Sprint ST 1050-ese, kérem, tegye meg, hogy rám ír!
Akár hol lakik, szívesen elmegyek hozzá beszélgetni egy kicsit a vasról, és ha gusztusa támad egy Banditot kipróbálni, szívesen cserélek vele egy körre!:-)
Ha van magyar nyelvű használati utasítása, azt elkérném tőle egy fénymásolás erejéig!:-)
Azokat is kérem, akik olvassák írásomat, és van Sprintes ismerősük, kérjék meg, hogy segítsenek nekem!