afta! Nekem is 2.0 TSI van. A vezérműlánc meg tud nyúlni. Szervizben rá kell nézni, hogy kell-e cserélni. (nem szabad halogatni, mert a vezérműtengelyed fogja bánni) A TSI-k láncfeszítője gyárihibás lehet. (meg kell nézni a cikkszámot) Minden kétszer-háromszor annyiba kerül, mint a régi 1.8T-s passatomban. Pl vezérműlánccsere 450 000 Ft. És még örülhetek, hogy elvállalták. Benzinszivattyú 120 rugó volt. Hátsó féktárcsa+betét 80 rugó. Szóval legyen félretéve 5-600 rugó mindig. Szervizt nem tudok ajánlani, mert legutóbb hat hétig ültek a kocsimon. Szerencsére megvan a régi 1.8T-m is.
persze, tudom, hogy nem fiatal es elofordulhat malor. amire en gondoltam, hogy ne kelljen minden koztes szerviz kozott meg 2-3x betolni azert, mert nem indul, vagy ledadog, vagy ehhez hasonlo mokak. a saab sem fiatal, lassan 15 eves, de 3 ev alatt egyszer kellett soron kivul szervizbe menni meghibasodas miatt - januar kozepen a mcdrive-ban lent maradt az ablak. hat nem volt vicces a kemeny minuszokban a nullason elgurulni a szervizig, viszont kb 1 ora alatt kesz volt. ezen kivul szerviztol szervizig siman teszi a dolgat. persze, neha beadagol fals feklampahibat a computer, vagy nem zar rendesen a kozponti zar, de ezek csak zavaro aprosagok, a hasznalatot nem befolyasoljak.
lehet, de nekem nem palya a villanymatcboxozas. egyreszt nem csak munkaba jarok, es ha mondjuk nekem 5-700 km-t kell lecsavarni, akkor arra nem akarok 2 napot aldozni. persze, tulzas, de szamomra a villanynak semmi haszna jelenleg - hosszu toltesi ido, illetve az akkupakkok gyartasa kicsit sem kornyezetbarat. en maradok a belsoegesueknel.
Egyébként ez a sok futás, meg milyen motor - az enyémbe évi 40ezer km ment újkorától, és igen, a második tulajnak az volt az elvárása, hogy legyen megbízható, ne legyen bármikor előjöhető baja ami mellesleg még drága is. Nem feltétlen 1.9tdi-t vesznek az emberek ilyen használatra. Na erre tökéletes. De semmiképp sem olcsó.
De azt ne feledjünk, hogy ezek a kocsik már kb 10 évesek.
:) Ha a költség nem számít, mindenképp. Ha a tartósság többet ér, mint az olcsó fenntarthatóság (és nem a fogyasztás a legnagyobb tétel), akkor hajrá, egy szívómotornak nincs párja. De spórolni nem fog vele :)
Nekem 2.0 FSI van, első szériás, egész pontosan TFSI, de ott még nem a T-t hangsúlyozták, hanem az FSI -t.
Szerintem semmivel sem másabb, mint a dízel, pont ugyanazokat a hibákat produkálja/produkálhatja. A motor - váltó amiben talán másabb a dolog.
Véleményem?
Hát, én gyengének találom, főleg alul, és a fogyasztására is jobb értéket vártam. Reméltem, hogy a nagy lóerő miatt az állandó terhelésnél jobb lesz a fogyi. A mennyi az annyira a válaszom, hogy 8.5-9.5 között járok, de a városban simán lenyomja a 10-11-et. És sajnos autópályán is inkább 10-11-et ír ki az átlagfogyi mérő.
Az olajat az enyém eszegeti, állítólag nem vagyok egyedül ezzel, de a fenti 2 dolgot leszámítva: indít és megy a kocsi.
Ja, nekem volt egy kettőstömegű cserém is, de valszeg az előző tulaj "leugrott" a kuplungról, úgy ment vele az uccsó időszakában, uais a ferrodol 50%-a szó szerint le volt szakadva és a féloldalas kuplung féloldalasan nyomhatta a kettős tömegűt, így az is kifeküdt. Ez kicsit fájt, amúgy az autó jó és elfogadható.
a felvetes jogos, bar a forum neveben szerepel a "tobbiek", ezert felteteleztem, hogy elfer. ha valaki tudja, akkor torolje nyugodtan.
egyebkent ketszer furodtem be dizellel, nem veletlenul nem szeretnek ujra. es igen, tudom, hogy a benzinesekre is kolteni kell, nem ez a bajom. csak a legutobbi dizel autom 2 honapot ment, aztan 3-4 hetet szervizben volt - es ezt rendszeresen. ez nekem nem palya. ezert emeltem ki, hogy ket szerviz kozott nem akarok meglepeteseket, es a fogyasztas sem elsodleges szempont - ezert nezek turbosat is es nagy kobcentis szivot is.
udv mindenkinek. lenne nehany kerdesem, mivel hamarosan autocsere kuszoben leszek. jelent pillanatban egy 2004-es saab 9-3 1.8t szolgal a mindennapokban, relative keves kilometerrel es hibamentesen. szerencsere - egy torest leszamitva - csak a tizezrenkenti olajcserek es a kopo-forgo alkatreszek csereje volt szukseges az elmult majd' 3 evben. jelenleg 3 tipus kozul probalok valasztani, az egyik a B6 passat, csak benzines, lehetoleg automata. napi kb 100 km a munkabajaras, az is a nullason 90%-ban, varost havonta talan 1x lat az auto. eves teljes futas kb 35-37 ezer km. ami a legfontosabb az a megbizhatosag, hogy 2 szerviz kozott az auto minden nap pocc-roff induljon, ne alljon meg az uton, es ne generaljon havonta random hibakat - ezen elvarasok az elmult evek saab hasznalatabol fakadnak es nem irrealisak, azt gondolom. szoval a fentiek ismereteben ki melyik motort ajanlja? diesel nem jatszik, elvbol, szoval azokat kerem mellozni. amiben en gondolkodtam eddig az a 2.0 FSI, 2.0 TFSI valamint a 3.2 FSI V6. nem ismerem sajnos egyik motort sem, remelem tudtok nehany hasznos informacioval szolgalni, vagy ajanlani masik benzines motorokat (ezesetben min 150 paci szuksegeltetik, parositva legalabb 200-220 Nm-es nyomatekkal)
ami meg kardinalis kerdes, az a megbizhato es jo szerviz pesten vagy pest megyeben, ahol akar 2-3 napon belul is tudnak fogadni olajcserere, ha ott kell hagyni a verdat, akkor biztositanak csereautot is.
B6, 2.0 TSI (2008) -nektek mennyit fogyaszt? Én egy telitank benzinnel most 11 literes fogyasztást mértem. (fele Pesten, fele pályán) Sírok. A benzinszivattyú-csere bekavarhat a fogyasztásba?
Más: a xenon néha villan (vagy kihagy). mint egy stroboszkóp. Szinte föl sem fogni, annyira rövid a kihagyás. És csak ritkán csinálja. (vagy városban nem is tudok róla) Készüljek a cserére?
Szia,tegnap kicseréltem az izzókat, nem vettem ki egyik lámpát sem, és a lökhárítót sem bontottam, jobb oldalon lazítottam fel a gázolajszűrőt csak, és tűrtem félre hogy elférjen a kezem.
Pedig még a szerelő is azt mondta hogy le kell venni a lököst.
Kb. fél óra volt a kettő cseréje, simán ment, rosszabbra gondoltam...
még egy kérdés, mert mindenki mást mond akitől kérdeztem. Ki lehet cserélni a B7 bi-xenon izzóját lökhárító és lámpa leszerelés nélkül?
Youtube videókat átnéztem amit találtam, volt egy talán norvég amin a gázolajszűrő félrerakásával kezd, de az izzócserét már a kiszerelt lámpán hajtja végre.
Nem kell. Elég a hűtőrácsot és ködlámpát levenni, akkor a lámpa kivehető a helyéről. A szerelési útmutató a lökhárító leszerelését írja, de kicserélhető a lámpa anélkül is. Félreértés ne essék, nem csináltam meg, nekem ehhez sincs kedvem és inkább beviszem szervizbe, de az internet korában már mindent meg lehet találni tökéletesen dokumentálva, elhiszem amit látok :)