Várjuk azokat a topictársakat, akik ilyen motorral rendelkeznek, valamint olyanokat, akik kacérkodnak a gondolattal, hogy vásárolnak maguknak egy ilyen remek gépet.
ha nem túl mély a karc akkor polírozás sokat javít rajta. többnyire csak a fedőlakkot sérti fel.
szerintem az ilyesmivel együtt lehet élni, de ha nem akkor a CarColor kikeveri a kívánt színt de ehhez már fényezőt kéne igénybe venned. nem biztos hogy tizenezret rá kellene dobnod pár karc miatt...
Nem vagyok egy szaki ezekben sajnos, de teljesen béna sem. Ha mutatsz képet esetleg hol találom és látom is (hol van, melyik csati az), akkor nem gond szétszedem, van is direkt kontakt spray ilyenre nekem, befújom, csak tudjam hol mit kell ;)
Ja ja, rémlik Q. mester anno valaki kérdésére kell e ezt kenni írta is, hogy nem kell kenni... megnézem nem e szorult be valami bogártest...
Héten motoroztunk kint hegyek közt, bazi meleg és nem tudom ez okozta-e, de ha levettem gyújtást, eddig a plexi szépen magától visszament alaphelyzetbe.
Nos azt vettem észre, hogy jó párszor úgy maradt abban a fenti állásban, ahogy volt, nem ment magától vissza.
Aztán párszor alapba ment, majd megint nem, utoljára működött ahogy kell.
Szóval ez mit jelent, valami elromlott, kezd elromlani és ez az előjele?
egyreszt kosz volt a fekben, azt kitakaritottak, masreszt mondtak hogy vadiuj fekek vannak bent (mfmotors.hu cserelte, en alig hasznaltam mert meloztam), es enekkett amiatt hogy emellett a fekfolyadek szintje is magas volt, nem engedte a fekbeteteket rendesen vissza a rendszer.
engedtek le egy picit a fekfolyadekbol, igy puhult a fekem (bentebb fog es tobb erot kell kifejteni ugyanazert a fekhatasert), es igy elharult a problema. persze tesztelni fogom de mondtak hogy visszavihetem ha javult volna meg.
Igazából az lenne a megoldás, hogy ha kiszednéd az összes dugattyút, és kimosnád az összes furatot, és a karmantyúk hornyát is ki kellene takarítani. Aztán ha hibátlanok a karmantyúk, akkor mehetnek vissza, ha gyanúsak, akkor új készlettel kellene összerakni. Csak így lesz megbízható a végeredmény. A "járassuk meg a dugattyút" verzióval csak beviszed a koszt a fékhengerbe, és akár még sértheted a karmantyúkat is.
balti tenger mellett lakom most par honapja epp, nem csodalkoznek ha az itteni fasza levego es a viszonylag ritkan hasznaltsag kikezdte volna ...
le tudom szedni egyedul a feknyerget anelkul hogy a kereket ki kellene venni? van valami specko dolog amire ugyelnem kellene? gondolom arra hogy nehogy kitoljam fekhuzassal a dugattyut mert utana remalom lesz visszatenni...
menetirany szerinti BAL elso a forro, JOBB elso a hidegebb. ma vettem eszre, de a motoron nem igazan erzem hogy teljesitmenyben kevesebb lenne. holnap valakit raultetek a hatuljara kozepsztenderrel hogy megforgassam az elso kereket, hogy szorul-e.
Szia! Egy ABS szereleseben" jartas" autoszerelő baratom csinalta. Az abs modult is lègtelenítete az azon lèvő csavarokkal....legalább egy óra volt.( Manualisan)
Szèp napot uraim! Karmantyúk, porvèdők kicserèlve a fèkrendszer átöblítve, lègtekenítès( abs miatt azert nem egyperces művelet), ès tökéletes lett! Nem szorul a kerek, semennyire!
Még az elején, talán harmadik olajcserekor a "szaki" (motorosbolt/szerelő) a csereperiódus alkalmából Repsol motorolajat tett bele, hogy az a legjobb. Azonnal észrevettem, hogy más.. szarabb. FJR-en amúgy is elég csattogós, nem egy vajpuha a váltás és azt hittem a kuplunggal van a baj vagy valami tönkrement, olyan hangos, bántó, rossz érzéssel/hanggal vette a fokozatokat.
Nem bírtam sokáig...1500km után inkább olajcsere, vissza Motulra. Mint az álom azóta is...
Szóval tuti jó a Repsol valakinek, valamiben, de nem 1x olvastam már, nem jött be, hát nekem se!
Fékfolyadék: amikor 1x elment a hátsó fékem Alpokban szerpentineken (hiába friss stb olaj volt), inkább váltottam 5.1-re! Semmi baj vele, nekem is azt mondták jobb az alkatrészek miatt és a nagyobb forráspont miatt - szerpentineken jól jön. Ennyi.
Szia! pont ezért tettem bele én is a Drágább, jobb tulajdonságú 5.1 et. A motorosboltba kértem a legjobbat, ezt adták(30 éve hozzájuk járok, biztos nem rossz szándékkal adták). Ez a Repsol legjobb fékolaja(azt mondták), ami érdekes, hogy a hátsó féket nem bántotta, ott valószínű más anyaggal dolgozott a yamaha.
Amit most leírok, az saját tapasztalat, nem szakirodalom.
Motoros barátomnak 4 éve volt egy Honda VTR1000 Sp1-es járgánya. Mivel együtt rendelünk olajat, meg miegymást a járgányokhoz, ő repsol motorolajat kért, én motul-t.
Elvileg a Honda, meg a Repsol jó barátok.
Amikor azonban megvolt az olajcsere, az első pár ezer km után(csak túra, konkrétan Erdélyben jött elő) a VTR kb olyan hangon muzsikált, mint egy csörgős Ducati.
Túráról hazaérve csináltunk egy olajcserét Motulra, azzal meg 6ezer km alatt semmi csörgés. Ezután utána eladta, de az új tulaj 1000km után lecserélte az olajat ahogy illik(szintén Motulra), de mivel ismerős, ezért visszakérdeztünk pár km után, és ő sem tapasztalt csörgést.
Ezalapján arra jutottunk, hogy vagy pancsolt az olaj, vagy szimplán szar.
Nem mintha a Motult ne hamisítanák....
Amúgy fékfolyadéknál is törekszünk a márkásabb kivitelre(Motul, Ferodo), de ezt is csak megbízható forrásból. Amúgy Fjr-be én is csak azért teszet 5.1-et, mert a 200ft különbség nekem "picológiailag" jobb.
Ha aktívan használod a motorféket, akkor max a hátsó féknél jön jól a nagyobb forráspont.
Valószinüleg a Repsolt nem birja a Yami. Nem gondolnám, hogy cserèltek már benne, első tulajos szervizkönyves motort vettem( egy szervizbe csinaltak benne mindent újkorátol) 49 e km volt benne( bár Magyarorszag...itt semmi sem biztos).
Én is DOT 5.1-et használok pár éve DOT 4 helyett, pont azért mert ez már nem bántja a gumi tömítést. Az ismerőseim is ezt használják. Senkinek nincs baja vele. A YAMAHA szervízben is azt mondta a szerelő, hogy a Dot 5.1 már jobb minőségű. Mi MOTULT használunk. Lehet, hogy neked már cseréltek benne tömítést és gagyit tettek bele. Vagy a REPSOL szar.