Ez a rovat az Írástörténeti Kutatóintézet baráti körének a szélesebb nyilvánosság felé történő megnyitása kíván lenni. Be akarunk számolni az itt végzett munkáról, meg akarunk vitatni nyitott kérdéseket az előrelépés érdekében.
A székely rovásírás eredetét kutatva ugyanis sok új felismerésre jutottunk a kutatótársakkal, amelyeket érdemes megbeszélni. Azt is tapasztaltuk, hogy nagyon sok segítséget kaphatunk a nyilvánosságtól.
Így jutottunk például egy hun tárgyhoz, amelyiken székely betűs, magyar nyelvű rovásfelirat van. Így kaptuk a most bemutatandó honfoglaláskori keresztet is, amelyiken szintén van egy magyar nyelvű rovásfelirat. Az akadémikus "tudomány" mindezekről még - tudtunkkal - semmit sem tud, vagy nem foglalkozik vele.
Így találtunk egymásra és újabb segítőtársakra is, akik fordításokkal, nyomdai előkészítéssel és millió más módon segítettek nekünk, meg a tudományos kutatásnak. Illik valamit közreadni ezekből az eredményekből és érdemes a nyilvánosságnak ezt a formáját is kihasználni a továbblépés érdekében.
A rovat címében megfogalmazott állítást is megvitathatjuk (a google-ba beütött "Az Éden írása" keresőszövegre megjelenik a tanulmány), de van ezer más írástörténeti tárgyú megbeszélnivalónk is.
A rovatot rovó nyitja, de ezen a fedőnéven több munkatársunk is közreadhatja a véleményét.
„Az ókori magaskultúrák mindegyike emelt hegyeket: valójában mesterséges halmokat, piramisokat, toronytemplomokat. Ezek az építmények a Világmindenséget testesítik meg… A toronytemplom égbe nyúló világtengelyként köti össze az eget és a földet. A régiek úgy hitték, a torony a föld alatt is folytatódik, s így mint a világhegy az eget, a földet és az alvilágot is magában foglalja…
A torony végsõ fokon a Földanyát jelképezi: a tetején lévõ ablak, nyílás megfelel a világfa odvának, a Tejút Napot szülõ hasadékának, az istennõ vulvájának... A toronyszó a legtöbb indogermán nyelvben nõnemû; antropomorfizációját megõrizte a magyar nyelv is: toronyláb, toronysisak, stb.
A keresztény eszmekörben Szûz Máriát jelképezi (Dávid tornyához, elefántcsonttoronyhoz hasonlítják).
La torre è un edificio caratterizzato dall'avere sviluppata in prevalenza la dimensione dell'altezza, la quale risulta decisamente maggiore rispetto a quelle della base.
Tor je izvedena rječ iz latinskogturris, koja opet vuče korijene iz grčkog τύρσις a povezana je s pred-indoeuropskim mediteranskim jezicima, prije svega s ilirskim toponimom Βου-δοργίς. lidijskim Τύρρα, Τύρσα, što se veže s narodom Tirencima (Τυρρήνιοι) ali i Tuski (*Turs-ci), što je bio grčki i latinski naziv za Etrušćane.
A Kinizsiek szerb eredetűek. A család eredeti szerb neve Brankovics. [1] Pál apja már harcolt Hunyadi János alatt a törökök ellen, Magyar Balázs egyik alvezéreként tűnt fel 1468-ban a morvaországi hadjáratban. 1472-ben hűségéért megkapta a Budáról Itáliába vezető út mentén fekvő Vázsony várát, a hozzá tartozó birtokokkal. A „Kinizsi várat” ezt követően palotával, barbakán-szerű kapuvédőművel egészítette ki, majd 1478-ban, mikor pálosokat telepített a mezővárossá kinevezett Vázsonyba, kolostort és templomot építtetett számukra.
Fövqəlbəşər və insanlar üzərində suverenliyi olan varlıq. Yaradıcı, ilah . Müxtəlif Türk birliklərində Tənri, Təngri Tanqrı, Təngəre, Tanqara, Tenegere, Tingir şəklində istifadə olunur. Monqollar Təngir ve ya Tengər deyirlər. Tari, Teyri Kimi söyleyişleri də mövcuddur.
Jumala, jumaluus tai jumalolento a käsite, Joka tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja, joiden uskotaan hallitsevan luonnonvoimia , ihmisten kohtaloita ynnä muuta.
Құдай - (монотеизм) өзiнше жеке-дара болып табыла алған деистикалық және теистикалық оқуларда ерекше мәннiң атауы немесе қандай болмасын бiр нақтысы (политеизм) көп.
KUTYUL. KUTATJA= a KUTYA. KÚTtal víz után kutat!! Kotor, kotorász, kotlat, kajtat a kajtár után. Hordja a vizet. Addig jár a korsó a kútra, míg el nem törik.
Q = KÚ, és a kút és a forrás egyezményes jele még ma is a térképeken. (És valójában egy szóképjel is) Írj egy Q-t és ott a kút. Nagyon ősi jel lehet. Lehet akár több mint 50.000 éves is.
Ha már a víz így szóbakerült és írásokról van szó. Jelölj egy magyar szót, ami a KÚT és eképpen az a jel a Q mi máshol forrás Quelle meg ilyenek...) és megnézem a mai túrista térképeket:
Miről is baszólgatunk? Aki vak az nem hallja, aki meg süket az nem látja. MTA-ás finnugrabugrista. :-((
Az úgynevezett Kuli-kő a legkorábbi tárgy azon források között, amiket Norvégia szeretne felterjeszteni a nemzetközi fontossággal bíró történelmi örökségek közé.
A kő arról nevezetes, hogy rajta fordul először elő a skandináv ország neve, Nóregi. A rúnaoszlop azonban nem csak emiatt fontos a norvégoknak: a kereszténység elterjedésének idejére is utal. Kuløy szigetéről származik, közel két méter magas, a szélesebbik felén egy nagy kereszt látható, míg a másik oldalon két sorban rúnaírás van. A szöveg fiatalabb futhark (800-1400) ábécével íródott; a nyolc rúna jól kivehető, de valószínűleg hosszabb szöveg lehetett.
A kőoszlop majdnem feledésbe merült, amikor 1956-ban egy szerencsés véletlennek köszönhetően Aslak Liestøl felfedezte. Jelenleg a norvég Nemzeti Történeti és Régészeti Múzeum középkori gyűjteményében lehet megtekinteni, de egy másolatot Kuløy-ban is
Vesi (H2O, joskus myös divetymonoksidi tai divetyoksidi)
EL, El or el may refer to: El (deity), a Semitic word for "God"; also a senior god mentioned in the Ugarit and Ebla texts found in ancient Syria.
----
Bodun und El im Frühmittelalter
Author: István Zimonyi
Absztrakt:A cikkben két alapvető fogalmakat az alkotmány a középkori török birodalom, és az El bodun elemezni kell. Bodun jelent ez a szó egy törzsi csoport, amelynek a politikai kontextusban az etnikai törzsi összetartozás erősödött. A másodlagos szó jelentése népszerű volt, az emberek, és kifejlesztett egy egyszerű népi, katonák, udvaroncok. A középkorban a különbséget nomád törzsi szövetség, a szervezet egy szuverén hatalom (El), aki volt alárendelve. A kifejezés El kellett csak a politikai konnotációja, és azt jelentette birodalom nagyhatalom, szuverén hatalom.
Se nem török se nem magyar. Ugyanis ez egy díszítés. Kinagyítottam a leletet és ismétlődő jeleket találtam. Majd bemutatom, de most mozgóképeket szerkesztek. :)
A Khavars ( görög : Κάβαροι) vagy tévesen [1]kabarok voltak Khazarians, tehát török , akik csatlakoztak a magyarok (magyar), a 8. században.
A Alsószentmihály felirat volt megfejtette a régész Vékony Gábor . A átírását Vékony (az általa használt IPA szimbólumok): [9] Első sor Második sor FeliratTranszkripció (a IPA )ɛ bi TL ï ɣ• jyedi KYR QAR 1 j Közös török fordítás [10]Ő híres kastély.Jüedi Kur karaita. Vagy Jüedi Kur (a) karaita.
Szerint Vékony , a felirat készült egy Khavar vezetője, akinek a vallás karaita . [11] Az első szimbólum az első sor egy ligatúra, a transzkripció: TL ï ɣ.[12] Az első szimbólum (balról) a második sorban egy szót elválasztó Khazarian. [13]
...hurrá...
קרא qara " KAW-raw " A primitív gyökér (nem azonos a H7122 keresztül az ötlet accosting személy teljesül), hogy hívja ki (azaz megfelelő cím, név, de felhasználási területe igen sokféle alkalmazásban)
1. Hívni, kiáltani, szavalni, olvasni, kiáltani, hirdessétek 1. (Qal) 1. Hívni, sírni, hallatja hangos 2. Hívni hozzátok, sírni (for help), hívja a (az Isten neve) 3. Hogy hirdessük 4. Hangosan olvasni, olvasni (magunknak), olvassa el 5. Megidézni, hívja, hívja a, hívás-és jutalékbevételek, kinevezi, és hívja ruházza
Kedves najahuha, egyetértek, épen ezt akartam két szóval elmondani.
A szlávok egyébként Teplicának neveznek minden víz forrást (nem hőforrást), amely legalább annyira meleg, hogy azt nyáron nem veszed észre de télen nem fagy be. Például olyan patakokat is amelyek télen nyáron +8°C.
Az első ma már inkább tudományos megnevezés, ugyanis a VÍZ-et HŐFORRÁS-ként használhatjuk: "hidrotermikus vízenergia", így valóban jelentéselkülönülés ment végbe.
Ugyanakkor nagyon lényeges a magyar nyelvben az összetett szavakban a tagok sorrendje. ( merthogy nem mindegy: GŐZMOZDONY # MOZDONYGŐZ , vagyis az előtag JELZŐi minőségben van jelen.)
A HÉVÍZ = HÉV-VÍZ "minden olyan víz, amely belső természeténél fogva kisebb nagyob mértékben meleg, s jobbára gyógyerővel bír." (Czuczor Fogarasi Szótár. /CzF./) / Alhévvíz = Rudasfürdő régi neve, Fölhévvíz = Császárfürdő régi neve stb./
De az eredeti alak: VÍZ+HŐ = HÉV-VÍZ ( Lásd még: HÉVÖV = A két térítő közti égöv)
A HÉV -> HÉ lásd:
HÉSUGÁR = napsugár, mely által a HÉANYAG elterjed. (CzF.)
HÉSÖR = meleg ital, melyet felforralt sörből készítenek, másképp: sörleves
HÉSÉG = hévség
HÉKÚT = kútforrás, melyből hévíz buzog
HÉ / HŐ <-----> HI / HÜ
( Lásd még egyébb összeföggéseit: HÉ-R-A........ HE-R-va-d......stb..)
Aztán ide vonatkozik a HÉJ is !!!! mint legfelső/legkülső szint, eredetileg "HÉ" , ( ahogy a KARÉ, PARÉ, TARÉ , aztán később lett a "j" toldalék: így KARÉJ, PARÉJ, TARÉJ, amiből tájszólásiként: KARAJ, PARAJ, TARAJ...... )
Ez a jégkorszakban kapott igen nagy jelentőséget. Azaz sokan itt tudtak maradni. A hőforrásainkrol a tápolcainkról most ne is beszéljek. (Tapolca = szlávul Teplice vízhőforrás)
ez az eredeti
Vízhőforrás??? Nem inkább hévíz forrás? Magyarul is kellene tudni. Meg nem csak elektronikus fordítóval dolgozni.