Letesteltük és akkor sajna beindult :(. Felhívok ma egy telefonszámot amit kaptam, megpróbálok beszélni az illetővel, hogy megtudná-e nézni az autót, aztán ha az a szar, akkor irány a bontó, mert újra akkor se lesz pénz, ha kidolgozom a belemet is.....
Nagyon igazad van, pont ez a bajom nekem is. Sok gond volt már ezzel a szekérrel, pedig nem volna rossz autó, csak egy rohadék :). Annyian kérték tőlünk már "jó" pénzekért, de nem adtuk el, mert szerettük, de lehet rosszul döntöttünk :/. Elmegyek majd bontóba, megkérdezem hátha van náluk :)
"mert mindenhol azt írták / mondták, hogy a kormányoszlopot tartó merevítő cső kiszedése nélkül megoldhatatlan. Na hát ez baromságnak bizonyult mert ment anélkül is."
Hát pedig nem akkora baromság, sőt. Én is cseréltem klíma boxot, klímás helyett klímátlan ment be. De én kivettem a keresztmerevítőt. nem akartam szívni vele, mert nagyon akadék. A klímátlan box még csak kijön valahogy (jóval kisebb) de a klímás hogy jön ki, azt megnézném :)
Egyébként ha nem is veszed ki teljesen, akkor is meg kell lazítani a csavarjait, hogy valamennyire el lehessen mozgatni a helyéről, mikor a boxot bejátszod a helyére.
Egyébként trükkös megoldással van befogatva, egymásba tekert jobb és balmenetes csavarral van megoldva. Amivel kell játszani ki és beszerelésnél is.
Lebontottam róla a kormányoszlopot (leszakíttot fejű csavart hatlapfejűvel pótoltam visszaszereléskor)
Szia én megcsináltam a konverziót, és nem volt egy nagy mutatvány. A fűtésbox csere okozott némi fejtörést, mert mindenhol azt írták / mondták, hogy a kormányoszlopot tartó merevítő cső kiszedése nélkül megoldhatatlan. Na hát ez baromságnak bizonyult mert ment anélkül is. Ha van kérdés írj nyugodtan privátban. Segítek.
Mivel hogy relét ír ki és nem szenzort, háááát. Kicserélheted a szenzort, de minek? Ha ott lenne hiba, akkor ahhoz kapcsolódó hiba lenne. Egyébként az AC relé vezérlő lábát letestelném, aztán próba. Ha nem áll le, akkor vezérlő.
A vezérlő meg bontottan lutri. Honnan tudod, hogy mikor jön elő hasonló hiba azon is? Hiszen típushibás mind. Ha nem épp ez, akkor más hiba jöhet elő. Ajánlott a felújítás. Van egy debreceni srác, aki nagyon korrekt és garanciával javít vezérlőket. Nekem is rengeteget segített. Ha kell tudok telefonszámot adni, tényleg segít, amiben csak tud.
Én csak reménykedtem, mert azért egy ECU nem 1 ft, mint mondjuk a szenzor, ami még 4 ezer forintba se került :/ Hát köszi. Szerinted érdemes bontottat venni? Csak mert azt is 65ezer ft-ért láttam legolcsóbban.
Ez teljesen hülyeség. Egy relé nem figyel semmit, az csak kapcsol.
Minden érzékelő jele a motorvezérlőbe fut bele. Ugyanúgy a relé is. A motorvezérlő figyeli, hogy a rá kötött egységet, köztük a relé is nem szakadt-e. A hibakód pedig azt mondja, hogy nem látja a vezérlő a relét, mintha el lenen szakadva a vezetéke, vagy ki lenne húzva a relé. De ez általában a vezérlőn belüli gond, ott szűnik meg az érintkezés. Amit a szerelő mondott az teljesen hülyeség. Ha a főtengely jeladó vacakolna vagy lenne hibás, akkor azt írná ki hibakódnak.
Most pedig az a hibád, hogy a benzinpumpa reléje hibás. Ez pedig arra utal, hogy nem látja a motorvezérlő.
Ezt a kérdést én is felvetettem neki, erre mondta, hogy a hibakód nem mutatja ki a pontos hibát csak rávezet a hiba helyére. Elvileg ez a relé több dolgot is figyel, és ahogy írtad is, ha hibát észlel, leállítja a motort. Ha minden igaz, ezekhez a relékhez futnak be a szenzorok. A gondolat pedig onnan jött, hogy kollégámnak (Opel Astra G 1.4) és barátomnak (Opel vectra C ) is volt ilyen gondja, és nekik a főtengely holtpont jeladó csere után ez megszűnt. A szerelőnk is Opel szervizes, és ő is mondta, hogy ez gyakori hiba, hogy vagy a főtengely holtpont jeladó, vagy a hűtővíz hőfok jeladó hibás jelet küld az ECU-nak, ezért cseréltük először ezeket :).
Érdekes, ha van konkrét hibakód, akkor miért főtengely jeladót cserélget a szerelő, hiszen azt egyáltalán nem hozza. A tápszivattyú ugye ha nem megy, akkor soha a büdös életben nem fog beindulni benzin nélkül. Ez épp elég nagy baj. Ilyen hibát szokott produkálni motorvezérlő hiba. Az immóra rátérve. Ha már beindult, akkor nem fog immó hiba miatt leállni, tapasztalat. Gyújtás ráadáskor ha rossz az immó, akkor villog a motorhiba lámpa és nem is indul.
A szerelő azt válaszolta, hogy a tápszivattyú relé, illetve az immo-t jelezte hibának. Szerintem az immo nem lehet, mert 2 kulcsunk van a kocsihoz és sajnos mind a 2-csal csinálja.
Nem tudom, mert szerelő csinálta az autót, én csak ott voltam mellette, törölte a hibát, de akkor is előjött :( Megkérdezem, és megírom mi volt a hiba, de valamilyen Relay-t dobott (Azaz relét). A pontos hibakódra nem emlékszem :/. Ő mondta, hogy valamelyik szenzor lehet rossz....... Amint, válaszol, megírom.
Mi a pontos hibakód? Tippem van a hibára, de nem akarom elkiabálni. A motorvezérlő hiba ezeknél típusbetegség. Egy másfél hónapos huzavonán én is átestem a vezérlő miatt.
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy olyan gondom, hogy feleségem Vectra-ja melegen leáll. Főtengely holtpont jeladó cserélve lett, illetve lehúztam a vízhőfok jeladót, és akkor sem akart indulni :( Hibakód szerint az egyik relé a hibás, szerelő cserélte mind a kettőt vaci újra! Gondoltam még a trafó sorra, de az jónak tűnt, szerelő is nézte, szerinte is jó. Esetleg aki találkozott ilyen hibával, tudna segíteni vagy csak ötletet adni, annak nagyon örülnék :) Sok pénzt elvitt most az autó, de még mindig nem jó :/ Paraméterek: Opel Vectra B 1.6 16V Comfort. Motorkód Z16XE. 2001-es évjárat ( Benzin van az autóba, az olajszint is jó, meg a hűtővíz is :) ) Segítségeteket előre is köszönöm :)
Ez csak akkor derül ki, ha meg van bontva. Meg kell nézni, hogy át lehet-e rakni kompletten a kábelköteget. Mert ha pl az a kábelköteg, ami a digitklíma elemeire megy, a biztosítéktáblában végződik, ahonnan nem lehet lecsatlakoztatni, akkor bukott az egész mutatvány. A motortérben szerintem nem kell semmit cserélni. Én biztos, hogy nem állnék neki, nem ad annyi pluszt a digitklíma, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. Ha viszont mégis úgy döntesz, hogy átszereled, akkor a donorautó megléte nem hátrány... Sokmindenről csak szerelés közben derül ki, hogy át kell pakolni.
Az egész fűtésboxot tenném át, kábelköteg is megvan hozzá minden mennyiségben. Vezérlő egység alatt gondolom az előlapi panelre gondolsz ahol be lehet állítani, az is megvan, az azt körül ölelő keret is amin ki van vágva a hőmérőnek a helye valamint a komplett műszerfalat is átrakom aminek a közepén a szélvédő alatt ott van a fényérzékelő. Gyakorlatilag a donor autóból a komplett belső átkerül.
Kompletten emelnék át mindent egy donorból. Szerintem az is BC-s és az enyém is, akkor lehetséges, hogy nem is kellene forrasztani csak a komplett kábelköteget átrakni? A motortérben van valami amit cserélni kell?
Cserélni kell a fűtésboxot (vagy átépíteni a szervomotorokat, plusz a tartozékaikat) kell az a darab kábelköteg, ami a szervomotorokra, szenzorokra megy, valamint az is ami a vezérlő egységre megy. Kell ugye vezérlő egység is. Sokminden csak a szereléskor derül ki, hogy ez is kell, az is kell.
Ha jól emlékszem, valaki csinált már ilyet itt a fórumon. Egy ideig szenvedett vele, arra már nem emlékszem, hogy jó lett-e neki, vagy nem. Én viszonylag sok extra felszereltséget építettem be az autómba utólag (köztük klíma), a tapasztalataim alapján azt mondanám, bizonyos szempontból egyszerű, bizonyos szempontból bonyolult. A digitklíma nem egy bonyolult dolog a manuálishoz képest, annyival több, hogy a levegőelőkészítő dobozon lévő csappantyúkat nem kézi tekerők állítgatják bowdenen keresztül, hanem szervomotorok. Ebből összesen 4 db van beépítve, amiket a vezérlő egység irányít. Kell lennie még szezoroknak, illetve valami fényszenzornak is. Elméletben ennyi.
A kivitelezés már bonyolultabb dolog. A probléma általában abból származik, hogy az utólag beépítendő elektronikák kábelezése hiányzik. Itt két irány közül lehet választani. Vagy teljes kábelköteget cserélsz olyanra, ami tartalmazza a plusz elektronikák kábeleit is. Ebben az esetben bonyolíthatja a dolgot, ha nem egyeznek az extrák a donor és a fejleszetndő autó között. Példa: a donor autó digitklímás de nem BC-s, a te autód pedig BC-s, akkor nem teheted át az egész utastéri kábelköteget, mert akkor ugyan digitklímás lesz az autód, de a BC nem fog működni. Ez a módszer szinte gyári megoldást ad, ha egyezik minden, de ha nem teljesen, akkor ennek végeláthatatlan szívás tud lenni a vége. Másrészt sokszor teljesen szét kell borítani hozzá az autót, hogy kábelköteget cserélj.
A másik út az egyedi kábelezés készítése a beépítendő elektronikához bontott kábelkötegek szakszok és egyedi segítségével. Ebben az esetben meg kell érteni a beépítendő elektronika működését, kimeneteit, bemeneteit.
Én alapvetően az utóbbi megoldást szoktam alkalmazni, úgy hogy minél több gyári kábelköteg szakaszt használok fel. Pl: elektromos ablakok beépítésénél komplett ajtó kábelköteget cseréltem (mert az egyszerű volt), plusz a kapcsolók kábelkötegei is gyáriak. Így "csak" az ajtócsatlakozótól kapcsolókig kellett vezetékelnem. Máskülönben a műszerfal alatti kábelköteget kellett volna cserélni, aminek végeláthatatlan szívás lett volna a vége, és a műszerfal kibontása lett volna szükséges.
A klímánál pedig a kompresszor és a ventillátorok kábelkötegét egy az egyben cseréltem, onnan az utastér felé egyedileg vezetékeltem. Az utastérben a biztosíték táblába kellett volna bekábelezni reléket, aminek szintén végeláthatatan szívás plusz a meglévő dolgok működésének veszélyeztetése lett volna a vége, ezért ezt nem vállaltam be, hanem a reléket külön helyeztem el az utastérben.
Manuális klíma => Digitális klíma átalakításról van valakinek magyar leírása? Az átkábelezés mennyire bonyolult művelet? Pontosan milyen alkatrészeket kell kicserélni?
Azt egyetlen egy izzó világítja meg egy zárt kis boxban, tehát ezen kívül semmi mást nem lát el fénnyel. Ha kiégett akkor nyilván nem is mutat semmit mert a fény nem jut át rajta, mögötte meg ugye sötétség van.
Ha rávilágítasz egy elemlámpával, akkor elvileg talán láthatod, hogy mutat valamit. De ha tönkre ment volna akkor világítana, de nem mutatna semmit logikusan. Így 99,9% hogy az izzó ment tönkre benne.