Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 251
Ez rendjén is van . Nem erről vitázom . A jobb nyomaték görbe jobb teljesitmény görbét vonz maga után . Ennyi .
Előzmény: E30M40 (241)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 250
Értsd már meg, hogy a CTR-nek valahol 6000 fölött jön meg a max. nyomatéka, a Bonnynak meg alacsonyan...

Te kiszámoltál egy 212 lóerős autót. Az nyert is.

De a Bonny nem annyi, hanem 170.

Ez szerinted elhanyagolható különbség, amit a jófranc se számol még ki külön? :)

Előzmény: Hooshee (247)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 249
Szerintem ZolikÁnak igaza van.

A fordulatszámtartomány miatt hosszú egy HDI vagy egy nagy lökettérfogatú benzines átételezése, és rövid egy CTR-é. És az F1-esé is biztos rövid ahhoz képest, hogy háromszáz X km/h-t kell tudnia lépni :)

Nyilvánvaló, hogy a motorhoz tervezik a váltót, és nem fordítva...

Előzmény: Hooshee (243)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 248
Bammeg , annak nem 5 fokozata van ? Mellesleg a CTR.nek 6 van de legyen Integra ami régebbi és annak csak 5-van .

Szóval 5 fokozat mindekettőnél az egyik megy 220-at a másik nem és ami 220-at megy még gyorsulásban is jobb .

Érdekes nem ?

Amugy egy 150 lovas Golf dizel soha a büdös életbe nem fog 220-at menni maximum szakadékba , akár milyen váltot teszel rá .

Előzmény: Hooshee (245)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 247
persze hogy esik... a Bonnyé is esik, meg a CTRé is esik... ezért szabtuk a peremfeltételeket, a jófranc se fogja még ezt is beleszámolni... bár ha nem vagy lusta, csináld meg...

De mindjárt előkotrom a Cartest.exet, és beleírom az adatokat, mert az a korrekt nyomatékgörbével fog számolni...

Előzmény: Bihus (242)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 246
Apám !

Feladom !

Igazad van !

Elméletben a nyomaték gyöz ez tény . Egy adot áttétel mellet az gyöz , de Te elméletben autózol vagy a Forma1 elméletben versenyez vagy esetleg talán gyakorlatban ?

Na?

Hopp , szerintem gyakorlatban az életben és nem paprion megy az okoskodás a nyomatékkal meg az egyenlő áttételekkel!

Előzmény: Hooshee (243)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 245
És miért nem megy? Mert kicsi a fordulatszámtartománya...És ha még rátesznek egy fokozatot, akkor menni fog 220-at...Fogod, vagy nem fér be a buksidba? :)
Előzmény: ZolikA (244)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 244
Te most nem látsz ??? Vagy nem vezettél még TD-t ?

Mig én 2-esben 105 megyek addig egy nyamvadt dizel örül ha kiköhög magából 90-et . Akkor most melyik az ugymond rövidebb ?

Mikor megy egy 1,9-es 150 lovas 320 nm -es TD 220-at ? Soha ! Ellenben egy CTR-rel ami megy annyit ! Akkor most melyik a rövidebb ??? Fogod amit irok vagy nem jön át ?

Meg ha nagyanyámnak fasza lenne akkor a nagyapám lenne .

Előzmény: Hooshee (236)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 243
Röviden: Nem, mert marhaság amit írsz... így nem is lehet megérteni.

És igen, magyarázd már meg. MErthogy ez a topic elméleti kérdést vet fel, és nem gyakorlatit. Lóerő, vagy nyomaték. A példa jól mutatja, hogy azonos peremfeltételek között a nagyobb nyomaték győz. Az, hogy milen használatra készítenek mellé váltót, erőátvitelt, kerekeket, stb, ez már csak a gyártón múlik. Ha a gyorsulás lenne a fő szempont, akkor a Pontiac olyan vrövid váltót kapna, amivel elveri a CTRt. Mivel a gyártásánál és tervezésénél NEM ez a szempont, ezért hosszú váltót kapott, amivel nem gyorsul úgy, viszont 4 fokozat is elég bele, nem kell állandóan kapcsolgatni... Kényelem kérdeése az egész. Viszont az ELMÉLETI kérdésre nem a teljesítmény a válasz...

Előzmény: ZolikA (238)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 242
Ez a része rendben is van. Két tippem volt a problémára, válasz lentebb :)
Előzmény: Hooshee (239)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 241
"Jéé a Honda 10 kilóval még nehezebb is és a nyomatéka sem olyan bödületes mégis nyer , mik vannak ....."

Szerinted a 10 kg külömbség akkora %-osan,mint a 90 vs. 70 LE???

De akkor itt van még egy adat:

Honda Hornet 600 vs. Yamaha Fazer 600
Kapaszkodj! ;)
Itt meg a Fazer nehezebb 11kg-al;)
178kg vs 189kg.

Honda 84LE/11800
Yamaha 84LE/11000
(ezek már hátsó keréken mért adatok)

Honda 59Nm/9400
Yamaha 59Nm/7900

Tehát a mért adatok megegyeznek csak a Yamahánál kisebb fordulatnál jelentkeznek már.

0-100km
Honda 3.5s(55m)
Yamaha 3.5s(54m)

200m
Honda 7.4s (155km/h)
Fazer 7.5s (157km/h)

400m
Honda 11.7s (183km/h)
Yamaha 11.7s (186km/h)

0-1000m
Honda 22.07 (203km/h)
Yamaha 22.3 (210km/h)

Tehát itt full azonosak az erők,a Fazer nehezebb és mégis a jobb nyomaték görbének köszönhetően "veri" (ha hajszállal is;) a Hornetet.

Előzmény: ZolikA (226)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 240
Na itt a titok nyissa, mi a titkot kinyissa! :)

Ugyanis 298 Nm 5000-es fordulaton az 212 LE !

Így meg aztán nem is csoda, ha nyer :)

Tehát a nyomaték bizony itt is esik szépet magasabb fordulaton, hogy kijöjjön a 170 lóerő!

Előzmény: Hooshee (237)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 239
Ezt hívják váltásnak Bihus, olvasd már el a topicot, mielőtt elkezdesz vitatkozni...

Még egyszere a peremfeltételek, amiket egyébként Vuk szabott meg, és nem én:

Azonos váltó és kerékméret (a CTRé)
Vízszintes nyomatékgörbe (amit itt feszegetsz, hogy a Bonny már nem a max nyomatékát adja a teljesítménycsúcsnál, az a CTR-re is igaz, sőt, szinte minden benzinmotorra igaz. )

Optimális váltási pontok: Az optimális váltó a teljesítménycsúcson vált el, mint tudjuk, ne bosszants már ezzel pls...

Nem sázmoltunk a ávltási időkkel, légellenállással, súllyal, stb.

Előzmény: Bihus (230)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 238
Most ezt én magyarázzam meg ????????

ÁÁÁÁÁ

LEIROM ! Nem ugyan azzal az áttétellel számolj és hasonlits ! Semmi értelme annak amit csinálsz .

Amugy ugy lehetséges számitás nélkül , hogy az egyik alacsony fordulaton erősebb viszont nem pörög fent mert már nincs fent nyomatéka és megáll mint a szög amikor a másik még aminek magas fordulaton van nyomatéka elmegy mellete és vidáman mutogat . És ebből kiderül hogy a nyomaték a lényeg a gyorsuláshoz . De ugye ennyire agylágyultak már ne legyünk hisz ezért találták ki a váltót .

Ugy látom megint van egy alapvető hiba !
(Forma1)

Nem ezért csinálnak motort hogy adott áttételen minnél tovább legyen nyomaték . Nem igy épitenek autót .

Csinálnak egy motort ami minnél nagyobb lóerőt lead x millió fordulaton tök mindegy milyen nyomatékkal ami épp jön vele y fordulaton és EHEZ a teljesitményhez CSINÁLNAK EGY váltót . Ennyi a nagy recept . Tehát a cél : növelni a teljesitményt és gyártani hozzá való áttételt .

Nem lehet megérteni ?

Előzmény: Hooshee (231)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 237
Ott vannak az értékek Bihus, beleírtam a hozzászólásba... 5000-es fordulatig, 298 Nm, ezek a Pontaic gyári adatai, ami egyébként furcsa, mert azt is írtam, hogy az automata magasabban vált el forszírozott gyorsulásnál, ami valószínűsíti, hogy a max teljesítményt nem is 5000-nél, hanem még kicsit magasabban adja le. Minél inkább 5000 fölé megyek, annál csúnyábban fogja elverni a CTRt, de maradjunk a katalógusértéknél, mert a másikat inkább csak érzésre mondom
Előzmény: Bihus (235)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 236
Te elütsz egy jóval hosszabb áttételű autót, és most erre vered magad? Hát ez tényleg meddő vita, met ott vannak a számok, és te nem vagy hajlandó hinni a szemednek. Tudod, nagy nyomatékú motorokat, TDIket nem azért csinálnak, hogy gyorsuljanak vele. Egy kurva rövid váltóval csúnyán megpicsázná az erősebb, de gyengébb nyomatékú társát, cak épp NEM csinálnak hozzá ilyen váltót, mert baromság. A példában szereplő Pontiac saját váltója is olyan hosszú, hogy még Vuk is elhűlt, mikor meglátta az áttételeit. És ezért forog 3300-at 180nál és van csendben, és fogyaszt egészen normálisan, és ezért sokkal jobb ( de mondok inkább kényelmesebbet) társ a mindennapokban, mint egy alacsony nyomatékú autó...
Előzmény: ZolikA (232)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 235
Mekkora nyomatékkal számoltál, és milyen fordulatszámig?
Előzmény: Hooshee (233)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 234
Lassan a testtel! :)

Előbb válaszolj a feltevésemre!

Pl. a 90-es HDI max. nyomatéka 205 Nm, a max. teljesítményhez tartozó fordulat 4000.

Ha ezzel a kettővel számolnék, bizony majdnem 117 lóerő jönne ki! :)

Előzmény: Hooshee (231)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 233
Bihus, előbb gondolkodj, aztán beszélj... miért tenné hiteltelenné? Neked is elküdlöm az adatokat, de ha gondolod, megadom neked a bonny értékeit a különböző fokozatokban, pontosan ugyanoda fogsz jutni mint én, csak ki kell számolnod a súlyozott átlagot...

Egy egyszerű példán, pont az általad említett 0-57-en szemléltetem

CTR ugye 1-es, végig 10164N
Bonny: 36-ig 1-es, 15454 N (másfélszerese a tartomány több mint felén, majd 56-ig kettes, 10078 N, az út kevesebb mint felén...

Tehát a nagyobb részén másfélszeres vonóerővel, majd a hátralévő részén ugyanakkorával gyorsít... Tutibiztos, hogy kikap... csak nem a bonny, hanem a CTR...

Előzmény: Bihus (230)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 232
Ez meddő vita én ugy látom !

Az a baj hogy a nyomatékörültek ragaszkodnak egy baromsághoz és kész tények sem tántoritják el őket a marhaságtól ! Ha hoztok egy nyomatékgyárat egy TDI-t és én azt elütöm a verdámmal akkor is biztosan kiszámolnátok hogy ez csak érzéki csalódás volt mert valójában a TDI-nyert csak ugy látszott mintha én nyertem volna .

Most igy áll a dolog . Megmagyarázzátok azt ami az életben tényként jelen van .

Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 231
Esetleg vetnél egy pillantást a számokra, és megmagyaráznád, miként lehetséges, hogy ugyanazzal a váltóval, kerékmérettel, végáttétellel egy teljesítményre gyengébb, nyomatékra viszont jóval erősebb autó jobban gyorsul mint a közel 20%-al nagyobb teljesítményű? A végsebessége viszont valóba alacsonyabb...

Amit te itt szeretnél bizonygatni, pl a Forma1el, az csak arra jó, hogy nekünk adj igazat... a Forma1ben is a nyoamték gyorsít, és a lóerő emelése csak tünete annak, hogy a használt fordulatszámtartományt növelgetik, amennyire csak lehet, hogy az adott áttételen minél tovább adja le azt a nyomatékot... Ennek TÜNETE a teljesítmény növekedése, de nem célja.

Előzmény: ZolikA (228)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 230
Az átlagos vonóerő szerintem hiteltelenné teszi a dolgot. Külön kéne az egyes fokozatokra...

Hiszen 0-36-ig nem kell a teljes vonóerő, mert akkor gondolom kipörög, viszont a Hondánál ez megvan egészen 57-ig, a Ponti meg 36-tól már kettesben nyomul, ezen a tartományon pedig tutibiztosan kikap...

Másrészt lehet, hogy a Ponti max. teljesítményhez tartozó nyomatéka már jóval kisebb, mint amivel számolsz /ez könnyen ellenőrizhető/, hiszen mindenütt a max. nyomatékkal számoltál, nem? Kijön-e a 170 LE, vagy esetleg több lesz belőle? :)

Előzmény: Hooshee (215)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 229
"Akkor vagy a Hondánál vallanak be túl nagy teljesítményt, vagy a Suzukinál túl jó gyorsulást :)"

Ismétlem: Ezek MÉRT adatok! A teljesítmények fékpadon,ill a menetteljesítmények műszerekkel,órával ;)

"Vagy mittomén. Váltókban van különbség?"

Biztos van hisz más a nyomaték görbéjük és a max. fordulatuk.
De amúgy mindkettő 6 gangos.

Előzmény: Bihus (225)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 228
Alfa dizelt probáltunk és rájöttem miért olyan marha rugalmas !

1-ben kb 40-et megy 2-ben max 80-at háromban 120 körül mozog mig a szivó 2 literes ami mellesleg sokkal jobban megy 2-ben már a 100-at húzta és háromban olyan 150-et ment 4-ben meg 200-at .

Ha a benzines is olyan "rövid" lenne mint a dizel akkor csodálkozni lehetne milyen gyorsul !

E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 227
"áttételezéseket tudsz ?"

Nem

"Légellenállást tudsz ?"

Na mert aztán két szinte full ugyan olyan kinézetű fél idomos motor között hatalmas Cv külömbségek lehetnek :D
De azért megsugom,hogy elől mindkettőn 120-as gumi van;) Még ez sem külömbözik;)

Előzmény: ZolikA (220)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 226
Jéé a Honda 10 kilóval még nehezebb is és a nyomatéka sem olyan bödületes mégis nyer , mik vannak .....

Már az áttétetl is az agyamra megy..

Egy autó áttétele ha átlagot veszünk akkor a teljesitményhez van méretezve . Tehát egy 60 lovas autó kb 160 kapja az 5-ös váltót 5 fokozatra osztva egy 200 lovas autó meg kb 230-ig . Tök mindegy milyen nyomatéka van . Ossza fel 230-ig egy PDTDITIDPDIT-nek a váltóját 230-ig , másik dolog hogy soha nem megy annyit , de ossza fel és megnézném mire megy a nyomatékkal . Arra hogy 5-ikben esetleg egy erőteljes lassulásra lenne képes .

Előzmény: E30M40 (221)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 225
Akkor vagy a Hondánál vallanak be túl nagy teljesítményt, vagy a Suzukinál túl jó gyorsulást :)

Vagy mittomén. Váltókban van különbség?

Előzmény: E30M40 (221)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 224
A CTR max teljesítményhez tartozó fordulatszáma nincs duplája a HDI-ének. Tehát csak akkor lesz egy fokozatnál nagyobb a különbség, ha az áttételek aránya ennél nagyobb. Mondjuk a HDI-nél ez meg is van a nagyon rövid egyes miatt, dehát nem is azért áttételezik le így, hogy jól nyomja a 0-100-as sprintet, szerintem :)

Inkább biztos azért, hogy a kuplungot jobban kímélje, főleg ha terhelik, vagy mittudomén.

Elvben az lenne a legjobb, ha vagy 50-ig kipörögne egyesben, aztán ehhez mérten a többi fokozat...

Előzmény: HondaVuk (206)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 223
"Az egyik 50 köbcivel nagyobb ...."

Az SBK-ban is a V2-k nagyobb köbcentisek lehetnek,mint a sor4-ek!

Előzmény: ZolikA (220)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 222
És ha ezzel is akartok számolni súly terén...mindkettő 16L-es tankkal rendelkezik;)
Előzmény: Bihus (219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!