OKÉ most már csak az a kérdés, hogy lehet valakivel felvenni a kapcsolatot??hogy esetleg abbol is ne legyen gond, ha pl valaki stabil motort vagy bár mit akar venni. a topikból, stb kösz, vagy melyik az a topik, amit esetleg, azzal foglalkozik,mint kup, darálógép, és nem sértek vele semmien veteránt, mert valóban a veteránoknak, és a motornak tisztelet jár!
...oppá... ez már egységfront.... nemnemnem... nemköll egyből a nagykést....
Nagyon kedves tőled a méretlevétel, deeee.... inkább kérlek a Trafópálcán tedd közzé az adatokat.... MEC GYVER is és én is még az esztergamunkák előtt vagyunk....
Amúgy 67- es vagyok.... és én szoktam a nálam nagyobb kalibereket magázni... amíg meg nem haraxanak...
Nem akartalak megbántani Attila, sajnálom ha félreérthető voltam.... lehet itt eladni-venni, csak az alapállás azt hiszem az, hogy találtam a nagyapám fészerében egy nagy és nehéz izét, amiről a nammama aztmondja hogy motor.... ki tud nekem segíteni beindítani...? Kerül itt segítség ehhez is, és vásárláshoz is... B.Csabi, úgy tudom az öreg Undinak volt eladó BL 12- ese, nem tudsz elérhetőséget?
CSAAABIII.... nemigaz, hogy nem fogyott el mind a négyszázhektááár...
Kedves Endrebá bocsánat ha valami rosszat tettem, de most kezdtem topikozni, eddig olvasgattam csak, utána bátorkodtam irni, mivel nem tudtam hogy kell ide "bejutni" közel 60 fele járok, nem értek ezekhez a flancos dolgokhoz, eleinte a brikettálás topik,majd a stabil motor, közbe a daráláshoz ohatatlanul is elkanyarodtam, értem!!hogy itt nem lehet venni, eladni, gondoltam hamar rendre utasitt valaki, de sajnos nem tudtam megoldai máshogy, "tudásom"" ??fejlesztését,
a többi STABIL MOTOR topikban is van segitőkész eladás, cim, és egyéb segitség,az a baj,hogy ha kérdezek valamit, csak sokára válaszol valaki, mert hiába fügnek össze a stabil motor,darálomeghajtás,stb, mind máshol van, a keresésük is ilyen idősen nehezen megy.!!A BL 12 motort is nehezen találtam meg!!Nagyon nehezen.Viszont a topikban rettenetes jó dolgok vannak, tanulságos, és nagyon segitőkészek, ezért bocsánat ha valakit megbántottam tudatlanságommal.
Szia... a nicked nem egy motorfűrész kódja...? Amit kaptunk tőled adatok, az nagyon értékesek, mert a mekkelektopikon még azt se tudtuk, hogy a kúpkialakításon ennyi múlik... (én legalábbis nem) Nézz át mihozzánk is, és söpörd be majd az elismeréseket...
Szia attila, ez egy kisebbfordulatú topik, de a nagystabiloson is inkább a gyűjtők és a restaurátorok gyülekeznek, nem a felhasználó-kereskedők.... Azért nézz át oda is : KATTINTS ERRE
a kúp teljes hossza 20 centis, ebből a kúp része 8 centi nulláról számolva, kb. 22-25 fokos szög kell, az én kúpom 59mm átmérőjű, erősebb fánál a hajtóműves motor kötelező!!! neked szerintem inkább a 90 mm átmérőjű kéne, a kúpot viszonylag olcsón meg tudom csináltatni neked, de a menetet nekem 15 ezerért akarta rávágni az ember, aki hirdeti magát ezzel a kúpos hasítóval... én odaadtam a m meló társamnak, és amit a videón is láttál azt Ő otthon egy flexel és egy tűreszelővel alakította ki...
ha érdekel a pontos mérete, mindent beírok róla, az átmérő neked adott 90mm a kúp hosszúságában nem vagyok biztos de a 200 mm teljes hossz is tuti! a stabilmotor csak "hobbira" kéne :)
Sajnos azóta is a kuppal kinlodom, ha nem jó a szöge, éa nem jó a menet, nem huzza magára a fát!!! a fordulatot már tudom, a közelben nincs kup, 50-100 km közlbe, itt senki nemtudja megcsinálni, főleg a menetet rá, az benne a trükk, aki megcsinálná azért irreális számot mond, azért probálkoztam itt a forumon, a stabil motor miatt irtam, de elkanyarodtam a többi problémámra, sajnos itt nagyon soká, válaszolnak csak a kérdésekre, vagy érdemben segitőkész emberek vannak itt, de igazábol, cim segitség, telefon, adat nem érkezik. Ráadásul felénk nem az a repedős fa van, mint a videokon, hogy hozzáér a kup és el is repedt, itt tőlgy, bükk, stb ha valamit tudsz a kuppal kapcsolatban azért szólj, egyébként nem értem ha működik miéert nem jó a motor, mér kell stabil, az üzemanyag többe kerül.
Helló a kupos hasitohoz a legideálisabb fordult 900, 5 kw motor elviszi simán, én egy daráloval kisérletezem, a Nyiregyházi Úriember az segitőkész, de .... Kaposváron is van egy Specialista aki ezeknek a motoroknak a Doktora, hol sikerült szerezned kupot, menyiért?kösz
Kezdeti terveknek ígéretes.... a MIA 185 kiló.... vagyis akörül, mert sínbohócnak volt lejjebb egy gyári adatsora, és abban kicsit kevesebb van megadva.... azt hiszem, ott 165.... A Nyíri kereskedőt nem ismerem, a kúpos hasítót viszont igen... :-)))
Van a BL motoron belül is választék, mert van belőle hét lovas is.... és kívül is, mert a VEB motornak nevezett DDR- es gyártmányú Cunewalde motorok is tíz ló körüli viszonylag modern megoldásokkal épült gépek.... Gondolom most MIB dolgozik nálad.... a BL azért annál modernebb.
Kösz a választ, már van ilyen gép késszen, primitivebb motor hajtja mint a BL 12 , működik, jelenleg őt KW villany motor volt rajta,( leégett) a saját hibám miatt !!!! most 7 kW os van, azért kell a BL 12 mert tud 8-9 Le. ráadásul keveset eszik, a rutinos szakemberek, már átvariálták öninditodra nagyobb részét, küldenék képet de nem tudom itt, hogy kell , azon jól látható a kisebb motor! Kösz. Brikettálót is akarok gyártani, de attól már a forumokat olvasva elment a kedvem, egy szlovákiában élő Úriember sietett a segitségemre, hogy megmutatja, de én a Balatonpartján vagyok, nagy a távolság.
Fadaráálóóóó... az nagy teljesítményt kér.... lehet hogy jobban járnál valami egyszerű autómotorral...? Mert a klasszikus stabilmotor általában laposszíjas hajtásra képes.... vagy mondjuk ékszíjasra... De egy komoly teljesítményt még kétsoros éxíj se visz át megcsúszás nélkül. A daráló különben is egyenetlen teljesítményigényű dolog....
BUÉK mindenkinek, segitsetek, keresek egy STABIL motort fadarálot akarok meghajtani vele, BL 12 jó lenne, mi a véleményetek, lehet más is csak olcso legyen az üzemanyag köszi
Zdravo Feri, ügyesen megoldottad. Nem föltétlenül volt az mellébeszéd, amit próbáltam kinyögdécselni anno, mert amikor WD 40- essel befújkáltam a kenetlen tengelyeket, akkortól kezdett mégjobban szalajtani. Biztos voltam benne, hogy a kenetlen tengelyek miatt nem akarnak a kapcsolókörmök beakadni.... Te pontosabban behatároltad a szalasztás okát... és el is hárítottad...
:-)))
Amúgy remélem javadra válik, hogy véletlenül nem az indulataidnak engedelmeskedtél, aztán a józan gépészeszed behatárolta problémát simán elhárítottad.... (...képzeld, ha a motorja xarrá törik, de a lap kivágja a hátsó gumit félméter hosszban....)
Ma az erdőn voltam fáért....és ha nem viszem a kis 45-öst ( is) akkor jó nagy szarban lettem volna..... Emléxel.....mikor kérdezem tőled,hogy a berántózsinór miért ugrik ki néha, szinte ellenállás nélkül ? ....azt hiszem...valamiféle Spray-ről rögtönöztél valamit...:-)))
Na a lényeg,hogy a probléma véglegessé vált.....( Nem sok kellett neki,hogy a traktorral átmenjek rajta mérgemben.....:-)))) Aztán itthon szíííjjel szedtem.....
..és ezt találtam....a körmök,majdnem hegyesre voltak kopva..!:-) A bekarikázott részben, pirossal jelölve derékszögbe reszeltem, és a másik végét is megkellet,hogy a köröm oldali végénél,kellőképpen beérjen...(..az is pirossal jelölve..) Aztán összeraktam,és próba.....jobb mint ujj korában !!! :-)
Csak annyi?Én hiszek neked nem azért mondom.Én 200 kg körülre saccoltam,bár a fater a multkor amikor hoztuk el a másik motort,arrébb kellett hogy tolja és meglepődött hogy egyedül meg bírta emelni a fejnél fogva,hogy arrébb gördítse.