Belegondolva ebbe, meg a sok sztrájkba, nem csoda, hogy utálják a precíz németeket! Ha egy svájci vasutas elmenne ide kirándulni, verné a fejét az állomás falába, hogy ez a vasút megcsúfolása, ami itt folyik...
Nagyon igaz a cikk, próbáltam rágoglezni! Meg Bahn.de lekérdezéseket végezni.
Átlós vonal, Szombathely-Nagykanizsa táv. Az egyik város 130 ezer lakosú (ca. Győr méretű), ez Tours, a másik 140 körüli, ez Le Mans, Pécsnél egy kicsikét kisebb.
Van 6 pár vonat! Meg kettő átszállós, de ebből egy tök értelmetlen, mert korábban indulok, kétszer szállok át, és kétszer annyit utazok, és így is majdnem a következő vonat érkezése előtt érek oda. A másik meg félúton buszozós, és összesen 3 órás, és ez is kerülő lehet.
A 6 vonat ütemesre emlékeztető, de nem ütemes menetrendben, és eltérő menetidőkkel rendelkezik, 4 db órás, 1 db egy és negyed órás és egy db másfél órás menetidővel. Szóval 100 km-re vállalható ez a menetidő! A leggyorsabb vonat 2 helyen, a leglassabb 10 helyen áll meg útközben!
Szóval volt hol tanulni a pécsieknek a menetrendrontást!
Azért durva, hogy egy ekkora országban alig van tisztességes átlós közlekedés, és minden út Párizsba vezet! :(
Nálunk is jobb lenne, ha nem lett volna Trianon. Ott a Pozsony-Szombathely-Nagykanizsa-Pécs-Eszék-Szabadka-Arad-Nagyvárad félkör például. Bár a román részét (Erdély-Partium) nem ismerem pontosan.
Olvasgattam az új indóházat. Na inkább egy magyar vicinális Bz-mottal, napi 8-szor, mint egy alacsonypadlós csilivili motorkocsi napi 2-szer. Hülyék ezek a franciák...
Sejtem, de a kisemberek iogazságérzetének szerintem jót tenne. Milyen rendszer az, amelyikben a kispénzű embereknek teljes árú menetjegyet kell váltaniuk, a nagypénzűek meg utazhatnak ingyen? (költői kérdés)
Először a magas nyugdíjjal rendelkezők és a külföldiek ingyenutazását szüntetném meg, utána meg a kisnygudíjasokét alakítanám át szocális támogatássá, azaz korlátlan 90%-ost kapnának! Csak utána foglalkoznék a családtagok kedvezményéhez!
Olyan, hogy "párhuzamos", olyan nincs. Az, hogy két földrajzi pont között megy vasút is meg busz is ez az utazók szempontjából nem párhuzamos, pl a busz több helyen megáll, az utazónak a buszmegálló közelebb van mint a casút akkor ez már nem párhuzam.
Példákat lehetne sorolni bőven de csak néhány Sv környékről:
Sv-Bodajk, ez a járat tovább megy Balinka, Bakonycsernye felé.
Sv-Sárbogárd
Sv-Mór
Sv-Szabadbattyán
stb, stb.
Így OK. Azt hittem, a "komoly leállítás" mértéke a teljes járatszámhoz képest komoly. A 2000 csak az eddigt leállításokhoz (ritkításokhoz) képest komoly :-)
Már ketten felhívtak, hogy mit tudok, de én meg azt hittem ők tudják.
ugyan a holnapi kormányülésen szerepel közlekedési kérdés de valószínűleg csak a BKV ügy meg a novemberről elnapolt személszáll. törvény tervezet első olvasatban.