Pénteken egy dombon való felkapaszkodás közben megállt a Vivaro. Rögtön arra gondoltam, hogy elszakadt a hosszbordás szíj. Motorteret kinyitva azonban mindent rendben találtam. Ezután újra indítottam, és rendben be is indult. Itthon kiolvastam a hibát, és P0191 elosztócső nyomásérzékelőt dobta be. Kiváncsi vagyok mikor jön elő ismét, és hogy valójában az érzékelő rossz, vagy a szivattyú nem tud elég üzemanyagot szállítani.
Első körben megnézném azt a légtelenítést. A robotot csak a kinyomócsapágynál lehet légteleníteni, méghozzá egy gumicső és fecskendő segítségével. Szar helyen van, nem egyszerű hozzáférni a légtelenítőhöz. Két emberes munka. Ha ez után visszatér a hiba, lehet kinyomócsapágy vagy a hidraulika hibája. Minden esetre megnézném még a kinyomócsapágyra menő cső csatlakozásánál a tömítést is. (Kapható külön is, én is vettem 4 db.-ot. ) Nem fogy az olyaj a tartályból? (A roboton lévő nagyobb tartály, amibe fékolajat kell tölteni)
Üdv. Ma keresgéltem a Trafic rádiójának a beállításai közt. Találtam közöttük AUX funkciót, ami eddig ki volt kapcsolva. Kicsit utánanéztem a dolognak, elég lehet, ha veszek egy aux kábelt és rákötve a rádióra már megy is a zenelejátszás? A másik a sebességfüggő hangerő, a beállítási lehetőség Speed 1-5-ig van. Hogy érdemes beállítani,vagy egyáltalán milyen sebességnél mekkora mértékben növeli a hangerőt? Van itthon Opel Omega is, az 90-nél emel a hangerőn észrevehető mértékben, gondolom ennél is hasonlónak kell lennie. 2008. júniusi az autó, gyári cd-s rádióval.
Harmadik váltó 600K költség Brrrrr Ki fizet ki 3 váltót?
Egy gagyi érzékelő meghibásodása rendszeresen viszatér nagyobb fékezéskor, több 10000Ft az autó újra indítása! Kivel van javíttatva ez az autó? Neten a sarki pékkel?:)
Nem lehet hogy a fékpedál tartó állvány rgzítési pontjaibol van elrepedve valamelyik? A jelenség ua mintha a fékpedál kis erővel menne be, a valóságban a tartó jön kifelé.Nézd meg közelről nagyítóval a rögzítési pontokat.Üdv
Nekünk a 2.0 volt robotváltós. A hibajelenség utalhat arra, hogy nem tudja kinyomni a kuplungot. Ilyenkor próbálkozik, aztán üresben marad. Az "N" villog a műszerfalon. A probléma lehet kinyomócsapágy, de akár a robot mechanika hibája is. Le kéne légteleníteni a kuplung részét. (mondjuk ez nem egyszerű, de meg lehet csinálni.)
Asszony pumpálta :) pár nyomás után, Nem jött levegő sehonnan sem, az új fékfolyadék pedig mindegyik kerékhez odaért.A TIS2000 azt írta, hogy lehet pumpálni, de max egy baros nyomással is lehet légteleníteni. De azért köszönöm az ötletelést ;) Szerelő szerint, ő is járt már így a Tranzitjával, és használat után jó lett. De mivel még mindig nem folyik egyik munkahenger sem, a főfékhenger új, már csak az ABS kocka lehet ludas. Lehet ez is selejtes, mint a Swifteké, hogy megeszi az öreg fékfolyadék.
Napokban megcsináltam a klímatisztítást. Elöl kivettem a komplett ventillátort, amit csak 3 csavar tart, hátul pedig az előtét ellenállást távolítottam el, hogy hozzáférjek a hőcserélőhöz.
Kicseréltem a főfékmunkahengert, de nem változott semmi. Egy másik szerelő szerint azért van, mert használt tárcsához raktam az új betéteket, és amíg nem kopik össze addig ilyen.
nekem is lenne egy váltós probléma a trafical, 2009-es 2,5dci
robotváltós s van, hogy indítás után nem akar se hátra bekapcsolni, újabban előre se,
van egy téli gomb ami azt eredményezi, hogy 2-esből indul, oda bekapcsolt, s elindulás után már működött előre-hátra,
de heti, két-heti alkalommal előfordul, hogy beindítom a vasat, s nem akar kapcsolni a váltó, csak kerreg csattan aztán olyan mintha nem tudná benn tartani a sebességben és egy nagy durranással kidobja üresbe!
Úrak köszönöm az eddigi segítséget. A további problémám egy 2009-es 2,0 dci 119 le-s váltójával van. 207.000 km futott. Búg a váltó 5-6. fokozatban. Tudtok ajánlani szerelőt aki javítja?
Szerencséd van, megsorolok neked egy kis mérgelődést. :-)
Nálam is ez a hiba lépett fel. parkolóban sölnivel hozzáfogtam és ment tovább.
Majd 3.szervizzel és sok bosszúsággal beljebb, alaposan megnézték, és azért akad ki, és ezzel együtt nem is emelt ki rendesen, mert a konzol eltört. (olyan mint ha levegős lenne, nem jön fel a pedál, de nem lehet légteleníteni, új munkahengerm, új kinyomó csapágy mégsem jó, és csak a méreg.)
A pedál benyomáskor kicsit oldalt is fordult, ahogy a fékről a kuplungra léptem kicsit (nagyon kicsit) oldal irányba is nyomtam a pedált. Ez 200 000 km alatt elég volt, hogy elrepedjen a konzol. Mivel ez csak lemezből van, a repedés nem is látszik míg valaki nem fekszik bent a pedál benyomásánál. A felső, a 3. csavarnál keresd a repedést.
Csak lentről a szerelhető ki. Kis tükör és sok türelem kell hozzá.
Sajnos gyorsan megy be, és nem kell óriási erő a taposáshoz. Állítólag a fékdugattyúk visszanyomásától átfordulhatott a főfékmunkahengrben a karmantyú. Azt mondták a boltban, hogy típushiba.
Kérdés, hogy milyen gyorsan megy be? Nekem is be megy lassan ha kb a kormányba kapaszkodva állok rajta. De ugye ez nem élet szerű. Normál használat mellett évek óta rendesen működik.
Valahol egyszer azt olvastam, hogy az ABS miatt van ez.
Hátha erre jár egy hozzá értő és mond pár szót a témával kapcsolatban.
De hogy ne legyen felhőtlen a francia autózás, a következő történt. Pár hete lepucoltam a féknyergeket, és lefújtam feketére, mert bután mutattak a rozsdás nyergek az alufelni mögött. Ekkor sze!besültem vele, hogy elöl bár a betétek nincsenek teljesen lekopva, de mindét oldalon a belső betéteknél elkezdett elvállni a ferrodol a vastól. Rendeltem új, gyári betéteket. Tegnap végre volt időm, gondoltam kicserélem. Behúztam a kéziféket, amit rendszeresen használok, erre elszakadt a középső bowden. Még örültem is, hogy nem nyaraláson történt, mert utálom, ha nem jó a kézifék. Ezután nekiálltam és kicseréltem a betéteket. Semmi komplikáció nem akadt, pláne, hogy festéskor meg ltt puolva az összes felfekvő felület. Rézpasztát is kentem a felfekvési pontokhoz. Próbaút alkamával, elmentem és megrendeltem az új bowdent. Út közben szembesültem vele, hogy miközben nyomom a féket, a pedál szép lassan esik be. Rápumpálok, akkor felkeményedik, de nyomva tartva,megint beesik. Gondoltam, hogy a visszanyomott dugattyúk valamelyike elengedi az olajat. Hazamentem, sokszor benyomtam padlóig a pedált, hogy minél több olajat kinyomjon magából a rendszer, és látható legyen a szivárgás. Persze nem látszott sehol, semmi. Ezután keszedtem mindkét első nyerget, elhúztam a potédő gumikat, de száraz volt alattuk. Gondoltam, biztos a főfékhenger engedi az olajat a fékrásegítőbe. Kiszedtem azt is, de itt is por száraz volt minden. Ezután csak az volt a tippem naívan, hogy ha kicserélem a szakadt bowdent, és jó lesz a kézifék, biztos megjavul az üzemi fék is. Természetesen nem így lett. Most így használom pár napig, hátha valahol mégis megjelenik az olaj. Ha megvan a bűnös, megírom.
Ja mondtam már, hogy egyre jobban utálom a francia autókat?
Sziasztok,következő a problémám. 2005-ös Trafic 1.9.menet közben teljesen indokolatlanul megáll,gyujtás le és azonnal újra indul.Gázpedál 1,2 szenzor problémát ír be,de a cseréje után is fennáll a hiba jelenség,előfordulhat főtengely jeladó?Ha valakinek van ötlete és megosztaná azt köszönöm!