Ha valakinek van egy szoftvere, ami alkalmas videofeldolgozáshoz, az még nem vágó, és nincs stúdiója!!!
Ha valaki komolyan akar foglalkozni akár a saját amatőr filmjeinek az utómunájával, ahhoz kellene egy kis videotechnikai alap, ami sajnos alig van meg a hozzászólóknak! A szoftverek nem bolondbiztosok, feltételezik hogy a felhasználó rendelkezik némi alap tudással, és tudja mit csinál! A profi stúdiókból, hozzáértő keze közül nem kerül ki hibás anyag, ilyen szempontból biztosan nem!!!
A félképsorrend nem általánosan kötött formátum a videofeldolgozásban! Pld a canopus és a matrox pontosan forditve használja a félképsorrendet, az egyik a páros a másik a páratlan félképet tartja előbb, de ezt addig senki nem fogja észrevenni, amig nem kell egyszerre dolgozni a két féle, külön-külön szabványos formátummal!
A számitógép monitoron nem is fogod látni az interlace hibát, vagy hibás félképsorrendet (a projekt beállításaihoz nézve hibás!), sőt semmiféle a félképes feldolgozással kapcsolatos hibát, mivel a számitógép monditora nem alkalmas interlaced videojel megjelenitésére!!! Meg még sok minden másért nem alkalmas a videjel megjelenitésére, teljesen más határokat enged meg a video szabvány és a vga megjelenitő, teljesen más határok között lehet a szintelitettség és a fényerő ( pld ediusban ha szint választasz pld kerethez, tudsz választani nem videoszabványba beférőt is, de jelzi hogy pal, vagy ntsc rendszerben nem megjelenithető az árnyalat)
Ha meg akarod nézni hogy korrekt-e a dolog, az öltöny aprómintája interferál-e a félképekkel, vagy a grafika vibrál-e, illetve hogy rendes-e a félképsorrend, akkor kell a gépre egy RENDES analóg kimenet, amire egy rendes monitort kapcsolva tényleg láthatod mit csinálsz! És akkor a szinkorrekciónak is van értelme, mert látod mit csinálsz! Ez nem azonos a vga kártya s-videó kimenetével, mert az gagyizás, az csak visszabutitja a vga felbontását és frissitését, hogy normál tv szabványnak megehető legyen!
Rendes videokimenethez vagy egy rendes vágókártya kell, vagy egy D/A konverter, ami pld a firewire DV kimenetéből fordit analóg videojelet! Attól függ milyen szoftverrel dolgozol, számtalan tipus közül választhatsz a legkülönbözőbb árfekvésben, DE NEM 4e ft os usb digitalizáló kütyüre gondolok, az semmi ilyesmire nem alkalmas általában!
Ezeknek az ára megy le, használtan az új árának a negyede-ötödéért hozzájuthattok egy-egy jóhoz, pld amit árulok matrox digisuite dtv kártya, én még 1.9 millió forintért vettem, most 50e ért árulom... és ez egy broadcast, televiziókban használt kártya kompozit, komponens, svideo kimenetekkel, és 4 csatornás XLR es hang be és kimenetekkel rendelkezik!!!!
Szóval ha komolyan gondolod és nem csak gagyizni, okoskodni akarsz, és szidni a gyártót hogy milyen szar szoftvert gyárt mert nem szól hogy kedves felhasználó, ön hülyeséget akar csinálni, folytatja? igen, nem, mégsem... akkor ruházz be abba amihez értesz, és vedd komolyan a videotechnikát, tanuldd meg azt hogy miért és hogyan kell, és akkor mondhatod hogy tanulgatod! Javaslom pld a kandón a képmérnöki másoddiplomát, az egész használható tudást ad!
Ha nem, akkor folytasd a gagyizást, természetesen ezt bárki megteheti, de a vágás, stúdió, munka szavakat nem vedd a szádra!
a 800kpixel pedig szintén videotechnikai jellemző! (~720x676x2)
"Aztán nem mindegy mekkora a szűrő átmérő, mennyi fény is jut be. Mennyi az F érték, 1.8 átlagos, 1.2 már nagyon jó!"
Bocsi kicsit igazítanék.
Fény szempontjából a szűrő átmérő mindegy.
Az F (fényerő) lényegesebb, bár szvsz ma már sajnos F 1,8 jónak számít, az F 1,4 nagyon jónak,
az F 1,2 kivételesen jónak, sőt nem nagyon találkoztam a közelmultban 200e Ft alatti kategóriában illetve közelében sem ilyen fényerővel, inkább régebbi jobb HI8 stb kameráknál fordult elő.
"A zoom az leszarandó."
Hát nem árt ha van, az is csak optikai, és 10x-s elég, az fölött ebben akategóriában már optikai torzulások fényerő veszteség stb várható, és kézből sem tudod megtartani.
Én januárban vettem a Panasonic SD60-amat. Szerintem nagyon jó gép. Nem igazán tudok rá rosszat, és mástól sem hallottam. Már 90 körül meg lehet kapni. Sötétben van egy kis led, ami 2-3 méterre bevilágítja a környezetet. Szerintem ez alatti árban ne is gondolkodj. Felfelé persze mindig van jobb. A full hd egyébként egyáltalán nem a legfontosabb szempont. Az előttem már mondott paraméterek sokkal fontosabbak. Én még esetleg a képstabilizátorát említeném meg, ami meggyőződésem szerint a panának a legjobb. Ennek optikai képsabilizátora van, ami észrevehető képromlás nélkül kiküszöböli a kezed remegését felvételkor.
Remélem tudtok nekem segíteni, én még teljesen kezdő vagyok, és szeretnék egy megbízható,sötétben is jó felvételt készítő,jó hangminőséget rögzítő digitális videókamerát, lényeg még, hogy kicsike legyen, és ne égbekiáltó áru. Túl sokat nem szeretnék rá költeni, csak nem is tudom hol kezdjem. Ha beesek egy üzletbe, ott úgyis mindre azt mondják ez a jó, azzal pedig nem megyek sokra.
Egyik ujságban láttam egy gépet: hp, full hd ramera,DV-V5560U, viszont azt írják optikai zoom 5x-ös és digitális zoom 20x-os. Nem tudom mi a jó, azt hallottam már, hogy az optikainak 10-es alatt nem kell lennie, de azt hogy full hd-ban mi a helyzet, na nem tudom. Leírtok nekem néhány paramétert amira figyelnem kell ha vásárolni megyek, hogy ne verjenek át?!
Úgy tűnik végül megoldódott... Csak az általam készített videókat feliratoztam fel premiere-be. Utána az anyagot a wombe-ben raktam össze, stream copy módban. Így minden maradt a "régiben".
kell itthon tartanom egy tv-t, vagy egy crt-s monitort, mert egyik lcd-n sem látszik...
Hát sajnos ide jutottunk, és ne csodálkozz, hogy még profi studiokból is rossz anyag jön ki. A nagy fejlesztöurak meg lányok ugyanis elfelejtették, hogy TV jeleket akarunk feldolgozni s nem Mickey Mouse festett képeit.
(Eddig még nem találkoztam, egyetlen szerkesztöprogrammal sem amelyik kijelezte volna automatikusan a rossz formátumot - külön analizálo programok ugyan vannak, de az már csak a kész programra hatásos és drága is.)
most visszamentem a kályhához... a dvd visszafordított mpg-jét írom ki, azonos beállításokkal, utána szerkesztem a rossz kameraképeket, utána elvileg a premiere a renderet fájlok lecserélése után már jól adja ki a képet.
Illetve az jutott eszembe, hogy akkor ezeknek a hibáknak a feltárásához kell itthon tartanom egy tv-t, vagy egy crt-s monitort, mert egyik lcd-n sem látszik...
Sziasztok, beleszaladtam egy problémába, felírom ide, hátha tudtok rá megoldást...
Egy kapott dvd anyagát kell újra feldolgoznom (kétkamerás felvétel), nem áll rendelkezésre az eredeti tömörítetlen felvétel, ezt ki kell egészíteni és másik és egy általam készített, szintén dvd-s anyaggal.
Amit eddig tettem: a dvd formátumot visszafordítottam mpg-be (dvd2mpg programmal), mindent beimportáltam premiere-be, megszerkesztettem a sorrendet, feliratot, stb (minden anyag végigment minden fázison, mind ugyanzon)
A probléma: a kiiírt dvd-t tv-n nézve a kapott dvd anyagában az egyik kamera képe jó, a másik olyan, mintha félképhibás lenne, "rángatózik", darabos a mozgás, ez konzekvensen így van az egész import anyagban...
Az általam felvett dvd-k nél ez a probléma nem áll fenn.
A számítógépen nézve nem látszik a probléma...
Próbáltam már premiere-ben megfordítani a framesorrendet, valamint deinterlace-elni a az adott klippeket, de mindig van olyan rész, ami hibás....
Létezhet az, hogy az eredeti anyagban a két kamera képe különböző framesorrenddel lett beszerkesztve?
Sziasztok! Tud valaki tanácsot adni, hogy milyen kamerát érdemes venni, ami viszonylag normális felvételt készít? Családi összejöveteleket, nyaralási felvételeket készítenénk. Vettem egy Samsung SMX F40-eset akciósan 36 ezerért, de ma vissza vittem, mert elég gyenge felvételt készített. Ettől valamivel jobbat szereték, lehetőleg akkumulátorosat, kb. 50 ezret szánnék rá. Van ebben az árkategóriában elfogadható minőség gép? Előre is köszi a segítséget!
Régen a vhs korszakban amik voltak tisztítókazetták, (meg azok a vhs fejek...) azok tényleg nem voltak túl gépbarátak!
De ma már más!!! Nem véletlen hogy tv stúdiókban, és a stábszettekben is alaptartozék a tisztító kazetta, csak ésszel kell használni!
Alapban a fejkoszosodást kell elkerülni, tehát nem használni (ha lehetséges) idegen kazettát, nem használni gagyi kazettát...
...de ha már koszos a fej, akkor nem megvárni amig tényleg szerviz kell! Egy normális minőségű tisztítókazettát betenni a gépbe 5-6 mp ig felvétel (felvétel, hogy a törlőfejet is végignyalja (bár DV ban azt sem tudom van-e, betában volt...) ) és kész. Nem használ a kamerának, de nem okoz problémát, nem fogja jobban koptatni a fejet mint az ócsó díví szalag!
Természetesen ez nem helyettesíti a szervizt, évente nem árt tényleg kitisztittatni a kamerát, ellenőriztetni a mechanikát, mert nem csak a fej koszosodhat-koszosodik!
De félni nem kell a tisztítókazettától! 300-400 használat már lehet hogy tényleg árthat, és növeli a fej elhasználódását, de ha évente 3-4 alkalommal szükség van rá akkor pár tízévig elmegy az a fej, ha csak a tisztitószalag koptatja...
Vettem egy Mini DV D005-ös minikamerát (autóversenyzésnél kocsira szerelve filmezni)
A driver kínai volt, igaz hogy még nem vettem bele Micro SD kártyát, de webkameraként sem tudom üzemeltetni kártya nélkül? Milyen drivert tegyek rá fel hogy működjön mert a CD-t megnyitva csak a 12 ??? vagy a 8 ??? ikonból választhatok :((
Milyen MicroSD-t javasoltok bele? 8 Gigásat gondoltam hányas Class osztályú legyen?
Mert a szoftver amikor te a timeline ra húzod nem tudja hol az eredeti GOP határ, neki ott csak képek sorozata, és hiába ugyanolyan GOP ból bontja ki, majd ugyanúgy visszacsomagolja egy másik GOP ba, neki akkor is csak videoadat, nem érdekli mi az eredeti kodek!
Plusz a GOP hossza nem lehet akármekkora (group of pictures) ezek általában fix képkockából álló csoportok, amik között oda-vissza hivatkozással megy a tömörités, hogy csak a változást kelljen átvinni!
A lényeg: végülis mindegy miért de a szoftverek NEM tudják, egyébként logikus és jogos dolgok miatt!
(kivétel esetleg pár kifejezetten fileegyesitésre való alkalmazás, de az meg nem szerkesztésre való)
Hat annyira nem vagyok otthon a dologban de nekem kepminoseg es tarhelyben jo kompromisszum volt a 960. De lehet hogy jobb ha atallok az 1080-ra. Azzal meg lehet csinazni amit irtam? Vagy mindig ujra kell tomoritgetni? Az ugye oke hogy a vagashataron kell az ujrakodolas de az erintetlen reszeken minek? Gondolnam en...
egyébként az is igaz hogy a sony nem szabvány formátuma az ős származtatott formátum...
Eredetileg square pixel mellett, a nativ felbontás nem a szabvány 720x576, hanem 720x540, régebbi vágó rendszerek engedik is, igy tényleg 4:3 a képarány tényleg négyszög pixelek mellett, ebből lett származtatva simán megduplázva a felbontás, 1440x1080 amit a sony meg is tartott, de ez 4:3 !!!
Ebből szimplán matematikailag, a függőleges felbontás megtartása mellett 1440 /12 *16 jött ki az 1920 x 1080 négyszög alakú pixelek melletti nativ HD 16:9 es formátum!
NTSC ből (sqare pixel ntsc 640x480 ből) pedig lett a 480 *1.5 = 720, és 640 *1.5 = 960 (ez 4:3) *16 /12 = 1280
Tehát:
másfél ntsc 16:9 be kinyújtva az 1280x720
dupla Pal 16:9 be kinyújtva az 1920x1080
(illetve dupla pal nem kinyújtva 1440x1080)
tehát a sima SD video szabványból származik a HD is, épp ezért kettő van mint régen, a pal ból, és az ntsc ből származó!
Szabvány HD ban kettő van 1280x720, illetve 1920x1080, minden ezen kivüli nem szabányos, illetve van egy harmadik, ami igazából nem szabványos, de mivel a sony használja ezért páran szabványnak tekintik, az 1440x1080.
De minden gyártó, ahogy épp sikerül úgy csinálja... egyébként dupla ntsc felbontás 480x2, de minden gyártó kitalál mindenfélét, attól hogy mp4 et irnak kiterjesztésnek attól már el is hitetik hogy szabvány... mintha az mp4 nem egy ugyanolyan container file lenne mint az avi vagy a quicktime mov...
mindegy... sajnos amióta léteznek olcsó gagyi cuccok, azóta a szabványt elég lazán értelmezik és kezelik... utoljára a DV volt az a szabvány amit betartottak, nem hiába sokkal több van abban a 25Mbps es stream ben mint elég, mégsem vették vissza a sávszélességet a házi marokkamerán sem! Pedig a 2-3 milliós DVCAM ek is ugyanazt a 25Mbps stream et használják, televizióba is elég, bár a jó kodekhez kell a jó objektiv és a jó CCD hogy tényleg jó legyen a kép!
Én sem hallottam 960p formárol, lehet, hogy ez az 1920-nak a fele, és valakik megint nagyot alkottak az uj formátummal. Sajnos nem tudom mivel lehet majd lejátszani.
Mivel az MP4 eleve nem intraframe-es anyag, és vágásnál nem fogsz tudni pontosan GOP határokon vágni, igy teljesen mindegy mivel csinálod, összeszámoltatásnál akkor is újratömöriti, nativban nem tudod vágni, sd ben DVavit ill DVmov ot tudsz nativban vágni, vagy MJPEG et, ami intraframe tömöritést használ, HD ban pedig intrakodeket, pld panasonic intraAVC
MP4 vagy bármi más interframe-es vagy lon GOP anyagnál esélytelen a nativ utómunka!
Szerintem ne játsz azon a 120 soron... húzd be egy sima 1080p projektbe, hogy a nyersanyag ne legyen nyújtva, őrizze meg a képernyőn a nativ felbontását, (én ediust használok, a beállitásokat itt tudom), és 60-60 sornyi feketével alul felül sima 1080p be kiexportálod, és legalább valami szabványszerű felbontása lesz!
Ezzel a dvd2010 el csinaltam egy lemezt az jo lett biztos lehetne hangolni rajta de most eleg a minoseg. Amin most kinlodok a kovetkezo: az elobb elirtam az alapanyag 960p, van egy rakat mp4 snittem. Ezt osszetennem egy filmecskebe megvagva, majd az eredetiket torolnem. A filmecsket szertnem valtozatlan formaban visszairni mp4 960p-be es akkor en ugy gondolnam hogy ez ujratomorites nelkul (minosegromlas nelkul) megteheto lenne. Nem tom tud e ez ilyet mert pl sehol nem leltem benne 960 as hd-t csak 720-at meg 1080-at. Volt valami custom ahol kezzel beirhato, de elvesztem a sok codek meg beallitas kozott es azt se tudom ez igy menne e ha megy akkor ebben vagy masik szoft kene e...
Közben érkezett ajánlatra nyilvános válasz: ha nem kell akkumulátor és a töltő, mert van, vagy külső "olcsó" akkuról akarod használni (természetesen lehetséges az XLR4 es tápbemeneten), akkor 270e ért tudom adni a kamerát!
és igen, sima olcsó miniDV szalag kell hozzá, és az ezzel rögzitett szalag szabvány 25Mbps DV formátum, olcsó home kamera is le tudja játszani, nem kell ebben koptatni a fejet beiráskor, de azért van firewire a kamerán!
Viszont eladóvá vált egy JVC GY DV500E profi 1/2" os cserélhető objektives pro DV kamera, 14x es JVC objektivvel, keresővel, puskamikrofonnal, NP1 akkuhátlappal, PAG NP1 gyorstöltővel, 2db akkuval, és stativtalppal!
Nem részletezném a paramétereket, aki ilyesmit keres, úgyis utána néz! Televiziós műsorkészitéshez, eseményrögzitéshez, esküvőfilmezéshez, vagy akár igényes otthoni felvételekhez ideális kis eszköz!
a képeken AZ eladó készülék van!
Megkimélt állapot, 117 óra van a fejben, tehát a tulaját kihasználja még jópár évig!
Mailem is publikus, de itt is kérdezz nyugodtan! (igen hirdettem már ilyent pár hónapja drágábbért, azt eladtam, ez egy másik darab, bár ez mégjobb állapotú, mégkevesebb fejórával, de kicsit gyengébb objektivvel)
Szóval 300e Ft -ért eladó mint magánszemélytől, illetve +áfa mellett számlával!