sziasztok, van valakinek tapasztalata, mibe kerulhet egy jó bontott hengerfej? 1994 es, 323 Mazda Protege, 1859 ccm, JM1BG...stb.... alvázszámú, autómhoz? de ha valakinek van eladó, az is érdekel! köszönettel: A
egy kedves ismerősöm vett egy 323-ast és (naívan) engem kérdezett hogy van-e aki át tudná nézni, h mit érdemes rajta rendbe rakatni. szalonba nem szeretné vinni, én meg csak oda járok. ha van esetleg valakinek egerben vagy a szomszédos megyékben olyan autószerelő ismerőse, aki mazdaértő, léci adjátok meg az elérhetőségét!
ok köszi valamikor benne voltam de mióta új regisztráció van azóta nem értem rá beépni ...pedig talán még egyik támogatóként fent vagyok az oldalon www.budapesten.hu nem néztem mostanában
Zaklass persze, ha itthon vagyok, meg tudom nézni...
A mazdaklub oldalán valahol fel van téve elektronikus változatban is a gépkönyv valahol, lehet, hogy jobban jársz, ha megkeresed, úgy kicsit gyorsabb lesz. :)) (de ettől föggetlenül segítek, ha tudok)
sajnos nincs gépkönyvem ...de köszi a fényképpel való fáradozásodat megnézem reggel így már van námi támpont.. esetleg zaklathatlak alkalom adtán a gépkönyvnben levő infok kapcsán?
A xedos gépkönyvében benne van. Nem találom hirtelen elektronikusan, és ebben a gyéren megvilágított szobában lefényképeztem a telefonommal, ennyit tudtam az ügy érdekében tenni, elnézést a kritikán aluli minőségért. Ha van gépkönyved, abbanjobban látható.
A toyotánál azt tudtam kialkudni, hogy az alap fsz áráért megkaptam a luna csomagot, plusz egy-két apróságot, meg légterelőt, bár a baseball sapkát leszámlázták átvételkor 5 kHUF-ért :D
Ha mazda 3-at vettem volna akkor, az alap fsz-hez kaptam volna KF felnit, plusz a 4 keréktárcsát, ha jól emlékszem még egy téli gumi gari belefért volna, meg baseball sapka, plusz egy-két csecsebecse...
A toyotások mondják, hogy kb 4-5 % körül van a kereskedők mozgástere. Amely modell abszolút akciós, azoknál max keréktárcsa, meg ilyesmi tételeknél lehet alkudozni, esetleg üzembehelyezési kts, ami nem kevés!!! A nem akciós modelleknél nagyobb a mozgástér, és lehet, hogy jó alkuval jobban is ki lehet jönni a végén!
Szal jól szét kell nézni, és tuti több kereskedőt megkérdezni, ami BP-n nem akadály. Itt vidéken én Nyházán és Debrecenben érdeklődtem, a debreceni alkuképesebb volt.
Talán az is fontos, kivel alkudik az ember. Ha a tulajjal tudsz beszélni, és szimpi, komoly vevő benyomását tudod kelteni, lehet több belefér, az egyszeri alkalmazott keze meg van kötve!!
Ha elsőre nem tudsz a tulajjal (vagy a vezetővel, ha nem uaz.) összefutni, menj el akár 3X is. Lehet kérdezgetni, próbálgatni, stb,
Meg nyerő lehetsz olyannal, mint jó, jó, de pl a toyota corolla talán jobban teszik, győzzön meg, hogy ezzel jobban járok. Pláne árban, ugye tudom a mazda előnyeit, de erősítsen meg végleg, legfőképp egy jó ajánlattal! :)
Bocsánat, hogy a partvonalról belepofázok, és lehet, hogy én vagyok nagyon tévedésben, de amennyire én tudom, a japán márkák kereskedőinek nincs túl sok mozgásterük, legalábbis pl a francia modellekéhez képest. Míg egy Citroen C4 régebben pl 4 millára volt listaáron kitéve, folyamatosan "akciózva" volt, és kicsivel 3 fölött volt az alap. Nyilván, ez csak marketingfogás, épeszü embere sosem vette meg 4 milláért, ellenben aki megvette majdnem 3-ért, azt hitte, hú de jól járt. Egy japó márkánál sosincs ennyire átlátszóan túlárazva adott modell, de cáfoljatok meg, ha tévedek.
Múltkoriban pont volt erről egy cikk a totalcaron.
Van valakinek gyakorlati tapasztalata, ismerete, hogy mekkora a mozgástér pl Mazda esetében?
Nezegettem a mazda.hu hivatalos arlistait, de az alap felszereltsegu 1.6-os dizel 100e hijjan annyiba kerul, mint az 1,6 benzin full plus felszereltsegu. Nekem ez kicsit soknak tunik a dizelert, tobbet erek az extrakkal...
Köszönöm kérdésedet és bocs, hogy csak most tudok válaszolni.
Szóval vége a nyárnak, meg a buliknak (a nyaralás idén elég szegényesre sikerült, de az is jót tett) és kezdődik a várva várt meló, csak szépen sorban:
- sürgős olajcsere,
- perememelő legyártása az aknához,
- szemcseszóró kamra tökéletesítése,
- hátsó csapágyak + tárcsaporvédők + lengőkarcsavarok beszerzése,
- kerékagyak + féknyergek szemcseszórása + festése (most nem lesz galvanizálás),
- új benzintank és betöltőcső beszerelése, benzincsövek + bilincsek (saválló:))
cseréje,
- még hátralevő lengőkarok cseréje,
- új hátsó tárcsák + betétek + rezgésmentesítő tartozékok szerelése,
- kísérlet a totális összerakásra,
- garázs padlójának műgyanta bevonatozása a jobb munkakörülmények érdekében,
- "biztos találunk még valamit...."
Hát röviden ennyi a lista a teendőkről. :)
A nyáron egyébként sikerült még pár fontos dolgot beszereznem a melóhoz:
- Metabo Mega 350W kompresszor,
- nyomatékkulcs,
- OXETT T2 teflonos szilikonzsír műanyag cuccok kenésére (pl. kapcsolók),
- korund (csiszolóanyag) a szemcseszóráshoz.
Abban reménykedek, hogy a találkozóig sikerül elvégezni a hátsó futómű munkáit és akkor el tudok menni. Végülis majdnem minden megvan már, csak dolgozni kellene.
Aztán jöhet az első futómű, meg az a nyomorult, "vérző" kormánymű! :)))
Legalabb 1,6-os motor kellene, lehetoleg dizel, de ez sem tuti... ahogy nezegettem, a fogyasztasbeli elonnyel csak kb. 80-100e km alatt terul meg az arkulonbozet, ami eleg sok, szal ugyanolyan jo szerintem a benzines is...