..hát, még egy ilyen várost nem tudok.. :-)))))))))))))))) (ezért élek itt)
..igazán örülök, hogy "tudjátok" (kik lehetnek ezek a "tudjuk"?), én mit gondolok, de ne hidd azt egy percig sem, én nem tudom, te mit gondolsz.. :-)))))
..nem tagadom..magam, bár értékelem a polgármester úr ilyen irányú megnyivánulásait..azért jobban szeretném, ha ugyanilyen lelkesedéssel készülne fel egy-egy kellemetlen témájú interpellációra adandó válasz összeállításakor..vagy ugyanilyen lelkesedéssel magyarázná el, hogy miért is engedi el a város a szálloda üzemeltetőjének a bérleti díjat (hiszen oly szűkösre szabott a büdzsé, ugye), és vajon ennek ellentételezése-e, az az igen magas bérleti díj, melyet a város elvár most bérbeadandó parányi ingatlanjaiért..(olvass Szolgálatot, ha konkrétan is tudni szeretnéd)..és hovatovább, még az is eszembe jutott, ha az új bérlők nem fogják tudni viselni a terheket, akkor velük is ilyen vajszívűnek mutatkozik-e majd a város..
..ne légy olyan komoly, mint egy vakbélgyulladás..észrevehetnél néha egy halvány mosolyt a szám szegletében..pláne, ha még illusztrálom is..
Örök hála a szélsőséges Clara Zetkinnek és a terrorista Rosa Luxemburgnak:
Az 1899. július 14-én kezdődő II. Internacionálé alakuló közgyűlésén ismét napirendre került a téma: ClaraZetkin beszédében hirdette a nők jogát a munkához, az anyák és gyerekek védelmét, és a nők széleskörű részvételét az országos és nemzetközi eseményekben. A határozatot a kongresszus elfogadta, de a megemlékezés pontos dátumáról nem született döntés.
1917. március 8-án (a juliánus naptár szerint február 23-án, azaz február utolsó vasárnapján) Oroszországban nők tüntettek kenyérért és békéért. Négy nappal később - ugyan nem közvetlenül ennek a tüntetésnek a hatására - II. Miklós cár lemondott, s polgári kormány alakult, mely szavazójogot biztosított a nőknek.
Ezzel vált véglegessé a nőnap dátuma is, mely a világ legtöbb országában március 8-a.
Ha tudsz még egy ilyen várost, ahol ilyen vagy hasonló műsort adnak akkor írd le.
számomra nem kell nagybetűvel írjam. az hogy te mit gondolsz tudjuk. Az legyen a te dolgod. Hogy én mit gondolok éárzek meg legyen az enyém.
Minden évben óvónők, bölcsőde vezetők, iskola igazgatók, a hivatal munkatársai, vezetői, jegyző, polgármester csinálnak műsort. Készülnek rá, és profi színvonalon adják elő.
Lehet kritizálni. Én azonban megköszönöm. Itt és most mégegyszer.
A kultúra elég magas színvonalon van helyi szinten. Jó, hogy vannak rendezvények, kiállítások, zenés-táncos műsorok és még sokáig sorolhatnánk… Akik megszervezik, lebonyolítják, előadják talán több szót érdemelnek, de az biztos az elismerésnél legalább olyan fontos, hogy róluk is említés legyen! Persze ez egy politikai fórum, így csak a politikai vonal fért bele, érthető. :-)
… sok polgár munkája pedig valóban csupa nagybetűt érdemel:
A POLGÁRVÁROSMESTERVEZETÉST tükröz. Hát ennyi... :-)
Bármi is az oka az az Ő dolga. Mondjuk olyat nem mondhat egy ember, hogy nem változott születése óta. Hiszen mindenki változik mindenben. Gondolkodás, mentalitás. És persze a körülöttünk lévő dolgok is változnak, aminek hatására változunk. Akár akarjuk akár nem.
El kell fogadni a döntését. Persze biztosan lesz aki ebből majd politikát csinál.
Itt szeretnék gratulálni Péterfi Csabának az elismeréshez, amit kapott. Nagyszerű dolog, hogy állandóan nyer valami díjat a város kommunikációs téren. Szerintem nincs még egy ilyen város ahol ilyen szakember van. Barátnőim is mesélték, hogy a múltkor ő tartott előadást és fantasztikus volt. Mennyi mindent csinál. Nem is tudtam, hogy a Mária Terézia szobor is neki köszönhetően került Gödöllőre.
Örülök, hogy Gödöllőn ilyen emberek vannak a város vezetésében.
Sok sikert jó munkát és további hasonló ötleteket kívánok.
Az itteni uborkaszezonról annyit, hogy az elmúlt egy évben a hsz-ek száma nem éri el a 3 ezret. Ebből az idei év 2 hónapjára kicsit több, mint 200 jut.
2012-ben durván 5 ezer hsz volt összesen, ami jóval kevesebb, mint az évi átlag, közel 8 ezer.
Ha az elmúlt két hónap alapján akarnánk a 2013-as év várható aktivitását számolni, akkor 1200-1500 hsz-t várnánk erre az évre összesen.
A nyelv - szerencsére - nem logikus. Ezért ehetünk cigánypecsenyét, szívhatunk Munkást és szállhatunk le és fel a vonatra. A börtönből szabaduló elítélt is viszontlátást mond önkéntelenül. S, mitől liberális a szép napot és mitől nemzeti a jó napot? Fogalmam sincs, de tartok tőle a magyarázat - bárki is vezesse elő - igencsak hónalj szagú lesz.
Egyébként mindig elolvasom a Gödöllői Szolgálat és a Gödöllői Hírek anyagait. Elég érdekes számomra, hogy a hírek szinte csak negatívumokról tud írni, de ha valami jó történik akkor is talál valami rosszat benne.
Tudom, hogy a szolgálat a másik oldal részére elfogult, de ezért van különbség.
Ha jól olvasom akkor sikerült a koraszülött mentésre 500 ezer forintot adni. A szervezők szintén megvették a jegyeket, bekerülési költségen. Tehát nem ingyen báloztak. Szeretném megkérdezni, hogy Vörös István képviselő úr mennyivel járult ehhez hozzá? Ő mennyit adakozott mondjuk képviselői fizetéséből?
JÓ napot! A szép nap még lehet nagyon rossz nap is. A jó nap meg bár lehet csúnya, de mégis jó annak az embernek, akinek kívánjuk....
Felkeltette érdeklődésemet a hivatkozás, mivel régóta érdekelnek a Bali szokások, hagyományok, templomok, vegetáció. Meg azt hittem valakik elutaztak Gödöllőről Balira, vendégségbe. Szerencsére nem...
Akkor is, ha tudjuk, hogy az új építésű lakások száma nem növekedhet (szigorúan és monoton) a végtelenségig, ahogy a népesség sem.
A szegénységről szóló adatok azonban beszédesek, és nyilvánvalóan összefüggésben vannak a születések számának jelentős csökkenésével.
Hogy nő az ország adóssága, hogy megduplázodott a bűnözés (az elkövetett bűncselekmények súlyosságáról nem is beszélve), hogy a többszörösére emelkedett a szegények - A LÉTMINIMUM ALATT ÉLŐK! - száma, hogy a fizetésből élők nem élnek jobban, mint 35 évvel ezelőtt (!!!!), hogy ilyen mértékben erodálódik a család - a társadalom alapsejtje - ennyien élnek családon kívül (esetleg fedél, és munka nélkül tengődnek), az elfogadhatatlan a XXI. században.
Nekünk ezt az EREDMÉNYT hozta a rendszerváltás. Ennek pedig, elsősorban belső okai vannak, amivel ideje volna szembenézni.
Ez a "fejlődés" megdöbbentő! 24 év számokban, avagy a Magyar kapitalizmus diszkrét bája.
Magyarország népessége. 1989-ben: 10 millió 374 ezer fő 2012-ben: 9 millió 941 ezer fő
Magyarország külső adóssága (bruttó). 1989-ben: 21 milliárd USD 2012-ben: 265 milliárd USD
Nyilvántartott munkanélküliek száma. 1989-ben: mintegy 30 ezer fő 2012-ben: mintegy 490 ezer fő
Létminimum alatt élők száma. 1989-ben: mintegy 900 ezer fő 2012-ben: mintegy 3 millió 900 ezer fő
Hajléktalanok száma (becsült adat). 1989-ben: 5-10 ezer fő 2012-ben: 70-90 ezer fő
Új építésű lakások száma. 1989-ben: 51 ezer 500 db. 2012-ben: 12 ezer 400 db.
Házasságkötések száma. 1989-ben: mintegy 70 ezer 2012-ben: mintegy 32 ezer
Válások száma. 1980-as évek: 1000 házasságkötésre 350 válás 2000-es évek: 1000 házasságkötésre 590 válás
Élve születések száma. 1989-ben: mintegy 127 ezer 2012-ben: mintegy 86 ezer
Házasságon kívül született gyermekek száma. 1980-as évek: minden nyolcadik gyermek született házasságon kívül 2000-es évek: minden harmadik gyermek született házasságon kívül
Összes bűncselekmények száma: 1989-ben: mintegy 225 ezer bűneset 2012-ben: mintegy 430 ezer bűneset
Befejezésül még egy jelzésértékű számadat: Bogár László közgazdász professzor szerint. A jelenlegi átlagos 120-130 ezer forintos havi fizetés vásárlóértékét tekintve ("folyó áron") annyit ér, mint AZ 1978-as átlagos munkabér, vagyis 3600 forint!
Az adósságátvállalás számításon alapszik, legalább is ezt mondják. :-)
Ha már a járóbeteg szakellátást szóbahoztad, az eredeti, bizottsági szintű javaslat mellett is lehetne érveket felsorakoztatni. (persze nem csak önkori szemszögből) Ugyanis nem túl jó, hogy ez a fajta ellátás egyes területeken önkormányzat, máshol meg központ alá tartozik. Elkezdtek valamit átalakítani, és hol így, hol úgy van. Az egészségügy és a nyugellátó rendszer együtt hatamas kiadást jelent, az itteni rendbetételt a központosítással kellett volna kezdeni... próbáljuk meg így, ezt elfogadom, de a végrehajtásban ez a cél már nem jelenik meg, ez baj. Az önkormányzat szemszögéből pedig nem árt tudni, hogy az állam nem ingyen viszi el a feladatokat, vélhetően az adóztatásban nagy átalakítások leszenk, de erről egyelőre nagy a csönd, érthető. A legvalószínűbb, hogy bizonyos tipusú adók beszedésétől vagy mértékétől el fog esni az önkori, tehát a folyamat tovább folytatódik, emiatt a szakellátás megtartása gavallér döntésnek is nevezhető. A végső döntés hátterét is értem, feltételezhető, hogy az átalakítással romlana az ellátás színvonala és dolgozók kerülnek utcára, ezért meg kell óvni az intézményt. De ez valójában feltételezés, amire nem lehet nyugod szívvel jó döntést alapozni. Így soha nem tudjuk meg, hogy a teljes (és központosított) átalakítással valójában mekkora előnnyel számolhattunk volna, ebben a formában is dolgozók kerültek volna az utcára, stb... ehelyett a "jogszabály" megteremtette azt a lehetőséget, hogy az önkormányzatok élhessenek a továbbműködtetés jogával, ezzel is gyengítve az átalakítások sikerességét. Hozzá kell tenni ez a központi akarat hibája, amivel érzelmi alagútba vitte bele a helyi vezetőket, aminek végeredménye nem hatékonyan szolgálja a központosítást és még az önkormányzatokank sem jó... Tök mindegy! Ilyen a politika. Ahelyett hogy alkotna, az önös érdekért inkább rombol. Engem meg inkább ez zavar. :-)
"a kormány legutóbbi ülésén döntött arról, hogy a járóbeteg-szakellátás kapacitásainak egynegyedét adó, önállóan működő rendelőintézetek esetében a feladatellátást nem veszi át az állam, hanem az önkormányzatoknál marad. Az erről szóló törvénytervezet kimondja, hogy ezen rendelők esetében az önkormányzatok által - február közepéig - tett nyilatkozatokat nem veszik figyelembe. A törvénytervezet szabályozza azt a folyamatot is, amelynek révén a továbbiakban az önálló járóbeteg-szakrendelést fenntartó önkormányzat egyedi döntésével e feladatát a hozzá tartozó vagyonnal együtt az államnak átadhatja – olvasható az államtitkárság közleményében."
Gödöllő tehát ennek megfelelő döntést hozott, de érvényét vesztette.
Hány százalék hitelt vállal át Gödöllőtől az állam? Budapesttől 65%-ot. Pedig messz ott a legmagasabb az iparűzési adó. Néhány más városnál is találkoztam 60% feletti átvállalással és egy 40%-ossal. Remélem nem aszerint történik a százalék megállapítása, hogy van-e feszültség a város vezetése és a kormányzat, országgyűlési képviselő között....
A szálloda felépítésének az árát egyszer úgy is vissza kell fizetni, igaz apránként. Eddig nem jól sültek el a dolgok. Lehetett itt úniós csúcs, de az csak a rendőröket foglalta le, meg az utakat. A hotel szobáiban meg csend és sötétség volt. Most lehet itt kiállítás, még hozzá "VILÁG". Na, ez hogy hat a bevételi oldalra?
Legyek optimista? Ha már az önkormányzat nem az, hiszen csak a derűs jövő miatt nem csökkentették volna a (felfelé ívelő pályára kívánt) hotel bérleti díját.
Gödöllői vagyok. Egy senki. Nem vittem semmire, már nem is fogom: ezért gondoltam, hogy örök vesztes legyen a nevem. Szerencsére nem sok ilyen alak mászkál a városban, ezért biztosan tudjátok ki vagyok, vagy ha még nem, akkor ha találkozunk rögtön felismertek majd. Talán, ha havonta látogatom ezt az oldalt, bele szoktam olvasni olyankor, főleg ha érdekes a téma. Vagyis ritkán.
De most a kérdésedre adott érdektelen és néma válasz arra ösztökélt, hogy kerítsek magamnak egy új nicket, hogy itteni beszédem alapján skatulyázzatok, ne a polfórumon írottak szerint.
Eddig az volt a baj, hogy veszteséges a cég, most meg az, hogy bebizonyították mégsem az? A cég a városvezetéstől az ősidőkből ismert élni és élni hagyni elvét kapta, ami manapság igen csak veszendőben van, de nem is ez lenne itten a lényeg, hanem a profit/nyereség és a gazdálkodás felelőssége, az eredeti szerződéstől való eltérés, az eredményfelelősség, a hitel finanszírozás borulása. A helyzet nem túl fényes…