Csak meg tudom erősíteni, jópár helyen jártam, én is ezt tapasztaltam, még az usákoknál is, Hungary? és örülnek, hogy minek azt nem tudom, sokan a 6:3-nak, mások a gulasnak, a szép magyar nőknek, vagy egyszerűen csak neked. Nem mondják, hogy te szerencsétlen hülye, hát hogy áll a gdp-d, vagy miért vagy ilyen elbaszott önekéző :-)
A nálunk kevésbé "tehetséges" nemzeteknek(talán a Balkán a legjobb példa rá) is van egy identitástudatuk, szilárd, masszív egészséges önbecsülés, talán ez az amit a mai napig próbálnak a magyarokból kinevelni fel sem fogva mekkora kárt okoznak ezzel.
Jártam már néhány másik országban, egyedül oláhéknál éreztem, hogy nem nagyon szeretnek minket (na nem a magyarok), de ott sem volt vészes. Bulgáriában, Németországban kimondottan nekem eléggé úgy tűnt, hogy mint magyart is kedvelnek, nemcsak személyesen, de a szerbekkel is hasonló a tapasztalatom (nem tagadva, hogy nem minden szerb áll így hozzánk). Az USA-ban nem jártam még, de akikkel amerikaiakkal megismerkedtem, azok is mind barátságosak voltak, illetve különböző szolgáltatóknál is azt éreztem, hogy vagyunk annyira fontosak nekik, mint a négyszer ekkora lengyelek, például ahol van legalább tízféle nyelvű ügyfélszolgálat, ott jópár helyen a magyar az egyik. Olyannal is találkoztam már, hogy egy nyilvánvalóan nem automatikus beállítást elvégeztek arra tekintettel, hogy magyar vagyok. Nyilván nem vagyunk a világ szeme fénye, de azért nem is a Spiegel szemüvegén át lát minket a világ.
Akkor kurvára átestél a paci másik oldalára önmagad legyőzésében. Szép feladat, de rosszul teljesítetted :-)
Egészen biztos, hogy hallottál világszerte elismert magyar íróról, feltalálóról, sportolóról, mittudomén, adtunk eleget, és most sem fikázzák a magyart tendenciózusan, csak itt akarják ezt valakik elhitetni, na meg fizetett jellemtelen bérenceik.
Szerinted ez az állandó önostorzás, ekézés, önbasztatás, az önnön magyar(ság) lábbal tiprása ez vezet valahová?
Nem ugyanolyan kiábrándító és ostoba mint a fasiztázás és mélymagyarozás, ha valaki büszke és nem hódol be, az már rögtön pökhendi és nagyképű?
Nem inkább a bíztatás és az egymásba vetett hit...?, persze hülyék akkor is lesznek, természetesen nem valami műmájer össznépi összeborulásra gondolok.
És ja. A nagy demokráciarettegésben igen vicces ahogy Alföldi és Dopeman kontra Csurkát taglalod, kissé kettős mérce ízű.
Szerintem kevered azt, hogy "fiúk, ez így nagyon nem lesz jó, csináljuk inkább emígy" azzal, hogy "bazmeg ezt a kibaszott sleppet, amit magyar npépnek neveznek, bazmeg".
Értheted úgy is, hogy az antiidegenizmus közösségformáló attitűd, az antisajátizmus meg közösségbomlasztó. Az antisajátizmus minden esetben káros a "sajátokra" nézve, az antiidegenizmus sokszor hasznos, de olyan is van, hogy káros, attól függően, hogy milyenek azok a sajátok, és milyenek az idegenek.
Dehogy önekézés, aki a sajátjait szidja, az felsőbbrendűnek képzeli magát, aki mentes a felhánytorgatott hibáktól, vagy ha mégsem, azt is a többiek hibájának tartja. Az antiidegenizmus teljesen természetes emberi attitűd, az evolúció egyik természetes következménye, az antisajátizmus viszont minden közösségben visszatetszést kelt, joggal. Normális ember nem szégyelli a családját, a városát, a hazáját, a népét, a csapatát, ha annyira nem tetszik neki, akkor megpróbál változtatni, vagy kiiratkozik, nem pedig "önekéz" (értsd megint: magán kívül mindenkit lebasz).
Nem uszított, de a kib. magyar sleppezése azért elment egyfajta antimagyarizmusnak, amit magyarként elítélek, de a jogát nem vonom kétségbe ilyen dumákhoz.
Az antiszemitizmus semmiben nem más, mint az antimagyarizmus, ha el is vonatkoztatunk attól, hogy mégiscsak Magyarországon élnénk. Vagy mindkettő mehet, vagy egyik sem. Ha az antimagyarizmus szerinted a szólásszabadság része, az antiszemitizmus meg tűrhetetlen, nos, ehhez a véleményedhez természetesen jogod van, meg nekem is megvan rólad a véleményem.
Jó volt a csurkás link, két olyan nickről is kiderült, akikkel az ontopic esetben egy platformon vagyunk, hogy egyszerű szemforgatásról van szó esetükben, nem a szólásszabadság védelméről. Én megvédem Dopeman és Csurka szólásszabadságát is, és mindkettő közhatalmi baszogatását, jogfosztását vagy eljárás alá vonását tűrhetetlennek tartom elvi alapon.
"csurka azonban - elismerve írói képességeit- átlépett egy olyan határt, amely mellet jóérzésű ember nem mehet el szó nélkül. olyan eszme hirdetője, amely eszme kultúrállamokban tűrhetetlen."
Akkor te sem vagy jobb, mint akik Dopemant akarják betiltogatni.
hogy dopemanra felhorgadsz, azt még csak- csak megértem.*
hogy alföldire is, annak okát csak sejtem, de akármi legyen is, a vita tárgya esetében sem lehet más, mint a művészetének a megítélése.
csurka azonban - elismerve írói képességeit- átlépett egy olyan határt, amely mellet jóérzésű ember nem mehet el szó nélkül. olyan eszme hirdetője, amely eszme kultúrállamokban tűrhetetlen.
*nem, nem a himnusz általad is vizionált meggyalázása végett, nem is a sűrű bazmegolása végett, hanem eccerűen azért, mert a rap, mint műfaj trash- de ez csupán ízlésbeli megítélés kérdése és mint ilyen, max esztétikai vitának lehet helye
Szerintem már az rongálás, hogy megalkotta ezt a remekművet, de jóhiszemű vagyok, biztos a rajongóinak írta, azokról meg az a véleményem, hogy megérdemlik.
És ezen a szinten ennyit pont elég lenne egy ilyen üggyel/előadóval foglalkozni, sajnos nem lehet azt mondani, hogy szót sem érdemel, mert pont ezáltal generálódik pl egy ilyen topic is, a kutya nem lenne rá kiváncsi amúgy, de nem renget meg, eddig is és eztán is egy bunkónak fogom tartani nevezettet :-) (mert süt belőle a bunkóság, és nem a káromkodás miatt)
Ha már mindenáron himnusz, itt egy másik, ezt hallgassátok ne a dopemant, ez tuti bevonul a partyrocktörténelembe. Mert ez jó, sőt a legjobb, azért. Ennyi :-)
Majdnem jó példa, mert ugyi hol van ferenc a Himnuszhoz, meg a Sanyi csak megtisztogatta azt a képet, nem beszélve arról, hogy nem kevés politikust köpnek le, dobálnak(ölnek) meg, lásd Berlusconi, a foga is kiesett, nem mondom, hogy ez helyes, de az egy olyan szakma.
(a tortadobálós hollandok mondjuk nem csinálták rosszul, de asszem ott nem csak politikusok voltak a célszemélyek)
Jó, azért azt tegyük hozzá, hogy ez azért mégiscsak a Himnusz, nemzeti jelkép, igaz, hogy ő csak beemelte (valóban csak ő tudja milyen meggondolásból) magához a műhöz nem nyúlt, de mégiscsak egy vitatható szövegkörnyezet veszi körül. Olyasmi, mint amikor valaki lehugyozza a magyar Szent Koronát, teljesen megértem, ha előveszik, Dopeman annyiban más, hogy ő a művészi önkifejezés mögé bújhat, a hugyozóra meg mondhatnánk bátran, hogy idióta, valamint tettéért büntit érdemel.
Hirtelen az az ökör magyargyalázó Kertészakárki jut eszembe, van egy határ, ha író, ha rapper, ha bármi, akkor is.
Isten, áldd meg a magyart Jó kedvvel, bőséggel, Nyújts feléje védő kart, Ha küzd ellenséggel; Bal sors akit régen tép, Hozz rá víg esztendőt, Megbűnhődte már e nép A múltat s jövendőt!
Őseinket felhozád Kárpát szent bércére, Általad nyert szép hazát Bendegúznak vére. S merre zúgnak habjai Tiszának, Dunának, Árpád hős magzatjai Felvirágozának.
Értünk Kunság mezein Ért kalászt lengettél, Tokaj szőlővesszein Nektárt csepegtettél. Zászlónk gyakran plántálád Vad török sáncára, S nyögte Mátyás bús hadát Bécsnek büszke vára.
Hajh, de bűneink miatt Gyúlt harag kebledben, S elsújtád villámidat Dörgő fellegedben, Most rabló mongol nyilát Zúgattad felettünk, Majd töröktől rabigát Vállainkra vettünk.
Hányszor zengett ajkain Ozmán vad népének Vert hadunk csonthalmain Győzedelmi ének! Hányszor támadt tenfiad Szép hazám kebledre, S lettél magzatod miatt Magzatod hamvvedre!
Bújt az üldözött s felé Kard nyúl barlangjában, Szerte nézett s nem lelé Honját a hazában, Bércre hág és völgybe száll, Bú s kétség mellette, Vérözön lábainál, S lángtenger felette.
Vár állott, most kőhalom, Kedv és öröm röpkedtek, Halálhörgés, siralom Zajlik már helyettek. S ah, szabadság nem virúl A holtnak véréből, Kínzó rabság könnye hull Árvánk hő szeméből!
Szánd meg Isten a magyart Kit vészek hányának, Nyújts feléje védő kart Tengerén kínjának. Balsors akit régen tép, Hozz rá víg esztendőt, Megbünhödte már e nép A múltat s jövendőt!
Ő csorda számra tartja gyűlevészSzolgáit! éppenséggel mintha mindenHajszála egy őrzőt kivánna; sokMeránit, olykor azt hinné az ember,Hogy tán akasztani viszik, úgy körülVan véve a léhűtőktől, s mi egyRossz csőszt alig tudunk heten fogadni.Ő táncmulatságokat ád szűntelen,Úgy, mintha mindég vagy lakodalma, vagyKeresztelője volna: és nekünkSzívünk dobog, ha egy csaplárlegény azUtcán előnkbe bukkanik, mivelhogyA tartozás mindjárt eszünkbe jut.A jó merániak legszebb lovonFicánkolódnak - tegnap egy kesej,Ma szürke, holnap egy fakó: - nekünkFeleség- és porontyainkat kell befogni,Ha veszni éhen nem kivánkozunk.Ők játszanak, zabálnak szűntelen,Úgy, mintha mindenik tagocska bennekEgy-egy gyomorral volna áldva: nékünkKéményeinkről elpusztúlnak aGólyák, mivel magunk emésztjük elA hulladékot is. Szép földeinkbőlVadászni berkeket csinálnak, a-Hová nekünk belépni nem szabad.S ha egy beteg feleség, vagy egy szegényHimlős gyerek megkívánván, lesújtunkEgy rossz galambfiat, tüstént kikötnek,
És aki száz meg százezert rabol,Bírája lészen annak,
akit aSzükség garast rabolni kényszerített.
BÁNKHogy úgy van!
TIBORCŐk monostort, templomotÉpítenek, hol úgy sípolnak, úgyMegzengenek, hogy a zarándokokTáncolni kénytelenek a sáros útcán;Nekünk pedig nincs egy jó köntösünk,Melyben magát az ember egy becsesVédszent előtt mutathatná meg aTemplomban.
Nem. Felhasználta a himnusz sorait egy trágyaműhöz, mert úgy nagyobban durran.
Egyébként nekem nem fáj, helyén kezelem az embert, csak láttam, meghallgattam, véleményt mondtam. Szabad?
Sőt, még azt is mondom, hogy szerintem Dopeman hívő lehet, ha mindennek ellenére próbál a himnuszba kapaszkodni, najó amolyan sajátosan bunkó módon hisz, de van hite, nekem ez jön le :-)