A diesel motorok drágábbak, iszonyú nyomások uralkodnak a hengertérben, különösen a HDI motoroknál, emiatt a karbantartási költségeik is jóval magasabbak, mint egy benzinüzemű motornál.
A benzin és a dieselolaj ára és a fogyasztás különbözetén nem fog megtérülni!
Ajánlott irodalom: Dr. Brodszky Dezső: Feltöltött dieselmotorok
de hát ha ezen enném magam, a világból is kiszökhetnék
Nem azért írom ezeket, hogy kiszökj a világból, vagy ezen emészd Magad, hanem azért, hogy tanulj belőle (No, meg a szakmai öntudat is mondatja velem.Energetikai szakmérnök vagyok.)!
Nem kell minden idióta reklámnak bedőlni és a gondolkodás sem egy szemétdombra való képesség!
A fésűskagylósokról utoljára akkor tudtam jót mondani, amikor az olajszőkítések idején ultimátumot adtak a kormánynak: Vagy olyan jogi és gazdasági környezetet teremt a kormány, ami ellehetetleníti az olajszőkítőket, vagy kivonulnak a diesel üzemanyag piacról Magyarországon!
Abban az időben diesel autóim voltak és ez a karakán kiállás elegendő volt ahhoz, hogy hozzájuk járjak.
Hol vannak már azok az idők! Erőszakos, profitéhes bandává váltak...
A különböző olajtársaságok más-más adalékokat adnak a benzinhez. A legolcsóbb kutak vagy nem adalékolnak, ha mégis, akkor az adalékanyag valami hitványabb minőségű és mennyiségében is kevesebb a szükségesnél.
Az adalékanyagok nem változtatnak a benzin fűtőértékén, de van égésjavító, a kokszosodást és a koromképződést gátló, gyertyatisztító funkciójuk. Az adalékanyagok hatását vagy hiányát a motor hosszútávon megérzi.
Természetesen egyik olajtársaság sem árulja el, hogy milyen összetevőkből is áll az adalékanyag, amit ők használnak, csupán kiírnak a kútra egy fantázianevet. Arra azért valamennyi esküszik, hogy övék a legjobb! :))
Ettől persze az átlagember nem lesz okosabb és ezen a ponton ismét hit kérdésévé válik minden....
Szóval így megy ez, ebben a profitorientált, globalizált világban.
Csak véletlenül néztem ide be, s nem is akrnék OFF-olni.
Ezzel együtt nem tudok erre mit mondani: figyelni fogom a kocsi viselkedését különféle benzint tankolva továbbra is, s igyekszem majd nem hinni az érzéseimnek.
Érdekes és nagyon meggyőző mindaz, amit írsz, s nekem még újdonság is így, de ezzel együtt nem tudok mást mondani: nekem határozottan az az érzésem, hogy a 98-as benzint használva jobban húz a motor (ezen azt értem, hogy ha előzök, hamarabb felveszi az előzéshez szükséges gyorsulást - itt tudom a legmegfoghatóbban érezni a 95/98-es közötti különbséget).
Ezzel együtt érdekes, s sosem hittem volna, hogy ennyire permanens érzéki csalódásban lennék.
Autótól, motortól függöen változik a teljesítmény.
Ezt a válasz vártam és őszintén bevallom, provokatív szándékkal kérdeztem, amit kérdeztem.
Ez egy babona!
Hogy miért, ahhoz előbb néhány alapfogalmat szükséges tisztázni.
Hogy az autó mennyit fogyaszt és mekkora teljesítmény leadására képes, az alapvetően a tüzelőanyag fűtőértékétől és a befecskendezett tüzelőanyag mennyiségétől függ.
A különböző oktánszámú benzinek fűtőértéke azonos. Az oktánszám a kompressziótűrő-képesség mérőszáma, nincs köze a benzin fűtőértékéhez.
A 95-ös oktánszám azt jelenti, hogy a benzin egységnyi térfogatában 95 térfogaszázaléknak megfelelő izooktánnal és 5 térfogatszázaléknak megfelelő normál heptánnal egyenértékű kompressziótűrőképességű benzin van.
Elnézést ezért a tudományos felütésért, de mindig feláll a hátamon a szőr ettől a "jobban húz" című parasztvakítástól!
Nyilvánvaló, a babona terjesztése az olajtársaságoknak nagyon jó üzlet, de ezen kívül abszlute nincs semmi alapja.
MAgasabb oktánszám esetén Autótól, motortól függöen változik a teljesítmény. (növekszik) nem fogyaszt kevesebbet csak nem, kell neki tökig nyomni a pedált ha érdembeli gyorsulást akarunk elérni, mint az mondjuk 95-össel tenné az ember.
Mp3 lejátszás ügyében érdeklődtem a Blaupunktnál. Jelenlegi kínálatukban nincs olyan CD váltó, amely az mp3 lemezt tudná kezelni, így a Lacettikbe épített sem tudja. Sajna!
Ha a CD váltó nélküli gyári magnó valóban lejátssza az mp3 lemezt, akkor az olcsóbb még jobb is!
míg bejáratós és sokat eszik 98-as oktánszámu vagy prémium benzinnel ( V-Power, Evo, etc...)kevesebbet eszik. ki kell számolni hogy behozza-e a köztük lévő árkülőnbözetet. ha nem akkor nem érdemes próbálkozni vele.
Gratula az új benzinfalódhoz. Balesetmentes közlekedést. Én már 15 napja várok az autómra, de még nem hívott a kereskedő, hogy egyátalán az országba érkezett volna. Ezért szomorkás a hangulatom, mert így egyre reménytelenebbnek tűnik a 3 héten belüli átvétel.
Tegnap délutántól birtokunkban van (na jó, üzemeltetjük :) ) egy 5a 1.6-os Elite + Oldal légzsákok + automata klíma (4 ajtósnál Premiumnak hívják :) ). Színe ezüstmetál, aszonták, hogy 2006-os modellből ne is várjunk Denim kéket. Montuk jól van, két és fél hét alatt meglett.
Egyébként, véletlenül kipróbáltam a CDs rádiót egy mp3 CD-vel, de inkább a rádiót nyomatta tovább :)