Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aamen Creative Commons License 2005.09.28 0 0 873
"ah igy mennek a benzinárak eskü veszek egy Dízel-t"

varj meg egy picit, 2006-ra igerik a dizel lacettit...
Előzmény: Johnniee (869)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 872

Azt azért számold ki, hogy megéri-e!?

 

A diesel motorok drágábbak, iszonyú nyomások uralkodnak a hengertérben, különösen a HDI motoroknál, emiatt a karbantartási költségeik is jóval magasabbak, mint egy benzinüzemű motornál.

 

A benzin és a dieselolaj ára és a fogyasztás különbözetén nem fog megtérülni!

 

Ajánlott irodalom: Dr. Brodszky Dezső: Feltöltött dieselmotorok

Előzmény: Johnniee (869)
Novi1 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 871
...sőt, lassan nem is olcsóbb  :-))
Előzmény: Johnniee (869)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 870

de hát ha ezen enném magam, a világból is kiszökhetnék

 

Nem azért írom ezeket, hogy kiszökj a világból, vagy ezen emészd Magad, hanem azért, hogy tanulj belőle (No, meg a szakmai öntudat is mondatja velem.Energetikai szakmérnök vagyok.)!

 

Nem kell minden idióta reklámnak bedőlni és a gondolkodás sem egy szemétdombra való képesség!

Előzmény: Törölt nick (867)
Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 869
egyépként ah igy mennek a benzinárak eskü veszek egy Dízel-t.. ma már azok se rosszak...
Előzmény: Sarkany (865)
Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 868
nem tom nekem a Lacetti mellé van egy céges Fábiám... a Cég Shell kártyát ad igy erre kényszerülök de nem volt még nagyon gond...(lehet hogy kifogtam)
Előzmény: Sarkany (865)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.28 0 0 867
Sok igazság van abban, amit írsz, s más dolgokkal kapcsolatban is van ilyen érzésem (de hát ha ezen enném magam, a világból is kiszökhetnék).
Előzmény: Sarkany (861)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 866

mit csinálja az Érdi emelkedön ha nem megy fel a verda???

 

Akkor add el vagy szabályoztasd be, mert ebben az állapotában úgy sz@r, ahogy van...

Előzmény: Johnniee (863)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 865

A fésűskagylósokról utoljára akkor tudtam jót mondani, amikor az olajszőkítések idején ultimátumot adtak a kormánynak: Vagy olyan jogi és gazdasági környezetet teremt a kormány, ami ellehetetleníti az olajszőkítőket, vagy kivonulnak a diesel üzemanyag piacról Magyarországon!

 

Abban az időben diesel autóim voltak és ez a karakán kiállás elegendő volt ahhoz, hogy hozzájuk járjak.

 

Hol vannak már azok az idők! Erőszakos, profitéhes bandává váltak...

Előzmény: zsolt160matizos (862)
Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 864
biztos van reklám benne de nekem a Régi Twingómban és ebben is volt érezhető eredménye...
Előzmény: Novi1 (859)
Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 863
mit csinálja az Érdi emelkedön ha nem megy fel a verda???külső sáv 60-70... vagy vissza 3-4be és padló nem pörgetem leszabályozásig de azélrt kell.
Előzmény: Novi1 (860)
zsolt160matizos Creative Commons License 2005.09.28 0 0 862
Én pl. folyamatosan kagylós kúton tankolok, és 11000 km után elő jött az ERG szelep hiba, hengerkimaradás, ami valószínű a benya hatása!
Előzmény: Sarkany (861)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 861

Egy dologra azért érdemes odafigyelni.

 

A különböző olajtársaságok más-más adalékokat adnak a benzinhez. A legolcsóbb kutak vagy nem adalékolnak, ha mégis, akkor az adalékanyag valami hitványabb minőségű és mennyiségében is kevesebb a szükségesnél.

 

Az adalékanyagok nem változtatnak a benzin fűtőértékén, de van égésjavító, a kokszosodást és a koromképződést gátló, gyertyatisztító funkciójuk. Az adalékanyagok hatását vagy hiányát a motor hosszútávon megérzi.

 

Természetesen egyik olajtársaság sem árulja el, hogy milyen összetevőkből is áll az adalékanyag, amit ők használnak, csupán kiírnak a kútra egy fantázianevet.  Arra azért valamennyi esküszik, hogy övék a legjobb! :))

Ettől persze az átlagember nem lesz okosabb és ezen a ponton ismét hit kérdésévé válik minden....

 

Szóval így megy ez, ebben a profitorientált, globalizált világban.

Előzmény: Törölt nick (858)
Novi1 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 860

"nem kell neki tökig nyomni a pedált ha érdembeli gyorsulást akarunk elérni, mint az mondjuk 95-össel tenné az ember."

 

Üdv!

No akko' gondókoggyunk :))

Van értelme -megéri?- bejáratos motort tökig nyomni??

Novi  >;-))

Előzmény: Johnniee (851)
Novi1 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 859

"Nyilvánvaló, a babona terjesztése az olajtársaságoknak nagyon jó üzlet, de ezen kívül abszlute nincs semmi alapja."

 

Üdv!

Nem véletlen kérdeztem én is rá :-)))

Egyetértek, megelőztél ;))

Novi  >;-))

Előzmény: Sarkany (854)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.28 0 0 858

Csak véletlenül néztem ide be, s nem is akrnék OFF-olni.

Ezzel együtt nem tudok erre mit mondani: figyelni fogom a kocsi viselkedését különféle benzint tankolva továbbra is, s igyekszem majd nem hinni az érzéseimnek.

Előzmény: Sarkany (857)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 857

nekem határozottan az az érzésem, hogy a 98-as benzint használva jobban húz a motor

 

Az orvostudomány ezt a jelenséget "placebo hatás" néven ismeri.

A köznyelv ugyanezt, az "ártani nem használ" kifejezéssel illeti. :))

Előzmény: Törölt nick (855)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 856

A Lacettiben fellelhető valamennyi motort (1,4 16V, 1,6 16V, 1,8 16V) egylbként 91-es oktánszámú benzin elégetésére tervezték (ld. gépkönyv).

 

Már a 95-ös benzinnel is jutalmazva van a motor, mégis rengetegen panaszkodnak arra, hogy sokat zabál... :))

Előzmény: Sarkany (854)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.28 0 0 855

Érdekes és nagyon meggyőző mindaz, amit írsz, s nekem még újdonság is így, de ezzel együtt nem tudok mást mondani: nekem határozottan az az érzésem, hogy a 98-as benzint használva jobban húz a motor (ezen azt értem, hogy ha előzök, hamarabb felveszi az előzéshez szükséges gyorsulást - itt tudom a legmegfoghatóbban érezni a 95/98-es közötti különbséget).

 

Ezzel együtt érdekes, s sosem hittem volna, hogy ennyire permanens érzéki csalódásban lennék.

Előzmény: Sarkany (854)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 854

Autótól, motortól függöen változik a teljesítmény.

 

Ezt a válasz vártam és őszintén bevallom, provokatív szándékkal kérdeztem, amit kérdeztem.

Ez egy babona! 

 

Hogy miért, ahhoz előbb néhány alapfogalmat szükséges tisztázni.

 

Hogy az autó mennyit fogyaszt és mekkora teljesítmény leadására képes, az alapvetően a tüzelőanyag fűtőértékétől és a befecskendezett tüzelőanyag mennyiségétől függ.

A különböző oktánszámú benzinek fűtőértéke azonos. Az oktánszám a kompressziótűrő-képesség mérőszáma, nincs köze a benzin fűtőértékéhez.

 

A 95-ös oktánszám azt jelenti, hogy a benzin egységnyi térfogatában 95 térfogaszázaléknak megfelelő izooktánnal és 5 térfogatszázaléknak megfelelő normál heptánnal egyenértékű kompressziótűrőképességű benzin van.

 

Elnézést ezért a tudományos felütésért, de mindig feláll a hátamon a szőr ettől a "jobban húz" című parasztvakítástól!

 

Nyilvánvaló, a babona terjesztése az olajtársaságoknak nagyon jó üzlet, de ezen kívül abszlute nincs semmi alapja.

Előzmény: Johnniee (851)
SW1.8 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 853

Nagyon helyes! :-))

 

Az eredményt haladéktalanul kéretik közölni!

 

 

Előzmény: Sarkany (852)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 852

Ha a CD váltó nélküli gyári magnó valóban lejátssza az mp3 lemezt, akkor az olcsóbb még jobb is!

 

A Lacettimbem ez a váltó nélküli CD-s rádió van.

Sikerült úgy felcsigáznotok, hogy most azonnal írok egy CD-t teli mp3-ba tömörített zenével és holnap kipróbálom. :))

Előzmény: SW1.8 (849)
Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 851
MAgasabb oktánszám esetén Autótól, motortól függöen változik a teljesítmény. (növekszik) nem fogyaszt kevesebbet csak nem, kell neki tökig nyomni a pedált ha érdembeli gyorsulást akarunk elérni, mint az mondjuk 95-össel tenné az ember.
Előzmény: Sarkany (850)
Sarkany Creative Commons License 2005.09.28 0 0 850

míg bejáratós és sokat eszik 98-as oktánszámu vagy prémium benzinnel ( V-Power, Evo, etc...)kevesebbet eszik.

 

Miért eszik a magasabb oktánszámú benzinből kevesebbet?

Előzmény: Johnniee (847)
SW1.8 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 849

Mp3 lejátszás ügyében érdeklődtem a Blaupunktnál. Jelenlegi kínálatukban nincs olyan CD váltó, amely az mp3 lemezt tudná kezelni, így a Lacettikbe épített sem tudja. Sajna!

 

Ha a CD váltó nélküli gyári magnó valóban lejátssza az mp3 lemezt, akkor az olcsóbb még jobb is!

Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 848
na ezt jómegaszondtam...
Johnniee Creative Commons License 2005.09.28 0 0 847
míg bejáratós és sokat eszik 98-as oktánszámu vagy prémium benzinnel ( V-Power, Evo, etc...)kevesebbet eszik. ki kell számolni hogy behozza-e a köztük lévő árkülőnbözetet. ha nem akkor nem érdemes próbálkozni vele.
Előzmény: Novi1 (846)
Novi1 Creative Commons License 2005.09.28 0 0 846

"kezdetben jót tesz neki ha néha kap 98 ill 99 es benzint..."

 

Üdv!

Esztetet nem étem...+magyaráznád /az 'a és á' nem kicserélendő 'o és ó'-ra/  :-)))))

Novi  >;-)) 

Előzmény: Johnniee (834)
nagyharcos Creative Commons License 2005.09.28 0 0 845
Gratula az új benzinfalódhoz. Balesetmentes közlekedést.
Én már 15 napja várok az autómra, de még nem hívott a kereskedő, hogy egyátalán az országba érkezett volna. Ezért szomorkás a hangulatom, mert így egyre reménytelenebbnek tűnik a 3 héten belüli átvétel.
Előzmény: Törölt nick (844)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.28 0 0 844

Üdv mindenkinek!

 

Tegnap délutántól birtokunkban van (na jó, üzemeltetjük :) ) egy 5a 1.6-os Elite + Oldal légzsákok + automata klíma (4 ajtósnál Premiumnak hívják :) ). Színe ezüstmetál, aszonták, hogy 2006-os modellből ne is várjunk Denim kéket. Montuk jól van, két és fél hét alatt meglett.

 

Egyébként, véletlenül kipróbáltam a CDs rádiót egy mp3 CD-vel, de inkább a rádiót nyomatta tovább :)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!