A diesel motorok drágábbak, iszonyú nyomások uralkodnak a hengertérben, különösen a HDI motoroknál, emiatt a karbantartási költségeik is jóval magasabbak, mint egy benzinüzemű motornál.
A benzin és a dieselolaj ára és a fogyasztás különbözetén nem fog megtérülni!
Ajánlott irodalom: Dr. Brodszky Dezső: Feltöltött dieselmotorok
de hát ha ezen enném magam, a világból is kiszökhetnék
Nem azért írom ezeket, hogy kiszökj a világból, vagy ezen emészd Magad, hanem azért, hogy tanulj belőle (No, meg a szakmai öntudat is mondatja velem.Energetikai szakmérnök vagyok.)!
Nem kell minden idióta reklámnak bedőlni és a gondolkodás sem egy szemétdombra való képesség!
A fésűskagylósokról utoljára akkor tudtam jót mondani, amikor az olajszőkítések idején ultimátumot adtak a kormánynak: Vagy olyan jogi és gazdasági környezetet teremt a kormány, ami ellehetetleníti az olajszőkítőket, vagy kivonulnak a diesel üzemanyag piacról Magyarországon!
Abban az időben diesel autóim voltak és ez a karakán kiállás elegendő volt ahhoz, hogy hozzájuk járjak.
Hol vannak már azok az idők! Erőszakos, profitéhes bandává váltak...
A különböző olajtársaságok más-más adalékokat adnak a benzinhez. A legolcsóbb kutak vagy nem adalékolnak, ha mégis, akkor az adalékanyag valami hitványabb minőségű és mennyiségében is kevesebb a szükségesnél.
Az adalékanyagok nem változtatnak a benzin fűtőértékén, de van égésjavító, a kokszosodást és a koromképződést gátló, gyertyatisztító funkciójuk. Az adalékanyagok hatását vagy hiányát a motor hosszútávon megérzi.
Természetesen egyik olajtársaság sem árulja el, hogy milyen összetevőkből is áll az adalékanyag, amit ők használnak, csupán kiírnak a kútra egy fantázianevet. Arra azért valamennyi esküszik, hogy övék a legjobb! :))
Ettől persze az átlagember nem lesz okosabb és ezen a ponton ismét hit kérdésévé válik minden....
Szóval így megy ez, ebben a profitorientált, globalizált világban.
Csak véletlenül néztem ide be, s nem is akrnék OFF-olni.