Az Igazságtól nem félek. Leginkább azért nem, mert szabaddá tesz. Felszabadít a szektás gondolkodás alól. Felszabadít attól, hogy ott keressem az ellenséget, ahol nincs. Azt pedig valóban ne várd tőlem, hogy a te érveid igazolására én nyomozódjam. Ha tudsz valami konkrétumot, írd le. Ha lesz valami elérhető helyen és időben oinoskészítés, hívass meg oda engem. Ha nem tudsz semmi ilyesmit, akkor ne dumálj a levegőbe.
Nem járok egy centit se. Én elmentem addig, amíg a lelkiismeretem maximuma engedi. Meghallgattam ezt a te semmitmondó bizonygatásaidat (érvelésnek nem nevezném), feláldoztam 1,5 liter oinost és temérdek időt. Részemről ennyi. Ha tudnál nekem szerezni valami látogatást, ahol az oinosgyártást megtekinthetném, az még érdekelne. De hogy a te vallási előítéleteidet én bizonygassam magamnak, hát azt még nem találták föl.
Úgy gondolod, Jézus ad - akár csak egy csepp - tudatmódosító szert már amúgyis tudatmódosító szer hatása alatt álló embereknek? Szerinted van elfogadható mértéke a tudatmódosító szerrel való élésnek...?
NEM erjedetlen borral isszák! Ezt kikérem magamnak, minden borivó ember nevében! Ez olyan, mint a nyeletlen bicska penge nélkül. Ha erjedetlen, akkor az nem bor, hanem akármi más. Amire te gondolsz, az szőlőlé. Bemennek a TESCOba, és megvesznek valami löttyöt E-314-es ételszínezékkel, guargumival, meg tartósítószerrel. VAgy ultrapasztörizálva, ami ugyebár Jézus korában igen elteredt eljárás lehetett. Főleg Tetra pack dobozban.
Nézd, én szívesen társalgok veled, mert olyan pihentető. De felhívnám a szíves figyelmedet, hogy amit én most csináltam, az igazi szőlőléből készült, semmit nem adtam hozzá.
Egyébként meg dumálhatsz itten. Amíg valaki nem mutat nekem Jézus korabeli módszerekkel készült hiteles szőlőlevet tavasszal, addig ez bizony csak duma.
Rendben van. Mutass nekem olyan szeszmentes oinost, ami -ókori technológiával készült (mert Jézus korában csak az állt rendelkezésre) -legalább egy fél évig eltárolható mediterrán éghajlat alatt (mert szerinted a páskavacsorán sem ittak alkoholt) -jól oltja a szomjot (ez a minimum, amit egy italtól elvárhat az ember) -és még finom is (mert a násznagynak jobban ízlett, mint az addigi oinos)
Ha mutatsz ilyet, akkor tárgyalhatunk. Ha nem, akkor csak süket duma ez amit te itten előadsz. Én legalább megpróbálkoztam az előállítással. Te tudsz mást is az íráson kívül?
Erről a paródiáról eszembe jut egy aranyos előadás, amit a velencei BAGY táborban láttam. A címe: BAGY a cyberkorban. Azt mondja a lelkész: -Szeretettel köszöntök mindenkit az internet előtt! Aki hiszi, hogy Jézus az Úr, nyomjon egy entert! Hallelúja! 45892-en nyomtak entert. ... satöbbi. A végén pedig: -Vannak a monitorok előtt olyanok, akiknek még nincs az életükben a Megváltó. Hozzátok szólok most. Ha be akarjátok fogadni Jézust az életetekbe, nyomjatok egy entert. Gratuálok. Tudom, hogy nehéz döntés ennyi ember előtt emgnyomni az entert, de már jó úton vagytok. Most feljött egy megtérőima a monitorra. Ha az alján ráklikkeltek az OK gombra, akkor Jézus beköltözik a szívetekbe!
Természetesen a szöveg hitelességéért nem állok jót, de a lényeg ez volt. Tafkónak pedig? Pészahkor megitatjuk az oinossal, amit tegnap csináltam.
Érvelésed alapja inkorrekt. Jézus színjózan embereknek sem adott volna egy csepp tudatmódosító szert sem, hát még tudatmódosító szer hatása alatt levőknek még "pár korsóval". Jézus nem kísértgetni jött, nem bódítani, mámorosítani, elmét homályosítani, hanem megtalálni, és megtartani az elveszettet...
kicsit azért tanulmányozd a zsidó hagyományokat (enélkül nem lehet megérteni a Bibliát). a bor mindig is az öröm, az ünneplés egyik jelképe volt, ókortól máig, aki ezt tagadja, az nem veszi figyelembe a tényeket. szinte minden ünnepüket áthatja a bor, mint rituális jelkép. az egész zsidó hagyományt elutasítani egy bibliai zsidó mennyegző leírásánál szűklátókörűségre és fanatizmusra vall. ha hajlandó vagy erről beszélgetni, benézek, ha csak a szokásos dolgaidat ismételgeted, elköszönésem érvényes. Jézus elsősoban zsidó volt és nem adventista, ezt kell figyelembe venni, nem pedig a saját elképzeléseidet.
Seudat Pidyon HaBen (elsőszülött gyermek beavatás): ... a kohen szóban elmondja a beavatást, megáldja a gyereket, elmondja a hagyományos áldást egy pohár bor felett, amit aztán megiszik...
Seudat Shabbat: ... az áldás, mely elismeri a nap szentségét, bor felett történik....
Seudat Purim: a fesztiválon bort szolgálnak fel. míg a zsidók híresek arról, hogy ellenállnak a túlott alkoholfogyasztásnak, ezen az ünnepen nem ritka a részegség... Talmud/Megilla7 arról ír, ezen az ünnepen annyit lehet inni, hogy ne tudjon megkülönböztetni két kifejezést (ne tudja összeszámolni azok héber szerinti numerikus értékét)
... a zsidók által felszolgált bor 3 víz és 2 egység bor arányú... történetírók jellegzetes mondása: egész Palesztínában nem találsz embert, aki berúg ettől a gyenge bortól, melynek csekély az alkoholtartalma...
mennyegző (Seudat Mitzvah): ... az első hat áldás elmondása egy pohár bor felett történik, a hetedik áldás a második pohár bor felett, majd a kettőt összeöntik és a fiatal pár megissza. azonban a legszorosabb hozzátartozók (szülők, testvérek) nem ihatnak bort és nem ehetnek húst.
Sheva Berachot: ... az első áldást a második kupa bor felett mondják el...
... az ünnepeken csak bor ivása engedélyezett, likőrt nem ihatnak a vendégek.