Sziasztok! Most már meg kellene néznem, mit másoltam a múltkor, mert állítottam, hogy mp3 volt. egy kis galiba volt miattam, elnézést kérek mindenkitől, de az én emlékezetemben bizony az volt, hogy mp3, de ha nem, nem. újabb fogyasztási adatokkal szolgálok. tegnapelőtt végig 160-170 autópálya, 8 literes fogyasztással. ma is volt egy hosszú út, de csak 100-as tempóval, végig országút, itthon mikor tele lett a tank, 6,8 lett a fogyasztás. csodás szerintem. hétfőig már nem sok megy bele, akkor megint egész napos utam lesz. ma elég jól működött az esőérzékelős üzemben. nem éreztem hogy akkor is töröl, mikor csak pár csepp van a szélvédőn. viszont rögtön párásodott, amint levettem a fújást róla. az árokpartot is megjártam az sw-vel, köszönhetően egymást kanyarban előző pótos teherkocsiknak.
Ja, így könnyű, így már más! Ha már megválaszoltam magamnak... :-)) Én most már mindent értek. Sajnálom, hogy közben Johnniee (899) kezd összekeveredni...
Mi történik, ha egy bizonyos kompresszióra gyárilag beállított Chevimbe nagyobb kompressziótűrő (98-as) benzint töltök?
Ugyanaz történik, mintha 95-öst tankoltál volna, csupán a pénztárcád apad nagyobb ütemben.
95-össel azonos fűtőértékű és azonos mennyiségben befecskendezett 98-as benzint a dugattyúmnak jobban össze kellene sürítenie ahhoz, hogy tényleg nagyobbat rúgjon... Vagy hibás a sántításom?
95-össel azonos fűtőértékű és azonos mennyiségben befecskendezett 98-as benzint a dugattyúmnak jobban össze kellene sürítenie ahhoz, hogy tényleg nagyobbat rúgjon... Vagy hibás a sántításom?
Tökéletes meglátás!
a 98-as vagy szuperebb benzinek az adalékoknak tulajdoníthatóan csak gyertyatisztító, kenő-fenő stb. plusz szolgáltatást nyújtanak, és ezért drágábbak
Az égésjavító adalékok benzinbe keverése oktánszámtól független...
De nem lesz fürgébb tőlük a kocsi, nem nő a nyomaték és nem hízik a teljesítmény...
Az, hogy számomra a legmeggyőzőbb érv eddig ez volt: "Én mindig 95-öst tankolok." (885) Vagyis mivel nem vagyok műszaki zseni, műszaki evidenciákkal nem kalkulálhattam, ezért hiányos ismereteim alapján még mindig nem értem, mi történik abban a négy hengerben, amelyet szeptember 9-én vittem haza a szalonból "0" kiloléteres kerekeken egy Lacetti feliratú kaszniban.
Mi történik, ha egy bizonyos kompresszióra gyárilag beállított Chevimbe nagyobb kompressziótűrő (98-as) benzint töltök? Utcai logikával megközelítve: a (91-essel vagy) 95-össel azonos fűtőértékű és azonos mennyiségben befecskendezett 98-as benzint a dugattyúmnak jobban össze kellene sürítenie ahhoz, hogy tényleg nagyobbat rúgjon... Vagy hibás a sántításom?
A másik: mivel a Chevim kompressziója magától nem változik meg, ezért a 98-as vagy szuperebb benzinek az adalékoknak tulajdoníthatóan csak gyertyatisztító, kenő-fenő stb. plusz szolgáltatást nyújtanak, és ezért drágábbak. De nem lesz fürgébb tőlük a kocsi, nem nő a nyomaték és nem hízik a teljesítmény...
Amíg ezt a két témát meg nem értem, maradok kényszerű komorságban.
Itt van rögtön példának ez:
A Volkswagen FSI motorjahttp://www.a5.hu/cikkek/37/8803.shtml
Idézet az írásból:
Mondhatjuk, hogy egy fecske nem csinál nyarat, de mára a Mitsubishi és a VW mellett ilyen motort kínál az Alfa Romeo, a Ford, az Opel is, és a Toyota is.
El kell oszlassam az mp3 lejátszhatósága iránt táplált reményeket! A gépkönyv megállapításai ez esetben (is) helytállóak.
A CD váltó nélküli Cd-s rádió sem eszi az mp3-mat!
Ma reggel kipróbáltam a tegnap este írt CD lemezt. A lejátszó rövid hallgatás és "CD ERROR" hibaüzenet után visszaállt rádió üzemmódba!
Nekem is az volt az 1. dolgom hogy rohantam a kocsihoz egyMp3-mal telezsúfolt Cd-vel de sajna nem viszi... lehet ki si cserélem egy Mp3-asra és akor majd használható lesz a Cd-kel telepakolt kesztyűtartó.
Hosszú percek óta komoran olvasom két nap levéltermését és próbálom magamhoz igazgatni az oktánvita és tapasztalatcsere infóit. És a te levelednél, Novi, hangosan felnevettem. Végre egy lényegbelátó jó poén!
Üdv.
91-es oktánszámú benzint kis hazánkban nem árulnak. A cseheknél és a szlovákoknál volt korábban 92-es. Special néven forgalmazták. Nem tudom, hogy most van-e még, három éve nem jártam feléjük.
Én mindig 95-öst tankolok.
Hogy melyik olajtársaságnál? Az maradjon az én titkom, nem kívánok senkinek ingyen reklámot csinálni.
Tehát akkor, ha va a kúton, a legjobb a 91-es, hiszen az a legolcsóbb, viszont nem rosszabb a motornok, mint a 95-ös és meg sem érzem? Te mit tankolsz?
Azoknak szükséges a 98-as benzin, akik autójában olyan motor üzemel, amihez a 95-ös oktánszámú benzin már kevés. Ezért van.
Beletöltheted a 98-ast a Lacettibe, ártani nem használ, csupán a pénztárcád bánja. A Lacetti valamennyi motorját 91-es benzinre tervezték, ez a gépkönyvben is benne van.
A 95-ös benzin, kompressziótűrőképesség szempontjából, már túl jó is a Lacettijez - és mint ahogy azt korábban már írtam - mégis többen panaszkodnak arra, hogy sokat fogyaszt.
Ha igaz lenne ez az olajtársaságok által favorizált "jobban húz" szlogen, akkor ennek érvényesnek kellene lenni a 91 kontra 95 oktánszám vonatkozásában is.
Annyira azért nem vagyok szökős, s a reklámoknak is csak módjával hiszek.
Amit írsz, azt a saját tapasztalatomból is ismerem régebbről, még a Shlickes világból, amikor ez volt a kopott motorok aktuális csodaszere, s nekem meg volt egy kijárt Skodám, ami átfordult a 300 ezredik kilométeren, megéve kenyere javát. Nos, amior elkezdte enni az olajat, ajánlottak annak minden csoda adalékot, még valami Utolsó 2000 ezer nevű táltosfényesítőt is kapott, de a vége az lett, hogy fel kellett újjítani a motort. Az aztán végét vetette a füstölésnek egycsapásra. Kb. ilyneek lehetnak a mai csoda adalékok is benzinbe, olajba.
***
Hogy ON is legyen. A Lacetti SW-k és Sedanok igen tetszetős autók. Egy év még, s kiderül, lesznek-e olyan jók, mint amilyen szépek, s amilyne jól fel vannak szerelve.
Egyelőre nem könyvtárakba rendezve, hanem ömlesztve vannak rajta az mp3 fájlok. Ha ezt eszi a lejátszó, akkor lehet tovább kísérletezni a könytárba rendezéssel és a többmenetes felírással. Ez utóbbit biztos nem szereti. :)