Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 10400

Mopedeknél, kismotoroknál különben is a gyártó által megadott végsebességek általában csak  tájékoztató jellegűek voltak.

Szinte valamennyi járgány legalább egy 10-essel többet tudott, mint amit a gyártó megadott.

 

Rigások, Verhósok, Komárosok általában olyan 50 km/h végsebességről számoltak be a gyári 40 helyett, de volt olyan Rigás haverom, akinek a gépe (egy Riga 16-os) 55-ig is kipörgött:-)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 10399

Bár mondjuk S 50B-s Szimóból nem sok volt nálunk a faluba, talán 2-3 db., az S 51B-sek azok meg csak később jöttek be, ha jól emlékszem, 82 körül.

 

Ezért sokáig a Jawa Musztángok voltak a kismotorok királyai.

 

Legalábbis Rigához, Verhóhoz, Komárhoz viszonyítva úgy nézett ki, mint egy komoly motorkerékpár:-)

 

Egyik haveromnak is van egy sárga színű, megkímélt állapotban, állítólag a mai napig üzemképes.

 

Igaz, hogy ő nem hajtotta túl, mindig megkímélte.

 

Ő viszont azt mesélte, hopy az övé nem nagyon ment 50-55-nél többet, gondolom, hogy a fojtott szívótorkú henger volt benne.

Előzmény: Törölt nick (10398)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 10398

Szia!

 

Nálunk a kereskedelmi forgalomba csak a 2 lovasak kerültek, vagy lehetett venni a 4 lovasból is?

 

Otthon a faluba a srácok piszkálgatták/tunningolták is a Musztángokat, úgy csutka gázon tényleg ki tudták pörgetni 60-65-ig, de menetdinamikába az S 50 B-s és S 51 B-s Szimókkal nem tudták fölvenni a versenyt.

 

 

Előzmény: TyerCorp01 (10397)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.11 0 0 10397

Szia!

A blokk megegyezett mindkét típusban, a 2 lovasba gyárilag hosszabbított könyökcsövet, és szűkített szívótorkot , és 11-es lánckereket szereltek,a 4 lovas pedig megegyezett a csehszlovák gépekkel. Ezeket a fojtásokat többnyire variálták (jogszabályok, 2 lovast, vagy azzá alakítottat lehetett SMKP-ként használni, a 4 lovasra kellett rendszám)

60-65-70 körül van a gyári 4 LE-snek meghagyott/visszaalakított blokkok reális végsebessége, de ez állapotfüggő.

Előzmény: Törölt nick (10396)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.11 0 0 10396

Sziasztok!

 

Új vagyok itt ezen a topikon.

Musztángom soha nem volt, csak Romet Kadetem meg Simson S 51 N-esem, de tizenéves koromban otthon a faluban több ismerős srácnak is Musztángja volt.

 

Lenne néhány kérdésem ezzel a cseszkó járgánnyal kapcsolatban:

-         az igaz-e, hogy a Musztángot kétféle blokkal gyártották? Egy erősebb, 2,5 kW körüli verzióban, amelynél a gép 60 km/h végsebességre volt alkalmas, meg egy lefojtott hengerű, kb. 1,6-1,7 kW-os verzióban, amelynél a jármű 40-45 km/h végsebességre volt alkalmas? Ez utóbbira állítólag a magyar KRESZ-szakemberek szarozása miatt volt szükség, tudniillik, hogy a segédmotor 40 km/h-nál nagyobb sebességre nem lehet alkalmas.

-         Az igaz-e, hogy a Musztáng motorjából megfelelő tunningolás esetén akár 2,7 – 3 kW-t teljesítményt és 65-70 km/h körüli végsebességet is ki lehetett sajtolni?

 

Nálunk a faluban annó volt egy legényember, bizonyos F. Jani, aki többször is eldicsekedett vele, hogy az ő Musztángja 75-80 km/h végsebességet tud.

Bár mindenki tudta róla, hogy szeret nagyokat mondani, de a megpiszkált motorú piros Musztángja tényleg piszok mód hasított, sokszor még a nagy Szimósokat is lehagyta vele.

 

Mi a véleményetek?

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10395

Na igen :D Legszebb öröm a káröröm.

Előzmény: 53zsiga (10393)
Törölt nick Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10394

A gázlengések miatt ilyen hosszú ez a szívó csöcs.

Előzmény: Joejoe1974 (10384)
53zsiga Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10393

Mert nem Te vagy az atyja:-))))))

Előzmény: Joejoe1974 (10392)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10392

Rég röhögtem akkorát már,mint ezen a képen.A könnyem is csorgott :D

Taxxi Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10391

Jaja, meg milyen már, nagy motorosok így meg úgy, de közbe mindenhova Hummerrel meg Mercivel furikáznak, ha süt a nap akkor is.

Előzmény: TyerCorp01 (10388)
Taxxi Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10390

Hát Puch koppintás! :)

Előzmény: Joejoe1974 (10384)
Taxxi Creative Commons License 2011.01.10 0 0 10389

Vádoljuk az imperializmust, mert feléleszti a fasizmust! xD

Előzmény: TyerCorp01 (10377)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10388

Hát újabban már nekem is nyalhat az egész Tutul família....

 

...eleinte nagyon szép motorokat csináltak, tiszteltem is őket, de mostmár átmentek a giccsbe, és egymás szidásába....

Előzmény: 53zsiga (10386)
53zsiga Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10387

szakáll= Szakáll

53zsiga Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10386

Ez a szakáll egy isten áldotta tehetség, nyalhat neki az egész  Tutul familia.

TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10385

Biztosan kaptak egy felső utasítást, hogy az ország alumíniumtöbbletét el kell tüntetni valahova... :))))

 

A V12 odavág! :)

Előzmény: Joejoe1974 (10384)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10384

Ettől a szívócsőhossztól majdnem dobtam egy hátast.A mérnökök nem tudom mi alapján méretezték :D

 

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/motorblokk_balkan_blokk_1436928252.html

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10383

Nagyfiúknak!

 

http://www.motorrevu.hu/csemege/honda_cbx_cafe_racer

 

V12-es 2ezer köbcentis blokk :D

Előzmény: TyerCorp01 (10380)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10382

Az ország legszebb Suzukija?

Botox-kúra a nyugdíjas sportmotornak: úgy megszépült, hogy megfordulnak utána, úgy csillog, hogy még a szarkák is megirigylik. Tovább »

forrás: totalbike.hu

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10381

Majd holnap megkeresem,és beszkennelem és elküldöm mailben a teljes cikket.

Barna Lajos építette Békés megyében.Az alap a Junak,ebbe Jawa salakmotor főtengely került.Egy alu bugából esztergált hengertest ment rá,ebbe húzott egyedi 500 köbcentis hüvelyt.A váltó is javítva lett.Robogógyujtás dolgozik benne ha jól tudom.Kerestem a neten,de nincs róla se kép se írás.A másik ilyesmi motor itt készült Hódmezővásárhelyen.A Kovács testvérek építették egy Moto Guzzi V35-ből.Ez a motor antracitmetál szinű,és minden más polírozott rajta.Sokat szerepelt kiállításokon is,mégsincs róla sehol a neten cikk.

Előzmény: TyerCorp01 (10375)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10380

Szívesen kipróbálnék egyet. :)

Előzmény: 53zsiga (10378)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10379

Itt egy másik munkája is:

Rézangyal

Álltam az utca végén. Kavargott a por, a szél hozta a Duna illatát. Egy évtizedek óta elfeledett gyárépület tövében állt a hórihorgas figura, és várt rám. Szakállát nyaka köré csavarta a tavaszi szél – ha nem terpesztett volna az aszfalt közepén, sosem találtam volna meg. Tovább »

forrás: totalbike.hu

 

Nekem nagyon bejön. Egyszer én is szeretnék magamnak valami hasonlót. :))

Előzmény: 53zsiga (10376)
53zsiga Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10378

Ez a motor volt az első amivel átéltem a szájnyitogatás élményét a menetszél által. Aztán persze jöttek a többiek is sorban, P20-21, Jawa 350, Horex, BMW, ETS.

Előzmény: TyerCorp01 (10373)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10377

Mert ez imperialista. :)

Előzmény: 53zsiga (10376)
53zsiga Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10376

Gyönyörű darab, izléses. Ilyet miért nem tudtak akkor a szoci tervezőék?

Előzmény: TyerCorp01 (10373)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10375

Nem, sajnos.

Előzmény: Joejoe1974 (10374)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10374

"trombita formájú dobból mély harákolással szakad ki a robbanás hangja – mintha egy mamut készülne kilónyi slejmjét felköhögni" :DD

 

 

Egyszer egy Motor revüben volt egy még komolyabban átépített Junak.Azt nem láttad?

Előzmény: TyerCorp01 (10373)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10373

De csak ezért:

 

Jó sosem lesz, de legalább szép

Vastag sugárban szembehugyozik a divat szelével - lengyel prolimotorral tett csodát Szakál. Tovább »

forrás: totalbike.hu

Előzmény: TyerCorp01 (10372)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10372

Igen!

 

Szívesen elbohóckodnék vele attól függetlenül, hogy szidják, mint a bokrot. :)

Előzmény: 53zsiga (10371)
53zsiga Creative Commons License 2011.01.09 0 0 10371

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!