Megnéztem a videót, nagyon tetszik, TDM-el én még ilyent sose láttam, és ha nem láttam volna el sem hinném, a srác nagyi éli a TDM-et, de ha egy kicsit figyelmesen hallgatjuk, akkor igen csak nagy fordulatszámokat használ, bár szó se róla megy kerékre rendesen, egyébként szerintem van még egy kis áttétel trükközés is a produkcióba!;)
Ja nekem is volt DR650-em igaz az az R verzió volt, a berúgókaros, mert akkor még nagyon hard voltam, mostmár csak softenduros vagyok!;) A DR 800 pedig teljesen más, sokkal erősebbnek tűnik, pedig paciban csak 4-5LE a plussz, súlyban pedig jóval nehezebb a BIG és mégis erősebbnek hat, ha majd összefutunk egyszer felpróbálod, előtte ne vegyél meg semmit!;)) Igen a TDM túra, de lásd előző hozzászólásomat, szóval nekem nem jön be!
A V2 az talán fillingesebb és egy kicsit nyomatékosabb mint egy sor2-es, szerintem, szóval nekem a sor2 unalmas, lapos, és olyan autós érzés, mintha egy autó blokkja lenne, s nem pedig egy motoré, bár hasonlókat éreztem az Africa-nál is, pedig az is V2, de mint már az előbb írtam kinek a pap, kinek a papné!;)) Bocsi ha valakinek ez nem tetszik, de pont ezért nincs mindenkinek egyforma mocija! A DL-ről nem tudok nyilatkozni, még nem próbáltam, ami viszont még nagyon tetszett az a KTM LC8 blokkja, az is ugye V2, és persze a bömös R1200GS boxerja, na ez is marha fillinges, és nyomatékos is!;)
Hat en vegig neztem a piacot :) fullosat akartam de olyanban nem talaltam jot (ilyen sima ugrokodos taviranyito + doles/utes az van olcson jo!) Igy a goss-al neki alltunk fejleszteni egy sajat rendszert. Par napja megjottek hozza a cuccok, elvileg ha kesz leszunk utan epitheto lesz.
hogy mit tud? :)
nagyjabol ezt fogja (par dolog modosult, pl a gsm pager elvileg be lesz kapcsolva mindig) http://hygy.turaenduro.hu/electronic/riaszto/v3.0-pre0/alkatreszek.html
Mint volt DR650RS motoros szívemből szóltál!!! Akkora fíling az a 800 ccm, hát igen ...
TDM!?
Hát igen az még mindig izgat! De talán én is "endurósabb" vagyok nem úgy mint süldő koromban, de egy kis finom barangolás terepen az kell és a tdm az túra a javából
Hát igen az Africa T. is tetszett mindig is, de azok meg nagyon drágák, az alkatrészekről meg már ne is beszéljünk, na meg én amúgyis valahogy Suzuki párti vagyok, és szerencsére volt szerencsém kipróbálni Africa-t is, de valamiért még mindig nem töröm magam hogy lecseréljem a BIGet, ezt nem úgy kell gondolni hogy akkor most "rossz", hanem az Africa egy teljesen más koncepció, inkább aszfaltgép, mint terepmoci, a BIGnek meg ha valaki fordítva nézi, pont ez a hátránya az Africa-val szemben, szóval kinek a pap, kinek a papné!;)) Ice
Motorriasztóban gondolkodott már valalki? Ér valamit? Milyet érdemes venni ha egyáltalán érdemes?
Szerintem minden Mo-i motortulajdnos elgondolkodott már a riasztó beszerelésén (ismerve a motorlopási statisztikákat).
Ellophatatlanná nem teszi a motort, de - mint minden védelmi rendszer megnehezíti, vagy jobb esetben el is kedvetlenítheti a motortolvajokat.
A riasztó típusának kiválasztásánál az egyik szempont, hogy esetleges lopási akció során miként kívánsz beavatkozni.
Ha a tettenérés és nevelési célú elbeszélgetés a cél, akkor javasolt egy pageres, vagy GSM riasztó beszerelése és csendes riasztás.
Ha viszont a járókelőkre bízod a cselekmény megszakítását, akkor egy hangos sziréna bele (természetesen nem szokványos helyre) és szóljon hangosan az ének.
További választási szempont, hogy milyen mértékben szeretnéd a motorodat védeni.
Dölésérzékelő (piezós), 1 vagy 2 körös radar, ütésérzékelő, egyéb érzékelők (pl. dobozokra, ülésre, stb) más-más védelmi komfortot nyújt jelentősen eltérő árért.
Ha ezeket is sikerül összeállítani, akkor irány keresni egy megbízható szakembert, aki ezt be is építi :)
(Az árak kb. 15 - 60 e Ft + szerelés között mozognak az előbb felvázolt konfiguráció függvényében)
Köszi, hogy benéztél hozzánk is! Olvastam ám a másik fórumon néhány hozzászólásodat, és úgy érzem, jó néhány hasznos tanáccsal, infóval fogod gazdagítani az itteni jó kis csapatot!
Köszi, a májam már akkora de akkora, mindjárt eldurran!:)) Inkább mondjuk ne ha lehet, lehet hogy fájna!:O
> Ráadásul téli motoros kesztyűt kaptam karácsonyra, úgyhogy a hideg se akadály már... :) Bakker ezt de kár volt leírnod, remélem azért már kipróbáltad legalább vagy minimum egyszer!;))
Szasz Sztív! A homokon való tépés előtt beszoktam mindig fújni gagyi sprayvel, mert ugyis ledobja a lánc magáról 50km alatt, tehát amikor hazaérek kb. 100km után a lánc olyan tiszta szokott lenni hogy szinte enni lehet róla, azaz még takarítgatnom se kell, viszont amíg az 50km alatt van a sprayből a láncon, az talán ér is valamit, bár kitudja lehet hogy nem is használ, jó lenne már ezt egyszer pontosan kideríteni, versenyzőket meg még sohasem kérdeztem ez ügyben, bár azok is biztos fújják, hiszen a Motorex is gyárt direkt OffRoad láncspray-t!
Ez egy folyamat tetőpontja, sok sok évnek kellett eltelnie mire rájöttem és bevallom a szerencsén is múlt a tipus választásom, ugyanis anno 3 évvel ezelőtt amikor újra az aszfalton szerettem volna motorozgatni régi álmodozásból kifolyólag a TDM850-re izgultam igaz előtte még sohasem próbáltam/azóta már sikerült egyszer, és megmondom őszintén jól döntöttem ;)/, szóval amikor venni szerettem volna egy TDM-et akkor éppen nem volt a srácnak ill. pont az orrom elől vitték el, ez egy motorkereskedő srác, aki svájcból hozza a gépeket, szóval felhívtam és mondta hogy sajnos TDM nincs, viszont van egy enduroja, mégpedig ugye a Piroska, katalogusba megnéztem hát nem voltam elájulva, de mivel marhára bevoltam indulva így az egyik haverral áttéptünk Csongrádra megnézni /azóta bolt is lett, Motorbarlang a neve/, na ekkor a személyes találkozás már bíztatóbb volt, kezdett megtetszeni a kicsike, és amikor kipróbáltam, lőn megvilágosodás, tudtam hogy Ő kell nekem, Ő az igazi, ezután már gyorsabban pörögtek az események, természetesen azonnal lefoglalóztam és mivel még forgalomba sem volt helyezve, így egyből a nevemre ment minden! Szóval ez a rövid története a vételnek, ja és a folyamat az úgy volt, hogy nekem csak 1 hengeres gépeim voltak eddig, pontosan 7db /XL, XT, DR, RMX, ezekből több verzió is/, a többhengeres dolgok valamiért nem izgattak, ma már persze izgatnak, amióta kipróbáltam néhány szóba jöhető példányt, de valószínű az anyagiak miatt, meghogy akkor nem maradna zsém túrázni, egyenlőre úgy nézki hogy megálapodtam a DR BIGnél, ugyanis nekem ő jelenleg a legjobb, legolcsóbb mindentudó túraenduro! Bocs ennyire belemélyedtem, de szeretek fecsegni! ;) A fekete az egy másik történet, azt majd talán máskor, vagy szóban!;)
Köszi! Hízik a májam, bár asszem a dícséret nélkül is /alkohol, ugye/!:)
A száraz láncsprayhez nem tudok hozzászólni mert nem próbáltam még, kicsit drágállom bár lehet hogy hasznos dolog, szóval én is várom a véleményeket a tapasztalatokról, hagyományos spraybe eddig a Castrollal voltam a legjobban megelégedve, igaz hogy egy kicsit tapadós, és vonza a port, de sokáig rajta marad a láncon, de csak aszfaltra ajánlott éppen a ragadása miatt, terepre próbáltam már a Motorex spéci sprayit, de nem tudom hogy ilyennek kellett e lennie, mert igaz hogy ez nem szedte össze a port, de 50km alatt le is jött rendesen, ugyanúgy mint az autóboltos 1000Ft-os láncspray is! Ja és az nem számít hogy milyen bevonatot hagy a Motorex, mert ugyanúgy elhasználodott a lánc mint az olcsó sprayvel, szóval terepre majdnem tökmindegy milyet használ az ember a homok a por úgyis letakarítja rövid időn belül, a tapadós meg még rosszabb mintha egyáltalán nem fújnánk be!
De amiről a Brigeciollal kapcsolatban szó volt, az most jön :)))
Azt hiszem a fényképek önmagukért beszélnek.... Kb. 20 percet volt rajta a sajnos tömény Brigeciol.......Ez az állapot egy enyhe vaxolás és polírozás után néz ki így...
A Brigeciolal csak óvatosan!!! Ha műanyagra kerül, vagy kicsit hosszabb ideig marad a letisztítandó felületen, könnyen megmarhatja. Nekem sajnos a BMW blokkját marta meg, majd előkeresem a fényképet és feldobom.
Állítólag a lánc tömítőgyűrűit nem bántja, de tapasztalatom szerint sokkal aktívabb anyag, mint azt elsőre gondolná az ember. Én elsősorban a petróleumot vagy a lánctisztító sprayt javasolnám, de gondos odafigyelés mellett Brigeciolal is mosható a lánc.
Nem sertegetni akartalak, csak egy kicsit piszkalni! :) Es en is le fogom szedni a matricakat a motorrol.
A tanksapkara akkor nem rakok semmit, a tankpadon viszont gondolkodom.
Lanctisztitasra pedig petroleumot, vagy sprayt fogok hasznalni, brigeciolt egyelore nem mert nincs is meg en se hallottam meg soha semmit egyertelmut arrol hogy most az jo vagy nem. A petroleum pedig a szervizkonyvekben van benne altalaban hogy azt kell hasznalni.
Cáfolom! Ugyanis a petróleum is ugyan úgy kioldja!:-)) Ezeknél nem az oldás a lényeg, hanem az, hogy nem károsítják az "O" gyűrű gumi anyagát!! Ezt pedig nekem a szakszervízben mondta a szerelő, és meg is mutatta, hogy ők is ilyet használnak!
A Brigéciollal kapcsolatban nekem azt mondták, hogy azt nem szabad hazsnálni!
Mert ha kicsit kopottabbak az O gyürük ( vagy X vagy mittudomén milyenek, légyeg amiknem tömíteni kell) akkor ott bejutva onnan is kioldják a kenőanyagot amit utána már a kenéssel sprajozással nehéz/lehetetlen visszajuttatni. Inkább petróleum használandó.
Persze ez csak szvsz (meg aszerint aki nekem is mondta), úgyhogy nyugodtan cáfoljatok!
Na figyuzz!:-)) Amennyire tőlem telik, segítek! Igen, le lehet tisztítani sima lánctisztító spay-vel! De én az olcsóbb Brigéciolt javasolnám, aminek litere 500 Ft körül van. Háztartási boltokban, benzinkutakon is kapni. Beletöltöd egy "priccolósfejű" flakonba, ráfújod, hagyod rajta 20 percet, aztán vízzel le lehet veretni. Tökéletesen tiszta lesz! Aztán jöhet az újrakenés a Motul Road Plus-sal!:-)) A márkaszervíz tudja mi kell bele, és azt hiszem, hogy a gari elvesztése is jár6 azzal, ha nem az ő általuk javasolt olajat kívánod beletölttetni, de ettől függetlenül van olyan márkaszervíz, ahová vihetsz is, azt teszik bele! Szóval megőrülök a matricáktól????:-))) Ezt most sértésnek, vagy hízelgésnek vegyem??:-))) A tankpad azért jó, hogy ne karcolja össze a motoros dzsekid zippzára a tankot! Eccerű nem??:-)) De mellesleg ha szebbet, és igényesebbet akarsz a tankpadnál, no meg pénzed is van rá, akkor jobb, szebb a tankbőr!!:-)) Asszem olyan 25-30.000 Ft. Ha neked teccik, tehecc a tanksapkára is, csak vigyázz, be ne ragaszd a szellőző nyílását, mert akkor nem fogod tudni, miért is nem megy a gép!:-)) Ha tudok, szívesen segítek a továbbiakban is!