De, én kerestem, bár azóta vettem egy utángyártottat, de ha tudnál adni egy párat (mármint úgy hogy ugye sorba van a kettő), azt nagyon megköszönném, nem bízok az utángyártott technológiában :)
Igazából én is olyan max. 25-30 ezerre gondoltam, de mindenképp megkímélt gépet akarok venni.
Az se gond, ha gyári 2 Lóerős, nekem mérsékelt tunning is elegendő lenne.
Bár épp tegnap olvastam a neten, hogy valami népi kezdeményezés indult, hogy B-s jogsival lehessen vezetni max. 125 cm3-as, max. 10 kW teljesítményű könnyű motorkerékpárt, hát az ember erősen elgondolkodik, hogy inkább nagyobb, erősebb gépet vesz.
Bár épp mondja egy kolléga, hogy meglátott egy motorosboltban egy nagyon frankó kis 125 cm3-as gépet, azt hiszem Suzukit vagy Yamahát, látja a kirakatban, hogy 76.000 Ft, már rohant is haza a pénzért, hogy megveszi, mikor visszaért a lóvéval, hát megnézi alaposabban az árcédulát, látja, hogy nem 76.000, hanem 760.000 Ft...:-)))
Vazze, annyiért már lehet használt autót venni:-))))
Szóval, lehet, hogy maradok egy Musztángnál, ha relatíve ennyire olcsón hozzá lehet jutni...
Szerezz be hozzá gyári 4 (igazából 3,valamennyi)lovas gép cuccait.
Kell:
-Szívócsonk normális 4szög alakú lyukkal(házilag se bravúr felbővíteni)
-Csökkentett égésterű,nem félgömb égésterű hengerfej(van benne egy dudor)
-Rövid könyök(a hosszú 2 lovaséből is vígan levághatod...van mindegyiken egy kis muff,na az után vágd el kb 2 centire.)
Asszem ennyi.
Még a kislánckerő a blokkon amivel mókolhatsz,a 11-essel húz,de baromi lassú.A 12-es nem rossz, de van 13-as fogszámú is...igazából ez csak Síkságra jó,mert a Mustár amúgyis pörgetve hozza az erejét,alacson fordulaton nem sok mindent mutat.pörgetni kell.
A 1-2 hamar megvan,a 3. meg barom hosszú,és itt már ereje se nagyon van.
Mint Rigát v Komart...normálisabbat 15-től...felső határ a csillagos ég:(
Sztem 30-nál többet semmiképp ne adj érte.Azt is csak tiptop gépért szabad.
A Rigáknak felment az ára,a klub népszerűsítő munkája miatt,Komarnak Mustangnak nincs ilyen hírverése...emiatt talán szerencsésebb a dolog,hiszen a Rigák se érnek annnyit amennyiért sokan kínálják!
Amit leirtál abban van igazság is de csak részben. A folytás több eszközét alkalmazzák a gyárak. Hál istennek kevés módosítással is érhető teljesítmény növelés, de azzal tisztában kell lenni, hogy nincs ingyen ebéd. Ha gyorsabb akarsz lenni vagy erősebb akkor oda plusz kaja kell. Igy a hasznos és a befektetett energia aránya is változni fog. Többlet teljesítmény elérhető a könyök 4-5 cm re történő visszavágásával (nem furkálással), nagyobb szívótorok átmérővel, benzin, levegő mennyiség emelésével, felömlők és járatok felületének javitásával. üzemanyag minőség javításával. Ezek a kevésbé komplikált eljárások. Vannak a profi tuning eljárások ami viszont megkérdőjelezi a gazdaságosság elvét.
Egy disznóból soha nem lesz versenyló max egy gyorsabb malac.
Úgy, ahogy mondod! Bizonyos fojtás szükséges neki, amit többnyire a hangtompítóbetét fúrkálásával szoktak szétbamolni, így hangosabb lesz, de erősebb nem...legalábbis a külső szemlélő számára. :) Aki rajta ül, a nagyobb hangtól azt érezheti, hogy gyorsabb is, pszichológia... :))))
Ún. Rezonátor dobot szoktak készíteni, készíttetni, ennek a méretezésére léteznek ma már programok, ez -ha jól el van találva- bizonyos fordulatnál jóval hatékonyabb lesz a gépezet, mint általában. Ennek az az egyetlen hátránya, hogy viszont más fordulaton gyengébb, és többet is fog zaválni. Én speciel valami robogóét "heftöltem" rá a gyári csonkra, elég jónak tűnik, bár kíváncsi lennék, vajon tényleg jobb lehet-e a gyárinál. Ezt érzésre nemigazán lehet megmondani, inkább fékpad kéne hozzá. Számomra a legelérhetőbb fékpad Pesten a Bánkiban van, ahol tanulok, de én Szarvasi vagyok, csak ezért meg nem viszem fel a lepényhalat, meg mert annyira nem is izgat. :)
Egyetlen komoly előnye, hogy viszonylag csendes, és a könyök-dob találkozásnál nem fossa az olajat. :)
Ha már szóba került, hogy a 2 lovas Musztángot hogy lehet feltuningolni, eszembe jutott egy kérdés.
Kamaszkoromban majdnem minden kismotoros megpróbálkozott a kipufogó rendszer megvariálásával, hogy így növelje a motor fordulatszámát vagy teljesítményét.
Ez abból a feltételezésből indult ki, hogy kétütemű motornál a kipufogódobban elhelyezett hangtompító betét, ill. maga a kipufogó könyök hossza is egyfajta fojtásként működik, amelynek eltávolítása növel(het)i a motor teljesítményét.
Ugyanakkor egy szakkönyvben azt olvastam, hogy a kétütemű motorok helyes működéséhez eleve szükség van egy bizonyos mértékű fojtásra a kipufogó rendszerben, hogy az átömlésnél beáramló friss keveréknek minnél kisebb része áramoljon ki a kiömlő (kipufogó) nyíláson. Ez a szakkönyv azt írja, hogy minden motorkerékpárnál a gyártó állítja be a kipufogó rendszerben lévő fojtás mértékét, amihez nem szabad hozzányúlni.
A gyakorlat is mintha a szakkönyv megállapíításait igazolta volna, ugyanis én úgy vettem észre, hogy hiába fűrészelgették meg furkálgatták a srácok a kipufogó csövet, a motoruk csak hangosabb lett, de erősebb vagy gyorsabb nem:-)))
Nekem is ez a negatív tapasztalatom volt a Romet Kadetnél, hogy a kipufogó cső variálásával a motor teljesítményét nem tudtam növelni.
30 ért már van türhető, de azzal számolnod kell, hogy nem egy új motort veszel és főleg nem Yamaha. Kell velük foglalkozni, külön lelki világuk van. persze attól függ mire akarod használni.
Meg volt egy kis japán 2t gép a tipusára már nem emlékszem...3-an utaztunk rajta,mert lusták voltunk felgyalogolni a sráchoz a dombra...nem ais volt gond,vígan elbírt.Én ültem középütt szerencsére...mert a srác aki uccsó volt, tornagatyában volt és az enduro dob miatt olajsáros lett a töke:DD---ott kurvaanyázott mikor leszállt,mert a dob vége pont befujt a combjánál...
A Schwalbe 3-ban nyélgáznál úgye beremeg, hogy a lábtartó csikizi a lábamat, és volt hogy röhögve motoroztam emiatt, ami iszoynat biztonságos! :) Persze ez az én hülyeségem is lehet, mert mondjuk nem jól raktam össze.
Van egy majdnem komplett Mustang-om eladó. A váza szerintem kuka, mert belehegesztettek egy zártszelvényt merevítésnek. Az ülés hiányzik a kerekek jó állapotúak, igaz feketére vannak festve, meg szöges gumi van mind a kettőn. A tank belűről elég rozsdás. A blokkja , karbija, gyujtása jó állapotú. Jégmotort akartam belőle csinálni de megállt a projekt. Ha valakit érdekel belőle valami:
"bizony erősen meggondolja az ember, hogy tartson-e egyáltalán kismotort."
Bizon erősen meggondolja az ember hogy tarton-e autót...:))
nincs kocsim és egyre messzebb is sodródok ettől.
Mai napig 50ccm-pöcsköszörűkön nyomom.
Nagymotor:
Egyenlőre így látom:
Rohadt nagy luxus.Nem zárt,kevés a hely a kocsihoz viszonyítva,normális darab ,1 autó ára.
Jogsim valszleg nem lesz rá,sok.
Jogsi kb 70-80e,normális ruha hogy ne dögölj meg legalább ennyi...
Átiratásra félretett péz(meg egyéb indoklatlan lehúzások különféle burzsuj címeken)20-30e
Tessék:már majd 200-nál járunk és még a gép sehol....ló***sz a seggükbe!
Közeljövőben max ha elfogadják vmi brutális csodatétel miatt a 125/B-t mivel megvan a B-m,átnyergelek vmi jó erős 125-ösre...de korlátaimnál fogva(magyarán a rohadt kormányok miatt csóróként tengődöm és nem tok kitörni ebből)nem látok több fejlődést.
Persze engem ez cseppet se érdekel, büszke emelt fővel motorosnak,100% motorosnak érzem és tartom magam, és leszarom a szob és pénzes nagyarcú állatokat.
Rajtam kívülálló akadályok miatt stagnálok,tehát a lelkiismeretem patyolattiszta.