Sziasztok márkatársak !
Ha valakinek lenne kedve a hétvégén bekukkantani a Veszprémben tartandó citroenes talira (PSA-s topictali), nézzen rá erre: http://condrix.freeweb.hu/tali/tali.htm
disklock névre emlékszem, ilyen egész csúnya sárga színe van, és a C3 csomagtarójába éppen belefér :) kormányzárakból állítólag nagyon tuti, egy képzett tolvaj is 8-10 perc alatt képes csak kinyitni. Ilyen kormányzáras teszteken mindent vitt eddig.
A tesco-s kormanyzarat meg en is kinyitom pikk und pakk. Ami jo, az az autolook2000 vagy valami ilyesmi. Egyszer egy kiallitason ki volt allitva, meg hozza kalapacs, hidegvago, furesz, minden, ami a vandalizmushoz kell. Nem tudta senki sem leszedni. Az ara huzos. 23.000 Ft volt. Egy baja van. Akkora, hogy utanfuto kell hozza. Az egesz kormanyt befedi. Nekem maradt a valtozar. Bizok benne. Kicsit sokkal dragabb, de igen kepzettnek kell lenni, ha ezzel elviszik. (treler kizarva!!! Az mindent visz :( )
"Hát nem is tudom, ezeken a magyar utakon szerintem jobb is ha egy autó rugózása kissé feszesebb, hosszutávon a lágyabbra hangolt lengéscsillapitok nem annyira birják a strapát..... igaz a feszes rugok meg tönkreteszik a gömbcsuklót."
Ezért kell rugó nélküli autóval járni, az kényelmes és a magyar utak sem viselik meg annyira, mint az átlag autót :)
Fiuk, csak azért parázok ennyire a lopás miatt, mert a nagynéném Xsara-ját kb. 1 hónapja vitték el a házuk elől,pedig valami spéci riasztó is volt benne. A kormányzárakról mit hallottatok? Ma vett az apukám is egy Xsarát,nekem belülről nagy csalódás volt. Minden tiszta fekete, tök nyomasztó. Szóval a gömböcökkel semmi sem veheti fel a versenyt, nem is vagyok elfogult....:-))
Ja, és tuningoltam. Annyira bántotta a szemem a rozsdás kipufogóvég, hogy vettem egy irtó dizájnos krómot. Tajco márkáju és nem is volt vészesen drága. Hát, igy nagyon dögi.
És bocsánat, mégegy rövidke hozzászólás a lopásokhoz. Arra jok csak ezek a védelmi kütyük hogyha a tolvaj lusta, és sok ugyanolyan model van forgalomban, akkor nem a tieddel fog sz@rakodni, hanem néz egy "problémamenteset" és azt viszi el.
Megszületett a válasz...... nincs tutti megoldás. Ha egy autót el akarnak lopni, akkor el is lopják :-((
Még anno talán 10 éve született egy anekdota /volt a tévében is ,tolvaj elöadásában/, szóval bejött az országba egy ferarri,.... nagy kaland, igen ám de ez volt az egyetlen ilyen tipus, és persze meg is volt rá a megrendelés /adott volt a zsiros üzlet/ csak az volt a bökenő, hogy a tag nem hagyta örizetlenül. Három héten kersztül követték az országban a tolvajok, mig egyszer csak ovatlan tulajunk magára hagyta autóját a háza előtt /Érd city/ ..... na aznap látták utoljára az autot. Azóta se tudni, hova került.... a tolvaj is csak annyit tudott rola hogy a nepper továbitotta valahova"keletre"
Szerintem a kerékőrön is csak egy sima zár van, bár még nem láttam közelről (hál' Istennek!). Tehát gyakorlattól függően ezt is kb. 30 másodperc alatt le lehet szerelni...
Nincs tuti megoldás...
de a legtutibb megoldás a következő: Végy egy kerékört (tudod amit a közterületesek is használnak), megáláskor felrakod a kocsira 99,99% hogy nem fogják ellopni, SŐT!! még az esetleges mikulás csomagot is elkerülheted :))
Oldalról megfurják a váltoboxot, majd behelyeznek egy hengeres zárat. Mikor megálsz sebeslégbe rakod az autot, majd aktiválod a zárat, ami mechanikusan rögziti a váltokart. Gyakorlot autótolvajt kb 30 másodpercre feltartoztatja.
Egyébként Defendlock nevü cég gyártya és forgalmazza, Bp II ker zivatar utca 15 vagy 17 ezt má nem tudom pontosan.
De ami tuti biztos!! : kispárna megtömve az aljában falap, vagy müanyag, pár tucat szög beverve..... mikor kiszálsz a vezető ülésre teszed.... tutti hogy elmegy a csávó kedve a kocsilopástól......... csak ha beszálsz ne feled kivenni a segged alól :-)))))
Egyébként nem hinném hogy a kocsitolvajok erővágóval rohangálnának
Nem hiném hogy nagy biznisz c3-ast lopni, ráadásul még túl friss model, ...... bár ahogy mondani szokták az ördög sosem alszik. Egyébként valaki már irta a napokban, nagyon jó ötlet, az ülést elöre huzva a sinhez lakatolni...... manuszkám nem fér hozzá fürésszel, és ilyen üléspozicioban vezetni lehetetlenség :-)) /de legalábbis baromi kényelmetlen/
helgapataki
Tuti megoldás nincs. Szerintem a váltózár a legjobb. A riasztóra már mindenki immunis, a műholdas kalap k.ki, könnyű zavarni. Tapasztalat. Haverom 307-ét akarták elvinni. Zárat kitépték, a váltózár miatt nem tudták elvinni. A Citroen bowdenes váltóval rendelkezik. Egy másik fórumon egy "tolvaj" nevű egyén azt írta, hogy ezt nehéz elvinni. Egyébként a Citroen évek óta még a lopási listán sincs rajta, annyira keveset lopják. Nálam ez is érv volt a C3 mellett.
Hát nem is tudom, ezeken a magyar utakon szerintem jobb is ha egy autó rugózása kissé feszesebb, hosszutávon a lágyabbra hangolt lengéscsillapitok nem annyira birják a strapát..... igaz a feszes rugok meg tönkreteszik a gömbcsuklót. Egyébként tényleg mind a két autot szeretem, bár a ford egy csipetnyit tágasabb.
Nem tudom mi bántja a lelketeket a motorral kapcsolatban, de a mienkben 1,1-es 8 szelepes vénlány dolgozik, de nagyon kulturáltan. Én személy szerint meg vagyok vele elégesdve, na persze soha nem fogtok vele látni a hungaroringes gyorsulásin :)))
Nem tudom miért nem olyan koszos még a miénk. Biztos valaki éjjelente lecsutakolja kicsit :)
Különben eső mossa nálunk, ezért nem is álltam neki, hogy tisztogassam, mert akkor úgyis megered.
Inkább belül kellene kipucolnom kicsit, mert sok kosz van már a szőnyegen.
A profi autótolvajok bármit ellopnak amit akarnak.
Volt erről egy forum is, ahol egy autótolvaj mesélt arról, hogy mennyi időre van szükség, meg mi a legjobb védelem.
Ott arra jutott, hogy egy rejtett kapcsoló tud okozni pár perces munkát a tolvajnak, de az is csak a felkészületleneken tud kifogni. Az okosabbak kifigyelik, hogan inditod, es akkor mar eccerü. Vagy kimérik műszerrel, ha nem figyelték elötte az autót.
Még garázsból is ellopják, ha nagyon kell nekik.
Tehát a legjobb védekezés a casco. Igy legalább valami pénzed megmarad.
C3-at még nem próbáltam, de ezek szerint túlbecsültem :( Nálam 2500-3000 körül kezd el mozgolódni a motor, de ez nem mérvadó, mert öreg 1.6-os automata váltóval :) Az úthibákról viszont nem tudok nyilatkozni, mert nekem gázból vannak a rugóim :)
Xsarát is vezettem sokat, annak kimondottan citroenes volt a rugózása, úgyhogy nem értem, mi történhetett a C3-mal :(
Hello Festéktüsszentő!Nem tudom, hogy milyen felszereltségü Focust vezettél a miénk Ghia,szerintem kényelmes,puhábbak az ülései,mint a C3-é. Lehet, hogy az én gömböcömmel van valami baj, de az uthibákra lényegesen hangosabban és keményebben reagál,talán a futómüve sportosabbra van hangolva. 1-ben elég lassan gyorsul egészen a 2ooo fordulatig, onnan viszont,mint akit fenékbe rugtak, ugy meglódul. Nálatok is igy van? Amugy imádom,szerelem volt első látásra.Jó neved van, az én egyik kedvenc mesém is a Pompon volt.A Helgapataki a Hé,Arnold c. rajzfilmből van.
Geli66, te,hogy csinálod, hogy a fekete kocsid még nem is olyan koszos? Én pénteken mostam meg 1 óráig tartott,igaz a disztárcsákat is megtisztitottam fogkefével.Szebben ragyogott, mint amikor a szalonból kihoztuk, de mára már megint csak kismocsok néven emlegethetem. Kicsit elkeserit,mert tisztán annyira szép, de 2 naponta nem lesz időm lesikálni.
Szia JuanPablo! Kösz az érdeklődést, a srácok jobban szeretik a C3-mast, mint a nagy Focust (én is). Hétvégén Debrecenben voltunk egy országos bajnokságon. Filóztunk, hogy a gömböccel menjünk-e, jót tett volna neki egy hosszabb ut, nemcsak a városi forgalom(Délpest). Végül a férjem kocsijával mentünk,mert nem tudtam,hol tudjuk hagyni éjszakára, s nem mertem kockáztatni a kicsit,nehogy ellopják. Nincs benne riasztó,nem tudom,mi a legjobb módszer, nincs valami jó ötletetek lopás ellen?
Jellentem én házon belül forrón át tudok ülni citroenb c3-ból ford fusionba /szeretem a golyót, de a fruszit egyenesen imádom/ az ülés ugyan olyan kemény mindketőben, egyébként ami fő eltérés az egyedül a rugozás terén érezhető. A ford elég feszes, mondhatni sportos rugozású, a golyó viszont lágyan franciás........ennyi
Érdekes, nekem 150-180 as temponál autópályán, meg 130 körül máshol, meg városban is mentünk, és így lett 7.9 a fogyasztás, persze végig ment a klíma, meg 2 felnőtt 1 gyerek volt bennt, apróbb csomagokkal.
Szóval ha már úgyis gyorsan megyünk akkor nem érdemes elaprózni, mert nem eszik kevesebbet :)
De remélem ez a fogyasztás csak a bejáratás miatt lett ilyen magas, később talán csökkenni fog.
A hétvégén belenyomtam 1200 km-t a gömböcbe, kifogástalanul ment, két tankolás eredménye 8.00 liter és 8.20 liter 140 km/óra sebességnél tempomattal, autópályán (2 személy, csomagok). A végsebességet nem tudtam kipróbálni, mert hóviharban jöttünk. Remélem hazafelé ki tudom próbálni ezt is.
666-nál áll jelenleg a kilóméterszámlálóm :)))
Eddig minden kafa!
Lemosni még nem tudtam, mert mostanában sza az idő, nem is érdemes. De azért nem mocskos, pedig fekete.
Tudtok valamit errol a 2 éves garanciáról?
Akinek már megvan az autó annak nem jár, gondolom.
Hát nem tudom, elég sokat vezettem Focust és az minden volt, csak kényelmes nem. Keményre tömött, tornapad-szerű ülések, németes rugózás. :(
Egyszer ülj át a focusból egyből a C3-ba, kiváncsi leszek a véleményedre egy ilyen forróváltás után :)