"Egyébként, nekem mind 1, ki mikor (akár 1000 km-nél) cseréli le az olajat, de azt tudni kell, hogy az a gyakori olajcsere egyáltalán nem befolyásolja a kocsi élettartamát, főleg ha megfelelő minőségű az olaj! Tehát a kötelező intervallumot elég betartani, természetesen megfelelő minőségű olajjal, és nem lesz gond. Most ide nem értve a gyári hibákat! A normális szervizekben ott lehetsz az autód mellet, és láthatod mit vesznek ki, és tesznek be."
Üdv Zsolt, üdv Sárkány, üdv Bejfez !
Frissen vásárolt autónál honnan tudod /ha csak be nem vizsgáltatod :)/ milyen olajat tettek bele?? S -sztem- ezt még a kereskedő sem tudja garantálni :))))
Oszt, hogy mennyire befolyásolja a motor élettartamát az olaj...?? Ezt döntse el minkenki saját maga :))
Ismerős szervízvezető javallta, s cserélte ;)). Az árról ne beszéjjünk :)). Most -viszont- tudom/!!!/ mi van benne. :))
Természetesen -amennyiben tehetek érte- szeretnék -relatív- hosszútávon 1 autót használni, s nem cserélgetni -akár gariba- évente, mint a zsiga/trabi/varnyú korszakban.
Ennek oka többek között, hogy már most is vannak benne egyéni, spéci dolgok, amiket nem szeretnék évente újra, meg újra lerendezni, megoldani ;-))
Most találtam csak meg ezt a kis fórumot végre.Még nem is volt nagyon időm beleolvasgatni ,majd lassan elkezdem.Nos én a totalcar teszt alatt szerettem bele a
lacetti-be.És most június 10.-én már magaménak is mondhattam (persze csak ha a részlet lejárt) egy 1.6 SX ötajtós modellt.Most 900 km van a kicsikébe, de már érezhetően jobban megy mind az elején.Mivel keveset autózok én a W-Power Racing-et tankolom bele nem a 95-öst.Röviden nagyon szertem mert jól vezethető,kényelmes,szerintem jól is muzsikál az opel motor benne,egyszóval jó megjelenésű jól összerakott autó . Ő volna az én verdám:
Tedd hozzá, az olajszűrőt sem azért építik a motorba, hogy az drágább legyen, valamint az olajleeresztő csavarba is elhelyeznek általában egy mágnest. :))
Nyilvánvaló, kell a szalonokhoz tartozó szervizeknek az árbevétel, pláne ilyen nyomott gépkocsi árak mellett...
Mivel kötelezően nem előírt 15 000 km előtt az olajcsere, a garancia enélkül is három évig tart.
A mindenféle szir-szar olajjal üzemeltetett szocialista márkák motorjai is elmentek nagygenerál nélkül 150-200 ezer km-t anélkül, hogy 10 000 km-nél sűrűbben kellett volna az olajat cserélni.
Ez alól kivételt talán a bogárhátú Volkswagen jelentett, bár az nem szocialista gyártású volt és a léghűtés következtében előálló magas motorhőmérséklet miatt az olaj viszkozitása is relatíve gyorsan annulálódott.
"Hát nemtom ... Megkukkolnám én asztat a zolajat a csere akamával :)).
7végín, 2ezer km után olajcsere vót. Nem bántam +."
Miért, a tied milyen volt?? Tele volt valamivel?? :-o Azt tudni kell, hogy az alkatrészek már olyan pontosságal készülnek, hogy a "bejáratás" során minimális a fémforgácsok keletkezése.
Egyébként, nekem mind 1, ki mikor (akár 1000 km-nél) cseréli le az olajat, de azt tudni kell, hogy az a gyakori olajcsere egyáltalán nem befolyásolja a kocsi élettartamát, főleg ha megfelelő minőségű az olaj! Tehát a kötelező intervallumot elég betartani, természetesen megfelelő minőségű olajjal, és nem lesz gond. Most ide nem értve a gyári hibákat!
A normális szervizekben ott lehetsz az autód mellet, és láthatod mit vesznek ki, és tesznek be. Nekem a régi Matizon (ez még nem érte el az egy évet, vagy a 15000 km-t) olajcserekor olyan szép tiszta volt az olaj, még meg is lepődtem....
Ha van benne fémforgács, csúnya az olaj színe, ott viszont más baj is van!
"Még azt is mondta, hogy tisztasági olajcserét érdemes csinálni, de nem korábban, mint 5000 km-nél, mivel ma már nem válik le olyan mennyiségben sorja, fémrészecske, hogy az indokolttá tenné... Ezért is kell hivatalosan csak a 15000. km után vinni első szervizre az autót."
Hát nemtom ... Megkukkolnám én asztat a zolajat a csere akamával :)).
7végín, 2ezer km után olajcsere vót. Nem bántam +.
A Daewoo-Chevrolet fórumbanl olvastam gyári hibás olajlehúzó gyűrűkről a lacettiben, ott drasztikusan nött a fogyasztás. Sztem ha mérhető az olajfogyás, nem ártana egy szervízlátogatást beiktatnod.
http://www.vezess.hu/hir.php?idx=6569 -- Ezen a címen láttátok már a szuper Lacetti Sportot? A fehér hollót. Jó sok kép van róla. A gazdája (JHY-952) nem klubtagunk véletlenül?...
Tegnap húzattam meg először a kocsit, 2100 km-es bejáratás után. 180-nál följebb nem tudtam menni, mert a közlekedési viszonyok szerencsére nem engedték. Azért szerencsére, mert ma beszéltem a szalonügynökömmel, aki azt mondta, hogy padlógázzal csak 10000 km megtétele után célszerű élményt szerezni magunknak. Akkor a kocsi már szívesen fogadja. Mindez persze akkor fontos, ha hosszútávon tökéletesen engedelmes kocsit akarunk vezetni.
Még azt is mondta, hogy tisztasági olajcserét érdemes csinálni, de nem korábban, mint 5000 km-nél, mivel ma már nem válik le olyan mennyiségben sorja, fémrészecske, hogy az indokolttá tenné... Ezért is kell hivatalosan csak a 15000. km után vinni első szervizre az autót.
nem a zár lenne a legnagyobb gond hanem a láppa. hogy áthozuk a belsőn lévőket kívülre és összesűrítsük. külön kéne legyártatni. nem tom Rs-tuning lehet hogy foglalkozik ilyesmivel. karosszériaelemeket meg mást is gyártanak egyedit.
Sztem ez egy kamu kép. Az 5.ajtó színe nagyítás nélkül is eltér az alapszíntől. Ha vki ilyet csinálna, biztos nem a fényezésen spórolna (egyébként meg jobb az eredeti). A hátsó ajtó zár alfásnak (rejtett műa. kilincs) tűnik. Az nem lenne rossz, de sztem kivitelezhetettlen.
szerintem megéri... Bár nem tom hogy ez mennyire nővelné a fényerőt. gyárilag lehet rendelni? (nem tom) mert ha igen akkor meg kell nézni hogy azon milyen a búra... (én most azon töröm a fejem hogy hogyan lehet azt megcsinálni ami a képen van(itt 2-vel lejjebb.)
Hi! Vhol azt olvastam, hogy gyárilag félszintetikus olajat kap a lacetti. Úgy gondolom, hogy ennél mindenképpen jobb egy magas minőségű szintetikus olaj.
Gyárilag sűrűbb olaj van benne!Nem mosó olaj…
Szerintem most tél előtt nem igazán célszerű „soron kívüli” olajcserét megejteni!
Nekem, most 11.000 Km van benne de, majd csak márciusban fogom cserélni a motor olajt.
Télen nagyon jó a hígabb olaj (hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, kevesebbet eszik benzinből..stb.)!
Sziasztok. Érdeklődnék, hogy vki próbálta e már a xeon szett beépítését a Lacettibe. A Totalcar-tól lehet rendelni, ha jól emlékszem cirka 70e-ért. Nem tudom, hogy mennyire érné meg, illetve házilag is be tudnám-e építeni? Az 5 ajtós lacetti fényszórója nem "áttlátszó" mint a 4 ajtós-é és az SW-é, így azt sem tudom, hogy ilyen "búrába" egyátalán be lehet-e szerelni.
"Állítólag télen párásodik, amióta megvan még nem volt tél, tehát ez majd kiderül."
Nekem mindig is volt a Nexián légterelőm, nagyon szerettem, mert zuhogó esőben is le tudtam húzni az ablakot és cserélte a levegőt, kiszippantotta az elhasználtat. És sohasem párásodott be. Nem is értem, mire gondoltál. Hiszen körülötte, alatta mindig turbulencia van...
Bejfez