Köszönöm a gyors segítséged. Sajnos nem tudom visszakötni,mert az 5-ös csavar amire a vezeték megy egyszerűen kirohadt a mágnestekercsből. Mikor tavaj augusztusban hozzám került az autó,már akkor sem érintkezett szerintem. egyszer csak lepottyant csavarostul és ott lógott a motortérben. Megnézem amit a vákumszabályozóról írtál. Én azt hittem,hogy pont forditva van a meghúzottsági állapota. Szóval alacsony fordulatszámon is ad neki plussz üzemanyagot,ha a gázra lépünk? Ha jól értelmezem,akkor valószinűleg ez lesz a ludas,mert ha alacsony a fordulatszám akkor nagyon gyenge az autó. A motor fordulatszám beinditáskor 800, mikor már nem izzít akkor küzdi fel magát 1000-re. Hidegen a gázadásra is nagyon lagymatagon reagál,nincs erő a motorban. Meleg motornál jó. A motor amúgy szerintem rendben van,felénk most a télen -8 volt a legtöbb,de beindult elsőre azonnal.
Kikotve, allandora bekotve semmit nem befolyasolt nalam.
Alacson fordulatszamert mas a ludas.
felul van a vakumos elotoltes allito.
Hidegen zarva a hokapcsolo a termosztathazban. Magasabb az alapjarat. Kb 30-40cfokos motornal kinyit, behuz a fekete vakumdob, elhuzza az elotoltes allito karjat. Akkor lemegy az alapjarat. Menet kozben pedig a gazkaron levo excentrikus rud szabalyozza a vakumdobot. Kicsit osszetett, de primitiven egyszeru. :)
Vakumot nezd meg eloszor, hogy nem e sziv falsot. Ill ha allandoan megy az eloroltes, s ugy van belove 900-ra, melegen felmegy 13-1500-re,
Azt irtad ki van kotve. Ha adsz ra sima 12v +, mit csinal?
Sziasztok! Opel f astra német motoros dizel autóm van. Arra lennék kiváncsi,hogy a két mánes tekercs ami az adagolón van azok egyformák -e. Az egyik a leállításért , a másik hideginditáskor van szerepe._szerintem- Külön egyik alkatrész áruház sem tárgyalja,csak egyszerűen adagoló mágnesszelep néven illeti. Nagyon nyűgös volna kiszerelni és úgy menni a boltba,napi használatba van a kocsi,normális autósbolt 40km-re. Az alsó kellene a vizszintes. Inditás után nagyon erőtlen az autó,azért gyanakszom erre. Tuti,hogy nem működik,mert nincs rajta a vezeték. Munkatársam ugyanilyen autóját megnéztem,az inditás után fordulatszámot emel,nekem,meg leesik nyolcszázra,csak akkor tér észre,mikor a járó izzítás befejeződik.
A következő problémám lenne. Opel Movano 2.2. Megy rendesen, de ahogy pl emelkedő van, vagy terhelve van a kocsi, és a fordulat 2000, azonnal leáll. Ahogy újraindítom menet közben, simán indul, de ezt a fordulatszámot nem bírja. Szerviz: nyomásszabályzó szelep. Hiba ugyan úgy megvan. Jön a következő lépés, nagynyomású szivattyú csere. A hiba még mindig megvan. Kiolvastatva azt írja, hogy nem megfelelő nyomás a közös nyomócsőben. Volt, hogy 1 napig tünetmentes, aztán gondol egyet, és naponta több alkalommal leáll. Ha "pörgetve" a motort járunk vele, megy normálisan, de ha nyomatékból kellene mennie, és a fordulat 2000, a motor leáll. Kész vagyok tőle. Valakinek valami ötlet?
Hallani, latni kellene hidegen, melegen. S meg akkor se tudok pontos diagnozist. Regebbi szivo turbosokban, mechanikusokban mozgok otthonosan. Ezek mar tulsagosan elektronizaltak szamomra.
lehet hogy korszerutlen egy regi 16d, 17d, vagy az x17 dtl, de a vilagbol kisetalnak, magnesszelep kinyit, es barhonnan haza jon.
Segítséget szeretnék kérni ,van egy opel combo tour 1.3cdti autóm hidegen tökéletesen indul melegen nagyon nehezen lehet elindítani,vajon mi lehet a baja.
Segítséget szeretnék kérni ,van egy opel combo tour 1.3cdti autóm hidegen tökéletesen indul melegen nagyon nehezen lehet elindítani,vajon mi lehet a baja.
Sziasztok, a szervizlámpa kigyulladás és erőtlen motor hibája, hogy a turbó szabályzó rudat mozgató vákumkamra be van ragadva így nem szabályozza a töltőnyomást. Vagyis mikor pörgeted a motort a turbó lapátokat nem tudja visszafordítani, a töltőnyomás túllépi a 2 bar-t és az elektronika emiatt "szerviz" üzemmódba állítja az autót. Ha visszaesik a töltőnyomás, vagy leállítod a kocsit utána újra működik a következő gázfröccsig :). Ha benézel a motortérbe lehet is látni ezt a szabályzó rudat közvetlenül a közvetlenül a motor elején alul majdnem középen. NA szóval az a vákumkamrát kell pucolni/cserélni jobb esetben. Rosszabb esetben a turbó "szabályozható lapátok" is beállhattak akkor a turbóhoz is hozzá kell nyúlni.
Nemrégiben vásàroltam egy 1.7 g astrát. Van olyan itt akinek a x17dtl német motoros g astrája van, és esetleg foglalkozott teljesítmény növeléssel. Sokfelé keresgéltem olvasgattam de nem nagyon találtam konkrétan ehez a típushoz szóló tuningot. Illetve mi a véleményetek opelhez a chiptuningról?
Ide is leirom a kérdésem, hátha az előbb rossz helyre cimeztem.
adott egy opel 1.7 dti y17dtl motorkóddal.
a "hibajelenségem" az, hogy a pici turbo ami benne van nem mindig "kapcsol be". olyankor nagyon lomha. valamikor hosszabb idő és folyamatos magas fordulatszám kell ahhoz, hogy a turbó kapcsoljon, onnan már megy mint a mérgezett egérke.
ha valaki tud kérem segítsen, hogy mi lehet a baj. cserélni kell vagy tisztítani valamit.
Olyan problémám van hogy ha jobban megpörgetem a motort akkor nagyritkán kigyullad a szervízlámpa és erőtlen lesz az autó. Tovább haladva normál fordulaton a lámpa elalszik és a motor újra erőre kap. A szóban forgó autó egy 2005-ös astra h caravan 1.7 cdti z17dth. Van esetleg ötletetek hogy mitől lehet?
1.7 CTDI isuzu motoros honda civic 2003-as a következő hibát produkálja (nem mindig, de hosszabb útnál többször is, emelkedőnél mindig)
- kigyullad a motorjelző lámpa és csökken a teljesítmény, de nagyon (nem megy 2e fordulat fölé), motor leállítás után - kulcs kivétel, picit vár és visszajön az erő.
Meleg, hideg motornál is előjön a hiba, van amikor csak 30 km/h-val megy, van amikor 100 km/h-val de minden esetben.
Szerelőnél jártam egr szelep koszos és az üzemanyagszűrő - egr szelep kitakarítva, üzemanyagszűrő cserélve - de a hiba még mindig velem van.
Amit tudni kell az autóról: németektől saját lábon behozva 2014. augusztusában, teljes vezérléscsere, olajcsere, km állás 240e km.
Van egy corsa d 1.3 cdti motorral, 80 ezer km, amióta kiiktatva a részecske szűrő, /cserélve volt az EGR szelep/, azóta jobban megy a gép, de időnként büdös füst jön belőle, ki tud a fővárosban, vagy a közelében egy megbízható motorszerelő mestert?
Hm. Lopigatlo is bekakizhatot. Vqgy az imo. Ezek az uj autok sok furcsasagot es hiba lehetoseget tartalmaznak. 1.6d-m meg egy lapos elemrol elmegy nyiregyhazarol zalaegerszegik :)
Olaj csere periodus nincs osszefuggesbeb az olaj sarral. Lassan 20 eves a blokkod. Ennyi ido alatt akaratlanul is osszegyullik valami.fellazulni nem tud. Illetve nem hiszem. Viszont a ket fogaskerek ami benne van, kopik. Femszemcsek (kopasbol eredendo) megesznek mindent.
Meleg motornal hig az olaj is. Konnyebben folyik. Suru olajat atpumpalja meg, higat mar nem.
Az hogy milyen hagott ad.. pasz. Eddigi hozzam kerult 17dtl-eket szetszedessel, takaritassal kezdtem. Ozemi olajnyomast kellene nezni.
Nem veszít az erejéből és az olajcserék is rendben vannak. Nekem is megfordult a fejemben az olajpumpa, de azon van egy nyomásszabályzó mechanika , ami elvileg rugóerő ellenében a túlnyomásos olajat visszavezeti az olajteknőbe. Nna ha ez a probléma akkor melegen le kellene ragadnia a szabályzónak és akkor meg lenne a hang oka.Ezt nem tudom hogyan lehetne kitesztelni. A kinyomócsapágy máshogyan szokott szólni, ez olyan mint az E200-as ventilátorhangja és az utastérben sokkal jobban lehet hallani. Fellazulhat a szivattyúban valami?