Mondom, nem akarok erről írni, mert annyira nem érdekel, de azért tiszteljünk meg idegen kultúrákat annyival legalább, hogy tudjuk miről is van szó. Nekünk sem esik jó a "Budapest, Bukarest - nem mindegy?..." kijelentés, ugye? (Legalábbis nekem nem.) Szal szerintem nem egy szinten vannak. Sőt, két teljesen különböző ország.
Egy Daewoo (bocs, Chevy :-D) sem tizedébe kerül a Suzukinak, ugye?
Télleg, lesz Chevrolet Matiz (vagy Spark vagy mi) amerikai autó találkozón a jövőben? :-)))
Persze! Igazad van néhány dologban! Egyébként tudtam, hogy Koreai, mint a Daewwo, meg Hyundai, de kb egy szinten tartom őket a Kínaiakkal. A Hyosung oldalt is láttam persze, és világos, hogy nem fikázzák, hiszen a saját oldaluk!:-) A www.suzuki.hu-n sem fikázzák a Suzukit igaz?:-) Inkább a többi márkát! Mellesleg olvastam én is azt a cikket ahol a Suzuki, meg a Hyosung hasonlítja össze az SV-t és a Klónt, meg vitáznak, hogy most ezt ki is csinálta, meg, hogy a Hyosung a Suzuki beszállítója volt évtizedeken keresztül stb... Azt is tudom, hogy az 50-es évek elején a Japánokat is kétkedve fogadták a többi országok a motorkerékpár piacon, de aztán ugy evezető nagyhatalom lett belőlük e téren. Lehet, hogy a Koreaiak, Kínaiak is így lesznek! Na de azért azt remélem te is belátod, hogy amíg a szervizelés és alkatrész utánpótlás nincs megoldva, addig azért árban kicsit alatta kellene meradni a már ismert, befutott márkáknak nem? És nem annyiért adni őket, amennyiért már egy nevesebbet is vehestz! Ja, hogy a varaderonál már jobbakat csinálnak már most is???:-DDDD Na látod ebben igazad van!!:-DDD Hondások, ti mit szóltok hozzá??
Szép monológ volt Apó!:-) Hát.... sok igazság is van a dologban, de azért lásd be, hogy nem lehet arra beállni, hogy ellopják, mert akkor ugye senki sem venne újat a régiek meg eccer csak elfogynának, és hopp, már nem is tudnál használtat venni néhány százasért!:-) Tehát maradna az új, azt meg ugye nem venéd meg, mert ellopják, tehát se tmotor, se túra!:-)) Na, jó válalsz volt??:-))
A túra-motoros topicon találtam: Nagyon tetszene. Olyankor lehetne motorozni, amikor itthon nem. Meg nagy kaland. Ami bajom van, az a visszaút. Arra már sem idő, sem pénz. Persze ha olcsón hazahoznák a vasat... De semmi sem olcsó. Lenne kedve valakinek?
Mindennel egyetértek, legfőképpen azzal, hogy jó gép a DL nem kell bántani jó kis tura gép + egy pici terep, DE tényleg hiányzik a régi macsó endurók folytatása! ( mint honda tulaj nagyon várom a transalp frisítését hátha az endurósabb, stb. lesz! ) Talán ilyen lesz?!
Igen értem Ice! Tehát a V2 karakteresebb, hasonlóan az 1 hengereshez! OKÉ
"DR650-em igaz az az R verzió volt, a berúgókaros"
Na az az igazi, emém is az vót, "öcsém" azt berugni! Iszonyuan élveztem! Tolni a berugókart mig bírod ( akár rá is állhattál nem ment tovább ) aztán dekompreszort ( ball kormány kuplung mellet kis kar ) ráhúzni ( kipufogó szelep kitámaszt ) majd finoman tolni tovább a berugót míg a dekompreszor vissza nem ugrik ( szelep szabad ) aztán berugókar teljesen felenged ÉS RÚGNI egy igazi jó hosszút és ha a szivatót eltalálltad jól beállítani már dübörgöt is az állat!! ( öregem remeget a kezem ahogy ezt leírtam anyira izgi volt ez az egész procedúra ) Na ennek örülök talán a legjobban, hogy ez nem maradt ki a motoros életemből!!!! ( ezt kell elmesélni az önindítón felnőtt barátainknak )
"TDM-el én még ilyent sose láttam, és ha nem láttam volna el sem hinném" Pontosan!! Ötször megnéztem elöször én sem akartam hinni amit látok, na így kell érezni a gépet minima!!!
Egyébként ha ilyeneket írsz "egyszer felpróbálod, előtte ne vegyél meg semmit!" nem állok szóba veled, a legeldugottab gondolataimat légyszi ne ismerd már csak úgy! De provokálj csak hisz én akarok új, modern vasat közbe meg ..........................
tegnap éjjel megnéztem "A motoros naplója" c. filmet (jézuska hozta a dvd-t:-)), nagyon tetszett! Igaz, Che Guevara-ról szól, de nem egy mozgalmi film. Elindul 2 srác Argentínából, hogy Chilén és Perun át Kolumbiába jusson. Teszik mindezt 1952-ben egy cirka 20 éves Norton motoron. A motor ugyan csak a film első 1/3ában van benne, de akkor is túráztak vele olyan 5e km-t, főleg off-road és nagyon felpakolva. Haláli volt, ahogy kinéztek, ahogy mentek (és amennyivel mentek. Vágtázó lovakkal lehagyták őket) Jó volt ilyen elszánt motorostúrázókat látni:-) (És ha nem tévedek, a történet igaz: ez a jóember tényleg így, motorral fedezte fel magának dél-amerikát.)
Sima ügy, én is megvárom, míg kiforrnak a motorjaik, sokezer km-es tesztek és tapasztalatok után először használtan veszek majd, aztán ha minden OK, akkor egy újat!... :-DDDDDDDDDD
Annyit még azért hozzáfűznék ehhez a gondolatmenethez, hogy az egy dolog hogy úgy nézki egy moci sőt még akár az összerakás pontosság, pricízség is hasonló lehet, na de azt is nézzük ám meg hogy mi van a blokkban, milyen anyagminőséggel dolgoznak ezek az új gyártók, szerintem koreának is hiába van nehéz ipara meg ásványkincsei, attól még nem biztos a minőség, és Japánnak ha csak másért nem de a tapasztalatai miatt fényévekkel nagyobb az előnye mint akár egy koreai vagy egy kínai motor gyártó cégnek, engem pont az érdekel mi van a blokkon belül az hogy hogy néz ki csak másodlagos, szóval én maradok a Japán gépeknél, amíg lehet, ill. Európából a BMW-nél, a többi új céget meg hagyom fejlődni, azután meg majd meglátjuk kb. 20-30 év múlva, ha még meg fogom!;)) Ice
A Keeway-t én is megnéztem egy kereskedésben, mielőtt a kis XR-t vettem, de még az eladó is fintorgott rá. Aszonta, hogy inkább vegyek egy 10 éves 125-ös XL-t helyette :-)
Szal ez mindent elárult számomra....
És a rádióban is nyilatkozott egy szerelő egyszer, hogy miért is kerül annyiba a moci...
Nem akarom védeni a márkát, mert nem áll érdekemben, de megjegyezném, hogy a Hyosung koreai, nem kínai. Ez kb. olyan különbség, mint Ausztria vs. Románia... Nemtom, hallot-e már valaki a Samsungról? Szerintem jobb minőség, mint bármilyen kínai. És talán ezért is nem fillérekért adják, de olcsóbb, mint az SV. Többet nem akarok erről írni, mert nem vagyok kompetens az ügyben, de van asszem Hyosung klub és annak oldala, ott "szakértőbbek" nálam. A privát véleményem, hogy Korea gazdaságilag most ott tart kb., ahol a japcsik a '70-es években. Azt meg olvastam valahol, hogy Japánnal szemben nekik vannak saját nyersanyagkészleteik, meg aztán ugye a munkaerő is olcsóbb. Szal én sem rohanok most Hyo-t venni, de szurkolok nekik, az mindenesetre biztató, hogy már most jobb motorokat csinálnak, mint az olaszok... :-DDDDDDDDDD
Én is gondoltam már mindezekre amiket leírtál, de nem tudom hogy trehányságból vagy érdektelenségből kifolyólag egyiket sem használom, na meg ugye a mocim nem is új, szóval ha 1,5-2 millás gépem lenne szerintem én is felvértezném ezekkel a dolgokkal, bár a tapasztalatom az hogy én soha nem járok vele Pesten, ahol effektíve is kivan téve egy lopásveszélynek, ha meg túrázok általában kempingekben, ha lehet sátorban alszom a moci meg mellettem /nem egy hálózsákba természetesen:)/, szóval ha túrázok ritkán hagyom magára, vagy útközben is ha valahol megállunk, akkor ugye úgy felvan pakolva a moci hogy ember legyen a talpán aki feldobja egy mikrobuszba, az olykor 300kg-os motort, ahhoz azért már emberek kellenek és azért lássuk be ennek az esélye nagyon kicsi hogy pl. a Sirok vár nézése közben valaki szépen a mikrobuszával feljön a parkolóig és a min 3-4 emberke kiugrálva abból elkezdi bedobálni a mocikat a raktérbe! Persze erre is van esély, de nagyon kicsi! És tudom hogy könnyen beszélek mivel még tőlem nem loptak mocit, egyébként engem sokszor az is motivál egy új motor meg nem vételében, hogy nem merem otthagyni a garázsba, hova tegyem hogy ne legyen veszélybe, tudod ez üldözési mánia, de szerintem nincs annál rosszabb a világon, mintha az ember megvesz egy 3 millás gépet és mondjuk 60 hónapra és mondjuk a 12 hónapba szépen feltörik a garászt mert ugye kifigyelik ezt a gengszterek és a maradék időre fizetni kell a részleteket is, és se motor, se túrázás, akkor mit ér az élet, szóval inkább a 7-800eFt-os kategóriára esküszöm, ha véletlen lába kél, szépen fogom a maradék pénzem és veszek mégegyet helyette, amit valószínű ekkor már felfogok vértezni minden elérhető riasztóval!;)) Ice
A kínai mocikat nem ismerem viszont a kínai termékeket igen, no comment!;) /Amikor majd nem fog létezni Japán meg Európa majd akkor esetleg szóba jöhet egy kínai termék is, viszont ha nem lesz Európa akkor már én sem leszek, úgyhogy ez így zsákutca!:O/
Na é is épp így voltam vele!:-) De sajnos én kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, és egy kis Murpy törvény átalakítással azt is mond6nám, hogy : "Amit el akarnak lopni, azt el is lopják!":-(( De lehet, hogy egy tárcsagékzárat, vagy egy 100 cm-es láncot én is megkockáztatok majd, de az is lehet, hogy egy olcsóbb riogatóra is szert teszek, addig meg csak az udvaron motorozok, hogy el ne lopják!:-)
Ja a súlyára én is gondoltam de azt már le sem mertem írni!;) Amúgy biztos hasznos dolog, és igaz hogy nem olvastam végig pontosan mit is tud ez a riogató, de a motorok nagyrészét úgy lopják el, hogy beb*sszák őket egy mikrobuszba és gyorsan elspuriznak a riasztó meg had szóljon, a néma risztás viszont tetszik, az a tuti szerintem, mert akkor lehet hogy megnövekszik az az idő amíg elbütykölgetnek vele a tolvajok és van esély a megzavarásukra ill. elzavarásukra!;) Bocsi hogy felületesen olvastam végig a tudás arzenált, de ahogy megláttam a sok jellemzőt, feladtam az olvasást!
Úgy hítták: FUTONG!:-(((((((( Olyan Keeway kategória! Tudom, hogy a Hyosung nagyobb hírverést kapott mint ezek, és talán ezért is hiszik azt, hogy jobb, de............... mint írtam, nekem meg van a véleményem. Kínai ez is, Kínai az is!:-( Bár van néhány ismerősöm, akiknek ilyen van, mármint Keeway de megoszlanak köztük is a vélemények. No meg ott a Keeway Klub! Rengetegen vannak benne, tavaly is sok túrát, gurulást szervezetek, és nagytöbbségük meg van vele maximálisan elégedve! A csapatszellemük kiváló, és nem márkafüggők! Sok Simson, MZ, stb is van köztük! No de bocsi, ha egy Hyosungot 1,6 milláért árulnak minden múlt nélkül, akkor miért ne vagyek inkább egy DL-t és ráadásul ugye most tél eleji akcióban az is annyi volt!!
Szép okfejtés volt! Csak azzal nem értek egyet- no de tudom, hogy előítélettel viseltetek iránta - hogy a Hyosung "nem is olyan rossz márka"! Kínaival kezdtem, de ünnepélyesen ígérem, SOHA AZ ÉLETBEN MÉG 1X!!! Igénytelen kidolgozás, szabványmentes foglalatok, égők, alkatrészellátás nulla. Pl. egy index égőre 3 hónapot vártam!!!!! Aztán átalakítottunk inkább minden foglalatot, de inkább hagytam volna, mert 6 hónaposan hálistennek el sikerült adni!!
A számból vetted ki a szót! Ilyen bonyolult kütyüt, vagy legalábbis a bonyolult leírást még életemben nem láttam, no meg nem is nagyon értem, de rá se fütty, majd elmagyarázza aki érti! Csak az a gáz, hogy szerintem ha mindezt berakjuk a motorba, akkor kb. 50 kilóval nehezebb lesz!:-((
Remélem minél hamarabb engedi az idő, hogy személyesen is találkozzunk jónéhányan a csapatból, és mint írtam, nagyon szívesen látnánk téged, és barátaidat is a csapatban!
Húúú, a DR650RS de nagyon bejön nekem!!! Szerintem az egyetlen alternatívája a BIGnek az LC4 Adventure mellett! Jó kis gép, most néztem is egy eladót, '95-ös, még nincs forgalomba helyezve, olyan 550-600-ból kijönne. Csak az órában a 25e km nekem kamunak tűnik, 2500km/év??? TDM: egész jól bírja a nagygép a megpróbáltatásokat... Bár sok múlik a motoroson is, van, aki ugyanezt egy MZ-vel is meg tudja csinálni. S2 vs V2: a V2-es keskenyebb ugye, ami fontos egy motornál. Viszont a nagy előnye az S2-nek: olcsóbb a gyártása és a karbantartása. A V2 ugye az olyan, mint 2 egyhengeres motor, azaz hengerenként külön vezérlés, ami azért nem semmi, figyelembe véve az alkatrészek számát. A S2-nél meg ugye elég egy (vagy DOHC-nál két) vezérműtengely, és az ehhez kapcsolódó egyebek. Szal nem rossz ötlet ám a S2 a motorokba, csak meg kell találni a megfelelő felhasználási helyét, pl GPZ500, GS500, CB500. Ugye ezek olcsó, igénytelen, olcsón karbantartható gépek a mindennapi felhasználásra. Utcán még nem gond a blokk szélessége sem. De pl. a Supeteneré illetve a KLE500 alapján az a véleményem, hogy endurókban nem igazán vált be. Láthatjuk, hogy egyre több a V2-es enduró (copyright by Africa Twin illetve elődjei), mert igaz, hogy bonyolult meg drága, de előnyös a fizikai felépítése. Hogy egy kicsit DL-ezzek is: ugye van a Hyosung, ami nem is olyan rossz márka és erősen hajaz az SV blokkra az ő 650-esük. Nos, kíváncsi vagyok, hogy kijönnek-e valami enduróval amit ezzel a blokkal szerelnek, és az vajon milyen stílusú lesz. Remélem, hogy kicsit off-roadosabb mocival jönnek elő, szerintem a DL-nek hülyeség konkurenciát teremteni, inkább egy alternatívát kellene nyújtani. Bocs, ha hosszú lére engedtem, ezek jártak most a fejemben...
Hát nem tudom de ez a riasztó téma még engem is elriaszt annyira bonyolult, vagy inkább nagy tudású és nem tudom ésszel felfogni, na mindegy én inkább őrzöm védem, meg itt vidéken igaz nem tudom Te hova valósi vagy, szóval itt vidéken nem annyira jellemző a motorlopás, meg sokáig nem is szoktam magára hagyni a kicsikét, meg amúgy is egy BIG kinek kellene, gyenge, öreg 1hengeres?!;)
Nagyon örülök hogy kezd összejönni ebben az országban egy offroad-os csapat(mert azért titeket odaveszlek)akit érdekelnek más klubbok tagjai is.Szeretik a gépeiket és szeretnek csavarogni.Magyarúl nem rabszólgák ezen a kis földön.
Ahogy elnézem fog itt pezsegni az élet 2006-ban(mondjuk én nem panaszkodom a tavaji évre sem).Sok mondhatnám barátságra tettem szert ami ebben az országban sajnos egyre kevesebb.Szóval mégegyszer BUÉK mindenkinek,és remélem ha néha hozzászólok akkor nem okoskodásnak veszitek,ha pedig arra jártok a mi forumunk felé nézzetek be!
Egyébként Makó a lakhelyem,ha valaki közelemben lakik akkor szívesen megismerném!
Itt van egy V-Strom-os srác de még csak messziről láttam ,majd megpróbálom nektek beszervezni.!