Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bejfez Creative Commons License 2005.10.16 0 0 992

Ja, a "clean and clear" opto-tuning keretében és is leszedtem a márka és típus feliratokat az autó hátuljáról. Nekem nagyon tetszik.

 

Hogyan lehet azokat leszedni sérülésmentesen?  Bemutatnál egy kis képet arról, hogyan néz ki most a kocsid fara, milyen az optikája?

Előzmény: rockdobos (990)
Johnniee Creative Commons License 2005.10.16 0 0 991

yooo 5let majd kipróbálom én is.

de szerintem a biztonsági öv az nagyon sokat ér szal én is mindig bekapcsolom.

nem egy esetet láttam és éltem át mikor 'használt'.

Előzmény: rockdobos (990)
rockdobos Creative Commons License 2005.10.16 0 0 990

Sziasztok!

Kolosszáris felfedésre jutottam!

Akit zavar a biztonsági övre figyelmeztető bimbammozás (mint pl. Bálna barátunkat) az hajoljon a vezető ülés alá hátulról, és talál egy meglepően lazán és szabadon himbálózó vezetéket, rajta egy csokiszerű széthúzható csatlakozással. Ez a "vajon a biztonsági öv be van-e kapcsolva?" érzékelő zsinórja, ha széthúzzuk, véga a mizériának, nem bimbammol, ugyan a műszerfalon sem jelzi a kis lámpácska, hogy nincs bekapcsolva. A "tövény megkerülésének" örömében én szét is húztam, de lehet, hogy visszakötöm, engem nem nagyon zavart, meg használom is az övet mindig, az autóban ülőket is erre kötelezve. Ezután is így lesz. Mondjuk, így a figyelmeztetés lehet, hogy felesleges.

Hát ennyi... :-)

Ja, a "clean and clear" opto-tuning keretében és is leszedtem a márka és típus feliratokat az autó hátuljáról. Nekem nagyon tetszik.

Sziasztok.

Johnniee Creative Commons License 2005.10.14 0 0 989

Légy üdvözölve topiktárs! :-)))

A Lacetti céges?

már lacettik is vannak cégesek?

na az jó.

nem jártál vele rosszul. :-)))

Előzmény: Komis (985)
E-tec 1,6 16V Creative Commons License 2005.10.14 0 0 988

Hi!

 

Autodata hide éghajlatra írja csak 5W40 olaj használatát.

Normál éghajlati viszonyokhoz a 10W40 et.

Viszont olaj csak API SJ vagy jobb szabványú mehet bele.

 

Előzmény: Novi1 (972)
Sarkany Creative Commons License 2005.10.14 0 0 987

A listára feldobnátok engem is?

 

Már rajta is vagy, tekintve, hogy írtál ide... :))

Előzmény: Komis (985)
NeomatiK Creative Commons License 2005.10.14 0 0 986

Ok, köszi. Jó a leírás, meg a honlap is.

 

Azért írtam, hogy gyári Opel olaj, mert a kannán is ez van. A valódi gyártója nincs feltüntetve, csak öles betűkkel, hogy Opel.

Előzmény: zsolt160matizos (981)
Komis Creative Commons License 2005.10.14 0 0 985

Üdvözletem ezen topik összes résztvevőjének!

 

Új vagyok a fórumok világában, soha nem írtam fórumban. DE jött ez a Lacetti-s topik és nem birtam tovább. Klassz emberek jöttek össze (bár még nem tudtam végig olvasni) és olyan témában ami engem és munkatársaimat (szintén Lacetti tulajok) is érintett ill. érint. Sajna későn találtam meg, így sok "szenvedéssel" lettem gazdagabb mig a Lacettim (1.4 Star 5ajtó mentazöld) hozzám került. Később majd mesélek...Úgy olvastam, hogy többé-kevésbé ugyanazon a dolgokon esett át majd mindenki.

 

A listára feldobnátok engem is?

 

Novi1 Creative Commons License 2005.10.13 0 0 984
Alakiccsunk OilKompanyát :))
Előzmény: Novi1 (983)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.13 0 0 983

Üdv!

Írtam egy csómót, s kilökött ez a szemét /persze nem mentettem el/ :(

Nem írom le mégegyszer. Punk tum!!!!! /most mérges vagyok :O/

Novi  >;-))

Előzmény: zsolt160matizos (981)
zsolt160matizos Creative Commons License 2005.10.13 0 0 982
A témáról még egy link ITT!
A képre kattintva látod teljes méretben a táblázatot!
zsolt160matizos Creative Commons License 2005.10.13 0 0 981
"Az olajmegjelöléssel nem lettem sokkal okosabb, miért ne lehetne márkát írni?"

Mert a márka nem az oilaj minőségét jelöli, arra vannak kitalálva a betük, számok!

"Pl a gyári Opel olaj félszintetikus jó bele 10W-40 API SL?"

Gyári Opel olaj..... Éppen ezt kérdezted, de te se mondtad a márkát, hisz olyan nincs, hogy Opel olaj, nekik is van beszállítójuk, tudtommal Mobi1-et használ a Német gyár, nem a Magyar kereskedő! Igen ha jól olvastam Novi pont a 10W-40-et írta, ez van a gépkönyvbe. Márkája lehet Agip, Mobil, Castrol, Hellix, Aral, Mol, stb.. Bővebet itt letölthető pdf fájlból!

"Az olajszűrő nem gyárira való cseréje nem vonja maga után garancia megszűnését?"

Mit nevezel nem gyárinak?? SOHA, ismétlem SOHA nem a márka név a fontos, hanem a megadott paraméterek, egy szűrő esetén pl.: az átfolyás sebessége, átmérő, stb... hisz a szerviz is azt teszi bele, amilye van, nekem a régi Matizba Sántics (FÚÚÚJ, de nem ezért!) Suzuki-ét rakta bele.

Egy kis bővebb magyarázat....

" Alapvetően a motorolajok teljesítményszint és viszkozitási index alapján vannak osztályozva, mely osztályokat fentebb már részleteztem. A gyártó minden motortípushoz megadja, hogy milyen olajat szabad használni. Ettől persze eltérhetünk, de csak magasabb minőségi osztály irányába.

A motorolaj teljesítményét az európai ACEA (régen CCMC), vagy az amerikai API szabvány szerint adják meg. Egy példa a flakonon feltüntetett azonosítóra: API-SJ /CH-4, ACEA A3 / B3
Ennek az értelmezéséhez meg kell néznünk a fenti legelső ábrát. Látjuk, hogy az "API" skálán az SJ majdnem a legmagasabb kategóriában van, a a dízel irányban a CH-4 szintén. Esetünkben ez egy igen jó minőségű olaj!
A viszkozitási indexről:
Az un. Multigrade motorolajok vagy másnéven többfokozatú motorolajok télen-nyáron egyaránt használhatóak (manapság már ilyeneket lehet kapni). Régen egyfokozatú olajak voltak, amiket évente többször kellett cserélni, évszaktól függően.
Egy példa a viszkozitási szintre: SAE 10W-40 (SAE=viszkozitási osztály, lásd a táblázatot lent)
Ezt két részre kell szednünk: 10W -- 40
10W: motorolaj hidegoldali tulajdonsága. A "W" a winter szóra utal, azaz "télálló" az olaj. A fenti második táblázatban megtalálhatóak, hogy melyik kategóriára mi jellemző. A 10W esetében ez azt jelenti, hogy -20 C-ig megfelelő kenőképességű, ez alatt azonban már annyira besűrűsödik, hogy nem biztos, hogy eljut a kenőanyag hidegindításkor minden alkatrészhez. Minél kisebb ez a szám: pl.: 5W annál hamarabb alakul ki hidegindításnál a kenőfilm a motor kritikus részein -> hosszabb lesz a motor élettartama.

A másik szám (pédánkban: 40) az olaj melegtűrését jellemzi. A hőmérséklet növekedésével egy pont után már annyira lecsökken az olaj viszkozitása, hogy kifolyik az egymással súrlódó alkatrészek közül, és nem fejti ki kenőhatását. A 40-es szám a magyarországi klimatikus viszonyoknak általában megfelel, de sportosabb vezetési stílus mellett, vagy versenymotorokban indokolt az 50-es, esetleg 60-as motorolajok használata.

A fent említett tulajdonságokat az szabja, meg hogy milyen alapanyagokból állítják elő az olajat ill. milyen adalékokat használnak hozzá.

Nyers kőolaj atmoszférikus lepárlásával készül a benzin, a kerozin, a petroleum és a gázolaj. A maradék vákuumdesztillációjával és tisztításával nyerik a különböző sűrűségű alapolajokat. Ezek adalékolásával készülnek az ásványi olajok. Az ásványi alapolajból hidrokrakk eljárással készül a félszintetikus vagy részszintetikus olaj. Emellett megtalálhatóak még a teljesen szintetikus olajak, amelyeket már - mint a nevéből is következik - szintetikus úton állítanak elő. Előnye, hogy magasabb viszkozitási indexet érhetnek el vele, mint az ásványi olajakkal. pl.: 5W40 -es olajat csak szintetikus úton tudják előállítani
Kevésbé illékony, ezért kevesebb a párolgásból adódó olajfogyás, alacsonyabb a dermedéspontja, emiatt kisebb a kopás a hideg motor beindításakor, és kevesebb olajiszap keletkezik, mert jobb az oxidációs stabilitása.
Itt amire figyelni kell és amiért nem öntenek minden autóba szintetikus olajat:
A szintetikus motorolaj hajlamos megtámadni a régebbi motorok tömítéseit. (80-as évek közepe óta új tömítő anyagokat használnak) illetve a másik oka, hogy drágábbak, így egy öreg, csökkent értékű motorhoz felesleges plusz költség egyesek szerint, de nem is ez a lényeg, hanem az ez előtti és az hogy nehezen keverhetőek, illetve nagyon meg kell válogatni az adalékokat hozzájuk. Úgyhogy ha szintetikus olajat használunk inkább vegyünk hozzá plussz egy literes flakonnal az utántöltéshez. Az a baj, hogy ha másmilyen olajat öntünk hozzá a keverék bizonytalanná válik, nem biztos hogy produkálja majd az eredeti kenési tulajdonságokat. "



Előzmény: NeomatiK (980)
NeomatiK Creative Commons License 2005.10.13 0 0 980

Nem az enyém az autó, nem is én használom, a gépkönyvre én is gondoltam ;)

Az olajmegjelöléssel nem lettem sokkal okosabb, miért ne lehetne márkát írni?

Pl a gyári Opel olaj félszintetikus jó bele 10W-40 API SL?

Az olajszűrő nem gyárira való cseréje nem vonja maga után garancia megszűnését?

Előzmény: Novi1 (979)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.13 0 0 979

Üdv!

A gépkönyvbe is benne van a javallott típus, márka :))

Sztem +felelő a 10W-40, SHP vagy SHU, /reklám nélkül/ :))

Az oilszűrő csere /ebben az esetben ;),/ nem lehet kérdés.

A saját ill. szervízes-cserét mindenki döntse el maga, affinítás és/vagy zseton, ill. szerelő megbíz6ósági kérdés.

Azért 3,75 liter folyadékkal illik számolni :)

Keveset használt oilnál nem szükséges a rendszer átmosása sem :))

Novi  >;-))

Előzmény: NeomatiK (977)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.13 0 0 978

mél ment

Novi  >;-))

Előzmény: Zoli59 (973)
NeomatiK Creative Commons License 2005.10.13 0 0 977

Sziasztok!

 

A többek által említett 15000 km előtti olajcserekor milyen olajat kell/érdemes betölteni (márka, teljesítményszint)? Szűrőt is cseréltetek? Házilag vagy szervízben? Szervízben mennyibe került az egész? Ha saját kezűleg, akkor könnyen hozzáférhető? (1,4 5ajtós)

Köszi előre is.

Johnniee Creative Commons License 2005.10.12 0 0 976

A Miniben Pl. nem Baglyok hanem egerek írányítják a kocsit, mert ott meg cincognak.

addig jó míg csak huhog ha énekelni kezd, netán visszapofázna akkor vidd szerviíbe... :-))))))

Előzmény: rockdobos (970)
Olle_Peter Creative Commons License 2005.10.12 0 0 975
Én ugyan nem vagyok egy olajozási professzor, de új, jó állapotú motorokba azért ajánlanak esetleg még 0W - 30 -as olajat is, mert beindulásnál ezek hamarabb biztosítanak megfelelő kenést. Természetesen minden autó életében eljön az a pillanat, amikor már a fokozódó fogyás miatt sűrűbb olajat kell használni bele. Egyébként Castrol szerint ez egy HC szintetikus, "könnyű futásu" olaj, amelyik egyként bírja a rövidebb utak és a hosszú autópályás vezetések fáradalmait is. Mondjuk a Nexiába mi is 10W - 40 -et használunk, 100 eKm van benne, és azt hiszem, még nem eszi. Persze, az 8 szelepes motor, ami jobban bírja a kiképzést.
Előzmény: Novi1 (972)
Ádám77 Creative Commons License 2005.10.12 0 0 974

Szia!

 

Amit hallasz az nem húúú, hanem hóóó...

A kanyaban le kell fékezni a 109 pacit, mert különben kisodródik a kocsi. Erre Magyarországon, évszázadok óta a hóóó vezényszót alkalmazzák...

De az is lehet, hogy egy bagoly irányítja a lovaidat, akinek van egy kis akcentusa

 

:))

Előzmény: rockdobos (970)
Zoli59 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 973

Szia Novi1!

 

Ha még megvan neked, amire a gk. átvételnél figyelni kell, megköszönném, ha elküldenéd a listát. Másfél-két hét múlva veszem át  az 1,6-os Elite SW-met. Köszönettel

 

zoli59

 

e-mail: zszegesi@pr.hu

Előzmény: Novi1 (607)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 972

Üdv!

Moncc vmit :)).

A gépkönyv szerint: "Olaj+szűrő csere 15000 km-enként vagy 12 hónaponként (fokozott igénybevétel esetén 7500 km-enként vagy 6 hónaponként)

Az 5W-40 talán túlzás, mivel nincs nálunk tartósan -30 fok

Novi  >;-))

Előzmény: Olle_Peter (969)
Sarkany Creative Commons License 2005.10.11 0 0 971

Nektek is "húúú" hangot ad a kormányszervó?

 

Nem normális jelenség, ha a kormányszervó utánozza a baglyot! :))

Előzmény: rockdobos (970)
rockdobos Creative Commons License 2005.10.11 0 0 970

Üdv, barátok!

Nektek is "húúú" hangot ad a kormányszervó?

Nálam éppencsak, nem zavar különösebben, csak gondoltam, megkérdezem.

Olle_Peter Creative Commons License 2005.10.11 0 0 969
Természetesen nem árt a korábbi olajcsere, de az új kocsikat már a gyárban feltöltik - sőt általában túltöltik - olyan olajjal, ami normál használat mellett 15 eKm vagy egy évig futhat. A gépkönyv szerint vontatás, gyakori rövid szakaszok, ill. talán tartós magas fordulatszámú járatás mellett kell sűrűbb olajcsereperiódust betartani. Én az enyémben cca 7000 -nél néztem az olajat, és sem fogyás, sem elhasználódás jelét nem mutatta, úgyhogy én egy évig - ami cca 15 eKm -t jelent, fogok vele járni, utána viszont Castrol GTX 7 -re fogom lecserélni, viszkozitása 5W 40 -es.
Előzmény: Novi1 (961)
Sarkany Creative Commons License 2005.10.11 0 0 968
Akkor tartózkodj a TV nézéstől, mert az önuralomnak is van határa... :))
Előzmény: Novi1 (967)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 967

A fogyasztói társadalom nem egyéb, mint a globalizált világ polgárainak önuralma!

 

Saját részre ;))) keves vagyok a globalizált világ polgárának :)), az önuralomra pedig figyelek :))

Előzmény: Sarkany (966)
Sarkany Creative Commons License 2005.10.11 0 0 966

A fogyasztói társadalmat saját részre inkább használói társadalomként értelmezem :))

 

Nocsak! :))

A fogyasztói társadalom nem egyéb, mint a globalizált világ polgárainak önuralma!

Előzmény: Novi1 (965)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.11 0 0 965

Üdv Zsolt!

 

Alapvetően a benne lévő-volt oilt nem minősítettem, csak lecseréltem.

S mint írtam használni akarom, s nem gariba javíttatni a gépet, még gyerekbetegség szintjén sem :)))).

Mint ahogy -a másik fórumon is látszik,- mindenki, én is próbálom szépíteni, saját szájízre alakítgatni a járművet. Ez -sztem- nem rossz, sőt ... :))). Igy lesz egyedi...

Ebből adódik -s nem csak azért, hogy minnél kisebb meglepetések érjenek, hanem a tisztán-látás miatt is-, szeretném tudni, hogy mi is van az ülepem alatt, abba miféle/fajta anyagok leledzenek :)). Ezt a célt -is!!- szolgálta az oilcsere, ami nem jelet/het/i azt, hogy minden 2-3 ezer km-nél cserélni fogom ;)).

Igy jártam el anno a Trabinál, a Fityónál, a Passatnál és a meglévő Lanosnál is :))).

Piszkálásról -természetesen- szó sincs, mint inkább témák kitárgyalásáról ;)))))))))

A fogyasztói társadalmat saját részre inkább használói társadalomként értelmezem :))

 

Novi  >;-))

Előzmény: zsolt160matizos (964)
zsolt160matizos Creative Commons License 2005.10.10 0 0 964
Ha a gyár rossz minőségű olajat rakna bele:
1. az első olajcserét nem tenné ki 15000 km-re, mint annó amikor a Matizokat a Románok rakták össze
2. nem vállalna 3 év garanciát a kocsira, hisz a rossz olajtól előbb jönnének elő a problémák (sajnos így is jönnek elő néhány esetben, de talán nem ez a jellemző)

Én sem szeretném cserélgetni a cuccokat gariba, eddig csak a gyerek betegségek voltak a kocsin (igaz nem ennél), és még se félek, hogy csak évente vagy 15000 km-nél cserélem le.
Ne érts fére, nem áll szándékomba téged ezzel piszkálni, de fontos tudni, hogy ezek az autók nem volt szoci kocsik, hogy 2000-3000 km-nél keljen cserélni az olajat. Igaz itt is kezd érvényessé válni a fogyasztói társadalom, az-az "ne javítas, vegyél újjat" szlogen. Viszont ez ellen nincs orvosság, mint ahogy a Trabim reklamációja esetén mondta a szervizvezető annó: "haláll ellen nics orvosság"! Sajnos ez kezd dominálni az autók esetében is.
Előzmény: Novi1 (961)
Novi1 Creative Commons License 2005.10.10 0 0 963

"Emiatt használok kézi GPS-t... :))"

 

Ez a lekkevesebb :))

Novi  >;-))

Előzmény: Sarkany (962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!