Igen van keringető ventillátor,de az csak 220V-ról működik és éppen ezért kéne a 12V-s.Az inverter az lemeríti az akksit a 12v-s ventillátor meg nem .Tehát a gázfűtést hajtaná körbe amikor vadkempingezünk és nincs 220V
sziasztok érdeklödnék szükségem lenne egy webasto thermotop z/c-d kályhához egyvezeték lötegre vagy egy bekötésirajzra az a lényeg hogy melegitsen semi hókuszpok uj kályha óra 2 zsák csömegvan egy ismerösöm hozta valami szervizböl van még 2 benzines kályhámis de én nemtudok velük mit kezdeni lehet hogy valakinek nagy érték ha tud valaki segiteni megköszönném nekem különben egy őreg G Mercibe kellene a kályha 30/3851353
> Az a kérdés hány V-ra tolja fel és abból kb 1h múlva nyugalmi állapotban mennyi marad
Na ez az.
Jó magasra feltornászom ("látszat töltés"), aztán másnap reggelre legalább 0,5 V legalább elszáll (látom nyitás előtt is a szivargyújtóra rakott mérővel, ami mindig aktív, gyújtáslevétel után is),
aztán ha még a gyújtást is ráadásom minden extra fogyasztó nélkül, már akár 1 kerek voltot is veszthetek a reggeli hidegben az előző esti záróhoz képest.
De most is, jöttem 7 km-t, és tök magasra felnyomta a generátor (13.2-13.3-at látok rázárva a központit). De reggelre megint max. 12.4-12.5 lesz ajtónyitás előtt.
Ez olyan 75%-ot jelent max.
(van amúgy egy ~200 mA-es fantom fogyasztóm amúgy, ami szintén nem könnyíti meg a helyzetet (gyári navigáció amúgy :s), azzal is vesztek vele reggelig)
> A régi "jó töltő" annyiban más, hogy engedi max cellafeszültséggel tölteni (2,7V) valószínüleg
Hát mivel az áramot nem szabályozom vagy korlátozom vele "direktbe", csak a feszültséget, ezért a belső ellenállásától függően tölthetem én egész sokkal is, amíg nem pezseg. :)
> de nem biztos hogy időben lekapcsol automatán (robbanásveszély miatt nem tanácsos "magára hagyni").
Egész biztosan nem.
(jóapám csinálta még a töltőt még réges-régen)
> Arra kíváncsi lennék, hogy mit ér a regenerálás. Szerintem nem sokkal több, mint halottnak csók:(
Háááááát. Hmm. Én azért vágtam bele, mert olyan töltőt vettem a conrad.hu-n a ceruzaelemes akksikhoz, amit tudja. ÉS MŰKÖDIK.
Méri is a "kivehető" kapacitást (kisütéssel), és aztán futtattam pár "frissítő kört". Az elvesztett (névleges) kapacitásnak általában a felét vissza tudtam nyerni. Néha többet is.
Ólomakkun még nem döntöttem, ér-e valamit. Itt is kéne még több kör szerintem....
> Jobban hiszek a lassú feltöltés, majd 2-5W izzóval merítés kb 5szöri ismétlés hatásosságában.
De ez sokáig tart. :( Éjszaka az utcán áll pesten, úgyhogy nekem hétvégén 2 félnap alatt kell csodát tennem:
de. 10-től este 7-ig kell megváltani a világot, amíg szüleim udvarán áll az autó, estére mindig haza kell vinni a kölköket. :) Ez egy "sima" töltéshez elég. Másra nem.
> Igaz "menthető" akunál talán 1 évet tud nyerni vele ember.
Na ez az, megéri-e. :(
A töltő használata gyakolatilag akkor kell igazán, amikor még nem tudod előre, hogy ha nem használod, fél év múlva bajok jönnek (de akkor meg esetleg már késő lesz). :(
A kábel ami a kályhábol jön egy 8as csatiba 7 szál.
1- piros=+12v
2- barna=GND (-12v)
3- zöld=dizel pumpa(egyik szál)
4- szürke=dizelpumpa(másik szál)
5- kék/fehér= diagnosztika (ez most nem lényeges)
6- fekete= külsö hömérö
7- kék= inditó jel
Szét kellene húznod a csatiát az autotól, nehogy valamit megsüss!!!
Csak a 3-4 lábat kell valahogy visszakötni az autó csatiába,ez az üzemanyag pumpa.Ha ez nincs bekötve akkor egy picit sem indul el a kályha!! Szerintem egy darab vékony kábellel megoldható! ha már ott vagy akkor mérd meg az ellenállását nem szakadt-e
1piros,2 barna egyértelmű
A 6/7 fekete illetve kék mehet a +12v ra persze elöször a hályhának adj áramot ezeknek csak utánna.
Vagy csinálhatod úgy is hogy a csatiból kihuzod, a 6 és 7 lábat pici csavarhúzóval mindkét oldalon be kell nyomni az érintkezö lábait amit egyébként nem látsz!
Ha kinn van akkor fogj egy hosszú kábelt és az aksiról adj nekik áramot. Elöször a feketének majd kb 2mp mulva a kéknek tartsd ott mindkettöt, kb 10 mp mulva a kályhának el kell indulni.
A kis A az csak jó az akkunak, mert a csepptöltés a "jobb" mint a gyorstöltés (vagy bikázás). A max töltőáram az akku kapacitásának 10%a, de ideálisabb kissebb A-rel min24h-t tölteni.
Az a kérdés hány V-ra tolja fel és abból kb 1h múlva nyugalmi állapotban mennyi marad, majd indításkor mennyire esik le (stabil nem pillanatnyi). Nyugalmi 13,8-13,6V legalább (cellánként min 2,2-2,3V)
A régi "jó töltő" annyiban más, hogy engedi max cellafeszültséggel tölteni (2,7V) valószínüleg csökkentett áramerősséggel (pl 14V-nál 3A, 16V-nál 1,5A), de nem biztos hogy időben lekapcsol automatán (robbanásveszély miatt nem tanácsos "magára hagyni").
Arra kíváncsi lennék, hogy mit ér a regenerálás. Szerintem nem sokkal több, mint halottnak csók:(
Jobban hiszek a lassú feltöltés, majd 2-5W izzóval merítés kb 5szöri ismétlés hatásosságában. Igaz "menthető" akunál talán 1 évet tud nyerni vele ember.
Én még nem nagyon értek hozzá, de szerintem ha egy pár percre leveszed az akku sarut, szerintem újraindul. Viszont most nehéz lesz az elinditása mert, kb +10°C van , ez viszont nem indul ilyen idöben! Hacsak át nem vered, (ebben tudok segiteni)! Egyébként tegnap ugyanezt csinálta az enyém is. Nekem a gyertya volt a gond. Talán megkellene mérni, nem szakadt-e az új gyertya, illetve az adagoló pumpa!A bekötésed gyári kiegészitö fütés, vagy van inditó órád is?
Galaxy-m van izzítógyertyát cseréltem és azóta nem indul a kályha . Csere után próbálkozott de gondolom levegös volt a rendszer és leált. tudom-e valahogy ujra inditani ? elöre is köszi. ha lehet sürgös lenne
A segítségeteket szeretném kérni!Truma körfütéses a lakókocsink és vadkempingezéshez nem jó,mert 220V-os motor van benne és szeretnénk egy 12V-os ventillátort.Ki tud ilyenről és hol lehet kapni .....természetesen nem újra gondoltam.Előre is köszi
Nem tudom mit csináltam máshogy mint eddig, de úgy tűnik elindult a srác! Holnap meglátjuk élesben is! Vagy mégsem mert a gyertya még mindig rossz! hol lehet ilyet venni?
Most javítottam,két ilyen kályha eletronikát,mind a kettő hasonló hibát produkált.Amúgy milyen vezetékek vannak még, mert nem mindegy a bekötés+az eredeti gyertya lenne jó
,mert annak az ellenálás értéke a mérvadó.Nekem is ilyen van a kocsimban,nagyon szeretem mert semmi gond nincs vele.Nagyon üzembiztos.
Hát az van továbbra is, ami eddig: "rendes" töltőfeszültséggel (max. 14,6 V) nem bírom 1.24-1.25 fölé vinni a savszintet. (tehát max. 75%)
Tegnap is töltöttem rajta napközben, reggel fűtés, 20 km utazás, mert nyomattam egy regenerálást, du-ra kész lett, majd egy kis töltés:
1 perc után lezuhan a töltőáramom 5 A-re, onnan tovább zuhan 3.... majd 1-2 órán belül 1 A-re.
Ekkor mérek a legerősebb cellán 1,25-öt.
Különösen a két szélső cellám beteg (azok gyengébbek is 2-3 századdal), a leghátsóba ráadásul egy csomó desztvizet is kellett töltenem.
Amúgy meg tanácstalan vagyok a töltő kapcsán. A "régi jó töltővel" én mondom meg, mennyivel töltsünk, szóval nem gond 16 V-tal fellökni erős savszintre. (Mondjuk azt nem tudom, mennyire roncsolja az akksit a 15-16 V töltőfesz.)
Csak aztán ha meg lemerül 1 hétre rá a "szokásos szintre", a generátor 14,4-14,6 V-on megint csak nem tudja tovább lökni.
Viszont ez az "akku-regeneráló" nem úgy néz ki, hogy sokat használna. Szerintem erősen lecsökkent már az akksim kapacitása. :( És hát ezen szerintem nem tud segíteni, hiába mondják azt, hogy akár vissza is fordítja az elszulfátosodást.
Sziasztok vettem egy eberspacher D3WZ kályhát. Tud valaki segíteni az elindításában ? mert úgy néz ki egy kicsit elakadtam, már próbáltam mindenhogyan. Amit itt a fórumon is olvastam (piros +12) (barna -12) (fekete külső hőmérséklet, aminek ha +12 adok úgy azt gondolja +5°C alatt van) ekkor a motor mozdul kb 2mm-t ezen kivűl semmi. Kivettem az izzító gyertyát, az halott. Bekötöttem egy webastot a helyére, hogy meglegyen az ellenállás , és így sem indul. Lehet hogy elektronika hibás a cucc? Szobahőmérsékleten próbálkozom. Lehet az is baj?