A Totalcaron a gumidoki a 185/60 -at adta meg váltóméretnek, aminthogy az is. Szakértők szerint a keskenyebb gumi eleve jobb télen, tehát, ha azt olcsóbban lehet megkapni, célszerű azt venni. Én még az átvételkor akciósan vettem 4 gumit + fellnit, 165/60 -ast mert szükségtelennek tartottam a 195 -ös szélességet, a Nubirák még gyárilag 185 -ös gumikkal jöttek ki. Egyébként azt mondják, hogy télen bármilyen téli gumi jobb, mint akár a legjobb nyári, és talán azért nem érdemes drágát venni, mert télen nem zavargásszuk annyit a kocsit mint nyáron, nem lesz meg a km, mire a gumi elöregszik, szvsz.
Csak azért hoztam fel a témát, mert az időjárás miatt most kezd igazán aktuálissá válni. Csatlakozva sz946cs Kartács 1047-es hozzászólásához, nekem is ajánlották, mint váltóméret a 185/60-ast, sokkal megfizethetőbb áron, természetesen most "akciósan":-)))))))) (a nagytúrót..., dehát kénytelen vagyok...) A márkán még hezitálok egy keveset, a Barumot nálam jobban hozzáértők ajánlották dícsérték, viszont éppen ebben a fórumban többen fikázták. Hmmmm???
Én nemrég szereltettem fel a téli gumikat. Felniről a hozzáértők lebeszéltek, mivel egyrészt az alufelnit télre nem javasolják, másrészt ezek a gumik állitólag az 5-6 lecserélést bírják, és amúgy is centíroztatni ajánlott félévente. Sajnos az eredeti 195/55R15-ös egy eléggé ritka méret, (ebből adódóan drága) ezért "közelálló" 185/60/R15-ös méretű gumikat vettem. Dunlop SP Winter Sport M3 akciós ár 16900.-/db. Nagyobb tapasztalatom még nincs, de egyenlőre jónak itélem meg a menet tulajdonságait.
Én opcionálisan szereltettem fel még egy tolatóradart, valamint az ablakokra szélterelőket.
Kedves Sarkany Klubtárs ! Örömmel üdvözöllek mint ikertesó. Nekem ugyan még túl sok km nincs a kocsiban (kb 2500 km), de az eddigi tapasztalatok alapján mindent összevetve nem bántam meg a választásomat. Ez azért azt is jelenti, hogy vannak nem tetsző dolgok is. Ilyen többek között, hogy az utasítás szerint egy első égő cseréjéhez (kis túlzással) le kell bontani a kocsi fél elejét. Nekem a fogyasztás sem akar még igazán beállni. Város 10-10,5, országút 9,5 l. Bízom benne, hogy ez jobb lesz. Számomra bosszantó, hogy ebbe a felszereltségbe már nem fért bele egy külső-belső hőmérő, és jónak találtam volna, ha a lámpák bekapcsolt állapotáról visszajelző lámpa tájékoztatna. (A müszerfal világitás csak sötétben látszik). Tudom, hogy ezek csak szörszálhasogatások, mert azért az összhatásában nagyon elégedett vagyok, főleg egy S Astra után.
Tisztelt Taksák!!!
Érdeklődöm, hogy közeledve a télhez, hogyan álltok a biztonsággal, in concreto Téli gumi??? Én tavaly már azzal jártam a Nexiával (és az asszony is, s nagy megnyugvást nyújtott MAGA A TUDAT, hogy van téli gumi az autón, ha orvoshoz, védőnőhöz stb vitte a kisfiúnkat), igaz most kereshetek rá vevőt, hiszen az 13-as. De én idén is mindenképpen megteszem ezt a beruházást, természetesen felnivel együtt. Ki tervez, ki nem, méret, márka, ár stb????
Már jó ideje nem írtam, kevés volt az időm. A kocsimban 1,6 SW Platinum most van 5500 km, szeptember 7-től. Mindig nagyjából egyformán megyek, kevés kisváros, tankolásonként 240 km autópálya, ilyenkor kb 50-80 km pesti ügyezés, a maradék országút, minden alkalommal 630 körül tankolok, és kb 7,4 az átlagos fogyasztás. vagyis nem kb, mert gyűjtöm a számlákat. nem járok üresen, de nem több mint 100-130 kg amit szállítok. Szerintem nem is rossz, a pályán 130 km a sebesség, országúton 100-120. A hangja még most is morgós, és 140 felett hangos. Nem zörög, a digitklíma már nem kell, sőt fűtök már. egy idő után már hideget fúj, lehet hogy az érzékelő becsapja magát. A morgás csak gázadásnál hallható, de nem zavaró. a gumikat nagyon dicsérik a kamionosok, van egy cég, amivel kapcsolatban állok, és mondják, hogy a Hankook nem is rossz márka. olajat még nem cseréltem, nem volt időm . eddig bevált, rosszabb ne legyen.
most, hogy a 2000-ik km felé közeledek kezd változni a motor karaktere. (úgy érzem...)
Kezd mélyebbről húzni, én 2-3000 rpm között hajtom általában, és nem tűnik erőtlennek ott sem (na jó, az astra f után pláne, sőt: monopláne...)
Igazából 3,5 fölé még nem is pörgettem - kímélem - de átlagos forgalmi helyzetben nem is nagyon hiányzik a nagyobb fordulatszám. Tényleg, 4-esben bírja akár 40-től is.
Fogyasztás: végig városban, odafigyelve ~10 l/100 km - ami az 1,3 t súlyt és az 1.6 motort nézve nem is olyan durva.
feketebálna
p.s.: a bimm-bamm likvidálva!
Tényleg, Subvoice!
"A vasárnapi autónagytakarításkor véglegesen eluntam a bimbamot (zene miatt bent kellett legyen a kulcs, ajtók nyitva, közben "bim - bim - bim - bim")"
Miért kellet bent hagynod a kulcsot? Nem tudod a rédiót bekapcsolni kulcs nélkül?
Amikor tesztvezetésen voltam (még tavaly év végén) naná, hogy nem az 1,4-es modell volt a tesztautó, hanem 1,8 FULLLL! Csorogjon a nyálad kedves érdeklődő.. Hát nekem csorgott! Pláne, hogy előtte 15perccel még Dacia teszten vezettem, meg Tháliát vizslattam egy másik szalonban.
Az én takaróm 1,4 Star-ig ért, de ha lesz zsozso váltok!!
Amúgy meg irigység nélkül gratulálok, Tiéd a főnyeremény!
Érdekes amit mondasz, én szintén 1,4 -es Megan kombiból ültem át - ugyan nem egészen saját jószántamból - de az még tizenezer km után is visszabeszélt, ha alacsony fordulaton gázt adtam neki , szinte infrahangokat, a feleségem mindíg ki akart ugrani a kocsiból. Persze, én is hibás vagyok, mert lusta vagyok visszaváltani. A Lacetti simán tűri ugyanezt a bánásmódot, már 40 km -ről simán fel lehet gyorsítani vele 5. -ben, persze nem hegyre fel. Mikor legutóbb a szervizben voltam, a szalonos, aki szintén ilyennel jár (1,6 SW) azt mondta, hogy alacsony fordulaton, kb 2000 körül legjobb a fogyasztása. Az olajcserével kapcsolatban ma olvastam az olajos topicban, ahol egy kenőanyagos szakembert kérdezgetnek, hogy nem lehet -e az, hogy nyugaton az olajak nem olyan gyorsan használódnak el. Azt mondta, hogy ott 1,6 os benzines autókkal nem akarnak az országútak királyai lenni, vagy ha mégis, akkor ennek következményeivel szembenéznek. Németországban pl. javarészt csak fiatalokat lehet látni kis autókat végsebesség körül hajtani, az idősebbek tudják, hogy ezt semelyik autó sem szereti.
Üdv minden lakónak! Kérdésem lenne az 1.6-okhoz. Másnál is jelentkezik az alacsony fordulatról történő kigyorsításkor (legjellemzőbben elinduláskor) egy morgó, szinte dieseles hang a motortól? Még csak 1200 km van benne, így bízom abban, hogy csillapodni fog a hangja, de furcsállom kicsit. Egyébként nincs gond vele, de ez a hang szokatlan nekem. 1.4 16V Renaultból ültem át, ott nem találkoztam ilyen morgással. Még nem jártam 4000 fordulat fölött, így igazán a teljesítményéről még nem tudok írni, de 3000 alatt gyengus, csak fölötte kezd igazán húzni. Jól van ez így?