Üdv! MZ Superelastik kérdésem lenne. Motorra való csatlakozásnál a középső (tehát a lengővillánál) szorító fejet akárhogy húzom meg, van kb. 2 mm-es lóggása. Ez a jelenség természetes vagy kijavítandó?
Összetett kérdés....:) A fogat itthon készült és itthon vizsgázott! Volt már rá érdeklődő, de csak külföldiek. Akinek nincs rá pénze, ne verje magát hitelbe, vannak jó Uralok/Dneprek millió körül, sőt lassan már olcsóbb sincs :D Azok a bmw-k és goldwingek pedig, amik félmillió kilométert futottak és a 80-as évek elején készültek azok kerülnek 5-6000 euróba. Ha tudsz olcsóbban és jobban dolgozni akkor ne várj senkire, vágj bele! Nem aggódom, mert most is van folyamatban lévő projektem, ha sikerrel jártam megosztom itt is. Papírozni legálisan nagyon nehéz, de lehet és ami korábban ment feketén 60 ezerért, az sajnos már nem működik vagy 2 éve. Jó a Transalp, a fogat meg tökéletesen meg van építve, sokat mentem vele és amíg nem lesz új tulaj, megyek is még bőven. Kár fikázni azt, ami működik...
Jawa oldalkocsihoz (Velorex 562) keresek alkatrészeket elsősorban kerékre lenne nagy szükségem, de más is érdekel, esetleg milyen kerékkel lehetne helyettesíteni?
Duna oldalkocsi (szogletes sarvedos) osszeszereleseben kernem a segitsegeteket.
Kb 3 evvel ezelott szetszedtem az oldalkocsis T5-os Pannoniam, ami mostanra keszult el. A Motor. AZ oldalkocsimat akarnam osszerakni, de ugy tunik, hogy 3 ev nagy ido es nem annyira emlkeszem, hogy mit hova kell tenni. Pedig ugy remlett, hogy ez nagyon egyszeru; 20 alkatresz. Tevedtem.
Van valakinek leirasa, kepe ami az osszerakasban segithet? Esetleg egy szerelesi utmutato elerheto valahol?
Szeretnem vinni vizsgara a tavasszal (persze az oldalkocsit csak a muszakira tennem fel, emrt a motor meg bejaratos).
Ok! Lehet kissé túlzás az ár azért a fogatért, mert ha megnézel egy német K1100LT-t átépítve, ott azért látni, hogy a motorblokkon és a tankon meg ülésen kívül szó szerint mindent cserélni kell, de az benne van az építőkészletekben, amik bizony soha nem voltak olcsók, konkrétan drágább, mint maga az új motor szólóban. Na most nem is csoda, hogy 3 milliótól, 10.000 Euro-tól indul egy valamire való K1100LT fogat! Ezt figyelembe véve viszont a Transalp tényleg sok, csak van egy bibi! Magyarországon nem akarják még hivatalos úton sem engedélyezni a fogatépítést, már utána jártam, olyan feltételeket állítanak, hogy nem tudod teljesíteni, vagy ha teljesítenéd, nevetségesen elszállnának a költségek, mert 3. feles laborral kellene vizsgáltatnod, és meg kellene feleljen az aktuális EU normáknak mindenben, ami lehetetlen egy öreg gép esetében.
Viszont a hatóság torzítja a valóságot, ez az érdeke, hogy ne kelljen foglalkoznia a dologgal, mert lényegében nincs megtiltva az összeépítés, csak sajnos tartalmaz a vonatkozó jogszabály egy olyan mondatot, hogy "amit az illetékes hatóság megenged" ...és bizony a hatóságok közül, talán az az egy van, akik helyt adnak az összeépítéseknek, a többiek nem, és azt kell megfizetni a Transalpban, hogy aki készítette, az ismeri és meg van neki a bejáratott hatósági út. Ez kerül olyan sokba! Sajnos ha zöldfülűként vág bele az ember, garantál a sikertelenség, elhúzódhat évekig, mert erre is volt példa, valamint kétszer annyiba fog kerülni, mint ha a bejáratott utat megfizetné a kliens.
A gömb felőli vége ugyan az, mint a többié. A másik vége egyezik az eredetivel. Anyagot tudsz rendelni méretre vágva, házhoz küldve, egy gépműhely meg biztos van a környékeden...
Szia! A börzés Szabó Józsinak (ccm motor) volt tavaly olyan tengelye, amelynek egyik végén ok- hoz való gömb van, a másik végében pedig a horony, a középsztender rugónak.
Tavaly legalábbis vettem tőle gyárit. Lehet, hogy csak utángyártott magyar van már, annak minőségéről nem tudok nyilatkozni.
MZ TS 250/1 hátsó lengővilla tengelyt (oldalkocsishoz) hol lehet venni olyat, aminek a menetes vége felől, van a sztender rugó beakasztására alkalmas kiképzés?
Amiket találok neten, azok mindegyiknek a vége sima menettel rendelkezik, nincsen ez a fajta bemélyítés a rugó számára.