Nálam ilyen nincsen. Ha pár másodperc múlva újra indítom, akkor marad az eredeti felállás. Csak akkor lesz auto mód, ha közben a beállítotthoz képest számottevően megváltozik a belső tér hőmérsékelte, páratartalma stb.
sabian
És mi van akkor ha:
-reggel beindítod, úgye AUTO módban kezd.
-rögtön átteszed ECO módba, és modjuk feljebb teszed a ventillátort.
-léállítod a motort, majd elindítod megint.
15 másodperc telt el, és már nem akarja lefújni a párát???
Ez bág. Az AUTO mód azért van, hogy használd, ha akarod.
Az ECO mód pedig azért van, hogy használd ha akarod, függetlenűl attól, hogy menyit állt a kocsi, és hogy reggel van-e.
Ugyanolyan autóm van, mint Neked.
Megnéztem, 23 fokra állítottam a klímarendszert ECO módban leállítás előtt tegnap este. Ma reggel indításkor bekapcsolt a klíma és elkezdte szárítani a szélvédőt.
Fícsör.
Az enyémen nincs ECO mód itt lehet egy értelmezésbeli differencia. Kulcskivesz = crtl+alt+del. Amikor újra indul, az adott körülményeknek megfelelően teszi.
sabian
Ui.: fontos! ez az én autómban van így
A motor leáll, kulcs kivesz NEM ctrl+alt+del. Próbáld ki. Járó motornál tedd ECO módba. Álj le, vedd ki a kulcsot, zárd be a kocsit. 1 óra múlva indítsd be a kocsit, az még mindig ECO módban lesz, hiába van 50 fok. Bezzeg reggel beülsz, van vagy 5 fok, de ECO Mód helyett AUTO mód (vagyis megy a klíma motor is), ÉS NEM AZÉRT, MERT DURVÁN PÁRÁS AZ IDŐ!!!, és azt akarja leszárítani minél elöbb.
Mackor
Valahogy úgy van ez, hogy felülbírálhatod a rendszert és az mindaddig úgy is marad, hiszen ez a felülbírálás. DE, ha motor kikapcs, akkor az egy "kontroll-alt-delete" gyakorlatilag, és egyetlen érték marad állandó, és az a hőmérséklet. No a pici autó - legalább is az enyém - kutyakötelességének érzi, hogy mielőbb elérje a gazdi által beállított hőmérsékeltet és ezért mindent meg is tesz=auto mód.
Nyáron kellemes 21.5 fok, másfél ventillátor. Kint 38 celsius, Olaszország, no szél (és a hajam :))). Autó leparkol, irány a csúszdapark. 5 óra felé jöttünk ki és az oroszlánom a napon állt. Lehetett vagy 45+ fok benne. Beültem, motorindít. Elkezdi fújni a meleg levegőt az eredetileg beállított ventillátor sebességen, de már auto módban. Majd gyorsul és gyorsul és gyorsul. Megérkezik a hideg levegő, ventillátor lassul. Úgy érzem már kellemes az idő, kézzel felülbírálok. Másfél perc alatt nagyon kellemes idő lett benne és lehetett folytatni a krúzingolást az olasz felvidéken...
Ha a különbség nem nagy: pl a levegő odabenn 23 fok, bent 21.5 van beállítva akkor no auto mód, hanem a beállított módban szépen lehűti a beállított módra.
Fícsör!
sabian
Akkor nem fogalmaztam pontosan. Amit te írsz, az az AUTO módra pontosan igaz, de ha az AUTO módot felülbírálom mondjuk pl. levegőelosztás tekintetében, akkor az úgy marad akkor is, he közben lemegy a nap, elered a hó, stb. mindaddig, amíg ismét AUTO módba nem teszem, hisz a felülbírálásnak pont ez a lényege. Kivétel az általam leírt többórás állás esete.
Esőérzékelős ablaktörlő: mindig ki lehet látni vele, néhe kicsit túlbuzgó, de a problémás eseteknél mindig megoldás a folyamatos törlésre állítás (szitálásnál ui. túl ritkán töröl, ha meg nem szeretjük, hogy megugrik, ha kamiont lát szembe jönni, akkoris mego.). Mindenki maga dönti el - szvsz kényelmes, hogy nem kell figyelni az ablaktörlőre, és mindig kilát az ember...
Az ilyen automatizmusokkal az a tapasztalat, hogy pont olyan szitukkal nem tud mit kezdeni, amikor igazán szükség lenne rájuk. Pl. szitáló eső, ami az egyik gyenge pontja a rendszernek. Emellett megkapod az automata fényszórót is vele, ami meg aztán végképp hasznavehetetlen itt Magyarországon, ahol folyton égetni kell a lámpát.
Nekem nem tetszik maga az esőérzékelő sem, furán néz ki ott a szélvédő közepén.
De hát mindenki arra költ, amire csak akar, az egyik barátom pl. a navirendszerbe szerelmes... ő se tudja, miért? :-)))
Kilátás csomag miért marhaság?
Esőben jó az ha nem kell figyelni a törlés intervallumára, vagy nem? Pont azt várom, hogy győzzetek meg pró vagy kontra.
csak a Szilárdéba ne, mert akkor belülre is el kell majd egy esőérzékelős ablaktörlő, mert tuti esni fog benn, amikor kint szikrázó a napsütés... :)))
sabian
Az autóklíma a 307-be is érzi, hogy bent milyen idő van: meleg, pára tartalom, levegő elhasználtság. Ha áll egy estét a gép, akkor hidegebb, meg melegebb is lehet benne, mint az leállításkor beállított pl 22.5 fok. Az okos autócska, pedig amilyen gyorsan csak lehet, megpróbálja a beállított értékre hozni a levegőt.
Azaz egyértelműenm "fícsőr". :)))
sabian
A V Max magazinban megjelenet egy fekete 307 - esnek a tuningolt változata. A győri Metabond kirendeltség végezte és nem néz ki rosszul. Akit érdekel nézze meg!
Szerintetek érdemes kilátás csomagot, aut. klímát rendelni? Vagy esetleg ezek jobb ha nincsenek?
Tapasztalt valaki olyat, hogy az automata klíma hosszabb állás, mondjuk délutántól másnap reggelig elveszti a "user" beállításait, vagyis mondjuk ECO mód legkissebb ventilátor helyett AUTO módba kerül? Ez fícsör vagy bág?
Hasonlítgatni marha nehéz, ehhez egymás után kellene próbálni az autókat. Én komfortosnak érzem a 307-est - a Bravonál és a Punto-nál finomabban rugózik -, ebben érzésem szerint a nagyobb tömegnek nagy szerepe van. A hátsó futómű leginkább hanggal reagál az úthibákra, rázást, dobálást nem tapasztaltam. Annál is inkább, mert igyekszem ésszel áthajtani az úthibákon.
Most mértem az első fogyasztást, kereken 8 liter, ebből kb. 250 km kifejezetten durva dugó, a többi országút (nem autópálya). Kb. erre számítottam.