Örömmel láttlak itt is, egy újabb kérdésre kaptam választ! A többieknek mondom, hogy kérdezzenek nyugodtan, úgy tűnik knb(m) ért valamit a dologhoz, ezt egy másik topikon tapasztaltam, ahova nyugodtan átjöhetnek a többiek is. A 307 topik jelenleg listavezető a www.vezess.hu oldalon. Nem azért mondom, mert én hoztam létre! :-)))
Üdv mindenkinek egy másik oldalról térített át szistipisti. Nekem már 10000km van a 307 be. Egyébként 1.6 Presence.
Egyébként a klíma ékszíjtárcsáját mindíg hajtja a motor, de a kompresszort ki be kapcsolgatja az elektronika egy kuplunggal, pl. ha már nem kell hűteni vagy éppen gyorsítassz. Ezt persze a kocsiban nem veszed észre és nem is jelzi a kijelzője sem. A klímát ugyazaz a vezérlő egység irányítja ami az összes kényelmi és biztonsági extrát és a motort.
Ezért van az, hogy a gázpedál hirtelen lenyomásakor kikapcsol a klíma, nehogy visszafogja a lóerőket. Ennek az intelligens vezérlésnek köszönhető az, hogy a klímát nem igazán veszed észre a fogyasztásban.
Nekem is úgy tűnik, hogy nem kapcsol ki, de erre csak abból következtetek hogy az alapjárati fordulatszámból lehet látni, hogy megy-e a klímakompresszor. Viszont azt is mondták, hogy pl. előzéskor kikapcsol, hogy ne vegyen el erőt, tehát arra gondolok, hogy az ECO mód fizikailag levállasztja a kompresszort a meghajtásról, de amúgy AUTO módban is gondolom van arra mód , hogy a kompresszor ne terheljen be, "csak úgy" forogjon. Ez csak feltételezés, egyáltalán nem értek a klímákhoz...
Várom valaki szakértőnek a hozzászólását!!!
megnyugodhatsz, minden úgy van ahogy gondltad, vagyis az AUTO mód azért van, hogy mindent beállítson ideálisra. Pl. ha reggel hideg van, és beindítod a gépet a ventilátor 1-es fokozatban kezd (amúgy 8 fokozat van), és csak akkor kezd rákapcsolni, ha már van esélye arra, hogy melegítsen ( ez kb 1 perc). Ha elérte a pl. 22-23 fokot, akkor pedig visszavesz.
Mi, de föleg én inkább elvi okokból feszegettem a klíma működését, kiváncsi voltam a többiek tapasztalataira...
Az AUTO mód amúgy majdnem mindig jó...
Meséljetek mán még egy kicsit az automata klímáról! Ami érdekelne:
Induláskor megy-e a klíma kompresszor, hova fújja a levegőt milyen erővel, majd 5-15 perc múlva mi a helyzet a kompresszorral, a levegő erejével, irányával, hőmérsékletével, ha mondjuk folyamatosan „auto” üzemmódban van és az üzemelési feltételek a következőek:
1.nyári kánikula, kint 30 fok, bent 50 fok és most indulsz,
2.átlagos kellemes külső és belső hőmérséklet van, minden a beállított hőmérséklet közelében van, amikor mondjuk a hagyományos kocsiban alaphelyzetben lennének a kapcsolók,
3.dermesztő hideg kint is bent is –10 fok alatti hőmérséklet.
Az érdekelne elsősorban, ha soha nem babrálnám az automata klímát, mindig „auto” üzemmódban lenne és kb. 22-23 fokot állítanék be akkor meg állható-e, hogy ne avatkozzak be manuálisan, és ha nem szükséges hűteni, akkor le állítja-e automatikusan a kompresszort, takarékosság céljából, illetve nem fújja-e le a fejemet a befúvás sebessége, ha egyébként a beállított hőfok közelében van a belső hőmérséklet. Tehát kényelmesen betölti-e a rendeltetését automata üzemmódban. Kérdezem ezt azért is, mert itt egyfolytában azt írjátok, hogy manuálisan beavatkoztok a levegő erősségébe, klíma kompresszor be -kikapcsolásába stb… Szükség van erre, ha automata a légkondi? Hiszen ha mindig babrálni kell, akkor minek az auto, a manuális szerintem könnyebben kezelhető, de azért el tudnám képzelni, hogy Qrva jó, bár egyenlőre semmilyen tapasztalatom nincs a témában.
Előre is köszi. Talán egy hónap múlva megrendelem a 307-met én is.
Vinettu-kám ükapád az angolokat szerette!
Többedik francia autóm van, jelenleg 206-os. Francia autókat szeretem, de Trianon óta a franciákat nem nagyon kedvelem. :-(((
Nem tudja vki, hogy az XSi felszereltség mikortól lesz elérhetö nálunk? Most olvastam, hogy van (lesz) ilyen, a 2.0 16V motorhoz rendelhetö, és belül titán borítás van a fa helyén vmint 17 colos felnik.
A buziknak ténleg tetszene, mert ez a kocsi kinyalja a segged, úgy telitömték elektronikus- , meg egyéb új technológiával (kategórián belül), de azért 110 lóerő, meg e többi... szerintem nem annyira nőies. Nézze meg mindenki: www.peugeotlux.hu
Na most nagyot mondtal.
Nekem is volt olyan ismerösöm, aki szerint minden buzi igazabol nö akar lenni.
Jol kiröhögtük, hogy milyen ostoba...
Amugy szerintem a 307-es elölröl olyan, mint egy teherauto. Nekem azert nem tetszik annyira. Persze, ha valaki megdobna vele, nem dobnam vissza. Presence kivitelben, plusz egy par extra...
Zoli
Ejnye, Naplopó, hát komolyan vetted? Kár volt...:-)
Én ugyanis - veled ellentétben - raktam egy halom smiley-t.
Amúgy számomra a kultúráltság internetes vonalon azt jelenti, hogy minél közelebbről ismerek valakit, annál mocskosabbul sértegethetem. A jó barátaimmal már egészen durván bánok, és hát vinettu-t is ismerem úgy-ahogy...:-)))))
Na jó, meghúzom magam. Úgyis tudod, hogy a PSA a kedvencem a franciák közül:)
Szeretem a franciákat! Szeretem a franciákat!
Khm...khm..izé...azért...Rö-nó...:)))
Kissé fura számomra a CD-rádió működése. Néha fogkja magát, és elveszíti a beprogramozott állomásokat. Ez elég rendszeres pl. CD-hallgatás után. Átkapcsolva CD-módból rádióba egyszerűen nem talál semmit, amit előzőleg beprogramoztam. Tudja valaki, hogy ennek mi lehet az oka?
Aki nem jön el a találkára utólag ne reklamáljon. Keblemre öleltelek volna augusztusban, de hát ugye...a fufme nagy úr. Mindent kifacsar az emberből:)))
Szomorú vagyok, hogy egy digitális ribanc miatt nem tudtunk versenyezni...de hát én ott voltam:)))
Lehet, hogy nem elég direkt a kormányzás a Focushoz képest, lehet, hogy bólogat a kocsi, viszont sokkal könnyebb egy peugeot-st keríteni egy rugalmassági tesztre élőben, mint egy nagyszájú turbódízeles fordost, aki főállásban fikáz mindent, ami nem Zastava. Mindezt gondolom alsóbbrendűségi fóbiái kompenzálásául, vagy most vezeti le a várható (persze amennyiben hajlandó végre próbát tenni) vereség okozta felgyülemlett feszültséget :)
Én észrevettem: nem elég közvetlen. No de ezen egy focus után nincs is mit csodálkozni. Viszont azt bizton lehet állítani, hogy egy izgalommentes, kényelmes utazóautó. Ugyanúgy bering a fékezés utáni megálláskor mint a focus. Mintha egy bárka lenne:))
Egyelőre kissé szokatlan a kormányzás, részben mert a szervo számomra erősebb az ideálisnál. Az eddigi kímélő használat alatt nem vettem észre semmit rendkívüli gondot a kormányzásban.
Ajtókárpit sem hiányzik olyan nagyon. Az a kék betét kellemes hatást kelt, és nem koszolódik. A Bravo-n full ajtókárpit díszelgett, de a teteje annak is műanyag volt - szvsz logikusan. A Punto II plüsse például eléggé szívja magába a port-koszt, mert folyton ott könyököl az ember.
Csak hogy en is beledumaljak:
A hasznalati utmutatoban ugy irjak ezt a tulajdonsagot, hogy ha az egyedi beallitast nagy homerseklet elteres eseten a rendszer felulbiralja, es AUTO modba kapcsol. Tehat pl ha leallitaskor a kulso homerseklet 18 fok, inditaskor pedig 5 fok, akkor AUTO modba kapcsol a gep.
No, hát én nem fájdítom a fejem ilyesmikkel. Nem akarom szándékosan zavarba hozni a rendszert. Akkor kapcsolok eco-t, ha nem akarom, hogy a klíma működjön.