Úgy vettem észre, hogy az autóban az audió rendszer két okból szól viszonylag gyengén:
1. Nincs elég erő a fejegységben
2. Vackok a hangszórók.
Miután levettem az első ajtókárpitot, láthatóvá vált, hogy egy vacak olasz gyártmányú, 17cm-es hangszóró van elől. Bementem a Metróba és vettem két pár 17-es Dayton két utas hangszórót. Az első párt be is építettem előlre. Vigyázni kell arra, hogy nem a piros, hanem a szürke ér a pozitív!
A hátsó kárpit leszedése után enyhén pofára estem, mert a hátsó hangszóró helyén egy kb. 12 cm-es hasonlóan minőségi olasz valami volt, és én ugye 17-est vettem, mert úgy gondoltam naívan, hogy hátulra is az kell. (Hátulról egyébként csak egy műanyag tartóprofil hiányzik, amivel be lehetne építeni a 17-es átmérőjű hangszórót.)
Nem adtam fel, és egy kis műanyag vágdosás és távtartó szerkesztés után beépítettem hátulra is a 17-es nyomót. Hátul szintén más a kábelek színe, itt a régi hangszóró 1-es csatlakozójára menő ér a pozitív (valami narancs és hupilila csíkos).
Nem árt mindkét hangszóró mögé egy kis akusztikus szivacsot (vagy 2 cm vastag normál szivacsot) tenni.
A rendszer már kezdett így jól szólni, de az igazi dinamika csak akkor jött meg, amikor tettem a rádió/CD bemenő tápja elé 20000 mikroF kondit. A rádióba vagy 20 kábel megy be, így hirtelen nem tudom megmondani, hogy melyik-melyik volt, de az biztos, hogy egy szürke volt a pozitív.
Költségvetés: hangszóró 15000 Ft/pár, kondi 1200 Ft. Időigény: kb. 2 óra tanakodással együtt.
Ezek után a rendszer hangzása már elég elviselhető. Ha az eredeti egy 10-es skálán 2, akkor ez kb. 6,5.
Én viszont már több Laserline riasztótól kifeküdt BSI-ről hallottam. A BSI a központi vezérlő egység. Ennek a cseréje jóval több mint a riasztó ára. A Laserline a multiplex bevezetéséig gyári beszállítója volt a Peugeotnak. A multiplex rendszer bevezetése ( 607, 307mind, és a többi modell 2001 szeptemberi gyártástól) óta Cobra és Texalarm riaztókat használnak, de azt is csak a gyártól érdemes beszerelni csak a gyár által hozzáadott és programozott ( kódolt ) soros illesztő egységgel. Miután végzettségem szerint magam is elektronikai mérnök vagyok részletesen végigbeszélgettem a témát a szerviz műszeerészével és műszaki tanácsadójával, biztos vagyok benne, hogy így is van. A Peugeot ki is küldött egy körlevelet a szervizekbe, miszerint minden a gyáritól eltérő riasztó vagy más extra esetén meg kell vonni a garanciát. A kereskedések jelentős részében ezt el is mondják. Ott ahol én vettem a kocsimat alá is iratták velem ezt a körlevelet azzal a kiegészítéssel, hogy igazolom, hogy tájékoztattak róla. Jobban jársz, ha kiveteted a Laserline riasztót.
Valoszinuleg nem maga a Peugeot rossz,hanem te is kifogtad az uj autokat jellemzo gyerekbetegsegeket.
A gyartosor meg kozel nem mukodik olyan begyakoroltan mint mondjuk fel ev mulva es ez gondolom igaz a beszallitokra is.
Nem veletlenul mondjak, hogy vadi uj autot inkabb ne vegyel. Erdemes elolvasni a Hasznaltauto katalogus! Hany-de hany autonal irjak hogy az elso szeriaknal micsoda hibak voltak.
Meg a Toyota Corolla sem kivetel! (bar azt nem tudom hol gyartottak, ha Angliaban akkor nem olyan meglepo)
Szoval igy jartal. Komolyab konstrukcios hiba remelhetoleg nincs az autodban :))
Vigasztalhatod magad azzal hogy ettol meg jo auto lehet belole, meg azzal hogy kesobb is kifoghattal volna egy roszabb peldanyt.
Mesélj kicsit bővebben a handszóró cseréről! Milyen típust, hol vettél mennyiért és házilag is meg tudtad-e csinálni, végül pedig jobban szól-e?
Köszi!
AUE!
fyi az emelő rögzitve van 1 db műanyag formában, ami helyet ad még a csavarkulcsnak is többek között. Ez, ahogyan irtam, egy műanyag valami és pontosan beleilleszkedik a pótkerék közepébe és ezt az egészet még egy heveder is rögziti. Szóval semmi fém a fémmel meg ilyesmi. Ha ez Neked hiányzik, akkor viszont inalj vissza a kereskedődhöz és pofon neki.A kis 307 füzetecskében kis rajzocska segithet neki, hogy beazonitsa miről beszélsz. Nehogymá szivacsozz egy új 307-esben! :-)
Az én gépem is 1 hónapos múlt és eddig semmi hibája nincs.
Konstrukciós bénázás azért akad. Pl. számomra az emelő rögzítetlen volta a pótkerékben elég idegesítő, mert úthibákon csúnyákat zökken (fém a fémen). Ezt érdemes kibélelni szivaccsal, töredékére csökkenek a hátsó futómű felől érkező hangok.
Az indexkar csakugyan működhetne finomabban is; bár eddig nem tört el, de ezek után bármelyik pillanatban várom, lehetőség szerint bekapcsolt állásban történő bekövetkezéssel...:-))
Mekszikóval meg ne foglalkozzatok: csúnya lenne, ha odáig alacsonyodnánk, hogy ily pirmitív provokációnak beugorjunk, nem igaz?
Elég elkeserítő, hogy ennyi hibával találkoztál.. Én eddig csak egy hibával találkoztam, az indexkar mechanikája eltört, így most szervízben pihen, amíg meg nem jön az alkatrész..
Egyéb hibajelenség eddig nem jött elő, viszont nagyon zavarnak a megmagyarázhatatlan zörgések, igaz nincs sok, és nem hangosak, de vannak. Pl. a hátsó biztonsági övek csatjai hozzáérnek menet közben az ülés melletti kemény kárpit borításnak, és zörögnek..
A riasztókkal kapcsolatban engem is lebeszéltek a gyári berendezésről, az okok leginkább azok amikről írtatok. Viszont ajánlottak bele Laserline 910-est, ami nem befolyásolja negatívan az elektronikát. Én ezt alapban upgrade-eltem egy 989-re, ami rendelkezik saját akksis riasztóval, belső térvédelemmel is. Teljesen bejött, eddig jól muzsikál..
Az olajcserékről azt az infót kaptam, hogy 2500 után célszerű 15000 km-ként bevinni olajcserére, hiába gyárilag 30e az intervallum.
Én szerintem egy női autó az alábbi tulajdonságokkal rendelkezik:
- finom, nőies külső, legömbölyített formák
- kicsi autó
- nem túl erős motor
- puha műszerfal és szövetek belül
- nagyon könnyű kormány, és kezelőszervek
Ezzel szemben a 307-es:
- elég brutális külső főleg fekete színben
- nagy autó
- 1,6-os 110LE-s motor nem az a női-típus
- puha műszerfal és szövetek belül
- jól eltalált, 50 felett kifejezetten sportos kormány
Neked, hogy jött ki a nőies autó? Én nőies autónak a Clio, Ford KA és társait tartom.
Én már majdnem 3 hónapja vagyok BOLDOG tulajdonosa a gépnek. Semmi hiábáját eddig nem találtam, pedig eléggé szétszedtem. (Szeretem tudni, hogy mitől működik...)
Egyetlen dolog amit átépítettem: a 4 ajtóban elhelyezett hangszóró. Ezeket kicseréltem, mert valami olasz gyártmányú vackok voltak.
Lehet, hogy beletettek valami régi oldalt vagy maguk készítették. Hol vetted a verdát? Hívd fel a Peugeot Hungáriát, vagy egy másik kereskedést.
A valóság az amit írtam.
Én találtam egy előre nyomtatott lapot a garanciajegyet és egyéb bigyókat tartalmazó mappában, hogy az első olajcsere 2500 km. Ezt szóban is megerősítették arra a kérdésemre, amit Te is feltettél.
Nem rizsa, ezt elhiheted.
A gyári riasztó azért nincs rajta az extralistán mert azt nem a gyárban hanem a kereskedéseben szerelik be. Általában mmindenhol 75 és 80 között van mert az anyagár egyforma és a beszerelés ideje is azonos legfeljebb az eltérő óradíjak okoznak pár ezres szórást. Akkor ajánlanak nagyobb árat, ha a kuncsaft túl sokat akar alkudni.
A most érvényes Peugeot szervizkönyv és garanciajegy szerint az első szerviz 10e km, de ott nincs olajcsere. Az első olajcserés szerviz 30e km nél és utána 30e km-enként. Abban igaza van a szerviznek, hogy nem árt sűrübben hiszen ez neki bevétel. A kocsinak az sem árt ha hetente cserélsz olajat. Ha nem lenne elég 30ezrenként cserélni akkor a gyár nem írná le.
A gyári riasztóval csak egy probléma van: pontosan illeszkedik egy előre kiképzett helyre. Ha egy rosszarcú arra szakosodik, hogy 307-eseket fog gyűjteni, akkor kb. 30 másodpercen belül végez a gyári riasztóval.
Én a magam részéről egy fóliázással, egy különálló belső térvédelemmel, motorház tető nyitás átalakítással, valamint egy belső kb. 130dB-es szirénával fogom megoldani a problémát.
A Peugeot garanciajegy és egyéb leírások valamint a szervíz szerint az első olajcsere 2500 km-nél. A második 15e-nél, a harmadik 30e-nél. Ezek után 30 ezrenként.
hmm. egy p kereskedo sajat haszna is csak 5 %? meglepo. akkor lehet, hogy amit a kereskedo srac mondott, megse rizsa, miszerint ezt csak most tudja megadni es orszagban levore, mert hogy a pozso hungaria valami idei tervtullepes miatt ad par plusz szazalekot neki.
ezt a riasztos 75 meg 120 dolgot meg nem ertem, az osszes tobbi extra ara az osszes p kereskedes arlistajaban ugyanannyi, akkor a riaszto miert lenne tobb az egyiknel mint a masiknal.
na, majd meglassuk.
A Peugeot 307-nél a gyár 30.000 km -nél írja elő az első olajcserét. Mi erről a véleményetek?
Én semmiképpen sem akarok addig várni. Ti mikor cserélnétek ki az első olajat?
Örömmel jelentem, ma megrendeltem az oroszlánomat.
minden olyan lesz benne ahogy kértem, ezért várnom kell még rá, de van esély rá, hogy karácsonyra meghozza a jézuska. :-)))
A gyári riasztó 75e ft. Így fejből nem tudom miket tud, de nyitás, áram esés, és ultrahang van benne az biztos és a gyári indításgátlóhoz kapcsolódik. Pontosabb adatokat majd az ünnepek után tudok. Más riasztót a multiplex ( egy kábelen megy az információ mint a soros számítógéphálozatnál ) rendszer miatt nem lehet beletenni. Az ajtókapcsolók jelei kódolva vannak és egy kábelen mennek az ablakemelők és a központizár vezérlésével. Ezekből csak a gyári riasztó tudja leválogatni a neki szóló jeleket. Más riasztót csak úgy tudsz beépíteni, ha kifúrod az ajtókereteket és külön kapcsolókat építesz be, de az indításgátlóval még így sem tudod összekötni. Amúgy meg baromság összefúrkálni az új járgányt.
Azért lett 5% mert amúgy 75 ezres riaztót 120 ért adják. Ésatöbbi.... Értsétek már meg, hogy 5-ből 5-öt adni csak úgy lehet ha átq...ják a fejed. Ha megvárod a 7% ot sose lesz 307-ed, vagy estleg egy szállítási sérült.
hmm.
neked 77 volt a gyari riaszto? nekem tegnap 120-ert ajanlottak 307-be, aszonta a kereskedo, hogy van benne egy immobilizer.
ja, a jo hir, hogy most mar ki tudtam beloluk huzni egy 5%-os kedvezmenyt, ennyi erteku extra formajaban, szerintem decemberre elerik a citroen 7-%-at, es vegre megrendelhetem az oroszlant.
Pár hete már feltettem a kérdést, hogy ki mit tud a 307 gyári riasztójáról, de mivel eddig senki nem tudott semmit, felteszem újra a kérdést.
Főleg az érdekelne, hogy + immobiliser funkciója is van-e, mire jelez, rablásgátlás van-e, ilyesmi. Ui nekem a kereskedőnél csak azt az infót tudták adni, hogy 77 pénzbe kerül, és csak ezt lehet beletenni, mert más riasztó meghülyíti az elektronikát. Ez pedig nem kis pénz, és szeretném tudni, hogy megéri e a kiadást.
Az automata klímához csak annyit, hogy én még nem találtam rendszert abban, hogy miért marad eco módban , vagy áll át auto-ra.
Egyébként egy hónapos tulajként eddig mindennel meg vagyok elégedve, a klímával is:-)