Hasonló a helyzet, mint a fogyasztással. Ott vezető jobb talpa diktálja a mért fogyasztást, itt meg a váltókezelés stílusa generálja a panaszokat....
Ha jól megnézed, vannak akiknél jó a fogyasztás és vannak akiknél abszurd értékek jönnek ki. Hajlok a feltevésre, hogy akik nem panaszkodnak a váltóra, azoknál a fogyasztás is jó!
A stílus maga az ember. Akarom mondani, ahogy vezetsz, úgy viselkedik a kocsi...
Sok mindentől függ a működése. Szerintem Sárkány a fizikai részét pipecül tudja.
Én meg figyelem a többieket..már aki Lacetti-s ismerősöm.
Haverom marokra fogja a váltót, a barátnőm előre dől és a váltó tetejét markolja, én a karomat leengedve 3 ujjal váltok. És az ülés poziciót még nem is néztem meg..
Ha zavar a váltás, akkor próbálj meg "másképp " beülni, kezet tartani,stb...
Tapasztalom más tipusnál is, hogy aki sebességbe akarja TENNI a váltót, az időnként elhibázza. Aki csak ÁTVEZETI a váltót másik fokozatba, annál elvétve van fennakadás.
Ez így oltári marhaság, de olyan nincs, hogy a Lacetti-k 50%-ba jó, 50%-ba rossz váltót szereljenek.. vagy ???
Amúgy meg Skoda 120L, Daewoo Racer után pipec váltóm van! Nézőpontom+élményem szerint.
Először nekem is nehéz volt kezelni a váltót, de aztán egy nagyon profi autószerelő barátom javasolta, hogy két sebességi fokozat között a bal lábammal próbáljam meg minél jobban benyomni azt a padlóból kiálló sz*rságot. Na, azóta jobb... :-)
persze... nem szar, használható. de ha megnézzük többi hasonló kategória, vagy akár alsóbb kategóriában más váltókat észre lehet venni hogy nem egy műremek... de a célra megfelel. csak a sportos gyors váltásokat kell elfelejteni... (persze a PSA váltókat leszámítva...)
"Elolvastam a totálkáron jónéhány népítéletet és ott is sokan panaszkodtak a váltóra. Nem hiszem, hogy ez abnormális működés lenne, ilyen (gyatra) és kész."
Pedig nem annyira szar, mint leírtad. Mondjuk okoz csalódást, de ezt mondjuk saját autónál meg is érteném, hogy így elkeseredsz. De egy céges kocsinál... Az tény, hogy helyetted nem végzi el a munkát, de én még félre nem váltottam egyszer sem, és egy hét után már elő sem fordult, hogy nem találtam meg egy fokozatot elsőre, de addig is csak azért, mert a kezemnek meg kellett tanulni.
Ezt sok új vagy viszonylag új autónál észrevettem. Én a gyújtás elektronikájára tippelek. A mai gyakorlat az, hogy a kopogásos égés határán adja a szikrát a szerkezet, ezért lehet a morgás.
Elolvastam a totálkáron jónéhány népítéletet és ott is sokan panaszkodtak a váltóra. Nem hiszem, hogy ez abnormális működés lenne, ilyen (gyatra) és kész. Ezt kell szeretni, együtt lehet vele élni, de mégis fájó pont az autó többi nagyszerű eleméhez képest.
mi használunk mellette egy Corsát is és annak jobb a váltója.
pontosabb meg miegymás. én is tapastaltam hogy nem egy gyors szerkezet de ez van ezt kell szeretni. szerintem leginkább a G astráéhoz hasonlít működésre...
Nekem még soha nem reccsent gyors váltáskor, nemhogy 4000-es fordulatnál, de leszabályozás határon váltáskor sem.
Két hibája van: hátramenetbe tevéskor valóban hajlamos kerregni (a gyors Y megfordulásokat el lehet felejteni), illetve a hideg szerkezet az 1. fokozatot csak álló autónál hajlandó elfogadni.
Előtte azért a Mitsuban elég jó váltó volt (az a tipikus jó-japán), de én nem érzem akkora visszalépésnek a GM teknikát. Gyakorlatilag ugyanúgy lehet dobálni a kart a sebességek között, csak többet kell vele dolgozni.
"Szerintem is hamar megszokható és jól használható az amúgy valóban nem igazi világbajnok váltó."
Most voltunk az Autóvásáron, és kipróbáltam a G és a H Astra váltóját is. Mind a kettő sokkal feszesebb és precízebb, a H-jé sőtpláne. Viszont a Lacettijé jobb az F Astraénál. Ezt tapasztalatból mondom :)
Ma, míg kifordultam egy benzinkútról a főútra, kipróbáltam egy kicsit komolyabb gyorsulást (4000 ig), és szépen lehetett váltogatni. Egyesből kettesbe (relative)gyorsan átment reccsenés nélkül. Szóval, nem olyan xar. Mentünk autópályán is, 4000-4100 fordulat (<1800km van az autóban) és szépen tartotta 140-et (lejtőn 150). Tovább nem engedtem, azt a 2-300 km-t már kibírom. Egyébként ~4000 RPM-nél még lehet beszélgetni. Fölötte már azért hangosodni kezd. (Persze, az 1.4 60LE F Astrához képest csöndes).
Szerintem is hamar megszokható és jól használható az amúgy valóban nem igazi világbajnok váltó. Szóval, tényleg egyedi hiba lehet, ha ennyire gázos a tiéd. Üdv.
Tapasztalataim szerint a váltó pontos és simán kapcsolhatók a sebesség fokozatok. A hirtelen váltást nem szereti ill. megbosszulja. Kapkodó, idegbetegeknek nem javallott... :))
A fokozatok nehezen találhatók, főleg a hátramenet, meg az egyes. És nagy erőt kíván a váltókar, félúton mintha már a kívánt sebességben lenne, de közben mégsem, tovább kell tuszkolni. Érzetre "karcos", mintha egy közepesen döngölt sóderkupacba akarnál leszúrni egy csövet, de mondhatom úgy is, hogy pontatlan a megvezetése. Jól tudom, hogy a váltó is Opel?
Most van kb. 1300 km benne, második teli tank, 533km ez szinte 90% város, dugó+auto klíma, 10,3-ra jött ki. Viszont, amikor lehetett menni, akkor felpörgettem akár 3000 fölé is, mert különben 2-esnél magasabb fokozatok nem is lettek volna használva :).
Sziasztok! 2100 km megtétele után a jelenlegi fogyasztásom 7,26l/100 km. Ez annyira nem is szörnyű egy 1.6-tól. 1/4 város a 3/4 országút. Hasonlóan jó fogyasztást nektek is!
Én szeptember 26-án váltottam Kalosról Lacettire (0 km, 1.4, 5 ajtó, Star?), október 07-én szerelték be a gázt és 24-én vizsgáztattam a Mozaik utcában. Gázból jelenleg (pesti viszonylatban) 10 liter/100 km a fogyasztása, csak sajnos ezt a fogyasztást nem tudom mihez viszonyítani, ugyanis amikor átvettem az autót, akkor már tudtuk, hogy október 01-től az ÁFA csökkentés miatt olcsóbb lesz a benzin, ezért még félig sem tankoltam, október 01-én viszont már tudtam, hogy 07-én szerelik be a gázt, ezért akkor sem tankoltam tele, mert ha gázzal járok, minek cipeljem fölöslegesen azt a sok benzint?
A gázbeszerelő műhelyben (Dunakeszi) azt mondták, hogy legalább 2-3000 km-t el kell menni, akkorra nyúlik ki úgy a membrán, hogy a fogyasztást véglegesen be lehessen állítani. Ennyi viszont ahhoz is kellene, hogy benzinből beálljon a fogyasztása, sőt, talán több is. Ezért most a 10 literes fogyasztással egyelőre elégedett vagyok (az 1.3-as porlasztós opel Kadettem fogyasztása gázból pesti viszonylatban a legkeményebb hidegben sem érte el a 8 litert).
A Lacetti kényelmesebb és stabilabb, mint a Kalos volt, viszont egyelőre lomhább.
Én a 15e-s szervíznél kértem, hogy állítsák be fényszórókat (akkor is a bal első vel volt gond). Műszert állítottak a lámpák elé és mind a kettőt beállították. Ezért külön nem számoltak fel semmit.
Nekem meg az a problémám a fényszórókkal, hogy a legmagasabb pozícióba állítva is alacsonyan és közelre az úttestre világít a távfény. Bizonyára apró, precíz korrekcióra szorulna csak, de magam nem akarok (nem is merek) hozzányúlni. Nem tudom, a szervizekben nem nagyolják-e el a dolgot, ha hozzájuk fordulok...
Jövő hónapban lesz egy éves a Lacettim és iszonyúan bosszant, hogy a bal első városi reflektor izzóját már 4-szer kellett cserélnem. A többi rendben van, de ez - amit persze a legnehezebb kicserélni - állandó kiég.
Kéredeznélek benneteket, hogy volt-e másnak is hasonló tapasztalata?
Érdemes-e ezzel bemennem a szervízbe, vagy törődjek bele, hogy ez ilyen és kész?
Ez előtt 8 évig FIAT Brava-m volt, de egyetlen izzót sem kellett soha cserélnem, pedig az olasz autókat - többek között (de szerintem alaptalanul) - az elektronikája miatt szidták.
Egyébként ez egy agyrém, hogy ki kell szedni az egész lámpatestet egy izzócsere miatt!!
nejem használja az én r19-met, mióta megvettem az sw-t. semmi baj nem volt vele, 6,3 volt az átlagos fogyasztása, de irtó fapados most már. a múltkor fűnyíráskor odébb álltam vele, majdnem nekimentem a szomszéd kerítésének, ilyen hamar elszoktam tőle, pedig imádtam.
Nálunk a mol és a shell meg a tesco egy áron van, az omv 6 ft-tal magasabb áron adja. én ha lehet osztrák benzint tankolok. ma egy baleset miatt letereltek az út mellé bennünket én voltam kb az 5. és fönnakadtam egy tuskón amin a többiek simán átmentek, középen kaptam el, láthatatlan volt a derékig érő fűben. sima helyre érve alánéztem, de nem láttam semmit, pedig recsegett rendesen minden.holnap aknán is megnézem.
Én általában a Tesco kútnál tankolok. Eddig semmi gondom nem volt vele. Ők nem a MOL-tól vásárolják az üzemanyagot, Angliából szállítják ide. Érdekes, hogy így is megéri nekik. Az adalékanyagokról nem tudok mondani semmit. Én közbe-közbe rátöltök egy kis 95-ös V-Power-t. Én úgy érzem azzal jobban megy a kocsi, talán a fogyasztás is kevesebb a spéci üzemanyaggal, de a Tesco olcsó, és ez az elsődleges szempont nálam. A tapasztalatok nagy részét még az előző autómmal szereztem (Renault). A Lacettibe még csak 1600 km körül van, így ott nem igazán érzek különbséget az üzemanyagok között.