ESP az az elektronikus stabilizáló rendszer (anno az A osztályos mercikbe találták ki ha jól emlékszem, miután anélkül borultak mint a napirend), alapból nem jár az exclusiveba sem, kb 60-70eFT a felár, de utólag nem lehet betetetni...
HelgaPataki>jó kérdés, a magas fordulatszámnak elvileg semmi köze az ESPhez... de majd az okosabbak megfejtik :-) nem volt erős oldalszél, vagy valami hirtelen mozdulat?
Fel tudnátok tenni egy képet erről a küszöbvédőről? Nekem valami aluminiumnak tűnő csodacsíkot mutattak küszöbvédőként. ne igazán tettszett ezért nem is vettem, de a fólia az már jobban érdekelne! Köszi!
JP
Szisztok! Ma nyílegyenes úton kicsit kihuzattam a kocsit 2-es sebességnél és kigyulladt néhány pillanatra az ESP jelzés a műszerfalon. Ki tudja, miért?
Ma posázzák a küszöbvédőmet :)
Ideje lesz lecsutakolnom az autót is.
Hol tetessem fel? Kanizsai citróba nem vinném szívesen. Ugye ehhez nem kell szakszervíz? Más márka szervíze is fel tudja tenni? Vagy akár én is, csak akkor lehet, hogy nem lesz szakszerű.
Ki kell mutatnia a computernek.
Ha át akarnak vágni,találkozzunk,aztán elmegyek veled...
Na engem ne félj,meg sem próbálnak majd....
elég rossz hírem van a szervizekben,itt Budapesten...
Ha nem állandó hibát tárol,hanem Úgynevezett eseti hibát,akkor nem fog semmi sem kigyulladni a müszercsoporton.
akkor is van megoldás,tudok egy helyet,ahol ingyenesen feltárják az autók rejtett hibáit,
s akkor elmegyünk oda...
de szerintem elég,ha egy kicsit megfenyítjük őket...
Üdv.Guri
Kérdezhetnék még? Te nagyon otthon vagy a témában, én meg csak iszom szavaidat...
Ahogy írtad, úgy jártam el, sírtam-ríttam a szakembernek: durrog, kerreg, megáll, fulladozik, stb. a motor...
Mondja: hozzam be, rákötik a lekérdező computerre a kocsit...
Kérdem én: ezt a jeladó problémát szerinted ki fogja mutatni a masina? Valahol azt hallottam, hogy ha tárol hibaüzenetet a kocsi számítógépe, akkor ég a műszerfali kontroll lámpa is. Vagy ez hülyeség? (Mert hogy nekem nem ég semmi a műszerfalon)
Ha nem mutatná ki, akkor milyen know-how-t javasolsz? Mit tegyek akkor?
Egy BX-es ismerősöm nekem is Keszthelyt ajánlotta (pedig Kanizsai). Egyszer vitte Kanizsára többet soha. Ma biztosan nem találkozom vele, de majd részletesen is kifaggatom.
A chip tuning nem káros a motorra.
persze csak akkor ha azt szakember végzi....
A chip tuning a motor rejtett tartalékait,ill. a gyár által nem tökéletesen szerkesztett motorvezérlést értjük.
ez azt jelenti,hogy a te a utód gyárilag is készülhetne mondjuk 110le sen,de akkor ki venné meg a két literes 110lovas hdi xsarát például?
Ezért bátran ajánlom a chip tuningot,a motor élettartamára nincs hatással,igazán a turbós motoroknál,mint a tied is,nagyon sokat jelent,nagyban javítja az autód vezetési élményét.
ezt csinálja a Wolksvagen is,rájöttek,hogyan lehet ugyanabból a motorból négyféle teljesítményt kihozni...
ez az eljárás ráadásul a dieseleknél fogyasztáscsökkenéssel jár,mivel a nagyobb teljesítmény miatt ugyanazt a menetteljesítményt sokkal könnyebben teljesíti a motor.
A C.Nagy Könyves Kálmán krt-i fényezőhöz volt szerencsém. Nem tudom, miben ismerszik meg a nagysága, nekem az első lökhárítót komplett lefestették, nem látok különbséget. Tehát ebben. Ok. Akkor valóban jó. A Bécsi úton rakattam be kihangosítót. Két kérésem volt. 1, Ne legyen pótantanna. (egy már van ugye rajta, ami tudja a GSM-et.) 2, Ne fúrják meg a karosszériát. (azt mondták, a gyári tartó pattintós)
Képzelhetitek mi történt. Felragasztottak még egy antennát a szélvédőre, és biztos ami biztos, odacsavarozták a tartókonzolt.
gt_guri
A chip-tuning nem teszi tönkre a motort? Nekem 16 szelepes Hdi-m van. Ilyen motort még nem láttam tuningolni. Az 1.9-es vagy 2.0-ás Hdi-be amit eddig olvastam, kb +30 pacit lehet tenni. Igazán mit takar a chip-tuning???
A Wallisról csak annyit, hogy a barátnőmnek elromlott az ablaktörlője.Motorcsere közben berepesztették a szélvédőjét, erre az újat rá akarták terhelni a cascojára. Naná,hogy nem engedte. Csak otthon vette észre,hogy a fényvisszaverős üveg helyett egy simát építettek be neki. Lassan perre megy a dolog. A Könyves krt-i Nagyról azt hallottam, hogy ott dolgozik az ország egyik legjobb fényezője. Lassan megyek az első kötelezőre hozzájuk, majd megírom milyenek voltak.
A motor és egyebek tuningolásával vigyázzatok (kiv. a külső), mert a CNagynál azt mondták, hogy azonnal elveszti a kocsi a garanciáját!
Olcsóbban mint a citroen ...
komolyan,nagyon sok autót hoznak hozzánk a műhelybe....
sokan vannak úgy,hogy mocskosul átverték őket,aztán inkább hozzánk hozzák,
persze csak azért,mert nálunk azt kapják,amit várnak...
gondos szerelést,alacsony árakat,megbízhatóságot...
sok embernek ez az egyetlen alternatívája maradt...
Üdv.Guri
Eleinte nem is volt rossz...
de aztán....
nem mondom gyorsan szereznek alkatrészt,meg ilyesmi,de akkor se kellett volna átverni....
nem rossz ötlet,de nekem ez már a 9. PSA-s autóm
nekemnem igazán lehet újat mondani....
magyarul amit lehet megcsinálok magamnak.....
Üdv.Guri
Én a Wallisnál vettem a gömböcöt!
Ügyintézés korrekt volt. Meg a legolcsóbb is itt volt. (10% kezdőrészlet, 5 év alatt csak 10%-kal fizetek többet, mint az ár!) Igaz még mindig tartoznak egy küszöbvédővel, mert nem volt az országban, de majd behajtom rajtuk.:)
A szervízbe beengedtek, amikor az üléshuzatot tették fel külső cég dolgozói, sőt!, a szalon és a műhely között egy űvegfal van, tehát lehet látni akár fotelból is, hogy mit csinálnak, igaz ekkor nem látunk mindent pontosan. Szalon jól néz ki, kellemes, kényelmes. Családot kínalgatták mindennel, amíg én a szervízben voltam. Nem idegeskedtek, amikor a kisgyerek szaladgált az új autók között :) Én maximálisan meg vagyok velük elégedve, igaz szervízre nem oda fogok menni, mert 200km-re lakom tőlük.
Nagykanizsáról hova érdemes vinni szervízre? Azt hallottam, hogy a kanizsaiba nem ajánlatos. De akkor hova??
Casco: 1.6v16 exclusive után fizetek éves szinten 72ezret. Ha valaki tud ennel olcsobbat, akkor szoljon! Fontos, hogy ugyanezt a tipust nezzetek, mert sokat szamit! Első év után csökken 15%-ot, második év után 30-at, 3. év után 50%-ot!!! Ez is fontos!
ARGOSZ-nál kötöttem.
A PSA topicban eddig nem mondtak rosszat Pásztorékra, te vagy az első, aki panaszkodik rájuk... (Mondjuk abban biztos vagyok, hogy nincs olyan márkaszerviz, ami mindenkinek megfelelne)
Mellesleg a psa.sysconfig.hu oldalon van egy szerelők, bontók lista, ahova csak ajánlott, kipróbált szerelők kerülnek fel. Nektek ez még a garancia miatt nem pálya, de az infóitok alapján betehetnénk a márkaszervizeket is.
Smith!
de ha gondolod forgalmazok hozzá sportvezérmütengelyt(SCHRICK)
+11le,
versenyelektronika
+9le
hegerfejtuning
+6le
motorpolírozás
+4-5le....
kip.rendszer,egydobos,supersprint,vagy saját gyártott...
+6-8 le
direkt szűrő+rezonátorcső
+4le
össz:kb.40le!!!!
NOS(NITROGÉN OXID RENDSZER)
+50LE!!!!!
ha gondolod.....
Üdv.Guri
Nos: mint tudod,a c3 1.6 16v
a saxo vts motorjával van felszerelve,kicsit visszabutítva....
ezt a computer átprogramozásával érték el...
nekem volt VTS-em ,amit tuningoltam,és vettem bele egy verseny elektronikát...
a régi megmaradt,majd mikor eladtam a VTS-t,rajtammaradt....
hát egy kis programozás után átpakoltam a computert,majd elvittem beszabályzásra,a végeredmény:
99+ benzinnel fékpadon 128le!!!!
nos ezért megy 211-et....
:-)))))))))
van chip-tuning hozzá,
A megalarm kft.
végzi,önmagába +7-8 le...
az is érezhető....
Kb.60000 forint.