Ha valaki csak szimulál, a digitális utolsó elem (műlaci) és az erősítő közé ezt téve még szép javulás idézhető elő. Ott virít a KEYB. felirat a kiválasztó kapcsolónál. Azzal.
Szóval a Line 6 utódja valahol ez az effektgyártó manufaktúra?
A Line 6 igazából nem rossz kis effekt, csak nagyon lecsapja a magashangokat. Ezt jobb lenne ha a felhasználóra bízták volna. A 16 egy tényleg tompa egyrotoros laci. A 122-esnél tényleg több a mély, de nem a magas rovására. Itt meg az arányt a magasvágással érték el. A legjobb a 145 szimuláció, de még ez is vágja a magasat.
Árban a pont ugyanaz Behringer jóval olcsóbb.
A Boss Rt-20 nál az volt az egyik pozitív számomra hogy beállíthattam hogy ne csorbuljanak a magas frekik. A másik az effekt aránya. Lehetne mikorfontávolságnak is nevezni. Itt dry/wet potikkal állítható.
Most utólag egy Behringer MIC200 csöves előfok is került az Rt-20 effekt után, hát csodát művelt!
A helyzet következő: azok a csávók, akiknek a Line 6 túlzottan lekorlátozó volt, megalapították a Damage Controll-t, abból meg egy egyesülés után lett ez a vállalkozás.
Semmilyen más gyártónál nem tapasztaltam, hogy ennyi paramétert lehetett volna változtatni és még jól is szól.
Én csak a videot nézetm/hallgattam meg. Ezen eléggé meggyőző volt a hangja, és nem jött át nekem az alsó felső rotor. De megnéztem a linket, és végig hallgattam a felvételeket. Ezek már kevésbé voltak "beájulósak". Azért előhúzom a Line6 pedálomat, és gitárral meghallgatom azt is, mert a strymon honlapján nem volt feltünő a kettő közötti különbség az én fülemnek. Ez persze nem mérvadó!:-)
Más. Remélem, hogy a héten lesz vállalható felvételem az itthoni Hammondról amit megmutathatok majd itt a fórumon. Érdekel, hogy jó nyomon vagyok-e...
Jobboldalt a képen a gombok/potik fölé víve az egeret még a funkciókat is részletesen ismerteti. A secondary/másodlagos funkciókra is érdemes rákattintani.
Ráadásul van egy olyan speciális lehetőség is hogy a két rotort külön kimeneten kaphatjuk. Bi amp mode.
Aztán tényleg nagyon alapos ismertetés következik. Mind a hagyományos laci, mind ez tekintetében.
A hangfelvételeknél meg egyértelműen különválik a "tölcsér" és a "dob" hangja.
Sőt, gitáron, nagyon szépen. Filótunk is hogy miért gitárral mutatják be az ilyeneket orgona helyett, de a válasz gondolom egyértelmű.
Gitárosból százszor annyi van mint billentyűsből. És gitárosból ezerszer annyi van mint hammondos orgonistából. Szóval más piac.
Nekem is nagyon tetszik, mert egyáltalán nem "billeg" egyik csatornából a másikba a hangja. Kár, hogy csak egy utas mint a fender vibratone, ezért rendes lezli hangzást két pedállal, meg egy aktív crossoverrel lehetne szimulálni rendesen szerintem. De a két pedál áráért már lehet venni egy rendes lackót használtan:-)
Eboardmuseum - Klagenfurt Kevesen tudják, hogy itt a "szomszédunkban", az ausztriai Klagenfurtban található Európa legnagyobb szintetizátor múzeuma. A szomszédság kérdése persze relatív, de tőlünk, Bagodból tényleg nincs túl messze. Az ember egy nagyobbacska gázfröccsel[...] Bővebben!Tovább »
Végighallgattam a kis pedál demóit, egész emberes, bár nem tudom miért nem egy orgonával nézték már akkor. Gitáros körben azért nem akkora felkapottságú egy laci szimuláns, mint a billentyűsöknél.
2 negatívuma van:
1.) 300 helyett simán elég volna 120-150€ érte
2.) a lacistopphoz sajnos folyamatosan nyomva kell tartani a gombot :(
Ja, Leslie stop. Való igaz, a rendes lezli véltlenszerűen vagy kellemes vagy hangilag zavaró helyen is megállhat. Az igazi, nagy csöves lezliknél ellenben szinte mindegy, mikor és hol áll meg.
A szimulációknál és mechanikus klónoknál viszont zavaró. Hol tompa, hol éles és vékony a hang, csak ritkán optimális. Néha, persze zenélés közben, utána kellhet forgatni. Én is gondolkodtam már hogy milyen elektronikával, mechanikával lehetne valahogy mindig helyzetbe hozni? Igazából a megoldás a KÉT nagy 122-es :-) Ott már tökmindegy.
Ezt ennél a szimulációnál viszont kellemesen kiküszöbölték, hogy mindig egy adott pozicióban legyen álló módban.
Az elmúlt 6-7 évben néhányszor "benézett" ide a brazil TX5. Régen Tokai, most Ventura. Inkább a korai XB2 műszaki színvonala pl. a 32-es polifóniájával is.
Remdszeresen a nemnyert kategóriát érte el. Legalábbis nálam.
Az új, kis lezliszimuláció jó hangúnak ígérkezik, aztán majd ha kissé elterjed, kiderül. Hozsannáztak már sokról, aztán kiderült, inkább mégse. Orgonán lenne jó meghallgatni.
Billentyűsgitározás.
Először Emó játszott valahogy így, de tökélyre Jan Hammer vezette. Ő a lagnagyobb billentyűn gitározós. Jeff Beckes felvételei kíválóak. Meg amúgy egy nagyon jó jazzbillentyűs. Van pár lemezem ahol Hammondon játszik.
Egyébként a rendes laci is ott áll meg stoppnál ahol éppen tart nem? Akkor ez mégsem eredeti hű. Persze ismerem a műlaci hatást, mikor szódásszifon hang szól leginkább laci álljnál...
A hangját alaposan és szépen bemutatják. Nekem tetszik. Szépséghibája a bemutatónak hogy gitárral történik.
Mindjárt a második hangsávval meggyőztek. Sok buta effekt mellett ez tudja a lezli stop-ot! És tud a stophoz mégvalamit: Mindig ugyanabban a pozícióban áll meg, az optimálisban, tehát nincs az a szitu hogy leállás után talán jól foxólni vagy mégsem.
Végre van eszük hogy nincs sztereó bemenete. Minek is? De a kimenete sztereó. Természetesen.
Méretre jó pici, a dugók mérete alapján szinte zsebben elfér.
Írtam neked nemrég Elka pedállal kapcsolatban egy mail-t, de lehet, hogy rossz vagy régebbi címre ment. Mivel komolyan érdekel az állvány és pedál, kérlek írj nekem privátba a "jokaibableves@gmail.com"-ra!
Nem rossz ez az Ekseption-féle 'Bach cover' sem!! :)) Jon Lord-é - asszem' majd 10 év múlva - '81-82-ben jelent meg a Before I Forget albummal.
Az orgona BX3 v.2 vagy XB-5 lehet, mert a felvétel a (YT-on írt dátum szerint) 2000-es. Nem vagyok benne biztos melyik.... mindenesetre már midis.... :)
Azért a Niacin vonal kissé még meredek lenne nekem, de szeretem őket is.