Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pugfan Creative Commons License 2001.11.12 0 0 334
T. HDi tulajdonosok/vásárlók!
Figyelmetekbe ajánlom a tényt, miszerint már a 90 lovas változathoz is 157A-es generátort szerel a gyár (hogy mi a szösznek, nem tudom, de lehet, hogy a mágnesszelepeknek van ilyen nagy áramfelvétele) a mezei 70-80A-es helyett. Tehát akksi cserénél csak jó minőségű, nagy teljesítményű akkut!
Ez amúgy jó hír az őrültebbfajta autóhifiseknek, ui. 12V*157A = 2,2kW
.
.
.
Előzmény: szistipisti (333)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.12 0 0 333
Én voltam az egyik ellenvélemény!

Ha igaz amit szg307 írt, hogy folyamatos táplálás van és az adatbusz végzi a ki-be kapcsolást, akkor a kondi beépítésének, feltéve ha tényleg nem több mint 20 mF akkor veszélye nincs. Létjogusultsága lehet, hiszen plusz energiát szolgáltat az erősítőnek pont akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá, a zenei teljesítménycsúcsok esetén. Az igazság az, hogy az aksi teljesítményének abszolút elégnek kéne lenni rá, de mivel szg307 véleménye szerint vékony a tápkábel, aminek az ellenállása már számittevő lehet nagy áramok esetén, itt valóban segíthet a kondi. A különbségnek kis hangerőnél nem igazán szabad észrevehetőnek lenni, de nagy hangerőnél meggyőző lehet. Én már kezdek hinni szg307-nek. Nagyon fontos a vastag bekötő kábel, mert vékony kábel esetén mit sem ér! Azt viszont jó lenne pontosan tudni melyik csatlakozón van a táp (ahova a kondit forrasszuk). szg307? Vagy egyértelműen kimérhető? 12v sehova méshova nem megy a fejegységbe?

Előzmény: Az Utolsó Európai (332)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.12 0 0 332
OK, köszönöm előre is...:-)) De azért a Sony is sokkal jobb, mint ami gyárilag benne van, ugye?

Teljesen elbizonytalanítottatok kondiügyben. Egy lámer számára nincs kínosabb érzés annál, mikor szemlátomást hozzáértő emberek ellenvéleményen vannak a témában...:-))

Előzmény: szg307 (330)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.12 0 0 331
szg307!

Szerinted a teljes frekvencia sáv lemegy az ajtó hangszórókhoz, vagy van valahol hangváltó? Mivel, hogy a hangutak szét vannak szedve az autóba (felül magas hangsugárzók a műszerfalon. Tehát a több utas hangszórót érdemes-e venni az ajtókba?

Előzmény: szg307 (330)
szg307 Creative Commons License 2001.11.12 0 0 330
Elég bajos hátra betenni a 17-est. Nem biztos, hogy hátul 12-es van! Ha haza megyek akkor lemérem pontosan.

Melyik jobb? Megnéztem a Sony-t is: drágább volt, kisebb mágnessel, légrés kb. ugyanannyi, membránja a Dayton-nak jobb. (Öcsém többek között hangszórók szervízelésével is foglalkozik...)

Előzmény: Az Utolsó Európai (328)
mopis Creative Commons License 2001.11.12 0 0 329
sony
Előzmény: szistipisti (327)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.11.12 0 0 328
Sziasztok!

Nálam pontosan ugyanez a jelenség a CD-rádiónál, azzal a különbséggel, hogy a Sláger rádiót csereberéli vagy felejti el.
Amit én észrevettem:
Ha nem mégy ki CD-hallgatás közben a rádióadó regionális területésről, nincs semmi gond. Viszont ha pl. Győrben vagy, hallgatod a rádiót, majd beraksz egy CD-t, és feljössz Pestre, garantáltan megzavarodik a gép. Olyan, mintha az RDS akadna össze valamivel...

Más.
Szg307, írtad, hogy hátra is 17-es hangszórókat tettél, kiegészítve valami tartópánttal, vagy mivel. Egy szerelőműhely megoldja ugyanezt, ha beállítok 2 pár 17-es hangszóróval? Vagy ők nem pepecselnek ilyensmivel, és vegyek hátra 12-eseket?
Még egy kérdés: mi a vélemény a Sony hangszórókról? Ilyet tudnék venni elég kedvezményesen. Vagy a Dayton jobb?

Előzmény: szg307 (326)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.10 0 0 327
knbm!

Akkor, ha ilyen problémám van hol reklamáljak? Peugeot, szervíz, Klarion, Blaupunkt...

Előzmény: knbm (325)
szg307 Creative Commons License 2001.11.10 0 0 326
Hello KNBN!

(Pont Rólad írtam, amikor a PUG-os cimboráról beszéltem.) Örülök, hogy előkerültél.
Az én fejegységem Clarion gyártmányú. Cimborád mit tud a hibajelenségről? Mit csináljak, ha rájövök, hogy mi okozza?

OFF
Kapaszkodj meg... én is vettem egy Sony tévét (86 cm képátmérőjű...) és ebben is OLYAN a hang. De a hifiről minden rendben. (Gondolom, hogy a Sony is úgy gondolta, hogy ha megveszel egy ilyen TV-t akkor legyen hozzá legalább egy olyan audió rendszered amilyen a TV képe.)
ON

Szispisti!

Nem minden esetben csinálja a kavarást a memóriában. Egyenlőre fogalmam sincs, hogy mi indikálja, de ha lesz egy kicsi időm, akkor neki ugrok a témának.

Előzmény: knbm (325)
knbm Creative Commons License 2001.11.10 0 0 325
Hiába kérdezel, fogalmam nincs, hogy mi van a dolog mögött, de ha találkozom egy cd-rádió-s géppel ki fogom próbálni. Az enyémben rádiósmagnó és cd tár van, ott semmi problémát nem találtam, a hangszórók sovány minőségén kívül. Tudtommal a fejegységeket a Clarion és a Blaupunkt gyártja. Egyik sem rossz név a szakmában. Ha elromlik a készülék akkor azt a gyári a clarion vagy blaupunkt szervizek javítják. Nyilván a gépeket a Peug megrendelésére gyártják de az azért elég valószínűtlen, hogy a Peug direkt funkcióhibás gépet rendelt volna a két neves gyártótól.
Egyébként érdekességként elmondhatom, hogy pár hete vettem 150 ezer forintért egy SONY stereo Tv-t. A készűlék mindkét oldalán oldalirányba néző kb 6cm.-s hangszóróval van ellátva. Teljesítmény kb 0.5 Watt. Alig szól jobban mint a szokol rádió.
A képe viszont bitang jó. Itt még a hangszóró csere sem megoldható, marad a hifi-n keresztüli TV-zés.
Előzmény: szistipisti (324)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.10 0 0 324
Köszi szg307!

Elég meggyőző vagy, a végén még én is teszek kondit. Ez a CD+rádió kavarás probléma elkeserítő, a szervízben vajon mit mondanak? Kíváncsi lennék knbm véleményére is, mert ez a rendeltetését tekintve egy súlyos konstrukciós hibának tűnik. Kb olyan mint ha a váltó a hátramenet kapcsolása után folyton összekeverné az előremeneti sebességfokozatokat. Szerintem ebbe nem lehet beletörődni, mert a fejegység csere is erősen kérdőjeles megoldás pont az integrált rendeszer miatt. Ha ez tényleg nem egyedi eset, akkor erre a gyárnak, illetve az importörnek is reagálni kell valamit, mert ha nálam is ezt csinálja, akkor én a végére járok. Figyelj szg307! Könnyű azonosítani, tehát minden esetben csinálja a hibát a CD-rádió átváltásnál?

Előzmény: szg307 (323)
szg307 Creative Commons License 2001.11.09 0 0 323
A különbség már kisebb hangerőn (pl. 30%) is jelentkezik. Dinamikusabb a hangzás. Autó-audióban nem szoktam vájtfülű lenni, de nagyon meg lehet hallani. 80%-felett már a 20000 mikro sem elég (és főleg a rádió beépített végfoka).

Semmi infom nincs a beépített rádió paramétereiről, csak azt tudom mondani amit láttam, amikor szétszedtem. (Korábban a topicban találkoztam valakivel akinek van egy PUG-os- elektrónikus-cimborája.)

Nekem egy CD+rádió fejegységem van. A hátulján két csatlakozó sor van, az egyik a vezérlésé és a tápé, a másik a hangszóróké. Nincs rajta alacsony jelszintű kimenet. Véleményem szerint olyan erősítőt kell alkalmazni hozzá, amely tudja fogadni a fejegység hangszóró kimeneteit. (Valamelyik nap összeakadtam egy ilyennel.) Az erősítőtől pedig tisztességes kábellel kell eljuttatni a muzsikát a hangszórókhoz.

A fejegység kidobására nagyon nagy késztetést érzek minden olyan esetben, amikor CD-ről való visszaváltás után véletlenszerüen elkavarja a beprogramozott rádióállomásokat. Hogy miért- miért nem, mindíg a Bartók rádióval kavar valamit: vagy telerakja vele a memóriát, vagy a Bartók helyett tesz be valami másik adót.
Ha nem lenne a fejegység ennyire "hozzádrótozva" az elektronikához (központi kijelzés, vezérlés, stb) akkor már repült volna.

Mielőtt valaki benyomná, hogy a fenti hiba a konditól van, azt ki kell ábrándítanom. Miután átvettem az autót már csinálta (és a topic tanúsága szerint másnak is).

Lehet, hogy ha ezt a hibát megunom, a szalonban jobb kézzel bal vál felett visszaszolgáltatom...

Előzmény: szistipisti (322)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.09 0 0 322
Ez a "teljesítmény-igény-csúcs" (ez tényleg állat :-))) csak annak jelent problémát, aki nagyon hangosan hallgatja a rádióját. Ugyanis normál hangerőnél a tápáram messze nem éri el a teljesítmény-igény-küszöböt (azé ez se semmi) tehát meg lehet takarítani a kondit. Azért is írom ezeket, mert szerintem mindenki fél egy ilyen jellegű beavatkozástól mint kondi beforrasztás és gondolom nyugodtan mellőzhető is. A hangszórócserének a legtöbb átlagos esetben kielégítő megoldásnak kell lenni. Remélem egy-két hét mulva már lesznek gyakorlati tapasztalataim nekem is.
Te szg307!
Van ehhez a gyári audióhoz valami specifikáció, ne talán kapcs rajz, vagy ilyesmi? Elsősorban az érdekelne, hogy szerinted a fejegység alkalmas-e igényesebb erősítő meghajtására, mekkora a hangszórókimenetek impedanciája, van-e vezérelt alacsonyjelszintű kimenete, az valamilyen szabvány csatlakozón van-e? stb... Szóval megtudható-e mindez valamiféle leírásból, amit a kocsihoz mellékeltek, annak érdekében, hogy komolyabb audiórendszer legyen a kocsiban, a fejegység cseréje nélkül?
Előzmény: szg307 (321)
szg307 Creative Commons License 2001.11.09 0 0 321
Üdv a csapatnak!

Visszatértem.
Átolvastam a hozzászólásokat a "kondis" témámhoz.
Mindenkinek van egy kicsi igaza, így nekem is.

1. A rádióhoz egy elég vékonyka drót viszi a tápot. Ez a táp nem szűnik meg sohasem. Tehát a gyújtáskapcsoló sem kapcsolja le. A rádió ki-be kapcsolását az autó az adatbuszról vezérli.

2. Mivel a kondi a rádiótól kb. 10 cm-re van beforrasztva, vastag dróttal, ennek az ellenállása kevesebb, mint az akkutól a rádióig terjedő vezetéké. Tehát a rádió részéről érkező impulzus-szerű teljesítmény-igény-csúcsokat(hát ez állat volt...) a kondenzátor fogja kielégíteni és nem az aksi.

3. Természetesen igaza van annak, aki azt mondja, hogy egy megfelelően vastag drót az aksitól a legjobb megoldás. Az én véleményem is ez. Annyi időm azonban nem volt, hogy végigkússzak a műszerfal mögött egy dróttal az aksiig, és nem akartam garos autóban ilyen dolgokat művelni. Egy kondi mégiscsak diszkrétebb, mint egy 2x6mm2-es drót. Másrészt az a rádió amit gyárilag adnak, nem ér meg több (munka, pénz) befektetést. És még nem is beszéltem a fika kis kábelekről, amelyek a hangszórókhoz mennek.

4. A fentiekből látszik, hogy nem a maximalista szemléletével fogtam az "audió tuning"-hoz, hanem csak annyit akartam foglalkozni vele, amennyit a gyári cucc még ésszerű határok közt megérdemel.

szistipisti Creative Commons License 2001.11.09 0 0 320
Azért nem teljesen úgy volt, hogy "előbb nincs és aztán mégis van". Amikor igényeltem már akkor is volt, csak elővételi joga volt október 30.-ig a megrendelő kereskedésnek, aki nem mondott le rólla, sőt állította, hogy már van rá komoly érdeklődő. Az autó pedig a vám szabadterületen volt. Én pedig nem akartam várni, és gyártásba rendeltem az enyémet, hogy legalább esélyem legyen az idei átvételre. Az egyik nap pedig hívott a kereskedőm, hogy megszerezte az autót, október 30.-án még megvolt, ekkor már joga volt neki is "leszámlakérőzni" (memtom mit jelent, de valami ilyesmit mondott). Az én rendelésemet pedig átvállalta, vagy valohogy megoldotta. Ezért is mondtam, hogy rendesek voltak velem. A minap már a szerződést is megkötöttük, a hétvégén, vagy hétfőn érkezik a telepre a gép, majd max egy hét és átvehetem. Semmi nem indokolja, hogy átverés lenne a dologban, de kola23 részéről szerintem apszolut jószándék volt a figyelmeztetés, és az óvatosság sem árt.
Előzmény: kola23 (319)
kola23 Creative Commons License 2001.11.09 0 0 319
Nincs!
...és fogadok, hogy ha a Te autódról lenne szó, nem lennél rest és megnéznéd alaposabban.

Egyébként meg nem teljes átfestésről van szó! Tudod ha egy autó hirtelen nincs és aztán mégis van annak több száz oka lehet, és ismerve a kereskedők morálját inkább felkészülök mindenre. De Te nyugodtan vedd át az autódat úgy, hogy nem nézed meg...

Üdv.
Kola

Előzmény: knbm (316)
aamen Creative Commons License 2001.11.09 0 0 318
paranoia.

lehet, hogy Szisti kollega egy rendszergazda.
az meg ugye, olyan, hogy:
- van a rossz rendszergazda, na, az epelmeju.
- van a jo rendszergazda, az paranoias
- van a nagyon jo rendszergazda, az meg "hmm. paranoias vagyok. elegge paranoias vagyok?"

bocs.

hali,

aamen

Előzmény: knbm (316)
knbm Creative Commons License 2001.11.08 0 0 317
Letelt az aranyélet, visszajöttem, üdv mindenkinek.
Bocs az előbbi kirohanásért, de igazam van!
Nem?
knbm Creative Commons License 2001.11.08 0 0 316
Isten bizony mondom Ti paranoiásak vagytok!
Igazatok van, szerintem nem is zöld volt csak ráborult a festék, a műszerfal meg a penésztől zöld. Az átvételhez vigyél ultrahangos készüléket, CT-t, röndgent....
Oldalakon át lelkendeztek arról, hogy milyen rendesek és korrektek, aztán meg arról, hogy hogyan fognak átqrni. A valóság meg valószínüleg az, hogy mákod van Szisti.
Nincs valami baj veletek?
szistipisti Creative Commons License 2001.11.08 0 0 315
Köszi!

Majd résen leszek! Azt ígérték, ha megjön a kereskedésbe (ma holnap) azonnal értesítenek, úgy hogy megnézhetem. Mindenesetre minden jó tanácsot szívesen veszek.

Előzmény: kola23 (314)
kola23 Creative Commons License 2001.11.08 0 0 314
Szia Szisipisti!

Nem megrémiszteni akartalak!
Valójában arra, gondoltam, hogy a kereskedések ha így hirtelen találnak egy modellt az lehet, hogy korábban valahol már ki volt állítva esetleg tesztautónak használták (többnyire nagyon keveset a ker.ig szolgálatában) és mégis megpróbálják újként eladni. Mivel magam is dolgoztam importőrnél ezért ismerem azt a módit. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy szart kapsz!

Ezt elkerülni leginkább azzal tudod, hogy a szokásosnál jobban megnézed az autót átvételkor és minden gyanus körülményt, vagy jelet megkérdezel. Én átnézném festékvastagság mérővel (minden kereskedésben van, ahol használt autót beszámítanak) és ha van valami gyanus dolog akkor megnézném, hogy mikor hozták ki a vámszabadról és hol volt a köztes időben. Erről az importőrnek vagy a kereskedőnek tudnia kell, persze nem biztos, hogy elárulják.

Mindez természetesen egy fikció és lehet, hogy semmi alapja sincs, de talán jobb felkészülni rá.

Üdv.

Kola

Előzmény: szistipisti (312)
SzakEmber Creative Commons License 2001.11.07 0 0 313
Igen, igen.

Én is azt akartam mondani, hogy vigyázat a kondival. De ha szgk307 már felszerelte és neki tetszik, akkor át kellene alakítani.

Előzmény: szistipisti (311)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.07 0 0 312
kola23 és a többiek!

honnan tudom azt kideríteni, hogy nem visszaadott autó-e? Szerintem nem az, de mégis, hogyan szerezhetek bizonyosságot?

Előzmény: kola23 (309)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.07 0 0 311
Szia Szakember!

Ne haragudj, de mond már meg nekem, mi a bánatnak kell az a kondi egy DC konverter nélküli erősítőhöz. Ideálisabb feszültséggenerátort mint egy 60 amperórás aksi el sem tudok képzelni. Innentől kezdve a Pufferkondinak kb annyi értelme van a hangzást illetően mint otthon a széklábára aranygyűrűt tenni (nem vicc, hallottam már ilyet). A Gigantikus kondinak a DC konvertereknél lehet valimicske kis létjogosultsága extrém teljesítményű erősítőknél szélsőségesen nagy hangerőnél. Jelen esetben szerintem nem hogy felesleges, de egyenesen veszélyes az általad is leírtak alapján.
Bár ezt a kérdést lehet, hogy szgk307-nek kellett volna feltennem. Mindenesetre én is mindenkit óvatosságra intenék a kondival és mindenféle elektromos barkácsolással kapcsolatban. Mint mindnyájan tudjuk, ebben az autóban még a belső világítást is számítógép vezérel. Tehát óvatosan!!!

Előzmény: SzakEmber (310)
SzakEmber Creative Commons License 2001.11.07 0 0 310
Hello topiclakók,

Nem vagyok 307 tulajdonos és csak hobbiból olvastam a topicot, de olyat találtam, amit nem hagyhatok szó nélkül. Ezért szeretném szg307 208. hozzászólását elővenni.

szg307!
Azt írtad, hogy értesz a dologhoz. A 20000uF-os kondit csak úgy rákötötted a rádió tápjára?
Remélem, hogy nem, mert az több szempontból is rossz.
1. A vezetékezésnek ugyan van ellenállása, de a többi fogyasztó (és főleg az akku, ami nagyon kicsi belső ellenállást jelent) is azzal foglalkozik, hogy a hálózati feszültségcsökkenés esetén kisüti a kondidat.
2. Ha a gyújtáskapcsoló ki/be kapcsolja a rádió tápját, akkor még borzasztóbb dolog történik: a kondi töltőáramának csak a vezetékezés ellenállása szab határt!

Korrekt megoldás az lenne, ha a rádió tápvezetékét nagyobb keresztmetszetűbbre lehetne cserélni. Az akku ugyanis sokkal jobb dinamikát tud adni, mint egy kondi. Ha mégis a kondizásnál maradsz, akkor a kondi elé egy nagyáramú diódát köthetnél, (mint egy csúcs egyenirányító) ez megakadályozná, hogy a többi fogyasztó "visszafelé" kisüsse a kondit. Mellesleg a dióda csökkentené a bekapcsoláskor jelentkező áramrugást is, igaz, hogy a rádió kb. 0.6 Volttal kisebb feszültséget kapna. De ez nem baj, mert az autódban a feszültség aműgy is a 12-14V-os tartományban mászkál. Bocs, hogy hosszú voltam.

Előzmény: szg307 (243)
kola23 Creative Commons License 2001.11.07 0 0 309
Sziasztok!
Gratulálok az autóhoz! Arra vigyázz nehogy valami olyant kapj meg amit az előző tulaj nem vett át mert észrevett rajta valami hibát. Szurkolok neked :-))

Most Én is felgyorsítom az eseményeket, de mivel az igényeim nem túlzottak, ezért nekem az "alap" Premium is megteszi, így nem maradok le semmiről ha esetleg kicsi lesz a választék.

Ez a küszöb érdekel, az nekem is tetszik, de más extra nagyon nem kell. Riasztóban a Texalarmot ajánlották 85 ezerért, szőnyeget meg adnak hozzá azt ígérték. A kedvezményről pénteken megyek tárgyalni!

Üdv.
Kola

szistipisti Creative Commons License 2001.11.06 0 0 308
Ok köszi a vigasztalást, én is így gondolom! Ők is ezt mondták, hogy szerintük is a jövő héten már benne ülhetek, de ha még egy hét ám legyen, ez is jobb mint a január, amit először ígértek. Riasztóm nem lesz! Nam vagyok pesti, garázsban áll az autóm, a munkahelyemem pedig az ablak alatt áll, kicsi a lopási kockázat, ami meg van, arra ott a gyári inmobilaiser, meg teszek be plusz kormányzárat, ennyi. Utálom, amikor a riasztóm feleslegesen szól. Nissan Primerám volt, amibe megszólalt a riasztó, ha heves zápor kopogott a tetején. Mindig ki kellett mennem, hogy kiriasztózzam, mert ha a távirányítóval kapcsoltam ki akkor meg beriasztózta magát 2 percen belül, úgy hogy nem kerülhettem el az elázást. Megfogadtam, hogy nekem nem lesz riasztóm. Remélem nem bánom meg!
Előzmény: mopis (307)
mopis Creative Commons License 2001.11.06 0 0 307
Szistipisti,
a vezess.hu-n zorro művésznéven már leirtam 1cer
a rendelési tapasztalataim, amik nagyon jók voltak, hiszen a rendeléstől számitott 7. héten átvettük a kocsit. A 6. héten érkezett be Mo-ra és
4 nap után a kereskedőnél volt, aki újabb 2 nap alatt mindent lebonyolitott. Úgyhogy ha a héten beér hozzájuk, akkor a jövő hétnek nem látom akadályát. Hivogasd őket, ha sürgős a kocsi, mert ha ennyire jó velük a kapcsolatod, akkor nem várnak össze 4-5 kocsit, hogy a rendszámokat meg mindent együtt intézzenek, hanem elviszik a Te papirjaidat külön és 1-2 nap alatt mindent megcsinálnak. Ha tényleg minden benne van, amit akartál, akkor a 2 hét is nagyon gyors.
A téli gumit meg ne ott vedd meg, ha spórolni akarsz, mert én pont egy 12 ezerrel vettem olcsóbban, mint amennyiért ők ,,akcióban,, ajánlották az Alpint.
Na és mi van a riasztóval?
Előzmény: szistipisti (304)
szistipisti Creative Commons License 2001.11.06 0 0 306
Nem tudom ma az extrém ebben, a buborék elég diszkrét dolog a 307 - esen és elsősorban azért jó, mert nem esik be az eső, ha résnyire húzod az ablakot. A küszöbvédő csak akkor látszik, ha kinyitod az ajtót, mert belül van egy kis fényes csík na azt elismerem, hogy lehet nélküle élni, de nekem tetszik. A Hátsó szárnyban még én sem vagyok biztos, a kipufogómhoz pedig senkinek semmi köze! :-I Azért majd igyexem visszfogni magam. :-)
Előzmény: cszoli (305)
cszoli Creative Commons License 2001.11.06 0 0 305
Azért ne felejtsd el a sötétitett fóliát, a neonkék antennát, az alvázmegvilágitást, vakus dummy ködlámpát, a müanyag szines kormányvédöt a lecserélt légzsák nélküli fa sportkormánnyal, a kötelezö rózsafüzért a tükörre és a lambadát játszó tolatóizzót.

Jesszumpepi, mit csinálsz te abból a szolid családi kisteherautóból?

Na jó, semmi közöm hozzá, azért sok örömet az új autóhoz.

Zoli

Előzmény: szistipisti (304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!