"Csak annyit csinálsz rosszul, hogy 1500-2500 1/f körül közlekedsz, városban ;-)
Ha dízeled lenne, megérteném a fordulatszámodat, de tudtommal neked benzinfalód van, így a javasolt fordszám: 2000-3500 1/f
Amúgy nagyjából a max. nyomaték fordulatszáma körül fogyaszt a legkevesebbet (vigyázat: a max. nyomatékot padlógáznál mérik, kisebb gázra a max. nyomaték lejjebb csúszik, csakúgy, mint a teljesítmény!)"
A max nyomaték körül fogyaszt fajlagosan! a legkevesebbet, de ez egy haszongépjárműnél számít, nem egy autónál!
Ha ilyen fordulaton használod, akkor azzal többet ártasz, mint használsz.
Ált. szabály hogy 1/3-2/3-ot érdemes használni.
Persze ez csak általános szabály.
Szerintem inkább 2500-3500 között lenne jó, bár nem vezettem még az autót :) de előbb utóbb szerintem magától is jobban pörgetnéd.
Kicsit fura hogy nem tudod mit és mire írtam :)
Fizikailag lehetetlen, hogy egy autó ugyanolyan körülmények között télen és nem télen ugyanannyit fogyasszon. Mindenképpen nő a fogyasztás, főleg városban.
Elég nyugtalan vagyok, tegnap éjjel ugyanis valaki megpiszkálta a kertünk kapuját, ahol a kocsival állok. Gondolom, hogy az autó miatt tette, mert bármi más miatt egy nagyobb ugrással bejöhetett volna...
Ti hogy tudjátok, mennyire könnyű elvinni egy 307-et, és mennyire közkedvelt a tolvajok között. Amúgy egy Titán-Dipol váltóba épített váltózár van, mint lopást hátráltató eszköz beépítve.
AUE!
Csak annyit csinálsz rosszul, hogy 1500-2500 1/f körül közlekedsz, városban ;-)
Ha dízeled lenne, megérteném a fordulatszámodat, de tudtommal neked benzinfalód van, így a javasolt fordszám: 2000-3500 1/f
Amúgy nagyjából a max. nyomaték fordulatszáma körül fogyaszt a legkevesebbet (vigyázat: a max. nyomatékot padlógáznál mérik, kisebb gázra a max. nyomaték lejjebb csúszik, csakúgy, mint a teljesítmény!)
Szia AUE! Látva Tojci és az én fogyasztásom, én sokallom egy kicsit a Tiédet, főleg, hogy nem is nyomod nagyon. Én sem igazán és nekem a légkondi sem megy, teljes ECO-ban vagyok, mióta hideg van, bár ez az okosok szerint max 1-3 decit jelenthet per száz km. Te légkondizol egyébként?
szasz Flaki!
Úgy tűnik az Élet nagy mókamester és most játszik velem és a fizikával. Tehát még1cer: a fogyasztásom 7,9-8,1, bár ahogy irtad ez fizikailag lehetetlen, úgyhogy majd megkérem a 10000-es átvizsgáláson a szervizt, hogy kicsit nyomják fel a fogyasztást, hogy ne égjek be legközelebb itt a fórumon.Ma este meg majd szétverem a fedkomp-ot egy kalapáccsal, hogy ne irjon má' ki nekem fizikailag lehetetlen dolgokat.
ATTN Mindenki!
Tegnap este felhivott egy udvarias mókus egy közvéleménykutatótól és a PH megbizásából majd'
fél órán át faggatott a 307-ről, vásárlási és egyéb szokásaimról. Új tulajok számithatnak a hivásra. Ja és nagyon udvarias volt tényleg.
Kakukktojci!
Az ominózus gumibakot nem biztos, hogy ki kell cserélni. Ma összefutottam egy illetékessel ( müszaki vezető ott ahol én vettem ) és annyit árult el, hogy ez a gumibak egy asszimetrikus bak aminek az egyik vége vastagabb, a másik vékonyabb.
Elmondta, hogy két esetben találkoztak már ilyen problémával és mindkét esetben az volt a gond, hogy az említett felfüggesztő bakot meg kellett fordítani. Állítás a szerint ezzel eltünt a rezonancia. Én még nem tapasztaltam, de szerinte alacsony fordulaton, főleg motorfék üzemben jeletkezett ez a zizegés.
Remélem okosabbak lettünk.
Mint írtam még nagyon kevés a km az autóbam ( nincs két hetes ), de nincsenek vele rossz élményeim. Igaz nem egy versenyautó, de azért lehet vele előzgetni és aránylag alacsony fodulaton is van benne erő. Ki kell próbálni, én elég nyugisan vezetek, és általában ketten járunk a kocsival csomagok nélkül tehát a célnak megfelel. Szóval menj el egy kereskedésbe és próbáld ki.
Hello kerdezoskodo,
Vegre valaki, akinek 1,4-es 307-ese van. Irhatnal par szot a kocsirol, s foleg a motorrol, menettulajdonsagairol. Ha belathato idon belul nem lesz 1,4 16V-s moci, akkor szamomra is ez a motor marad mint alternativa. Ha jol ertem legkondi is van a kocsidban, ezt hogy birja szuflaval a motor ?
Javaslom nézzetek át a www.vezess.hu - ra megtudhatjátok, hogy a (legújabb töréstesztek alapján) a kategória legbiztonságosabb autója a Peugeot 307. És magasan! Már megint jól választottunk. :-)))
Mopis!
Én nem beszéltem a Peugeot Hungáriával, de miközben a az autót nagy boszen nézegették alulról az egyik szervizes felhivta oket. Valamilyen szervizes hotline vonaluk lehet, mert
ilyesmiket mondtak, hogy a "fejlesztési adatbázisban nézd meg" + hasonlók. Sajnos azt nem halottam, hogy mit mondtak a másik oldalról, de a beszélgetés után közölték velem, hogy rendelnek egy másik gumibakot. Amint megjött és beszerelték megírom az eredményt.
Tojci
Hi Tojci!
Mi jelent az, hogy ismerős volt a jelenség a PH-nak?Velük is beszéltél gumibak ügyben?
Hello AUE!
fogyi nálam: 7,9 és 8,1 között mostanában (utolsó két tankolás) full város. Semmi változás az előzőekhez képest (ősz). 4000 km van a gépben fyi.
üdv
Sziasztok!
Nekem az utobbi 3 hetben, ami kb 2500 km-t takar
7,2-7,5 között volt a fogyasztás. Egy 115 km-es utat teszek majdnem minden nap, melybol 95km autóút/pálya 20 km budapesti dugó. Idoben az elozo 1 óra 15 perc körül; utóbbi 45 perc körül alalkul. Általában 130-nál nem megyek gyorsabban.
Na ez jó?
Néhány hete említettem egy kis zörgés problémát.
A 10000-es szervizen megnézettem az autót. A hátsó tengely elott van egy gumibaknak nevezett kis vacak, ami a kipufogó egy részét tartja. Ez vezeti át a remegést 2400-as fordulat körül a karosszériára. Ha lekötötték, akkor nem volt hangja. Most rendeltek egy újat, de nem tudom, hogy ez segít-e. Úgy tünt a Peugeot hungáriánál már ismeros volt ez a hibajelenség.
1. Csak a külső hőmérsékletre figyelmeztet.
2. Ez nálam is így volt, nullázd le. A gépkönyv írja, hogyan kell.
3. ECO módban nem megy a kompresszor, sőt, AUTO módban is csak akkor, ha arra szükség van a hőmérséklet tartásához. Minden indításkor bekapcsol, ha úgy érzékeli: a hőmérséklet eléréséhez be kell kapcsolnia. Addig nem fúj nagy erővel, míg nicns elegendő hő a melegítéshez, tehát hideg levegővel nem fújja tele az utastere.
Eddig ezeket vetem észre.
1. Az "ICE ALERT" csak arra figyelmeztet. hogy a külső hőmérséklet 0 alá ment, vagy esetleg nincs rendesen felfagyállózva a kocsi?
2. Normális-e, hogy a szerviz intervallumnál (hátralévő megtehető km) negatív szám van mikor még csak 500 km mentem az autóval.
3. A digit klímánál eco fokozatnál is működik a kompresszor? A digit klíma működéséről ha egy kicsit többet mondanátok azt megköszönném.
knbm,
Kösz a választ, az elektromos részt illetően közben már sikerült megtalálnom korábbi hozzászólásaid is, melyek szintén tisztázták a dolgot. Laikusként azért tettem fel ezt a kérdést, mert a szalonban, ahol érdeklődtem a kocsi után, erre vonatkozóan nem igazán tudott (vagy akart) az értékesítő felvilágosítást adni, s csak a PUG club brossúra utolsó oldalán levő cikk alapján szereztem tudomást az új busz rendszerű elektromos rendszerről. Másodlagos elektromos kütyük terén tényleg csak a kocsi védelmére szolgáló immobiliser miatt gondolkodtam el ezen, mivel jelenlegi kocsimnál is azzal kezdték annakidején, hogy keressek egy gyártófüggetlen immót a gyári fixkódos mellé, ha minimálisan védeni akarom a kocsim. A 307-ről kapott prospektusban nemigen találtam információt, hogy a verda önvédelme milyen szintet képvisel. Azt kivettem eddigi hozzászólásaitokból, hogy van a kocsiban ugrókódos immo, de ha jól értettem riasztók között, ami az immóval szintén szót ért, a "gyári" jelző csak annyit takar, hogy némely gyártó a kütyüjéhez fejlesztett 307-es specifikus digitális interface-t, de a beszerelés nem a gyárban, hanem a szalon barkácsműhelyében történik ?
Amit az 1,4-es motorról irtál meglep, itt Vácon a szalonban azzal kecsegtettek, hogy már kész van, valahol már be is mutatták, paramétereiről csak annyit tudtak hogy kb. 90 lovas lesz, nyomatékgörbe, más fontos jellemzőről semmit.
Sajnálnám ha tényleg csak jövő év végén válna ez a motor, illetve a 4 ajtós kaszni elérhetővé, nyáron már mindenképpen egy légkondis új kocsival szeretnék útra kelni.
Az elején kezdve, a négyajtós 307 még a jövő zenéje, kész van de egyenlőre nincs döntés a gyártásáról. Ismerve a Peugeot jövő év eleji új modell dömpingjét ( Új Boxer, 807, 206Break, 307 Break, 307 Combi+) legkorábban 2002 végén mutatják be.
Az 1.4 16V még szintén várat magára, mivel a 307 be (csak nálunk, vagy más hasinló országba tesznek 1.4 et) máshol az 1.6 az induló motor.
Valszeg az 1.4 új motor már a HPI lesz majd a 207 be.
Minden másodlagos elektromos kütyü beépítése tilos és életveszélyes. kb annyi az esélyed mintha egy számítógépbe próbálnál utólag analóg cuccot bepakolni.
Úgy tudom, ha megfelelő adapterrel csatlakozik a buszhoz, vagy éppen közvetlenül a reléket vezérli (amiket a busz is, csak közvetve), akkor nincs gond az együttéléssel.
Tisztelt 307-es tapasztalattal rendelkezők !
A közeljövőben tervezem a kocsicserét, s ha nem kell túl sokat várni a 307-es 4 ajtós változatára, s méginkább a beígért új 1,4 16v-s motorra, akkor egy ilyen verda is felkerül a menüre.
Előrebocsátom, hogy teljesen laikus vagyok, a kocsit én csak használni szeretném, de technikailag analfabéta vagyok hozzá. Ettől függetlenül volna egykérdésem az ún. busz rendszerű elektromos rendzsert illetően. Jelenti-e ez azt, hogy innen kezdve ennél a verdánál el kell felejteni minden 'általános' beépíthetőségre tervezett másodlagos immobiliser-t, riasztót, vagy általánosabban kérdezve minden nem gyári elektromos kütyü utólagos beépítését, ami nem pontosan a 307-es vezérlő egységével való kommunikálásra van tervezve ?
Pontosan ezert nem ertem, hogy mi ertelme van az osszehasonlitasnak...
Osszehasonlitod a jelenleget a jovovel. Osszehasonlithatok ezek? Senki nem vitatta, hogy a FAP nem a legfejlettebb, dizelautokhoz szeriaban(!) gyartott reszecskeszuro. A Prius mas. Kornyezetvedelmi presztizsauto. Itt csak az a kerdes, hogy volt-e ertelme piacra dobni.
"A szűrő értéke sokszorosa egy normál katalizátorénak, ami szintén nem olcsó mulatság" Ezzel vitaba szalnek. Ui ebben az esetben az autot csak oriasi veszteseg aran lehetne ezert az arert eladni.