Hány dB -lel csillapíthatja a venti zaját? Találtam egy, táblázatot, https://www.airtradecentre.com/HU/HU/documentation/C06.010.1-SAR-K%C3%B6r-keresztmetszet%C5%B1-hangcsillap%C3%ADt%C3%B3
de ehhez jó lenne tudni, hogy milyen frekvenciájú zajt kelt a ventilátor...
Fűtés rendszer tervezésén töröm a fejem leendő AE házunkhoz. A kandalló kályha egy biztos pont. Illetve az is ,hogy nem akarok a házba központi szellőztetőt és a szobákat becsövezni. Minél minimalistább gépészet a cél, nincs is külön gépészeti helyiség. A kályhás fórumban már jól körbejárták a témát, hogy a kályhának az a jó ha a ház légteréből szívja az égéshez szükséges meleg levegőt, nem pedig külső hideg betápról üzemel. A kérdésem az ,hogy a fenti paramétereket tekintve milyen takarékos meleg levegő befújásos megoldások léteznek. Én arra gondoltam, hogy a ház kályhával ellentétes oldalán (ahova egyébként sem biztosan jutna elég meleg a kályhától) a hálóban vezetném be friss levegőt egy csőventivel ( http://ventilatoraruhaz.unas.hu/spd/527644/Helios-RRK-125-muanyag-hazas-csoventilator ) amit egy fűtőbetéttel ( http://ventilatoraruhaz.unas.hu/CVAMPI-100-Elektromos-futo-kalorifer-beepitett-pul ) melegítenék elő. A háló mellett van egy gardrób ahova telepíthetném a ventit és a betétet, majd onnan pár méter csővön tolnám be a hálóba, hogy mégse ott zúgjon a venti. Magamtól ennyire futotta, ha a kérdés megválaszolásához szükséges alaprajz a házról akkor az az adatlapomon linkelt blogunkon megtekinthető.
Sziasztok, ma néztem az obi-ban 100-as PVC csövet, amire majd 100-as flexi alucsövet kellene ráhúzni. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy ennek a belseje 100-as, a külseje asszem 104mm. Ez az összes ilyen (fehér) csőnél így van, vagy csak az obi szerzett egy speciálisat? A 104-esre egyáltalán rá lehet húzni a NA100-as alucsövet???
hát nyilván ha már hőcserélő is lenne, akkor mélyebbre lenne ásva az az árok, mint feltétlenül szükséges...
de vszínűleg nem lesz, mert a klímásban közben felvilágosítottak,hogy egy ekkora csövön a klíma által megmozgatott levegőnek csak töredékét tudnám ésszerű költségek mellett áthajtani, így hiába növelnék mondjuk jó esetben 10 fokot a talajhőcserélővel, ez a klímán átmenő teljes legtömeg átlaghőmérsékletén alig javítana, így nem igazán lenne észlelhető hatásfok-növekedés.
nem rossz gondolat, de egy altalanos haztartasban nappal ures a haz, ejjel pedig mindenki ott van es alszanak. a noveny pedig ejjel nem termel oxigent, sot, mar mar inkabb szendioxidot termel o is a sotet szakaszban
Részben off kérdésem lenne, amit a klímásban is feltettem, de talán vannak itt is olyanok, akik erről hasznos véleményeket/ötleteket tudnának adni:
Van egy ásott kutam, így a locsolás mellett házi vízműre kötném a wc öblítést.
Hogy a cső a kúttól eljusson a fürdőszobáig, kell ásnom egy kb. 30 méter hosszú árkot a kerten keresztül.
Felmerült bennem, hogy ha már úgyis végig lesz ásva a kert, érdemes lenne fél méterrel mélyebb árkot ásni, betenni egy 200-250 mm-es szennyvíz csövet, talajregiszter funkcióval, ezt azonban nem a nemlétező szellőztető rendszerem bemenőjére kötném, hanem a klíma kültéri hőcserélő szívó oldalán jönne fel, természetesen nem légmentesen zárt kapcsolatra gondolok.
A 2 méter mélyen vezetett csőnek köszönhetően téli mínuszokban lényegesen melegebb, nyári kánikulában lényegesen hidegebb levegő érkezne a csőből a kültéri hőcserélőre. Ha szellőztető rendszereknél érdemes talajregisztert építeni, talán itt is segítene. Szerintetek vajon van-e ennek értelme, érnék-e el vele értékelhető hatásfok-növekedést?
Csak emiatt nyilván nem ásnám végig a kertet, de mivel a vízvezeték miatt végig lesz ásva, talán megérné fél méterrel mélyebbre ásni és kifizetni a 30 méter vastag csövet. A cső maga egyszeri 10-20 ezres tétel, ennyit nekem megérne kísérletképpen is. Ami esetleg jelentős többletköltség lenne, hogy szükség lenne egy combosabb ventilátorra, ami a csövön elősegítené a levegő áramlását, és ennek persze folyamatos áramfogyasztása is lenne...
G4-es szűrőt használok, nálunk is befeketedtek 1-2 hónap alatt és közben por is van a lakásban.
Itt most biztos meg leszek kövezve érte, de nemrég újragondoltam a ház friss levegő ellátását. Annak idején amikor telepítettem kiszámoltam emberre, m3-rre meg funkcióra a levegő szükségletet ahogy kell.
Most viszont átértelmezem az egészet. Mert hogy mire kell a szellőzés egy lakásban?
- Elsődlegesen a lakók által elfogyasztott O2 pótlása és a felesleges CO2 eltávolítása
- A vizesblokk használata miatt keletkező plusz pára eltávolítása (ezt nem is olyan fontos azonnal, mint nálunk kiderült)
Az utóbbi háromhoz elég a használatkor bekapcsolni a szellőzőt (villanykapcsolóra és szagelszívóra kötve) és csak az elsőhöz kell napi 24 órás állandó szellőzés.
És akkor itt jön a "csavar": O2-t pótolni és felesleges CO2-őt eltávolítani anélkül is lehet hogy a kültérből bármilyen (neadj isten füstös) levegőt beszívnánk. A megoldás triviális: elég csak néhány szobanövényt berakni és már készül is CO2-ből az O2, és még a levegő is szűrve van egy kissé :)
1-2 hónapja már így megy nálunk: 2-3 zöldike és anyósnyelv minden helyiségbe és a szellőző csak a WC kapcsolóra meg szagelszívókor indul be - illetve a "biztonság" kedvéért napi egyszer dél körül is beindul 45 percre, ennyi idő alatt cserélődik ki a ház teljes levegő mennyisége.
A páratartalom csak 10%-ot ugrott fel az eddigi 35%-ről, de az pont jó. Eddig bevált az új rendszer :) Kint sokszor füstös a levegő, bent semmit nem érezni belőle - persze, hacsak nem akarom használni a tűzhelyet (de mondjuk hétköznap nem főzünk otthon).
A házilagos falfűtés poszt ban ígértem, hogy régi házrészen lévő szobákban mennyezetfűtés lesz. Mivel édeskettesben kergetőzünk párommal a házban, így eddig nem volt létszükséglet ezeknek a szobáknak a befejezése. (más kérdés, hogy se időm, se anyagi forrás nem jutott[...] Bővebben!Tovább »