Szeretném én is elmondani a véleményemet, néhány a topikban folyó témával kapcsolatban. 30 éve aktívan vezetek,bár a szakterületem teljessen más. Jónéhány márkát (nyugatit-keletit) hajtottam már, és eddigi tapasztalatom alapján, (bár még csak 2 hónap) az árához képest jó autót kaptunk. Természetesen vannak gyenge pontjai, és nem minden szuper rajta, de melyik azonos kategóriájú tipusnak nincs. Váltó ügyben stperson véleményével értek egyet, a téli gumival kapcsolatos hezitálást, pedig nem értem. Teljessen nyilvánvaló, hogy a nyári gumik tapadása hidegben nem megfelelő. Én a napi középhőmérséklethez igazodást sem tartom reálisnak, inkább az útburkolat hőmérséklete mérvadó. Én mindenképpen javaslom minden klubtársnak, hogy ne kockáztasson egy esetlegessen hosszabb fékutat.
Végezetül megjegyzem, -hogy mint más klubtársnak- is nekem is hozott a postás egyigazán nívós autós atlaszt, melyet a Chevrolet Maxabo-tól kaptam. Köszönöm nekik.
én megversenyeztettem a gumikat több helyről is... egy gumira 5 féle ár jött ki. a rekord az 8000 Ft-s árkülönbözet. és az nem mindegy egy 10-20 ezres guminál...
a nappali hőmérséklet már nem haladja meg a 7 C fokot.
A gumiguruk szerint a téli gumi előnyei csak + 10 °C alatt érvényesülnek (pl. a jobb tapadás). + 10 °C fölötti hőmérsékleten csak az erőteljesebb kopásuk a jellemző.
Egy szomszédom kérdésemre azt válaszolta, hogy majd akkor cserél téli gumira, ha a nappali hőmérséklet már nem haladja meg a 7 C fokot. Ezen csak mulatni tudtam... Minek vár addig? Milyen számítások vezérlik? Egyébként a magamfajta magánautós télen amúgy is jóval ritkábban, nyáron viszont markánsabban koptatja a gumit. Egyébként amúgy is hamarosan itt az a hőmérséklet, hiszen az éjszakai talajmenti fagyok már megjöttek. Néhány téli gumiborda kopásának megspórolása helyett inkább üljek a kocsiban biztonságban a kisbabával...
Nos akkor egy rövid beszámoló az 1,6-os SW Lacettiről. Október 21-én vettem át, ma tankoltam azóta először és 8,27 l jött ki fogyasztásnak. Ez 90%-ban belvárosi dugókban megtett út. Még csak 600 valahány km van benne. Nekem nagyon tetszik az autó, 8 évig egy Daewoo Esperom volt, 184e km-t tettem bele a 8 év alatt. Annak is nagyon jó volt a fogyasztása, egy Budapest - Zágráb - Bréma - Paks - Budapest körben (3600 km, flúgos futam, azaz nagyon kellett sietni, többnyire ahol lehetett 150 - 160 km/ó) az átlag fogyasztás 6,2l volt. A váltó nekem az Espero után nem szokatlan, hosszú utakon jár, de pontos, sem a régiben, sem ebben még nem váltottam soha mellé. Ez az autó az Esperonál még kényelmesebb, 2 cm-el rövidebb, de már az első pillanatban belopta magát a szívembe. Egyetlen dolog nem tetszik, a 27W-os ködlámpa izzó. Remélem ki lehet cserélni nagyobbra. Más negatív észrevételem eddig nem volt. Remélem ezzel az autóval is olyan kevés gondom lesz, mint az Esperoval. Esperoban akksi 7 évig tartott ki. Most nyáron vizsgázott, most kellet az elejében először két gömbfejet cserélni. Pedig naponta járok a Grassalkovich úton - most megcsinálták - de aki ismerte a nyár előtt, az tudja, hogy milyen volt. Szóval a Daewoo - Chevy ár/érték arány szerintem verhetetlen. Remélem a többi olvtársnak is jó véleménye lesz a Chevyjéről.
Sziaszito Segitsetek egy hétig nem használtam a 1.6 sw-t. Hideg reggel inditottam és retenetes hangal csörgöt,visitott,addig amig egy kicsit benem melegedet.Ez normális?Nektek nem csinált ijet?Vagy csak az olaj csurgott le teljesen az alkatrészekröl?
Más: Nyári ablakmoso folyadékom van,hogy üritsem ki a tartályt?
"Megnyugtatásul mondom (...) ez ma a kategórijában a legjobb autó ár-érték-arányt is figyelembevéve. Sőt, ha az árához nem viszonyítok, akkor is nálam dobogós az autó."
Végül is nincs is vitánk [elteszi a stukkert] :)))
Na igen, de ez egy 20 éves Mazda (23 éves konstrukció). Na ok, nem offolok tovább. Megnyugtatásul mondom - bár nem hiszem hogy valaki is nyugtalan volt, - hogy ezzel a nem túl finom váltóval is ez ma a kategórijában a legjobb autó ár-érték-arányt is figyelembevéve. Sőt, ha az árához nem viszonyítok, akkor is nálam dobogós az autó.
Télleg nem tudom, hogy mi nem érthető ebben a váltó dologban:
1. Ez egy régi Opel konstrukció
2. Az Opel közismert volt a szar váltóiról
3. A Lacettinek jobb a váltója mint az F Astrának
4. A G Astrájénak már sokkal rövidebb az útja
5. Próbáltátok már a H Astrát, az télleg jó
Ennek ellenére a vita azért alakult ki, mert glam slam ezt írta:
"A fokozatok nehezen találhatók, főleg a hátramenet, meg az egyes. És nagy erőt kíván a váltókar, félúton mintha már a kívánt sebességben lenne, de közben mégsem, tovább kell tuszkolni. Érzetre "karcos", mintha egy közepesen döngölt sóderkupacba akarnál leszúrni egy csövet, de mondhatom úgy is, hogy pontatlan a megvezetése."
És sokan válaszoltunk, hogy ennyire azért nem szar.
A feltételezésed nem állja meg a helyét. Mint már említettem, finoman vezetek, váltóra panaszom nincs a 626-osomban, meg ami még volt a családban autó (japánok) és vezettem is őket rendszeresen. Fikázás nélkül mondom (hiszen én is szeretem ezt az autót), hogy a Lacetti váltója fasorban sincs az említett autók váltóihoz képest.
Egy részlet a Totalcaros tesztből:
"A váltót egyszerűen el se hiszem, ezt a szintet a Daewoo már az olcsóbb Kalos idején meghaladta. Már a váltószoknya is elég csúf, és meglepően szűk annak tükrében, mekkora kánkánt kell járnia a karnak. Komolyan, mintha eveznénk, ráadásul kettesből hármasba úgy megy át, hogy először mintha egyáltalán nem lenne hajlandó, aztán ahogy picit több erőt vinnénk bele, megiramodik, és mintha meg se állna az ötösig. Hidegen, fagypont körül fázósan húzza össze magát, kicsit erőltetni kell, míg fel nem melegszik, de hidegen ezt vicces lövőcselt se csinálja meg a kis Ronaldo. Valaki azt mondta, a csepp Kadettből lehet, de nem hiszem, mert még a Kadett koreai változata, a Daewoo Racer is sokkal jobb váltót kapott. "
"azért ez a váltó nem csak durva vezetési stílus melett ramaty. vezetek/tem mellette más kocsikat is. ennek nem jó a váltója. de használni tökéletes."
Abban mindenki egyetért, hogy sza gyengébb, mint a kategóriájában, de ahogy glam slam olvtárs panaszkodott az eddig műszaki hibára hajazott, persze lehet az vezetési is.
Azt meg ki kérem magamnak, hogy annak fogyaszt sokat, aki rosszul vált! >:-
Nekem legutóbb 10,3 lityit is megivott, de ezt 500km városi dugóra+légkondi, 30km országútra tette. És én pontosan tudom, hogy sokat ront a fogyasztáson, ha az ember amint kikeveredett a dugóból, jól felgyorsít. De idestova 1800km van az autóban, és ha betartom a "minek gyorsítsak, ha a lámpa úgy is piros lesz" szabályt, akkor nem is váltottam volna napokig kettes felé :)))
"Ha jól megnézed, vannak akiknél jó a fogyasztás és vannak akiknél abszurd értékek jönnek ki. Hajlok a feltevésre, hogy akik nem panaszkodnak a váltóra, azoknál a fogyasztás is jó! "
azért ez a váltó nem csak durva vezetési stílus melett ramaty. vezetek/tem mellette más kocsikat is. ennek nem jó a váltója. de használni tökéletes.