A problémám a következő van egy eberspacher D1LC állófűtésem ami hol megy hol nem.
Ma szédszettük a szivattyúját tele volt trutyival, kitisztítottuk a fúvókákat is klasszul elindult kattogott a relé is ahogy kell, mondjuk kicsit füstölt, majd kb 5-6 perc után ismét leállt és azóta semmi, a szivattyú megint nem katttog.
Ha van valakinak valami ötlete kérem segítsen, előre is köszönöm.
Hát nem szedem szét a motort ..ez elég rossz példa ,,de mondjuk a vegyestüzelésű kazánom rendszeresen kipucolom ..ott ahol korom van ,vagy képződhet .....annak is jót tesz ,,jobb hatásfokkal üzemel tisztítás után ....nem vagyok tisztaságmániás csak szeretném hogy sokáig üzemeljen ! .....de miért is fog megdögleni ?? van tapasztalat ?
Következő kérdésem ....mennyire érdemes ugyanezt az 5 éve működő fűtést szétszedni , kipucolni megszabadítani a koromtól ?? Hasznára válik ??? Jólesne neki ?? megnövelném az életciklusát :) ?? vagy csak elb..nám mert kell akkor estleg bele valami új tömítés ha szétszedném ? Egyáltalán lenne értelme ? Jobban fűtene ? Már ha kitisztítanám ! És egyáltalán lerakódik benn annyi korom,kosz hogy ez idő alatt érdemes lenne kipucolni ? Csak egy pár kérdés :o de a válszokat megköszönném :))
Csak azért kérdem hogy akkor ebben nagy valószínűséggel nincs benn a vízszivattyú ...Az átalakítás miatt ...mert akkor kell majd a rendszerbe integrálni egyet... De egyenlőre foggalmam sincsen hogy mit hogyan :( ....Ezért Remélem itt valami szaki majd segít ....
Az adattáblán lévő szám,az úgynevezett Ausfhürung szám (25 2163 Sharan és tsa-i),a belső meg az EDITH hibakeresőn keresedő szám,ami alapján vizsgálni lehet!
Megérkezett kintről az USB-s Eber hibakereső interfész,tapasztalat még nincs mert számomra zöld a feltelepítése,azt majd a számítás "technmikusom" végzi el!
Egy hegyes szerszam segitsegevel nagyon konnyen kiveheto ha tudod hol vannak a pockok, es sokkal biztosabb es szebb megoldas mint a forraszgatas. Ha van egy rosz csatid azon probalhatod a pinkivevest mert elsore altalaban torik :), elesben csak ha mar jol begyakoroltad.
próbáltam kivenni, de nem tudtam. nagyon nem akartam feszegetni.
a kályhába (vezérlőbe) bejövő kábelre - mielőtt eltűnik a gyantában - forrasztottam rá.
három indítást ment, hiba nélkül. most tesztidőszak következik. remélem jó lesz.
ja, egyébként a motor sokkal lazábban fut mint a csapágyak zsírzása utáni összeszereléskor készült videón. ma még az is tervben volt, hogy kicserélem a csapágyakat, de abszolút szükségtelen. lehet, hogy akkor nagyon megtömtem zsírral őket...
nos szétszedtem a kályhát, és ráforrasztottam a motor testvezetékét a 12-es barnára (oda volt a legegyszerűbb). egyből jött is a 21-es hiba (izzítóstift). most visszahúzok a garázsba és kihozom a motor testjét a kályhán kívülre és lekötöm valahová kasztnira. kézzel odafogtam a kályhatesthez, úgy pár indítást teszteltem és úgy jó volt...
Közben rátaláltam a magyarországi Eberspaecher képviseletre, és ők 45 plusz fáért adják 2 év garival. Ez fele, mint amit a szervízben kértek érte. Azért köszi. Ha további gondok vannak vele, ismét jelentjkezem.