Szerintem egy meglévő jó viszonyt (mármint egy szervizzel) kár elrontani azzal, hogy az ember követelődzik a jogra hivatkozva, sokkal többet ér az, ha a szervizben látják, hogy ez egy megértő faszi, "megérti, hogy nem ők tehetnek arról, hogy a pug nem szállít".
Az egy másik eset lenne, ha mondjuk egy létfontosságú alkatrész lenne rossz...
Meg az is más eset, ha pl. eleve bunkók a szervizben. Egy másik szervizben az M3 mellett pl. nekem azt mondták, hogy csak akkor foglalkoznak a CD-rádiómmal, ha tudom produkálni a hibát, ami ott és akkor nem biztos hogy sikerül.
Szóval, ha jó szervizben van jó kapcsolat, akkor tojjatok bele 15-30 napba.
De mi van, ha nem kapok? Meg egyáltalán hogyan, és mit kérjek? Az a bajom, hogy nem is tudom, hogy hova forduljak jogorvoslattal, mert erre hivatkozva, hogy nincs alkatrész, elég sokáíg el lehet húzni az időt.
Olyan időtartamok amik a garancia füzetben le vannak írva.
Hiba bejelentéstől számítva 15 vagy 30 napon belül el kell végezzék a javítást. 30 nap akkor ha kérsz csere autót, ellenkező esetben 15 nap. Nézd meg a garifüzetet azért, de ez minden autómárkánál így kell legyen. 30 napon túl új autóra kellene hogy cseréljék....
Tudja valaki esetleg, hogy a Peugeot mikortól tervezi hogy 2 év lesz a garancia? Állítólag ez évtől már így lesz csak nem tudok pontos dátumot.
Azt nem tudjátok véletlen, hogy hol lehet protestálni, ilyen ügyben, milyen telszámon e-mail címen, kinél stb... Mert egyelőre csak a Peugeot Kovácsig jutok mindig, és úgy néz ki, hogy nem ők tehetnek róla. Valami olyasmit mondanak, hogy olyan mértékben alulkalkulálta a gyár az igényt a 307-re, hogy most minden alkatrészt gyártásba vontak. Persze ez engem egyáltalán vígasztal, minden reggel eszembe jutnak.
szerintem kerj valamit a kesesert cserebe! (hatha jobban osszekapjak magukat)
rohej, hogy nem tudjak azonnal szallitani a garancialisan hibas alkatreszeket. arrol nem is beszelve, hogy az ulesfutes mit er, ha tel vegen jon meg...
Mondjuk a könyvet nem olvastam, nyilvan nem az enyém az autó, hanem az ősöké, ők kérdezték. Erre tippeltem nekik én is, de mint mondtam a 406-ban nem ilyen van, ezért csak tippeltem, de legalább jól!:-)
Meg nem mondom neked, hogy pontosan hol ( még az is lehet, hogy a gépkönyvbe, de én most nem megyek ki érte), de olvastam valahol, hogy az "intelligens karbantartás jelző"(!) a valós igénybevételnek megfelelően számolja vissza a szervízintervallumot. súlyozottan befolyásolja az értéket a nem üzemmeleg motorral megtett kilóméterek, és a nagy fordulatszámok használata, a hidegindítások száma stb... Ilyenkor télen, a városban, szerintem duplán számol nekem is. Kíváncsi leszek egy hosszú úton nyáron milyen lesz. Az azonban elég szégyen, hogy a szervízben nem tudnak pontos magyarázatot adni. Egyébként a gépkönyvben az is benne van pontosan, hogy hogyan kell nullázni.
Aha, köszi. Gondoltam, hogy valami ilyen dolog bújhat meg a háttérben. Végül is logikusan figyeli a motorolaj elhasználódását, csak akkor erre felhivhatták volna a figyelmét az embernek, hogy számoljon ezzel. Nem kell akkor erőltetni ezt a 30 ezres hülyeséget. Mondjuk én egyébként sem tartom be, 15 ezrenként igy is-úgy is elviszem, elvittem az enyémet olajcserére. Mondjuk a 406-osban nem igy számol, ott csak egyszerűen levonja.
Nekem most ~10500 van a kocsiban és a szervizmérő szerint 7500 múlva érem el a "30000"-et.
A 10000-es szerviznél megkérdeztem "hogy is van ez?" , a szerelő azt mondta ez csak marketing. Illetve én mondtam, Ő meg csak halkan bólogatott. :)
Hozzá kell tennem 90%-ban városban használom és ez is jelentősen pörgetheti a számlálót.
Van-e valakinek tapasztalata az irányban, hogy a 307-esben a szervizintervallumot számláló rendszer csak egyszerűen levonja a 30 ezerből a megtett km-t vagy pedig az autó esetlegesen megterhelt használatát is figyelembe veszi és úgy a megtett km-nél többet mutat illetve jelez? (Asszem a BMW-kben van hasonló, ill. régebben is volt már)
Példa: az autóban jelenleg van 1700 km, de nem 28300-at jelez az intervallum mérő, hanem pont a dupláját, azaz 26600-at. Ez egy kb 120 km-es nagyobb hajtásos út után (150-160 km/h) után került kijelzésre.
Most akadtam rá csak a topikra, pedig már augusztus 1-je óta megvan a 307-esünk. Mondjuk én még nem vezettem sokat, kb. olyan 100 km-t (mivel csak a hétvégén vagyok általában otthon), de azért van már benne vagy 1600 km. Szóval a legtöbbet a garázsban van, és a régebbi Samarát hajtjuk inkább, ez olyan vasárnapi autó.
A főbb jellemzők: ezüstmetál 1.6-os Presence
extrák: cd-tár, aut. klíma
Negatív tapasztalatok /lehet, h nem írok újdonságot, majd egy ráérősebb délutánon átolvasom a topikot/:
- a 2-es seb.fokozatban kicsit lusta, azaz jobban oda kell lépni neki, mint a többi fokozatban
- tolatni csak tükörből lehet, és az elejét is max. érezni lehet, látni nem
- a nyári gumi kipörög a jeges-havas úton /persze erre találták ki a téli gumit/
Pozitív tapasztalatok: az előzőeket leszámítva minden :)