Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsuri Creative Commons License 2002.01.14 0 0 666
A hétvégén voltam Peugeot 307 nézöben. Mivel a legközelebbi szalon az az ominózus Peugeot Centrál ezért oda mentünk, de ez még csak megtekintés volt.

Az az általános benyomásom, hogy egy kívül-belül nagyon minöségi autóról van szó, a belseje egyértelmüen veri a kategóriája összes egyéb autóját (Stilo, Civic, Leon, Astra, Focus ...). Egyetlen kivétel - számomra - az Alfa 147, ami szintén nagyon igényes - de tény, hogy jóval kisebb.

Volt lehetöségem kipróbálni 2.0-ás benzines motorral. Elég meggyözö, nagyon jól gyorsul (OK, összehasonlítási alapnak nem a Honda Integra-t vettem, hanem a hasonló kategóriájú autókat :-). Sajnos 1.6-ost nem tudtam kipróbálni, mert nem volt éppen kéznél olyan tesztautó. Pedig kíváncsi lennék arra is, mivel HA a Peugeot 307 mellett döntök akkor csak fémbetétes belsö tér jöhet szóba, ami vagy azt jelenti, hogy 1.6-os motorral kérem, vagy azt jelenti, hogy kb. +500e forint, mivel azt mondták, hogy az összes fabetét helyett fémbetét utánrendelése és beszerelése nagyságrendileg 200e forint.

Ugyan nem tudtam megnézni az XSi verziót, de az kiderült, hogy csak 3 ajtósban van. Sajnálom, mert most ugyan 3 ajtós autónk van, legközelebb 5 ajtósat szerettünk volna, így az XSi kiesik. Bár ki tudja, ha annyira megtetszik igaziban ... Öszintén szólva kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy milyen lehet egy ilyen nagy autó 3 ajtóval.

Összességében két dolog volt, ami kevésbé tetszett:
1. a fabetét-2.0motor megbonthatatlan kapcsolat
2. bár az autó nagyon szép, nekem még jobban tetszene, ha 10cm-el alacsonyabb lenne. De ez csak magánvélemény, biztos egyedül vagyok vele...

zsuri Creative Commons License 2002.01.14 0 0 665
Hol vannak a "Kovácsék" helyileg? Mert tényleg megnéznék egyez igaziban.
Előzmény: szistipisti (663)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.13 0 0 664
Sziasztok!

Holnap megyek egy hosszabb külföldi útra, vagy 2000 km-t teszek meg a 307-essel, úgy, hogy 1 nem leszek pár napig, 2 majd beszámolok hogyan viselkedett a kicsike a tartós próba alatt.

Sziasztok!

szistipisti Creative Commons License 2002.01.12 0 0 663
A Kovácséknál meg lehet nézni egy gyönyörű 3 ajtós fekete XSi-t. 17-es kerekek, bőr stb... gyönyörű.
SEEN Creative Commons License 2002.01.11 0 0 662
Előzmény: zsuri (661)
zsuri Creative Commons License 2002.01.11 0 0 661
Mi tud pontosan az XSi, milyen a felszerelése? Tudod esetleg?
Előzmény: knbm (659)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.10 0 0 660
A 307 tapasztalataimról az előttem szólók véleményének tükrében:
Azt is vegyük figyelembe, hogy alig több mint 1 hónapja vettem át, tehát már jó fél évvel később mint az első szériák.

Ominózus Index kar:
Nekem finoman működik, egyáltalán nem érzem az alább írt durvaságot. Azt viszont el kell mondanom, hogy eleinte gyakran átkapcsoltam akaratom ellenére fényszóróra a világítást. Ennek oka többek között az is, hogy az index kar magam felé húzásával lehet a fényszórót működtetni a 307-ben, ellenben a korábbi autómmal (Ford Escort) amin pont tolni kellett ugyan ezt a kart. Eleinte ott is előfordult, hogy néha átkapcsoltam, majd megszoktam, hogy ha indexelek nehogy megtoljam az index kart sőt, ami most pont ellenkezőleg hat. De már ezt is megszoktam, úgy hogy minden rendben Ford Escortot pedig nem tervezek.

Autórádió fejegység:
Az első héten kétszer hülyéskedett, azóta egyszer sem. A legjobban a rádióvétel nem kellő érzékenysége zavar, még BP-n is gyakran ingadozik a hangminőség. A+ erősítőtől várom a megoldást. A hangszórók nekem nem felelnek meg az igényeimnek, de azt túlzás lenne állítani, hogy nem lehetne zenét hallgatni a kocsiban. Az én véleményem szerint 1/3 mélykiemelés a hangszínen, a Loudness kikapcsolásával elfogadható hangminőséget eredményez, ha nem hallgatod túl hangosan. Az igazi az lenne, ha mindenféle hangszínszabályzás nélkül is szépen természetesen szólna, de ehhez kell a jobb hangszóró. Még az is lehet, hogy egyszer, ha sok pénzem lesz szereltetek bele komoly HI-FI-t, de a fejegységet mindenképp meg akarom tartani. A rádió szolgáltatásai nekem nagyon tetszik. Hamar meg lehet tanulni és szokni a valós értékű nagyon hasznos szolgáltatásokat.

BSI elektronika:
Nekem hibátlanul a legkisseb bizonytalanságok nélkül működik. A szerviz szerint a korai szériák nem kielégítő tömítettsége okozott meglepetéseket a hirtelen jött hideg miatti párásodás következtében. Állítólag ettől már nem kell félni. Ami egy kicsit furcsa, de gyorsan megszokható, az a minimális késedelmi idő, a kiváltás és a végrehajtás között. Kb 1/3 sec. Szembeötlő pl a kürt, az ablakemelők vonatkozásában. Nem lehet pl csak úgy megütni a kürtöt, meg kell nyomni egy pillanatra, mert nem „váltódik” ki a hatása. Azt viszont még egy hónap múlva is élvezni fogod, hogy milyen elbűvölő meglepetéseket okoz a gondolkodó autóban összekapcsolt funkciók.

Zörgések:
Nekem a jobb első ülés háttámlája alig hallhatóan zörgött, amit a fejtámla rudazata okozott, a szerviz megszüntette. Ugyan csak alig azonosítható hangot adott a hátsó ülés támláinak reteszszerkezete, amit szivaccsal béleltem és teljesen megszűnt, a reteszelés is hibátlanul működik. Ezek jelentéktelen problémák, a futómű, illetve a motor, meg minden más teljesen hangtalan.

Motor futómű:
Számomra kellemes meglepetést okozott a motor ereje 1,6 létére a nehéz kasztnit élvezetesen mozgatja. Nagyon jól húz, és rendkívül csendes. Futómű nagyon stabilan vezeti az autót a szerpentinen is, ugyanakkor finoman csillapítja az úthibákat.

Kényelem, ergonómia:
Ez szinte tökéletes.

Egyetlen hibám van, a nem működő ülésfűtés. Holnaptól már ez egyik legalább jó lesz.
Jelenlegi legnagyobb hátrányát abban látom, hogy nagy a kereslet rá, minden alkatrészt gyártásba vontak és ezért nincs cserealkatrész. Remélhetőleg ez is átmeneti probléma.

Én mindenkinek jó szívvel ajánlom ezt az autót.

knbm Creative Commons License 2002.01.10 0 0 659
Az XSI már kapható, ára 4.800.000Ft.
Előzmény: zsuri (647)
banthafood Creative Commons License 2002.01.10 0 0 658
hali!

Én is 1,4-es motorral vettem a pugot.
Nem egy erőgép, de szerintem városban elég.
Fogyasztás: full város, 10-15 km-es távolságokkal 8,5-9 liter.
Casco: 12k/hó 200k önrésszel

Előzmény: JOSUA (655)
1lion Creative Commons License 2002.01.10 0 0 657
Én eddig csak a benzint és biztosítást fizettem az autóra, a beállíthatatlan mech. tükröt a szervíz ingyen kicserélte.

Egyéb gond nincs vele (leszámítva a már az autós tesztekben is leírtakat, az itt is említett nehézkes indexkarról...és h az első szélvédő alsó sávja kicsit torzít, ja és nekem a csomagtartó nehézkesen csukódik...) Különben imádom...

Szerintem viszont, ha légkondit akarsz akkor 1.4-et ne vegyél (én a magamrészéről utálom a légkondit és ezért is könnyebb volt a döntés az 1.4 mellett)

üdv, lion

(a kötelezőket itt lehet áttekinteni: http://www.netrisk.hu/kgfb/tarifal.php)

Előzmény: JOSUA (655)
SEEN Creative Commons License 2002.01.10 0 0 656
a gyar altal megadott suly a szeria kasznira vonatkozik! minden extra ezen felul hozzaadando! (pl. a klima eleg jelentos, csakugy, mint a legzsakok)

udv,

[s]

Előzmény: 1lion (654)
JOSUA Creative Commons License 2002.01.10 0 0 655
Szia!

Pont ilyen valaszokat vartam :). Amugy milyen biztositasod van, es kellett mar koltened masra is mint benzin?! Egyszoval kb mennyibol jon ki havonta...

Jozsi

Előzmény: 1lion (654)
1lion Creative Commons License 2002.01.10 0 0 654
ha nem versenyezni kell akkor jó, én július óta használom. (leszámítva: Ha 1-esből 2-esbe váltasz, akkor mintha megállna az elején, de ez lehet, h egyedi probléma)
Szerintem az egyszeri kb. negyedmilla még ok lenne, de az 1.6 többet fogyaszt és a biztositások is drágábbak

Más kérdés, h lehet, h az 1,6-ot lesz majd a legkönnyebb eladni.

üdv, lion
(A súlya egyébként 1159 kg)

Előzmény: JOSUA (652)
SEEN Creative Commons License 2002.01.10 0 0 653
hat igencsak lomha vele a 307.
de ez nem is meglepo, mert ha jol remlik az onsulya 1.2t + az extrak... ez egy premium eseteben mar 1.3 korul jarhat, de lehet, hogy meg tobb. amugy pedig olyan 250k korul van a kulonbseg a ket motortipus kozott.

[s]

Előzmény: JOSUA (652)
JOSUA Creative Commons License 2002.01.10 0 0 652
Sziasztok!

Van valakinek 307-se 1.4-es motorral? Ha nem akarok szaguldozni akkor ez is jo valasztas? Foleg azokat kerdezem akik mar ultek ilyen felszerelesu autoban...

Elore is koszi a valaszokat,
Jozsi

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.10 0 0 651
Szia zsuri!

Ha engem kérdezel: sem az Astra, sem a Leon nem említhető egy lapon a 307-tel. Egyszerűen gyengébb autók nála. Méltó konkurensre a Civicben, Stilo-ban, Focusban találsz, a többit elfelejtheted.

Ami a kérdéseidet illeti:

- a 307 nagyon jól sikerült konstrukció, kisebb gyermekbetegségekkel. Ezek közé tartozik a hülyéskedő CD-rádió, az adatbuszos rendszerből következő estleges kisebb-nagyobb elektromos zűrök (pl. ha rossz az akkumulátor, mint az enyém volt), a hátsó futómű kopogása. Ezek egy részét már orvosolták.
Hogy mi nem sikerült jól rajta? Szerintem az indexkapcsoló (durván kapcsolható, mindig olyan érzésem van, hogy egyszer eltörik), a gumiborítás a küszöbön pedig könnyen leamortizálható. Mást így hirtelen nem tudok. Ami nagyon jó: kényelem, futómű, fékek, motor, ergonómia és zajszint.

- az 1.6 és a 2.0 közötti különbség kevéssé érezhető. Mindkét motor nyomatékos, az 1.6 áttételei elég rövidek, minek következtében nem kell sokat kapcsolgatni, a magyar emelkedőkön ötödikben is nyugodtan gyorsítható. A kétliteres magasabb fogyasztása szvsz nem éri meg a plusz erőt. Miután a kisebb motorral is 190 fölé gyorsítható az autó, nem látom be, mi szükség van a nagyobbra.

- a fabetét-alu csere infóim szerint kb. 60 rongy.

- Xsi-ről nincs információm. Talán tavasszal a kombival egyszerre behozzák.

- Én a Centrált kerülném, a Kovácsot egyelőre ajánlani tudom. De ha jó kedvezményt akarsz, menj le vidékre, én is Miskolcon vettem a gépet (duplaakkora kedvezményt adtak, mint a pestiek).

- a személyre szabott autó 3-4 hónap alatt jön meg.

Előzmény: zsuri (647)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.10 0 0 650
Igen, a hangszórók elég gyengék, a rádió vételi érzékenysége is hagy kívánnivalókat, de a szolgáltatásai azok nagyon jók. A szervízben ha kéred ingyen kicserélik, csak vigyed a másik hangszórókat. én vettem egy autó antenna erősítőt is. Holnap teszik be.
Előzmény: zsuri (648)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.10 0 0 649
Zsuri!

Menjünk sorba:

1. Szerintem jó autó, az európai autókhoz hasonlóan előfordulhatnak gyári hibás alkatrészek, amik azonnal, de a gari időben kijönnek, majd egy tartós autó lehet, nyűhetettlen erős motorral. A jápán autóval fordított tapasztalataim voltak. Új korában hibátlan, bár egyszerűek is, de 4. évtől egyik hiba a másik után és nem is piti hibák. Szerintem a legnagyobb gyermekbetegségeit már kinőtte. A hátső felfüggesztésen, a BSI elektrónika szigetelésén, rádión, még néhány dolgon változtattak már is a gyártók. Ezt a szervízben folytetott beszélgetés alapján mondom. (Peugeot Kovács) Szerintem nagyon jól sikerült autó, legnagyobb erénye a konfortja és ez a legfontosabb erény szerintem, hiszen alapvetően az autót belülről élvezzük.

2. Nem tudom, de mindenki azt mondja, hogy alig.

3. A Kovácséknál már cserélték 100 ezer feletti volt a manőver. Egyébként zöld belső és fa betét a nyerő szerintem.

4. Erről nem tudok semmit.

5. Én a Kovácséknál vettem, jó a szervíz.

6. Eltarthat 2-3 hónapig is.

Ha kell még konkrétabb ifo szólj! Nekem nagyon bejött az autó. :-)))

Előzmény: zsuri (647)
zsuri Creative Commons License 2002.01.10 0 0 648
Ja, még egy kérdés. Úgy emléxem, annak idején többen is panaszkodtatok, hogy a gyári hangszórók szarok. Az embernek eleve rá kell számolni azt a 20-30e forintot a 4 hangszóróra, vagy esetleg lehetséges (van értelme?) erröl a kereskedéssel beszélni, hogy én nem a gyári hangszórókkal szeretném? Bár ugye rögtön adódik a kérdés, amit az eladó feltesz: akkor mivel, nekünk csak ez van.

Lábjegyzet: nem tudom ismeritek-e a Seat Leon 8 hangszórós gyári hifijét. Azt hiszem ütö ebben az árkategóriában. Egy picit lemaradva követi az Astra hifije (azért az is egészen jól szól).

Előzmény: zsuri (647)
zsuri Creative Commons License 2002.01.10 0 0 647
Sziasztok!

Annak idején, amikor a topic indult jelen voltam egy pár hozzászólás erejéig, de azóta már eltelt egy kis idö.

Most állok autóvásárlás elött, igazából <2 hónap alatt el kellene döntenem, hogy milyen típus legyen, ill. melyik kereskedés. A Peugeot307, Seat Leon és Opel Astra vannak "képben". Esetleg az új Toyota Corolla, de öszintén szólva nem nagyon volt meggyözö a felszereltsége az adott árért. Azt nem kérem, hogy ezeket hasonlítsátok nekem össze, inkább a P307-tel kapcsolatban lenne egy pár általános kérdésem:

- mit mondanátok, eddig mi az általános tapasztalat a P307-esekkel kapcsolatban? Jó autók? Vannak gyermekbetegségeik? Esetleg vannak olyan dolgok rajta, amiröl már ennyi idö után elmondható, hogy nem igazából sikerült?

- mennyire érezhetö a különbség azt 1.6 és 2.0-ás benzines motor között?

- mennyibe kerül, ha az ember a fabetétet alura akarja cserélni?

- tudtok-e esetleg arról vmit, hogy forgalmazzák-e, ha pedig nem akkor mikorra várható a sportverzió (talán XSi a neve?), amiben 2l-es motor van, 17-es felnik és gyárilag alu fémbetét?

- melyik kereskedés ajánlott, melyiket jobb kerülni?

- mennyi idö, amíg egy személyre szabottan rendelt autó megjön?

Természetesen ezen kérdések egy részére biztosan a hétvégén is választ kapok, amikor is elöször megyek Peugeot kereskedésbe, de azért örülnék, ha ti is segítenétek.

knbm Creative Commons License 2002.01.09 0 0 646
Ténylegesen méri a viszkozitást, a motor hőmérsékletét és a fordulatszámot. Bejáratás alatt jóval rövidebb mint 30 ezer,( főleg télen) de a második csere ciklusban beáll.
Előzmény: sansalvador (610)
SEEN Creative Commons License 2002.01.09 0 0 645
najo, de vettunk egy fullextras premiumot es meg abba se lehet... rohej
Előzmény: aamen (644)
aamen Creative Commons License 2002.01.09 0 0 644
amiert nem hoznak magyarorszagra hdi 110-et presence felszereltseggel.
piacpolitikai dontes.

hali,

aamen

Előzmény: SEEN (643)
SEEN Creative Commons License 2002.01.09 0 0 643
azt mondja meg valaki, hogy miert _csak_ a dizelbe lehet tempomatot venni...

[s]

CommandAir Creative Commons License 2002.01.09 0 0 642
Szerintem megéri a különbséget már csak az ESP miatt is. No persze azért a kereskedőtől is sikerült mínusz pár százalékot kapni év végén. :)
Előzmény: aamen (639)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.01.09 0 0 641
Nah, a jövő héten megyek síelni egy Picasso HDi-vel, majd beszámolok, mit tud ez a motor komoly terheléssel, komoly utakon. A 110 lovas meg csak jobb lehet nála.
Előzmény: SEEN (640)
SEEN Creative Commons License 2002.01.09 0 0 640
a 206 topicban mar volt errol a 90-110 lo kozti kulonbsegrol. azt mondjak a 90 lovas egyenletesebben adja le a nyomatekot.

[s]

Előzmény: aamen (639)
aamen Creative Commons License 2002.01.09 0 0 639
meg nincs, de szeretnek.
nagyon varom a tapasztalataidat, foleg az erdekelne, hogy a 90-110 lo kozotti kulonbseg megeri-e az ardifit.

hali,

aamen

Előzmény: CommandAir (638)
CommandAir Creative Commons License 2002.01.09 0 0 638
Van már valakinek P307 110LE-s HDI, vagy az enyém lesz az első? :)
szistipisti Creative Commons License 2002.01.08 0 0 637
Jelenleg ülésfűtés ügyben ott tartunk, hogy pénteken legalább a vezető oldalán megcsinálják, a másik oldalon pedig jan 22-e után. Nem vagyok boldog, de ez is több mint a semmi. A dolog úgy történt, hogy a jobb oldali ülésbe az alkatrész már megvolt 2 hete is, csak most derült ki, hogy azt be lehet építeni a bal oldali helyére is. Na mindegy ez van, a mackorral agyetértek a jó viszonyt illetően.
Előzmény: mackor (635)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!