Ez a legérdekesebb az egészben. Egy autószerelő ismerősöm azt mondta, hogy többféle termosztát létezik. Különböző környezeti feltételekre optimalizálják őket. Mivel hirtelen nagyon nagy lett az igény a 307-re, a franciák minden lehetséges alkatrszt gyártásba vontak. Lehet, hogy mi egy dél-európai vagy afrikai környezetre optimalizált autót kaptunk..? Hiszen Te is 6-7 között fogyasztasz, hasonló vízzel?
Ezt még nem vettettem fel a szerviznek, de legközelebb megteszem.
Ez nem egy technikai bravúr, hanem vagy eleve így tervezték a Peugeot mérnökök, vagy mindkét autóban rossz a termosztát. Azt tudom, hogy benzines autókban általában a hűtővíz üzemi hőfoka 93C körül van. Ha a termosztát miatt a motor nem tud eléggé felmelegedni, az fogyasztás növekedést eredményez főleg télen.
Hogy a dízel autóknál ez 75-80C normáli-e azt a márka szervízben dolgozó szerelőknek illene tudni. Tutira le van írva valamelyik szervíz könyvben.
Neked nem mondták a szerelők, hogy mennyi a HDI motor normális üzemi hűtővíz hőmérséklete????
OK. hogy a HDI hővesztesége rendkívül alacsony. Az is OK. hogy kiegészítő rendszer fűti az üzemanyagot stb. De ha itt a probléma..? Amúgy, tényleg árulja el valaki, ha nem gyári titok, hogy mennyinek kéne lennie ennek az átok hőfoknak!!! Mert ha mindez OK: akkor miért cserélték ki a termosztátot???
Én úgy tudom, hogy a kiegészítő elektromos fűtés csak azért van, hogy a motor hamarabb elérje az üzemi hőfokot. Vagyis csak a beindítást követő 10-15 percben működhet utána kikapcsol.
Az tény, hogy a dizel motorok joval kevesebb hőt termelnek mind a benzinesek.
Nem akarok beleokoskodni a HDI hőfok problémába, de én úgy tudom, hogy a HDI hatásfoka annyira jó, hogy kiegészítő elektromos hűtővíz melegítővel kell kiegészíteni, mert alig termel hulladék hőt. Akkor viszont legalább is hidegben vagy normális az alacsony hőfok, vagy nem kellően hatásos a kiegészítő vízmelegítő. Ha nem így lenne, semmi értelme a plusz elektromos fűtésnek, hiszen, ha termosztáttal meg lehetne oldani a normális üzemi hőfokot, nem bonyolítanák 5x teljesítményű generátorral, meg fűtőszállal a rendszert.
Nekem piszkálja a csőrömet ez a 75-80 fokos víz. Azt írtad, hogy a Tiéd is ennyi. Ha Peugeot kihozott volna egy olyan motort, ami az átlagnál 10-15 fokkal alacsonyabb hőfokon dolgozik, akkor ezt az újságokban, teszteknél stb. nem kellett volna leírniuk?
Köszi a tanácsokat, végülis majdnem szóról szóra ebben maradtunk a szervizesekkel is. Szoftverfrissítés, aztán ha nem változik a helyzet, szívesen otthagyom, hogy teljesen átvizsgálják. Velük jó a kapcsolat, semmi panaszom nem lehet rájuk.
Kedves SEEN!
Már átbillentem az 5000 km-en. Azt vártam, hogy a fogyasztás beáll, vagy némileg csökken. Csakhát az enyém NÖVEKEDETT.
Megjöttem. 2000 km hegyi téli utakon a 307-el nem, hogy fárasztó nem volt, hanem egyenesen élvezetes. Hosszú távon is nagyon kényelmesek az ülések, csendes és és nagyon jól megy. A hegyi utakon nem hiszem, hogy van még 1,6-os ami ilyen könnyedén, csendesen kényelmesen és fürgén vette volna az akadályokat. A fogyásztási átlagom az egész úton 7,9 liter, ami nem kirívóan jó érték, de én teljesen elégedett vagyok vele.
Kedves HAL!
A túl nagy fogyasztásnak a jobb lábon kívül még számos oka lehet - ezek közül a kiküszöbölhető, nem misztikusak:
1. elektronika - frissíteni a szoftvert, esetleg próbaképp a computert
2. mechanikus - nem ér-e valami a kerékhez/féktárcsához (ha pl. a fékbetét, akkor annak hangja se biztos hogy van és lehet, hogy nem is melegszik nagyon, csak éppen hamarabb kopik és növeli a fogyasztást), jók-e a csapágyak (pl. 405 típushibája volt a hátsó tengely csapágy utózsírozhatatlansága, így amikor 180ekm-nél cserélték (bemaródott), akkor utána 0,5 literrel csökkent a fogyasztás).
3. szervíz - kell egy lelkiismeretes ember, aki nem nyűnek nézi a vevőt (pl. az én szerelőm [Peugeot Klinik Grósz (1) 419-2308] ilyen) - és persze egy vevő, aki (ha megindokolják neki) hajlandó türelmesen otthagyni 1-2 napra az autóját a szerelőnél.
Kösz a tanácsot, ki fogom próbálni, bár utoljára a hetesen 100-110-nél nem mentem gyorsabban. Tényleg... És ugyanannál a kútnál tankoltam, ugyanarról a csapról stb. És egyedül mentem.
A gyári 4.2l/100km-es fogyasztásnak igaznak kell lennie, de ez nyáron 90km/órás sebességnél igaz.
Ha van türelmed, akár most is kipróbálhatod, hogy kb 200km-es vidéki úton, kíméletesen vezetve az autót (lassan gyorsítani, keveset fékezni), max 90km/óra sebességgel milyen fogyasztást tudsz elérni. Szerintem ez esetben a fogyasztásnak télen sem szabad 5 liternél többnek lennie.
Az fontos, hogy 90-nél ne menj gyorsabban. 120-nál szerintem már lehet 6l a fogyasztás.
Ha egy ilyen teszt után sikerül 6 literes fogyasztást produkálnod, akkor szerintem valami gond van az autóddal. Ha türelmes vagy akkor érdemes kipróbálni.
Az az őszinte igazság, hogy mielőtt megvettem ezt az autót, egy Toyota Corollám volt. 1.8D, 15 éves konstrukció. Azt mondam magamnak, hogy akkor cserélem le, ha lesz egy autó, ami azt teljesíti amit az. Szép design, nagyon jó (5-6) fogyasztás, kis szerviz igény. A 307 HDI megfelelő választásnak tűnt. Tudod, 4.2, 5.5, 6.9, csodálatos design. De a lényegre. Azért tartom magasnak a fogyasztásomat, mert amikor megvettem, az első tankolást 930 km-nél követtem el. Vegyes használat volt, kb. 5.8-ra jött ki. Ez elsőre, sőt másodikra is nagyon profinak tűnt. Aztán - nem tudom, hogy ehhez van-e köze a hidegnek - megugrott a fogyasztásom. Felmentem Pestre, meg vissza, nem kergettem az autót hiszen még új, 100-130-as tempó, de több lett - Mármint a foygasztás. Itt lett gyanús a dolog. A szervizesek tanácsára tényleg kímélve a gépet (légcondi eco-ban ill. off) használtam. Így kaptam 7.5-öt olyan vegyesre, amiben kb. 10% volt a városi meg-megállva. Én azt gondoltam, hogy a motorhőmérséklettel van valami baj. Mondván ha valami elcsúszott, és a motor állandóan fűti magát akkor attól van ez a +2l. Aztán kipróbáltam a dolgot egy tisztán városon kívüli körben, enyém volt a hetes, 100km szép egyenletes tempóban. Az eredmény 6.5. A 4.2 gyárihoz kicsit durva nem? Van egy 206-os emberem, aki állítja, hogy 4-ből megáll hosszú távon. Van egy másik (igaz Citroen c5 Hdi), aki szerint kímélve a gépet 5.5. Ilywen értékek mellett nekem se lenne eyg szavam sem.
A hűtővíz hőmérséklete nálam is 75-80C, de ennyi volt a októberben is. Nem ismerem, hogy gyári előírás szerint milyen hőfokon zár ill. nyit a termosztát ha jó. Tény hogy a korábbi autóimban (benzines) ennél magasabb szokott lenni a hűtővíz hőmérséklete.
Szerintem lehet, hogy ez normális. Az autó fűt rendesen, és szerintem a fogyasztása se rossz.
Átlagos tempóban vegyes használat mellet kb 6 liter. Jobban hajtva 6.5-7l.
Mikor hosszú útról beszélsz az nálad autópálya vagy országút? Milyen sebességggel?
Mondjátok meg nekem, hogy a ti autótok hogy reagált a hideg beköszöntére!!! Az enyémen a víz 75-80 foknál nem megy feljebb, a fogyasztás 6.5-7.5 liter hosszú utakon is... volt valakinek ehhez hasonló gondja? A szerviz kicserélte a termosztátot, de a helyzet változatlan.
Átlagosan 3hét az elfogadható, de ha már a kereskedésben állt már a megrendeléskor akkor még a 3 hét is sok. Egy kis ideig használták a pénzed.
Nagyobb baj sose legyen.
nekunk abban a kereskedesben volt az auto, ahol megrendeltuk es kis hijjan egy honap volt mire atadtak... allitolag a mindenfele okmanyok (forgalmi, vizsgaztatas stb.) intezese tart eddig...
Szerintetek az normális dolog, hogy a győri központi raktárkészletről rendelt 307 a rendeléstől számítva 3 hete még mindig nincs átadva? Kezdek egy kicsit aggódni...
szerintem nem eri meg a 2l-es motor a + penzt :) mi is az 1.6 mellett dontottunk, atlagos felhasznalasra tokeletesen eleg (4 emberrel siman megy 190-et, ennel tobb azt hiszem magyarorszagon amugy is tulzas lenne).
a 17"-os felnit pedig ne eroltesd, mert a magyar utakra nem valo. egyreszt hamar amortizalodik a felni, masreszt szetveri a futomuvet.
2.0-ás motort kizárólag Premium vagy XSi felszereltséggel lehet rendelni. Mivel XSi csak 3 ajtósban van (ami egyébként az elözetes elképzeléseimmel ellentétben nagyon szép) ezért ez kiesik, marad a Premium - ha a 2.0-ás motor mellett döntök. Jó hír viszont, hogy Kovácséknál az összes fa lecserélése fémbetétre csak 50e forint. Ha az ember nagyon akarja a 2.0-ás motort ez már egy elviselhetö összeg.
Tegnap kipróbáltam az 1.6-os motort is. Nem rossz, menettulajdonságra kb. ugyanazt tudja vele az autó, mint az összes többi 1.6-os motorral szerelt (kivéve a Honda Civic 1.6 VTI), tehát egyáltalán nem megy nehézkesen. Erös gyorsításkor (és gondolom nagyobb sebességnél emelkedön) azért érzékelhetö, hogy a 2.0-ban több erö van, élvezetesebb vele gyorsulni. Azt azért még át kell gondolni, hogy élvezetesebb-e annyival, hogy 350e forinttal többet kiadjak érte (motor + fémbetétek).
Nem tudja vki megmondani, hogy az XSi-re szerelt 215/50R17-es gumit (ill felnit) "elbírja"-e a normál 307-es? Ugyanis nagyon szépen mutat ez a méret (nem mintha a 205/55R16 csúnya lenne), viszont az XSi-nek sportrugózása van, és nem biztos, hogy a normál rugózás esetén nem érne bele a karosszériába, ha kicsit többen vannak hátul.
A miénkben már kicserélték, de sajnos azóta még nem találkoztam az autóval :(
Szívesen elmesélem pár hét múlva, akkkor találkozom vele ismét.
Viszont a telefonon elmondás szerint a hátsók cseréje sokat használt hátul (a gyáriak itt bűnrosszak), viszont az elsőn nem. És szerintem van is abban valami, hogy az elsők nem annyira szarok, igazándiból nekem azért nem tetszett, mert maga az ajtó rezeg (van két egymásra simuló műanyag rész a hangszóró felett, amit a lábammal le tudok úgy szorítani, hogy ne rezegjenek). Persze nagy hangerőn ezek is torzítanak (inkább csak ha CD, a rádió lényegesen halkabb és kevésbé torzul), de közel sem lenne ennyire zavaró, ha az ajtó nem rezegne. De azokat is cserélték, csak itt annyira nem észrevehető a változás. Mindkét hangszóró helyére sima kétutas hangszórót szereltek (16" ill. 12" méretűeket).
A hétvégén voltam Peugeot 307 nézöben. Mivel a legközelebbi szalon az az ominózus Peugeot Centrál ezért oda mentünk, de ez még csak megtekintés volt.
Az az általános benyomásom, hogy egy kívül-belül nagyon minöségi autóról van szó, a belseje egyértelmüen veri a kategóriája összes egyéb autóját (Stilo, Civic, Leon, Astra, Focus ...). Egyetlen kivétel - számomra - az Alfa 147, ami szintén nagyon igényes - de tény, hogy jóval kisebb.
Volt lehetöségem kipróbálni 2.0-ás benzines motorral. Elég meggyözö, nagyon jól gyorsul (OK, összehasonlítási alapnak nem a Honda Integra-t vettem, hanem a hasonló kategóriájú autókat :-). Sajnos 1.6-ost nem tudtam kipróbálni, mert nem volt éppen kéznél olyan tesztautó. Pedig kíváncsi lennék arra is, mivel HA a Peugeot 307 mellett döntök akkor csak fémbetétes belsö tér jöhet szóba, ami vagy azt jelenti, hogy 1.6-os motorral kérem, vagy azt jelenti, hogy kb. +500e forint, mivel azt mondták, hogy az összes fabetét helyett fémbetét utánrendelése és beszerelése nagyságrendileg 200e forint.
Ugyan nem tudtam megnézni az XSi verziót, de az kiderült, hogy csak 3 ajtósban van. Sajnálom, mert most ugyan 3 ajtós autónk van, legközelebb 5 ajtósat szerettünk volna, így az XSi kiesik. Bár ki tudja, ha annyira megtetszik igaziban ... Öszintén szólva kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy milyen lehet egy ilyen nagy autó 3 ajtóval.
Összességében két dolog volt, ami kevésbé tetszett:
1. a fabetét-2.0motor megbonthatatlan kapcsolat
2. bár az autó nagyon szép, nekem még jobban tetszene, ha 10cm-el alacsonyabb lenne. De ez csak magánvélemény, biztos egyedül vagyok vele...