Ezek olyan hibák melyeket tulajdonosok jelentettek. Állítólag egyik részét az okozhatja ha nem gyári riasztó van beszerelve (erre a legkönnyebb ráfogni), másik részét meg az okozhatja hogy sok számítógép van az autóban. És ahol sok a számítógép ott ugye software-bug is előfordulhat.
Ez már csak az én magánvéleményem, hogy inkább az SW-bug lehet a bűnös.
Jelenleg ismert P307 elektromos hibák PH szerint:
-műszerfalon a visszajelző piktogrammok ok nélküli felvillanása. Csak szervizben szüntethető meg hiba kód törlése után.
-egyik pillanatról a másikra az autóból elmegy az összes áram. Ezt már valaki itt írta hogy este 1 mp.-re elsötétült minden.
Most tudtam meg egy fontos infot a PH-tól. Valóban létezik egy körlevél miszerint a teljes elektromos rendszer elveszti a garanciáját ha nem gyári riasztó van beszerelve az autóba. Egyes márkakereskedők nem ismerik ezt az infót és simán beszerelnek más riasztót. Írásban a PH elküldi ezt a levelet annak aki igényli.
A vezess.hu nekem dög lassú, unom kivárni amíg betöltődik. Azért néha elnézek oda is. A 2600 rezonanciáról. A 307 motorja nagyon csendes, és kellemesen muzsikál a teljes fordulatszámtartományban. 2500-2600 f/p-nél kissé megváltozik a hangja, enyhén dörmögővé válik, de ahogy túl nyomom ezen a tartományon egyből szép hangja van megint. Nem nagyon zavaró, de természetesen érdekel minden lehetőség, amivel még jobbá tehető. Azt sem tudom, hogy rezonancia-e vagy sem, nem zörgő, hanem fiúsan dörmögő hang az amit hallok. Az ülésfűtés meg tényleg baromira idegesít. Mi van, ha még hónapok mulva sem csinálják meg? Sajnos az meg normális, az egyedi rendelést ilyen sokára teljesítik. Végül is, ha nincs szerencsém akkor az enyém is február közepére lett volna meg.
Eddig a vezess.hu-n voltam, de ott kihalt a topic...Még a Szisti sem ír:))) Naszóval..
Megrendeltem a kocsit január másodikán, és március közepére igérik a Kovácsék. Ez a normális?
Szisti!
téged már alapból sajnállak, mert az ülésfűtés máshol is probléma, és természetesen ott is kb. ennyi idő kijavítani...Mégsem olyan jó hogy ennyire nagy az igény a 307-re:))) Ha netán nekem se fog működni, akkor felkötöm magam, mert nincs kedvem hónapokat várni egy javításra.. Neked is rezonál 2600-nál? Most már legalább tudom mire számíthatok. Knbm-nek pedig sajna igaza van, nem a kereskedő tehet róla.. A Renaultnál is így van:((
Szisti!
Ha elmész a fogyasztóvédelemhez , akkor ők a Kovácsékba fognak belerúgni, a Peugeot Hungáriával nem is foglalkoznak.
Ha belerúgnak a Kovácsékba ők valószínűleg már nem fognak téged tárt karokkal, ingyen munkával, és jókedvvel fogadni. Tudom, hogy igazad van, de ismerem a hátteret is. Tudom ,hogy a kereskedők vért pisálva próbálják az ügyfelek felé helyrehozni amit az importőr nem tud megoldani. Azt is tudom, hogy ez nem mindíg sikerül.
Ne bántsd a Kovácsékat!
Kipufogó Klinika, Bp. XIV. fogarasi 189. Tel:3838055. A zuglói Gablinivel szemben. Volt egy elképzelésem, a fiúk megnézték, hogyan lehet kivitelezni és egy óra alatt kész volt. Gariról nem sokat tudok, elvileg a kipuf nem veszélyes terület ezügyben. Amúgy sincs igazán bajom az autóval, még csak 5000. Jó kis kocsi, annak ellenére, hogy el vagyok kényeztetve a megelőző autóimmal. Most épp ekkorát (kicsit) és épp ilyet akartam, ami nem akar mindenkit megelőzni saját lelkesedéséből. Z.
Érdekel a dolog. Hol vetted, ki szerelte be stb...
Kicsit részletesebben plíz! A garit akkor elvesztetted, vagy csak a félelmed maradt? Én meg a rádió vételi gyengeségére találtam javulást egy autó rádió antenna erősítő formájában. West End Cici center Média Markt. Ár: 4000 Ft. Peugeot Kovács ingyen beszerelte. Jobb lett.
Üdvözlök minden PUG-ost. Amióta kacérkodom a PUG vétellel, olvasom a topicot. Sok információt gyüjtöttem, köszönöm. Egy problémára szeretnék megoldást ajánlani, mégpedig a 2600 körüli rezonanciára. Bántott a dolog (307, 1.6, premium), úgy ítéltem meg, hogy a motor négyüteműségéből eredő rezgések ellen nincs mit csinálni, de a kipufogórendszerrel ébredő rezonancia befolyásolható lehet. Legyőztem a garanciavesztési félelmeimet és beszereltettem egy flexibilis tagot a középdob elé, kicsit hátrébb téve azt (16 eFt). Megérte, teljesen eltünt a rezonancia, úgy megy át azon a ponton, hogy teljesen lineáris a motorzajnövekedés, ami egyébként dícséretesen csendes. Szóval kipróbáltam, működik. Üdv.
Szerintem se a kereskedő a hibás az alkatrész hiányért, de ez akkor sem van így rendjén. Két hónapja nincs alkatrész. Mi van, ha valami létfontosságú hiányzik? Meddig tart ez az állapot? Mit tegyek, hova forduljak? Nekem jár az ülésfűtés, fizettem érte és nem keveset. Szeretném élvezni a hatását, még a tél folyamán. Arrol nem is beszélve, hogy erre az ügyre rá ment már 2 nap szabim, mert 1 nap megállapították a hibát nem rég próbálták a jobb oldali fűtőszálat betenni baloldalra, ami nem sikerült, az isten tudja mennyi telefonszámlám, úgy, hogy a türelmem fogytán ideges vagyok, és nem biztos, hogy nem fogok a fogyasztóvédelemhez fordulni. Az is lehet, hogy kártérítés is jár, bár nem tudom, hogyan érvényesítsem. Az meg megint csak kérdés, hogy hogyan lehetséges, hogy négy ülőlapból mind a négyben hibás a fűtőszáll? Ez egy műszaki ember részére elég hihetetlen, hogy technikai oka legyen. Talán az én autómból javítottak más autókat?! Vagy szerinted mi a magyarázat? Két ülőlap, két háttámla, mindeggyikben hibás a fűtőszáll!!!
Az az igazság, hogy mindíg a fejétől bűzlik a hal.
Az én aztóm papírjárira is nazt mondta a Peugeot Hungária, hogy már több napja kiküldte a kereskedőnek. Ismerem a kereskedés tulaját, és közvetlenül hozzáfordultam. Azt mondta, hogy ha a Ph szerint már több napja elküldte akkor az azt jelenti, hogy ma vagy holnap fogják elküldeni. Megmutatta a bankszámla kivonatot ami szerint a befizetésemet követő napon (három napja)leemelték a számlájáról. Javasolta, hogy reggelenként menjek be a kereskedésbe mert ekkor hozza a futár EMS-ben az előző este feladott vámpapirokat. Csodák csodája két nappal később magam voltam a tanúja amikor megjött az EMS és benne az én kocsim papírjai is.
Szisti az sem valószínű, hogy a kereskedő dugná el az alkatrészt. A nejem 206-osa koccant egy kicsit, négy hete áll félkészen mert nem jön meg az alkatrész. Pénteken elfogyott a türelem és újra bementem a tulajdonoshoz aki diákkori barátom. Elmondta, hogy az ideje nagyrészét azzal tölti, hogy bocsánatokat kérjen és magyarázkodjon az ügyfelek előtt. Megmutatta, hogy lassan nem tudnak a szervizben futó javítást csinálni mert tele van a szerviz balesetes, félig kijavított, alkatrészere váró autóval. Megmutatott öt faxot amit csak ezen a héten kapott és arról szóltak, hogy aznap miért nem jön alkatrész, mennyi az ami lemaradt a kamionról és mennyi az ami késik. Egy hét alatt ötször azaz minden napon.
kovacsro!
0. először is, a félreértések tisztázása végett: nekem egy 306 XT HDi van 2000. évi modell
1. chiptuning: Superchips van benne (www.superchips.com), mérve 20 fokban 79,5kW és 274Nm, 10 fok alatt több (csúszik a kuplung, ha padlógázt nyomok 2000-3000 között). Gari maradt, mert (szerelő megnézte) és minden paraméter a gyári értékeken belül van, tehát ha te nem mondod, senki nem fogja megmondani, hogy új a program benne!
2. téligumi: GoodYear UltraGrip 5 (ugye a 6 sokkal jobb, de az majd' dupla ennyi!) 185/65R14T
nyári: 185/55R15H, ha új lesz, akkor 195/55R15H lesz.
előző gumi egy GY UltraGrip 4 volt, az is bevált (szép, jó kanyarsebesség, határozott csúszási pont, de átmenettel (se nem a "mintha állandóan csúszna 40 felett, de mégse", se a "hopp, most 41-el megyek 40 helyett, így megcsúszott" érzés) - persze messze nincs olyan jó, mint az alacsony oldalfalú nyári!
Amit írsz PUGFAN az én tapasztalatom is! Átlagban 6 lityi körül én is megállok a fogyasztással. A hideg ellenére kiváló a fűtés bár nálam is keveset mutat a hőmérő! Igaz előtte 2-vel egy Típóm volt amiben majd' megfagytam. Érdekelne amit a chiptuningról írsz... hol és mennyiért beszerezhető, milyenek a tapasztataltaid? Az általad használt téligumiról is szeretnék többet tudni, mert nekem még még minden 307 es dolog új. Most szokom, de eddig nagyon elégedett vagyok Vele. Gyakorlott kollégáimmal ellentétben nekem nincs összhasonlitási alapom BMW, VW, AUDI Ferrari vagy Mercedes tipusokkal, de azt bátran mondhatom eddig ez a legjobb autóm! Vezettem ugyan Rolls-t és Porsét is de ezek az autók az élmény ellenére nem a magyar valóság járművei. Megérne azonban egy "misét" ki hol tankol, és mik a tapasztalatai? 20 éve a Shell ügyfele vagyok és bár kicsit drágább én máig megvagyok elégedve velük. kovacsro@mail.matav. hu
75-80 fok.
Most így télen chiptuninggal 6litert eszik, nyáron 5.5litert evett. Kocsi 1155-1215kg között lehet (pontos adatot még nem találtam).
185 széles gumikon gurul (téli)
összevissza tankolok bele
40ekm van benne
az első olajcseréig (10ekm) kicsit többet fogyasztott, mint utána...
A tél azért számít, mert lassabban melegszik üzemi hőfokra a motor és több a dugó is. Nyár azért számít, mert gyorsabban melegszik fel a motor, beindul a ventilátor, megy a klíma és még több dugó van ;-)
Ja, váltóáttételek: BV3-as váltó van benne, 2000-nél 3-ban 55-öt 4-ben 70-et, 5-ben 90-et megy.
Más ötletem a surlódáson, szoftveren és a légkeverés (külső/kiupuff)-en kívül nincs...
Persze, hogy megéri várni, csak nem szeretem ha feleslegesen szivatják a vásárlót. Nem értem a Kovács féle mentalitást. Kiváncsi vagyok, hogy milyen mellébeszélést próbálnak majd előhozni.
Nem küldenéd el a blonds@index címre is, mert nem tudom megnézni most a leveleimet a megadott címen. Elöre is köszi. Ja és én az autó kifizetésétől számítva több mint 3 hetet vártam. Röhej, de már jöttek a cskkek a banktól, hogy fizessem a részleteket, az autó meg sehol. Csak vigasztalásként írom, hogy nem vagy egyedűl a bajoddal. Azt viszont bizton ígérhetem, hogy megéri rá várni, mert minden igényt kielégítő autó.
Én is pont így voltam, már majd meg őrültem az idegtől, mert már ott volt az autóm a Kovácsék telephelyén, ültem benne, nézegettem minden nap, közben meg kaptam az időpontokat a jövő hétre. Mindig a jövő hétre, úgy, hogy megértem a gondodat. Én megfenyegettem őket, hogy világgá kürtölöm, hogy csak a pénzt csalják ki meg minden, autós lapok Internet mindent bevetek, ha nem kapom meg eddi és eddig. Nem tudom, hogy ez vagy más használt, de egyszer csak megkaptam. Te is megkapod majd de a fenyegetőzés jól jöhet. A PH telefonszámát megköszönném, mert én meg az ülésfűtéssel szívok már 2 hónapja.
Felhívtam tegnap a Peugeot Hungáriát(PH), hogy miért nincs még itt a megrendelt autónk. A story lényege az, hogy a kereskedő még nem fizette ki az autót a PH-nak(pedig már 1 hete megkapta a pénzt a kereskedő), így az autó még ott üdül Győr-ben. A hetek meg telnek-múlnak. A jövő héten lesz a 4. hét rendeléstől számítva. Az üzletkötő ködöl, az értékesítési vezető a kereskedőnél szintén ködölt ma. A PH csak annyit mondott, hogy csak tökösen, csapjunk az asztalra.
Megnéztétek, egyáltalán kinyit az a termosztát? Vagy zárt helyzetében is annyi a hőfok? A fűtőradiátor is megfelelően hűthet egy ilyen alacsony hulladékhőjű motort. Különben miért van kiegészítő elektromos vízmelegítő? Állítólag ha nem lenne, nem lehetne fűteni télen az autót. Csak azt feszegetem, hogy lehet, hogy normális az alacsony hőfok.
A motornak teljesen mindegy hogy hideg van vagy meleg van. A hűtővíz hőfoka télen és nyáron is ugyan annyi max 2-3 fok eltérés. Ezért van a termosztát, hogy szabályozza a motor hőmérsékletét.
Végül is ez a nagy kérdés. Mennyi a HDI üzemi hőfoka? A szerviz szerint ez a 75-80 Ok. Mert hideg van. A többi autóm a 0 fok körüli hömérsékletet nem vette a szívére. A Toyo-t egyáltalán nem érdekelte a -15-20 fok sem.
Szerintem hívjad fel a szervízt és kérdezd meg, hogy a gyári előrírás szerint, hány fokon nyit és hány fokon zár a termosztát? Majd én is megpróbálok utána nézni. Én a fogyasztásomat nem tartom túlzottnak, ha sok a vidék és nem hajtom akkor 6 alatt van.
PUGFAN!
Ha jól tudom, neked egy 306-os HDI Peugeot-d van.
Nálad mennyire melegszik fel a hűtővíz?